Flavio

Forum member
  • Aantal bijdragen

    30
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Over Flavio

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    1989
  1. Met de groeven op asjes zit het wel goed, ruitenwissers vorige maand vervangen, deze toen nog gecontroleerd. Vanavond nog even naar heen en weer naar Assen gereden.Door rijwind op de voorruit en dan zakken de ruitenwissers ook naar beneden, terwijl deze uit stonden. De linker ruitenwisser trek ik omhoog, dan gaat de rechter weer keurig mee. Zal volgende week het eea demonteren.
  2. Dan moet ik nog steeds kiezen voor de juiste antwoord , motor en/of assen? Heb gelezen dat het ook aan de stang kan liggen die de aan de ruitenwisser as zitten. Heb erg geen verstand van maar zal het eens losschroeven.
  3. Wederom een vraag over mijn Wrangler uit '89. Als ik mijn ruitenwissers aanzet, wordt de beweging van de ruitenwissers naar beneden na een minuut of 5 steeds groter. Ze bewegen dan tot onder op de ruit. Zodra als ze deze stand komen bewegen ze niet meer. De motor hoor ik dan nog wel iets, zover ik dat horen kan. Ik moet dan de auto uit, en handmatig de wissers schuin op de voorruit zetten (normale stand) en dan werken deze weer totdat...... Vervelend dit, Jeep is mijn daily driver. Heeft iemand ervaring met dit probleem? Is dit een motor kwestie (die overigens goed werkt in alle standen) of zit het probleem in de assen van de wisser?
  4. Ik rij ook dagelijks in mijn Wrangler YJ uit '89 met banden maat 31x 10,5 Verbruik is 1 op 5 met stadsverkeer. Bijtijds gas loslaten en auto rolt flink door. Met snelheden tussen 80-90 km/h haal met gemak 1 op 8,5. Soms laat ik de auto staan, dan kan ik de dag erop weer rijden wat ik wil😄. Fun factor is het belangrijkste! Zoals eerder gezegd geen haast hebben👍
  5. Welkom Sjoerd, Heb je foto's van je CJ7?
  6. De staat van het bankje vind ik netjes maar kan me voorstellen dat je de lat hoog legt ivm je gereaureerde Jeep. Kun je me een pb sturen met je email, dan mail ik je morgen wat foto's door.
  7. Beste Roy, Ik zag de foto's van je schitterende jeep! Hoop ooit de mijne ook nog eens zo te krijgen. Zie dat je in Hengelo woont....Had jij niet veel onderdelen toen op marktplaats gezet waaronder een zwarte achterbank? Tja je hebt inderdaad het bankje wat ik zoek maar jij hebt begrijpelijk niets aan een grijze.....Of heb je interesse in een ruil met eventueel bijbetaling?
  8. Dank jullie allen! @Roy Morsink Ik heb een grijze achterbank, opvouwbaar maar wilde het liefst een (licht) beige/tan exemplaar. Deze zijn alleen niet te vinden....daarom ben ik aan het overwegen de hoes eraf te halen en te verven. Heb jij een beige achterbank?
  9. Goedemiddag allen, Ik zal me dan ook even voorstellen, wel zo netjes. Mijn naam is Flavio, 45 jaar jong en veelal als vraagsteller actief op het jeep forum. Door een zeer beperkt budget ben ik gedwongen om vele zaken gefaseerd aan mijn Jeep zelf op te knappen en/of te verbeteren. Ik vind het nog leuk om te doen ook maar ja mijn kennis qua autotechniek is niet je van het. In de praktijk red ik me er aardig mee. Na jaren een auto van de zaak gehad te hebben en een Mini cooper S, wilde ik toch weer een Jeep. Onderhoud aan een Jeep kan relatief eenvoudig zijn. Met de Mini had ik zoveel problemen en heb deze geruild voor een Wrangler met spatbord schade. Body was gelukkig 100% roestvrij. Helaas was er niets anders te koop (lees ruil) dan een 2.5L Liefst wilde ik weer een 4.0 automaat. Iedereen