Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 26/04/2017 in all areas

  1. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.
    2 points
  4. Tijdje terug een split bench gekocht omdat mijn derde kind aanstaande is. Deze was natuurlijk in staat van ontbinding maar de bekleder heeft deze vakkundig hersteld. Nu biedt de cj plek voor 2 volwassenen en 3 Kids. Gister even gemonteerd en nu wachten op goed weer..
    2 points
  5. Na 5 jaar in de hoek te hebben gestaan afgelopen zomer besloten de xj klaar te maken voor DJC2020. Werk zat hem in de voortrein. Dana30 hp geplaatst en voorzien van wj knuckles, tierod flips en wj remmerij(akebono's), heb deze swap al eerder op de zj uitgevoerd. De week voor djc probleemloos door de apk. Na aanwezig te zijn geweest op 5 edities djc dit jaar voor het eerst met een jeep, tot groot plezier van de kids. Hebben we toch maar mooi mee gepakt in deze tijd.
    2 points
  6. Hier alsnog een foto van de bumper😉
    2 points
  7. Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid 😂
    2 points
  8. Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel
    2 points
  9. zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.
    2 points
  10. Wij kunnen er wel zijn - nieuwe is gisteren geleverd - toch een beetje trots
    2 points
  11. Weer een stap verder, dakdragers van RhinoRack gemonteerd. Niet voor deze vakantie, maar gelijk ook de afneembare trekhaak van brink vervangen door een vaste verlaagde van ASP eberle. (De afneembare zat te hoog voor de sleurhut) Gelijk de nummerplaat zo hoog mogelijk gemonteerd en een cm of 3 van de bumper afgezaagd, afgewerkt met een zwart kunststof hoekprofieltje. Tevens tent gereserveerd en overtocht geboekt van hirtshals naar kristiansand. Nu nog grof een route plannen, maar de basis staat 😉
    2 points
  12. Ondertussen wat wijzer geworden, bij een verhuurbedrijf van daktenten in Baarn geweest. Goede uitleg gehad, en bij het zien van de tenten overstag gegaan. Zijn van plan een ruime tent te huren , die goed op de 2 deurs past. iig niet te klein dus bij minder weer wel wat leefruimte. Ook gelijk een dakdraag systeem besteld, en gisteren binnen gehad. Een backbone systeem van Rhino Rack, nu nog ff wachten op wat beter weer voor de montage. Rest nu nog ff verlof goedgekeurd krijgen, tent reserveren en overtocht plannen 😊 Route eerste deel al een beetje in beeld, via noord Denemarken naar zuid Noorwegen. Van daar uit stukje naar noord/west, deel kust en langs Fjorden oostwaarts naar Zweden. maar dat duurt nog ff 😉
    2 points
  13. Dat is een mooie combinatie. Dit is de onze:
    2 points
  14. Wij rijden al jaren met de BFG AT onder onze “straat” Jeeps, zomer en winter. Deze hebben ook de 3Peak Mountain Snow Flake classificering. Gemiddeld rijden wij er 75.000km mee voor dat ze aan vervanging toe zijn. Fijne band zowel in natte, droge, sneeuw en lichte offroad omstandigheden. Wel iets meer afrolgeluid en rolweerstand dan een straatband. 235/45R19 is wel een incourante maat, je zou kunnen overwegen naar een meer gangbare maat te gaan. Zelfs bij een grote Duitse bandenboer vindt ik er geen met all-seasons, alleen winter of zomer band. https://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php
    2 points
  15. Bijgevoegd een foto van mijn jeepie.
    2 points
  16. Banden Velgen en de JKS veren, weer helemaal klaar. Ok een Jeep is nooit klaar, daar hebben jullie een punt 🙂
    2 points
  17. Hoi. Na tijdje toch weer een jk gekocht ben er blij mee. Heb er wel de juiste zomer voor😃
    2 points
  18. afgelopen vakantie in de Spaanse pyreneeen, dacht dat er vast wel iemand is die dit leuk vindt
    2 points
  19. Nog meer voor de liefhebber, Ikea heeft een prachtig geïnspireerd XJ bed
    2 points
  20. Was veel te laat thuis van werk helaas. 3 van de 4 wielen geinstalleerd. Morgen even de remmen doen en een stukje rijden. Leuk om te horen van de buurman dat de Jeep er goed uit ziet!
