Spring naar bijdragen

The Dijk

Forum member
  • Aantal bijdragen

    30
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Over The Dijk

  • Verjaardag 27/10/1965

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Naarden

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    1987

Recente profielbezoeken

929 profielweergaven
  1. The Dijk

    Trekhaak Wrangler YJ

    Te koop aangeboden.. Een nette trekhaak voor een Wrangler YJ. Trekhaak is in hoogte aan te passen. Komt van een 2.5 inch verhoogde Jeep af. 75 euro is de prijs. Gr. Nico
  2. The Dijk

    Wrangler YJ in onderdelen

    Kenzo, Tire carrier inclusief trekhaak €50,- nog beschikbaar ?..
  3. Van het weekend de Wrangler weer van stal gehaald (Old timer regeling ). Toen ik de Jeep in de stalling neer zette had ik al het idee dat er iets niet goed was. Tijdens het intrappen en op komen van de koppeling voel / hoor ik een bonkend geluid onder de auto van daan komen. Het schakelen zelf gaat goed en soepel. Wel heb ik het idee dat wanneer de auto warm is dat het gebonk tijdens het bedienen van de koppeling een stuk minder is. Neemt niet weg dat het wel steeds iets erger lijkt te worden. Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn??? Laat de auto nog maar even staan om eventueel niet nog meer stuk te maken.
  4. Beste Jeepers, Ik heb jullie wijsheid nodig voor het volgende… Ik heb problemen met de ruitenwissers en of richting aanwijzers. Als ik een richting aan geef komen ook de ruitenwissers een stukje in beweging. Tevens hoor ik ook wat een geluid dat lijkt op geknetter uit de stuur kolom achter de pookje van de richting aanwijzer. Ook de interval werkt niet goed. De eerste 2 standen werken niet. Als ik de ruitenwisser continu aanzet loopt deze soms door het eindpunt en komt dus op het raamrubber vast te zitten. Mijn vraag is nu, komt dit probleem uit de stuurkolom of uit de motor van de ruiterwisser? Zijn dit misschien 2 aparte problemen? Gr. Nico..
  5. The Dijk

    Wranler YJ bijna klaar

    Heren, de info / raad was weer perfect....schakeld weer naar behoren. THx..
  6. The Dijk

    Wranler YJ bijna klaar

    Hallo Siert, al vast bedank voor je snelle reactie.. Het betreft hier een 2.5 inch veren lift. Met het pookrubber en plaat bedoel je daar het rubber om de pook heen ( zie foto's ) Ik heb deze reeds los gehaald en de pook daar meer ruimte gegeven door er een wel te slijpen op de plek waar de pook tegenaan komt als hij in zijn achteruit gezet wordt. Hij liep daar tegen aan.
  7. The Dijk

    Wranler YJ bijna klaar

    Heren Jeepers, Mijn Wranger is bijna klaar. soft top, dikke patta's, 2,5 inch verhoogt, nieuwe bladveren. Dit tevreden met de uitkomt, erg blij mee. Nu alleen de binnenkant nog voorzien van Bedliner en het geheel is klaar. Blijft allen nog een ding over...na het verhogen van de auto blijft hij niet meer in zijn achteruit versnelling staan. Moet de pook in zijn achteruit vast houden tijdens het rijden. Was in de veronderstelling dat het te maken had met de nieuwe stand van de pook. Heb daarom de pook meer ruimte gegeven in de tunnel waar de pook de auto binnen komt omdat hij daar tegen de rand aan kwam te zitten. Nu heeft hij wel genoeg ruimte maar schiet er toch weer uit als ik gas geef. Iemand een tip hoe nu verder?..
  8. The Dijk

    Wrangler 4.0i of toch 4.2 ltr

    Heren, Klepdeksel pakking binnen en geplaatst..en past.. iemand hier ervaring mee? http://www.ebay.nl/itm/371804275136?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
  9. The Dijk

