Spring naar bijdragen

Flavio

Forum member
  • Aantal bijdragen

    38
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    1989

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Flavio's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik heb vermoedelijk problemen met te hoge temperaturen. Kan ik iets testen waardoor ik de oorzaak kan achterhalen? Na 5 min rijden is de temperatuur 90gr. dit blijft 20 min zo en dan loopt de temperatuur op naar 100 gr. Vervolgens gaat de naald dansen en slaat geheel uit naar rechts. Bij het uitzetten van de motor gaat de naald terug naar nul maar soms ook niet. Dan tik ik op de meter en valt de meter terug. Het kan de meter zijn maar dat de temperatuur oploopt naar 100 gr is natuurljk ook niet goed. Koelvloeistof nivo is goed. bijgaand foto’s en zal ook video uploaden. Alvast bedankt voor de suggesties! Flavio
  2. Te koop zeer nette geheel RVS voorbumper met bullbar. Vraagprijs € 125,-
  3. Een erg late reactie maar is het doorlopen van de ruitenwissers opgelost? Was even benieuwd hoe je dat gefikst hebt. Ik heb hetzelfde probleem. De stangetjes in het raamframe zijn moeilijk aan te komen. B&S kan deze ook niet meer leveren. Het korte gedeelte is wel te koop voor $57 maar de lange niet. Nu las ik zojuist dat je ook nieuwe nylon busjes kan kopen die je in de stangen klikt. Voor een YJ zijn deze niet verkrijgbaar maar voor een XJ Cherokee nog wel. Dat schijnen dezelfde te moeten zijn...... 2de hands kopen is ook vragen om problemen, vermoed ik.
  4. De jeep specialist bevestigt dit ook inderdaad. Geadviseerd wordt om ook de koppelingspaten te vervangen. Dat gaat al met al € 800,- kosten. Het is wel een bak geld.
  5. Beste lezers, Mijn koppelingscilinder stond droog en heb deze bijgevuld. Echter ik kan geen ontluchtingsnippel vinden. Aan de bestuurders kant verdwijnt de kabel richting versnellingsbak maar zie verder niets. Op diverse youtube filmpjes zie ik duidelijk dat er aan de zijkant bij de versnellingsbak een slave cilinder zit. Vriend van me heeft een jeep gerestaureerd en kon deze slave cilinder niet vinden. Ook bij B&S in de webshop staat ook alleen een hoofdcylinder vermeld voor mijn bouwjaar. Aan de bijrijders kant zag ik een slang los in de versnellingsbak zitten. Waar is deze van? Deze hing los door een rond gat van de bak leek het wel. Kan mijn inziens dus niet van de koppeling zijn. Betreft een wrangler YJ uit '89 2.5 Wie het weet mag het zeggen. Groeten, Flavio
  6. @Masis: Ook bij een Yj moet eerst de klep open en dan kan de achterruit van de hardtop open. Ik heb ook aan een spoorverbreder gedacht maar die moet denk ik al zo'n 3cm dik zijn. Is inderdaad een idee. @REAL STRANGLER; ik heb dat inderdaad wel eens gezien bij Amerikaanse modellen, maar dan i.c.m. ronde flush achterlichten. Staat goed. Denk dat jullie opties inderdaad voor nu het beste zijn. Thanks!
  7. Op mijn YJ heb ik 31x 10,5" banden. Deze maat heb ik ook als reservewiel. De uitdaging is dat de achterklep van de hardtop net niet open kan en komt tegen het achterwiel aan. Het achterwiel draait op zijn beurt namelijk tegen het achterlicht aan. Een andere achterbumper incl tire carrier zit er financieel helaas niet in. Achterlichten vervangen voor LED is een optie (minder diep), echter dan moet volgens de garage de hele bedrading worden aangepast, dus laat deze liever zoals het is. Van elektronica heb ik helaas geen kaas gegeten. Hoe hebben jullie dit opgelost?
  8. Met de groeven op asjes zit het wel goed, ruitenwissers vorige maand vervangen, deze toen nog gecontroleerd. Vanavond nog even naar heen en weer naar Assen gereden.Door rijwind op de voorruit en dan zakken de ruitenwissers ook naar beneden, terwijl deze uit stonden. De linker ruitenwisser trek ik omhoog, dan gaat de rechter weer keurig mee. Zal volgende week het eea demonteren.
  9. Dan moet ik nog steeds kiezen voor de juiste antwoord , motor en/of assen? Heb gelezen dat het ook aan de stang kan liggen die de aan de ruitenwisser as zitten. Heb erg geen verstand van maar zal het eens losschroeven.
  10. Wederom een vraag over mijn Wrangler uit '89. Als ik mijn ruitenwissers aanzet, wordt de beweging van de ruitenwissers naar beneden na een minuut of 5 steeds groter. Ze bewegen dan tot onder op de ruit. Zodra als ze deze stand komen bewegen ze niet meer. De motor hoor ik dan nog wel iets, zover ik dat horen kan. Ik moet dan de auto uit, en handmatig de wissers schuin op de voorruit zetten (normale stand) en dan werken deze weer totdat...... Vervelend dit, Jeep is mijn daily driver. Heeft iemand ervaring met dit probleem? Is dit een motor kwestie (die overigens goed werkt in alle standen) of zit het probleem in de assen van de wisser?
  11. Ik rij ook dagelijks in mijn Wrangler YJ uit '89 met banden maat 31x 10,5 Verbruik is 1 op 5 met stadsverkeer. Bijtijds gas loslaten en auto rolt flink door. Met snelheden tussen 80-90 km/h haal met gemak 1 op 8,5. Soms laat ik de auto staan, dan kan ik de dag erop weer rijden wat ik wil😄. Fun factor is het belangrijkste! Zoals eerder gezegd geen haast hebben👍
  12. Welkom Sjoerd, Heb je foto's van je CJ7?
  13. Flavio

    mijn Yj 1989

    De staat van het bankje vind ik netjes maar kan me voorstellen dat je de lat hoog legt ivm je gereaureerde Jeep. Kun je me een pb sturen met je email, dan mail ik je morgen wat foto's door.
  14. Flavio

    mijn Yj 1989

    Beste Roy, Ik zag de foto's van je schitterende jeep! Hoop ooit de mijne ook nog eens zo te krijgen. Zie dat je in Hengelo woont....Had jij niet veel onderdelen toen op marktplaats gezet waaronder een zwarte achterbank? Tja je hebt inderdaad het bankje wat ik zoek maar jij hebt begrijpelijk niets aan een grijze.....Of heb je interesse in een ruil met eventueel bijbetaling?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...