    2 points
  21. Ik zie t allemaal wel gebeuren en ik ga er niet vanuit dat t goedkoper gaat worden met 5000 km per Jeep per jaar. Dan kan t niet tegenvallen En ik geniet voorlopig nog van m'n V8, tot de laatste pomp sluit in NL
    2 points
  22. Intussen heb ik een nieuwe huisgenoot. Dit maal een Jeep Cj7 Laredo Chestnut Brown. Ik had die overgenomen van een Nederlander. Een echte surviver, volledig origineel, niet verhoogd, geen winch. Volledig zoals die uit de fabriek kwam. Vriendelijke man en correct alles geregeld. Was een beetje een risico want de Jeep is niet lopend gekocht . Volgens de verkoper was er enkel een probleem met de carb. Dat klopte ook, na het overzetten van een carb uit een andere jeep starte de nieuwe telg vlot. Eerste een beetje roken en sputteren omwille van de oude benzine. Na een beetje regelwerk aan de carb en wachten tot de motor wat warmer werd liep die goed en had een mooie oliedruk. De jeep heeft een beetje patine maar met een poliermachine komt dit wel in orde. Helaas was de bodem onder het tapijt nogal roestig en moest hersteld worden. Twee nieuwe vloerpannen besteld vooraan en een achterse geleend uit een Yj tub, wat laswerk (door vriend uitgevoerd) en alles zag er al beter uit. Nu moest de binnenzijde nog terug in de originedle kleur overspoten worden. Enkele spuitbussen op kleur besteld bij Mammout Coatings en spuiten maar. Dit weekend wordt de tweede laag aangebracht en kunnen de gereinigde tapijten/interieur er terug in. Voor de carburateur heb ik een revisiesetje nodig. Zal dit in volgende link voldoen? https://www.ap-performance.be/revisiesets-weber-carburateur/32/36-dgav Hier nog enkele foto's van de jeep :
    1 point
  23. Mooi filmpje! Zelf heb ik alleen maar mijn koplampen op een bijzondere manier gesteld...... Siert.
    1 point
  24. Even goed naar de lampunits kijken, deze willen wel eens anders zijn voor de Europeese markt. Zorgen dat het (invoer en eigendoms) papierwerk in orde is, invoer belasting betalen enzovoort. Verder geen bijzonderheden volgensmij.
    1 point
  25. Duc, ik heb nog een cat liggen. Als hij past mag je m gratis afhalen. Komt van een 4.0
    1 point
  26. Errata - 1) I had cylinder #1 at TDC on the exhaust stroke. I reset to TDC on the combustion stroke to make the correction. 2) I positioned the rotor with the brass end pointing towards the #1 spark plug wire terminal, and disregarded the drawings on the FSM to point the rotor towards 6 o'clock. This seems to work for me. Changed oil and oil filter. Engine idles quietly at about 900 rpm. No noisy lifters. See you guys on the next project!