verklaarde me voor gek maar tot op de dag van vandaag geen seconde spijt van mijn keuze. Onderhand is er het volgende aan gedaan: nieuwe olie, oliefilter, oliedruksensor nieuwe lichtschakelaar 5 stuks nieuwe 31x10,5 all terrain banden scherm rechts en motorkap vervangen kleinere knipperlichten geplaatst spiegels vervangen enkele rvs accessoires geplaatst dak gerold in contrastkleur Achter + zijruiten geblindeerd nieuwe voorruit achterbank geplaatst (afwijkende kleur) 480 watt Led bar geplaatst Op mijn verlanglijst staan nog: nieuwe voorbumper schakelaar achterruit verwarming vervangen lier tire carrier of andere passende oplossing (ivm een 31" band kan de achterklep niet meer open, band draait tegen achterlicht) stuurwiel en interieur opknappen/ stoelen vervangen 2,5 inch verhogingset (geen bodylift) andere velgen (op foto lijken ze mooi maar zijn ze alles behalve) en er komt vast nog wel wat bij........ Met vriendelijke groeten, Flavio
  10. Zo hee dat is even wat informatie Blij mee, dank jullie wel! Nee hoor, ik hoef geen Ford 8.8 as Ben helemaal happy met mijn standaard Wrangler uit '89. Heb alleen wat cosmetische wensen. Deze gebruik ik als daily driver en krijgt hooguit een zandpad voor zijn kiezen...
  11. Ik heb een vraag waar ik het antwoord niet zo snel kon vinden op dit forum. Het gaat over de diverse Dana assen. Ik heb ooit een CJ7 gehad met AMC20 as op de achterzijde en Dana30 als vooras. (is mij verteld) Nu heb ik een Wrangler YJ met een standaard Dana35 achter en nog steeds een Dana30 op de voorzijde. Mijn CJ7 had spoorverbreders en was qua spoorbreedte toch smaller dan mijn huidige standaard YJ. Ik zie soms wel eens YJ's met brede fender flares waarbij nog steeds de banden iets voorbij steken. Kortom: wie kan mij simpel uitleggen wat het verschil in Dana30,44 of 60 is? Eea heeft te maken met de grootte van het differentieel (lees sterkte) en niet met de breedte van de as? Begreep dat de JK's ook een Dana 30 hebben, echter deze zijn breder dan die ik heb, Kortom ik snap het niet. Wie voelt zich geroepen het e.e.a. te verduidelijken? alvast hartelijk dank!
  12. Opgelost! De deurschakelaars eruit gehaald; van passagierszijde schakelaar gangbaar gemaakt en er zat draadbreuk bij de stekkers van de deurschakelaar aan de bestuurderszijde. Dat is gefixed en het werkt naar behoren. Nu nog 1 wit kapje scoren voor iets meer diffuus licht. Weer iets van de lijst Dank jullie wel allen. Nu nog verder andere interieurzaken.
  13. Waarschijnlijk werken deze niet goed...zal ze morgen eruit halen en kijken of ik ze door kan meten, anders vervang ik ze wel en kijken we vanaf daar weer verder.
  14. Aan de bestuurderskant het bolletje gevonden, aan de passagiers kant zat niets, alleen de fitting. Lampjes erin en het werkt....alleen toen had ik nog geen verlichting aan. Zal een nieuwe dimschakelaar het euvel verhelpen? Dimfunctie van instrumentarium werkt perfect.
  15. Ik heb een druk schakelaar voor stad en dimlicht. Daarnaast zit een draaiknop voor het dimmen van de instrumenten verlichting. Ik wist niet dat er klik in de schakelaar zat. Zojuist geprobeerd en inderdaad je voelt een klik maar helaas geen lampje wat ging branden. Dus even opzoek naar de lamp zelf. Het witte plastic bolletje komt me wel bekend voor, niet als zodanig herkent. Ga direct nog even kijken. In mijn hardtop heb ik achter wel bedrading lopen en een witte afdekkap, vermoed dat daar dan de verlichting in hoort te zitten..... Zal dat type afhankelijk zijn geweest?