    Wrangler 4.0i of toch 4.2 ltr

    Heren, Wederom bedank voor jullie reacties. Heb inmiddel op Ebay de ( juiste ) pakking gevonden en besteld. Als het mee zit nog voor het weekend binnen. Gr. Nico...
  10. The Dijk

    Wrangler 4.0i of toch 4.2 ltr

    Hallo Jeepers… Zo als al eerder hier aangegeven moest ik de klapdeksel pakking gaan vervangen van mijn Jeep. Volgens de info die ik kon vinden aan de hand van afbeeldingen en het Vin nummer was het te herleiden dat er een AMC 258 4.2 ltr in ligt. Dus voor dit blok een nieuwe pakking besteld. Klepdeksel er vandaag afgehaald en wat blijkt … de pakking past niet ?? Na weer verder onderzoek op het internet lijkt het er op dat ik de pakking van een 4.0 ltr nodig heb wat vreemd is aangezien de vul opening op de klepdeksel van een 4.2 ltr aan de voor kant zit en bij de 4.0 ltr zit deze opening in het midden van de deksel. Ook de bevestigingen punten van de deksel komen niet overeen. 4.0 ltr 15 bouten en de 4.2 ltr 7 bouten. Ik ben nog wezen zoeken op het motornummer van het blok maar kan daar helemaal niks over vinden. Via het Vin nummer krijg ik alleen jaartal ( 1987 ), Type ( 4.2 ltr ) en Wranger naar voren. Versnelling type staat niet bij de code en ook waar de auto geproduceerd zou moeten zijn is niet via het Vin nummer terug te halen. Nu zijn mijn vragen... 1) Zijn er 4.2 liter blokken uitgevoerd met verschillende klepdeksels? 2) Zijn er 4.0 liter blokken gemaakt met carburateur?( aangezien de auto verkocht werd als een 4.0 ). 3) Is en waar is er een mogelijkheid om via het bloknummer ( 703C18 ) te achterhalen welk blok er nu werkelijk in ligt. Gr. Nico…
  11. The Dijk

    Wrangler 4.0i of toch 4.2 ltr

    Heren, wederom bedank voor al jullie wijsheid en raad. Aller eerst ben ik een beetje teleurgesteld aangezien ik in de veronderstelling was dat de set 33-ers wel zouden gaan passen onder de auto na een 2.5 inch veren lift verhoging. Deze wijsheid had ik ook hier op het forum verkregen vandaar dat ik deze set heb aangeschaft. Dit zou dus inhouden dat er toch nog een body lift aan te pas moet gaan komen. Ik had begrepen dat een 2.5 veren lift zondermeer gedaan kom worden zonder verdere aanpassingen en dan heb ik het niet over de aanpassingen voor wat betreft de trekkracht of afwijkingen voor de snelheidsmeter of de fenders. Maar misschien heb ik dat ook verkeerd begrepen en kun je bovenop de veren lift ook nog zonder verdere aanpassingen er 1 inch body lift onder zetten. Ik wil de auto namelijk niet te hoog maken aangezien dat weer de rij eigenschapen op de weg zou beïnvloeden + dat ik dat ook niet zo mooi vindt. Maar volgens mij heb ik ergens gelezen dat daar meer aan te pas gaat komen. stond namelijk bij dat bijvoorbeeld de radiator moet zakken. Maar misschien heb ik dat ook verkeerd…… @michel1972 Voor wat betreft de aanschaf van de verenlift is er keuze genoeg en de kosten… ja … Friends with benefits….wie appelen vaart wie appelen eet ..toch !!! Kunnen niet alles hebben.. Neemt niet weg dat ik nu denk te weten wat ik kan aanschaffen en zal voor als nog goed verder gaan zoeken en er dan denk ik ergens tussen in gaan zetten. Nogmaals ik ga er het terrein niet mee in is alleen maar voor op de openbare weg maar het moet wel goed zijn en er wel stoer uit zien en klinken… maar dat komt later wel weer een keer.. Gr. Nico
  12. The Dijk