    1 point
  27. Voor die prijs 18000,00 euro krijg je de Jeep erbij dan .
    1 point
  28. De motor zit er ondertussen in, alles werkt naar behoren en er staan al weer aardig wat kilometers op de teller. Nog even een paar fototjes..... De nieuwe bevestiging voor de grille. De oude bleek verrot.... Bijna klaar! Radiator bleek te slecht om er weer terug in te zetten, deze gelijk vervangen. De koplamp ligt er nog uit, door het lampgat heen kan je precies de slangen van de oliekoeler monteren. Nog een plaatje uit een andere hoek. Toen kwam het moment dat er gestart kon worden.... Eerst de accu opgeladen, maar bij het omdraaien van de sleutel kwam het niet verder als een armzalige klik. De startmotor was ook aan zijn einde gekomen. De volgende dag een nieuwe erin en starten maar.... Natuurlijk moest ik de ontsteking en de carburateur en de carburateur opnieuw afstellen, maar daarna liep hij keurig netjes. Na een halfuurtje lopen weer afgezet en gecontroleerd op lekkages hier en daar nog een slangenklem aangedraaid Bij de proefrit liep de temperatuur bij stilstand te hoog op, de visco van de koelfan bleek ook overleden. Hiermee kwam ook de slechte werking van de radiator dop aan het licht, deze gelijk vervangen. De eerste 500 kilometer rustig ingereden, meest snelweg, daarna een olie en filterwissel. Nu ik dit schrijf zijn we alweer 8000 kilometer verder sinds de motorwissel. De eerste vakantie en JeepClub evenementen zitten er al weer op.... Hieronder nog een fototje van de vakantie in Slowakije.
    1 point
  29. Je kan hem ook via eBay bestellen zag ik https://www.ebay.com/itm/Black-Mild-Steel-Grille-Brush-Headlight-Guard-for-93-98-Jeep-Grand-Cherokee-ZJ/233208113632
    1 point
  30. Heb er nog één liggen. Komt van een GC 1997. Ron
    1 point
  31. Wat ook wil helpen is om de stick niet via een PC/Laptop te formatteren, maar via de radio. Als de radio deze optie ten.onste heeft.
    1 point
  32. eerst de voorpoten erin en dan bij de achterkant optillen en naar binnen.
    1 point
  33. Dag Kapitein, Het is mij niet gelukt om de originele draden in de auto te gebruiken. Dit werkte niet! Ik heb vanaf de radio nieuwe draden getrokken en zo aangesloten. Dit werkt nu prima.
    1 point
  34. Hi there, even tijd voor een kleine update. Ik ben inmiddels zover dat ik de onderkant gestraald heb en in de zinkprimer heb staan. Ik moet eerlijk zeggen dat het spuitpistool van de Lidl wel z'n ding deed, maar dat het oudere pistool dat ik van een vriend te leen had het toch beter deed. Uiteindelijk heb ik de body met het oude spuitpistool gedaan en kan het Lidl-pistool in de kast.... Het Lidl-pistool. De opvangzak is weinig effectief en zit meer in de weg.... Resultaat van het Lidl-pistool... Het oudere type straalpistool. Deed het echt prima vind ik. Resultaat van het oude straalpistool..... Beide hoeken aan de achterzijde waren al behoorlijk op weg, maar dan wel op de verkeerde weg... Zo zijn één voor één alle roestplekken aan de beurt alvorens met de spuitbus zinkprimer aan de slag te gaan. Hierna moet ik op 3 plekjes plaatwerk reparatie doen, alvorens ik de onderkant in de bodyshutz zet. Iemand een goede tip welke ik hier het beste voor kan gebruiken? Oh ja, en heeft het zin om de naden van de bodem te kitten alvorens er bodyshutz op te zetten? Als iemand mij hier in kan adviseren, graag. Naast het straal- en spuitwerk heb ik ook nog 4 nieuwe montageplaatjes gemaakt met 1/2" - en 7/16" draad, waarmee de body wordt vastgezet aan het chassis. Er zijn 11 bevestigingspunten, 6 met 1/2" draad (groen) en 5 met 7/16" draad (rood). Tot zover deze kleine update. Na de plaatwerk reparatie ben ik weer terug met het vervolg. Keep feeding eachother... Math
    1 point
  35. Uitnodiging Heerde "Remember The Rebel" Op zaterdag 15 december a.s. zullen wij al weer voor de 16de maal de Jeep Academy worden georganiseerd op het motorcrossterrein van de “MSV NOV” in Heerde (zie routebeschrijving) op de Veluwe. JeepAcademy: Deze JeepAcademy bestaat uit ongeveer 20 proeven en zal bijna geheel worden verreden op een zanderige ondergrond, een technisch terrein ingericht met uitdagende proeven voor zowel de standaard uitgeruste Jeep als voor de liefhebbers van extreme uitdagingen. Extra aandacht zal worden besteed aan de "blauwe" proeven en de bereikbaarheid van deze proeven in het terrein, zodat ook de Jeep(st)er met een standaard voertuig zich de hele dag kostelijk kan vermaken. Voor zwaardere proeven wordt er uiteraard ook gezorgd. Met het uitzetten van de proeven wordt er volop gebruik gemaakt van de mogelijkheden die dit terrein te bieden heeft en meer. Niet alleen op de crossbaan zelf maar zeker ook tussen deze baan, waar normaal het publiek veilig kan lopen tijdens een motorcrossevenement, rijden nu veilig de Jeeps in het rond. De deelnemers welke de groene, blauwe en rode proeven willen volgen, zullen in teams van 5 tot 7 Jeeps worden samengevoegd en vervolgens onder begeleiding van een Marshal het parcours afleggen en gezamenlijk de trials trotseren. Het terrein kan door de weersomstandigheden als zeer zwaar ervaren worden voor de groene en blauwe gradatie. Bij slecht weer is het goed mogelijk dat de standaard baan op het terrein al een uitdaging zal vormen voor de rode en voor de zwart geprepareerde Jeeps. Deze Academy is voor de Jeep Club de klassieke afsluiting van het jaar die voorgaande edities steeds werd gekenmerkt door de kerstsfeer en de "specials" die jarenlang door Ruud, onze oud voorzitter, werden verzorgd. Dit is dan ook de reden dat wij hier ook de inwendige mens proberen te verwennen in de lekker verwarmde kantine. Dit evenement wordt gehouden onder het motto: "Remember The Rebel" Ter ere van onze oud voorzitter en mede oprichter van de club zullen wij ook een toast uitbrengen. Kerstsfeer: Zoals elk jaar zullen we ook dit jaar weer hoogstwaarschijnlijk leuke en karakteristieke outfits en Jeep versieringen zien met het motto “Kerstmis”. Kom dus vooral weer uitgedost in het kerst thema naar het event. Jeep assist: Wij zijn altijd opzoek naar ondersteuning van onze activiteiten door onze leden. Voorafgaand aan dit evenement zoeken wij naar ondersteuning voor de vrijdag van 9-16 uur en/of zaterdag ochtend vanaf 8:30 uur. Indien je hiervoor open staat dan bent je van harte welkom. Meld je hiervoor eenvoudig aan door op het inschrijfformulier JA te zeggen tegen Jeepassist. Wij nemen dan contact met je op om het een en ander nader af te stemmen. Lunch: Als jullie na de oliebollen ook nog trek hebben in een lunch rond het middaguur dan kan je je aanmelden voor de lunch. Voor deze winterse lunch hebben we een lekkere Hachee van rundvlees met aardappel puree en appelmoes, gebakken aardappelen, ijsbergsla, boontjes, peertjes, tomaten en sauzen opgesteld. Natuurlijk zijn er ook spekjes voor de liefhebbers, deze worden los geserveerd, bij de hachee zullen mini schnitzels geserveerd worden. Tot