    Wrangler 4.0i of toch 4.2 ltr

    Heren, aller eerst bedank voor jullie reacties, opmerkingen en raad. Ik heb er veel aan gehad en heb besloten om de trekker gewoon te houden en aan te gaan passen naar mijn smaak. Het eerste wat ik wil gaan doen is het verhogen van de auto. Aangezien ik er hoofdzakelijk mee op de weg zal komen wil ik de verhoging gaan beperken tot een 2.5 inch. Zo ver ik het nu heb kunnen zien rijd dat het beste op de weg en is dat voor een leek nog prima te doen. Ik heb diverse instructie films gekeken en volgens mij moet dit voor als nog geen echte problemen opleveren. Waar ik niet even uit kom is welke set moet ik daar voor aanschaven en zijn deze dan ook echt geheel compleet of kom ik straks tot de ontdekking als het spul er naast ligt dat ik toch nog even iets moet aanschaffen !!! Waar kan ik zo’n set het beste aanschaven, EBay, Amazon of gewoon in Nederland / Duitsland en welk merk ?? Ik kom de volgende merken tegen - Rubicon - Trailmaster - Orv lift kit - Pro Comp - Rough Country De prijzen van de 2.5 inch lift kits liggen tussen de 800 en 1200 euro. Ik hoop dat jullie hier ook nog even je mening over willen geven. Nogmaals in ben niet van plan om met de auto het terrein in te gaan maar het moet wel goed spul zijn. Al vast bedank. Gr. Nico p.s: Ben ook nog op zoek naar een knappe soft top . Moet wel compleet zijn.
  13. Hallo Jeepers, Ik ben een week of 5 geleden de nieuwe trotse eigenaar geworden van de Wrangler YJ 4.0I uit 1987. De auto is nog geheel standaard en heb inmiddels al een set andere banden (5x velg 11x16 5x114.3 ET20 met banden 33x12.50R15LT M+S Cooper discoverer S/T. ) aangeschaft. De planning voor een complete veren lift is al in onderzoek + eventueel een nieuwe soft op. Maar eerst moest nog even de klepdeksel pakking vervangen gaan worden. Tijdens het aanschaffen van deze pakking ging het mis. Pakking is niet te krijgen, wel een pakking voor de 4.2 ltr. Op het internet bij de diverse sites kreeg ik steeds het zelfde antwoord. Wrangler YJ uit ’87 is er niet in 4.0 I uitvoering wel in de 4.2 ltr. Nu begon ik een vervelend gevoel te krijgen…het zou toch niet… Nu ben ik( nog ) een leek en blijkbaar te goed van vertrouwen. Foto’s op het net gaan vergelijken tussen een blok 4.0 I en 4.2 ltr. Ja hoor ben gepiepeld, heb in de advertentie van de auto nog terug gekeken en daar stond toch echt in “Jeep Wrangler 4.0i Leer…” maar het is toch een 4.2 ltr. ( = origineel ) Nu zit ik dus in een dilemma. De auto is verder goed, geen roest of slechte plekken. Bekleding ziet er nog goed uit en heeft er niet veel kilometers op staan ( 77 duizend Miles ) en rijd verder prima. Maar het verschil van 112 Pk of 178 PK is toch aanzienlijk en ik moet er nog wel een beetje in gaan investeren om hem naar mijn zin te maken. Nu is mijn vraag, Is het echt een groot verschil, ga ik het PK verschil merken? Kan ik ook nu nog een caravan van 1100 kg makkelijk vervoeren? ( is alleen nog maar voor dit jaar ). Is het misschien toch niet beter om hem weer te verkopen en als nog een 4.0i aan te schaffen. Graag hoor wat jullie mening hier over is. Gr. Nico
  14. The Dijk

    Velgen met banden

    Waar is de set eventueel op te halen?
  15. The Dijk

    Velgen met banden

    Thx voor de reactie Dog Jeeper Was ik al bang voor, erg jammer. Kun je mij vertellen wat de beste manier is om de auto iets te verhogen zo dat deze afmeting wel past. Auto komt eigenlijk alleen maar op de weg en zal ziet off road gebruikt gaan worden.
×