slot als toetje is er weer de heerlijke fruit bowl. Garage sale: Staat jouw garage ook vol met Jeep onderdelen die je niet meer gebruikt, of heb je nog onderdelen nodig voor het afronden van je project? Ruim nu alles op wat je niet meer nodig hebt, of vind dat ene “hard-to-find” onderdeel. Vul je kofferbak met onderdelen en neem deze mee naar de JeepClub Garage Sale! Wat mag er verkocht worden; gebruikte en nieuwe onderdelen voor alle Jeep modellen. Banden, lieren, steekassen, bumpers, plaatwerk, verhogingsets, accessoires, stoelen, lampen, aandrijfassen, velgen, schokdempers, carburateurs, snorkels, radiateurs, skidplates, enzovoort… De Jeepclub zorgt voor enkele tafels waarop jullie de onderdelen kunnen uitstallen. Een eigen tafel of kleed mag natuurlijk ook. Op het buitenterrein is een gezellig kampvuurtje en in de kantine van de MS NOV kan iets warms gegeten en gedronken worden. De verkoop start om 11.00 uur en zal eindigen om ca. 14:00 uur. Let op!!, er zijn een beperkt aantal tafels beschikbaar. Bij slecht weer, graag zelf een partytent of parasol meenemen! *Alleen JeepClubleden kunnen deelnemen als verkoper, aanmelden via het inschrijfformulier. *Alleen Jeep of Jeep gerelateerde delen. *Verkoop zonder commercieel oogmerk. *Achterlaten van onderdelen is niet toegestaan. Programma: 09.30 uur start inschrijving; 10.00 uur briefing; 10.05/12.30 uur: trial/academy; 11.00 garage sale; 12.30/13.30 uur: lunch; 13.30/15.00 uur: trial/academy; 14.00 einde garagesale; 15.30 sluiting off-road terrein. Opgave deelname: Inschrijven kan middels het Inschrijfformulier.(VOLGT) Inschrijven is mogelijk tot uiterlijk 13 december, echter wil je ook mee eten zorg dan dat je inschrijving uiterlijk de 10e bij ons binnen is, dan moet het aantal deelnemers voor het buffet bekend zijn. Kostenopgave: Inschrijfgeld per jeep bedraagt € 25,00 (toeslag niet-leden € 25,00), en omvat naast deelname aan het programma: ontvangst met gratis koffie, thee e.d. voor twee volwassenen en frisdrank voor de kinderen; oliebollen uit het vuistje; Voor de lunch bedragen de kosten € 12,50 per volwassene en € 7,50 voor de kinderen t/m 12 jaar. De kosten dienen contant te worden voldaan bij inschrijving in de kantine. Beschrijving van de route: Het motorcrossterrein Heerde is gelegen aan de A50 tussen Zwolle en Apeldoorn, afslag Heerde nr.29. Aan het eind van de afrit volg de “Jeep Club” borden op de Kamperweg. Klik hier voor een routebeschrijving en de precieze locatie. De VoorPret op het JeepForum
    1 point
  36. Ingeschreven, dus wij zijn er voor eerst bij. Tot zondag.
    1 point
  37. Vanmiddag ff een flinke proefrit gemaakt, en het rijd weer als een ehhh, JEEP . Is toch wel ff iwennen, zonder het zweet in m'n handen met 120kmh over de A1 ME HAPPY
    1 point
  38. Hardstikke leuk project en gaaf dat je het deelt op dit forum! Waar ik me wat zorgen over maak, je zoekt een jurkje voor een vrouw die je nog moet vinden..... als je begrijpt wat ik bedoel. Je begint het project heel voortvarend, maar we zien zulke grote alles in een keer klussen vaak stranden. Kan je niet beter eerst bv een perfect rolling chassis maken? Dat is een lekkere start. Succes, Siert.
    1 point
  39. Spanningsmeter op 11 volt bij draaiende motor? Dit is te weinig, zou 13 á 14Volt moeten zijn. Waarschijnlijk levert de dynamo net genoeg spanning om de motor te laten lopen, maar te weinig om de accu op te laden, dus ook niet genoeg om te starten.
    1 point
  40. dat laatste zojuist ff geprobeerd en krijg je het inderdaad een beetje benauwd van
    1 point
  41. De kruisjes van een YJ zijn inderdaad de kleinere variant. Dana 30 YJ: Bearing Cap Diameter (In): 1.063 X 1.063 Inch En deze is die je gaat zoeken als je voor een XJ as gaat met groter kruisje: 1.188 X 1.188 Inch Hier onder een video met een heel goed verhaal er in hoe te doen. Vergeet je vacuum lijnen bij de motor niet af te sealen. Om je 4WD aandrijving lampje te laten werken heb je 3 dingen nodig: https://www.morris4x4center.com/electrical-4wd-switch-8134473.html?gclid=CjwKCAjw87PNBRBAEiwA0XAIr2VQirSJ0G_iOQ-QPXulP0w1U4TdzKVhLBw07sVb-1-p1wiFBDk93BoCsHQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds En: https://www.summitracing.com/parts/yga-21364?seid=srese1&cm_mmc=pla-google-_-shopping-_-srese1-_-yukon-gear-axle&gclid=CjwKCAjw87PNBRBAEiwA0XAIrx_2oONBjZimYOJdHGFa9AklxS6OZeemGesKhVRU_jv4JvY0fRGDtBoCuO4QAvD_BwE Last but not least: het stukje wat van de transfercase switch naar je dash gaat. Alleen weet ik op dit moment even niet hoe dat ding heet. Ik had het geluk dat ik een junk yard om de hoek had. Of te wel ik had de steekassen van een XJ meegenomen driver en passenger side of te wel nu heb ik beide kanten het grotere kruisje. Je tube seals passen wellicht niet omdat de DANA 30 roest aan het vormen is. Ik had deze goed schoon moeten maken voor dat ik de tube seals kon installeren. Tot nu toe ongelooflijk blij met de conversie!
    1 point
  42. Flink polijsten. Krassen door laklaag evt invullen met nieuwe lak. Beste met poetsmachine. Steenslag is lastig te verhelpen zonder spuiten.
    1 point
  43. @ Roland, dus als het inbouwen per as € 423, 50 kost, heb je dus al de benodigde onderdelen incl olie en keerringen voor 326,50 ingevoerd en wel thuis? Dat zal dus een Amerikaanse prijs zijn van een $ 200 a $ 225 plus shipping en invoer? Als dat merkartikelen zijn is dat heel interessant, ik betaal hier bij de bekende leveranciers heel wat meer.... Ben benieuwd, houdt ons op de hoogte! Siert.
    1 point
  44. Normaal is bij de liftkit alles bij, veren, schokdempers, bumpstops,... cardans kunnen standaard blijven. Bij mijn kit ontbrak een droppet pitman arm. Deze heeft Roo mij kunnen bezorgen. Hij is echt wel belangrijk voor het stuurgedrag. Alsook wat niet voorzien is maar wel aangewezen (thanks Roo) is een tussenstuk voor de stuurdemper om deze haaks te kunnen plaatsen. Anders verslijten ze verschrikkelijk snel. En de aangepaste remleidingbevestiging. En langere stabilisatie links. Ik denk dat ik daar zoal alles mee gezegd heb. Succes Grtz D-me
    1 point
  45. Een iets gronderige aanpak. Zet de neus wat omhoog, met de krik of pakeer hem op een heuveltje. Start hem met de dop eraf, zet de kachel op vol. Laat hem lopen, knijp de bovenste radiator slang als hij warm is en de thermostaat opengaat, daar kan een luchtbel vast zitten. Vul de radiator bij tot de top als het nodig is, doe dit ongeveer iets van 10-15min. Doe de dop erop en herhaal als het nodig is, dat zou het moeten doen.
    1 point
  46. Inderdaad ook een goed en simpel idee. Ik heb nu in the USA een zogenaamd Noid Light besteld. Dat is een led met een passende voet voor de injectorkabel. Zo kan je de hoeveelheid stroom zien en daarmee de ECUwerking controleren. Dit kan je dus niet doen met een normale lamp! Een normale lamp(12Volt) trekt te veel ampere en je ECU gaat dan kapot.
    1 point


×
×
  • Nieuwe aanmaken...