Spring naar bijdragen

John Renne

Lifetime Members
  • Aantal bijdragen

    142
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    4

John Renne last won the day on March 9

John Renne had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

7 Neutral

Over John Renne

  • Verjaardag July 4

Contact Methods

  • Website URL
    http://pictures.gniffelnieuws.net

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nieuwer ter Aa

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Renegade
  • Bouwjaar
    2015

Recente profielbezoeken

2 152 profielweergaven
  1. Mijn ervaring is louter gebaseerd op een vrij korte proefrit met de compass (bij de lancering in Nederland) en een half jaartje rondrijden met de 1.4 benzine, maar for what it's worth mijn ervaringen. Ik vind het een prima auto, rijdt lekker, ziet er zeker gelikt uit. Iets ruimer dan de renegade (al scheelt het qua buitenmaten eigenlijk amper). De auto heeft leuke details en is gewoon een goede moderne auto. De motor vond ik wat dorstig. In m'n renegade reed ie volgens mij rond de 1 op 11 en dat vind ik voor een moderne auto behoorlijk aan de maat. Heeft wel overal genoeg trekkracht en je komt prima mee in het verkeer Dan nu wat ik minder vond. Ik vind het persoonlijk niet echt een onderscheidende auto. Ik zou 'm van een afstandje zo kunnen verwarren met een hyundai, honda of ford. Ik associeer jeep altijd met eigenzinnig en apart. Dat vond ik in de compass eigenlijk niet terug.
  2. John Renne

    Offroaden Canigou, Frankrijk

    Klinkt wel gaaf, is het echt een jeep-track of is het een beetje zand en wat gravel? In het filmpje zag het er nog redelijk begaanbaar uit met iedere willekeurige auto.
  3. John Renne

    CJ7 V8 5.9L aut.

    Gaaf project hoor, welkom!
  4. John Renne

    Jeep Urban Tour zondag 3 juni

    Jawel, wij zijn erbij!
  5. John Renne

    Tussenbak 2.5l tj

    Ik ben intussen voorzien, mag dus een slotje op
  6. John Renne

    Tussenbak 2.5l tj

    Het is wel een n231? Ik begreep van @DogJeeper dat dat wel past maar dat je iets met het hendeltje moet doen, omdat die in een yj anders zit
  7. John Renne

    Tussenbak 2.5l tj

    Die schijnen een uitgaande as te hebben met een andere lengte. Dat schijnt dus niet te passen
  8. John Renne

    Tussenbak 2.5l tj

    Ik denk dat het grootste probleem het tandwiel is met de 21 tanden. Als die nog heel is, kun je er ook eentje van een 4 liter inzetten. Mocht je daar nog een reserve van hebben, dan zou dat de zoektocht een stuk makkelijker maken
  9. John Renne

    Tussenbak 2.5l tj

    Heeft er misschien iemand nog een tussenbak liggen voor een 2.5 liter tj? Het is een n231j 21 spline. Die van ons lijkt het nu echt begeven te hebben.
  10. John Renne

    even voorstellen

    Welkom en inderdaad
  11. John Renne

    Schoonmaken onderkant

    Deze zijn het nu geworden, kunnen tussen de 40 en 60cm hoog en met een flinke garagekrik kan ik er nu redelijk bij. Vanavond mag ie op de brug en dan eens kijken of de onderkant er nu beter uitziet
  12. John Renne

    Jeep Club Experience 29 April

    Jawel! Wij zijn erbij
  13. John Renne

    Schoonmaken onderkant

    Ik dacht altijd dat ik door half onder de auto te liggen en met de hogedruk eronder te spuiten de onderkant van de auto redelijk schoon kreeg na een dagje modderschuiven. Nu zag ik 'm vandaag op de brug staan, en blijkt dat er toch een behoorlijke hoeveelheid troep blijft hangen. Ik heb het dan over de zooi die op de skidplate geschoven is, maar ook bovenkant uitlaat en andere hoeken en gaten. Kortom, ik moet eigenlijk iets nieuws verzinnen. De auto simpelweg wat opkrikken en dan eronder gaan liggen en flink de hogedruk erop lijkt me met het risico op er vanaf glijden niet heel veilig dus ik ben eigenlijk op zoek naar een idee waarbij de auto een stukje omhoog gaat, en ik er veilig onder kan liggen zonder het risico dat ik 'm bovenop me krijg. Zelf heb ik zitten denken aan de volgende dingen Een mechanische autolift (zoals https://www.low-budgets.nl/autolift-mechanisch.html ) Op zich lijkt dit me wel een makkelijk systeem. Je kan 'm 70 centimeter optillen. Er staat aan 4 kanten steun onder en lijkt daarmee redelijk stabiel. Nadeel is wel dat je er gelijk 4 nodig hebt, het dan een vrij kostbare oplossing wordt en het een redelijk grote hoeveelheid ruimte inneemt. Een pneumatische poetsbrug (zoals https://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/gereedschap/m1264087792-pneumatische-bandenbrug-poetsbrug-2-5-ton-2500kg.html) Op zich een mooi systeem, je lift echt je complete auto, maar neemt wel een heleboel ruimte in. Een garagekrik met assteunen (zoals https://www.rustbuster.nl/Aanbiedingen/Ligmat.htm) Goedkope oplossing, neemt weinig ruimte in, maar ik twijfel een beetje. Als ik de voorkant opkrik en er 2 assteunen onder zet, daarna de achterkant opkrik en daar assteunen wil zetten, wordt het dan niet instabiel aan de voorkant (omdat bij het opkrikken aan de achterkant er misschien toch wat krachten loskomen op die twee assteunen aan de voorkant. Verder lijkt 60 centimeter me niet heel veel om er comfortabel onder te kunnen komen Oprijbokken Simpele oplossing, nemen niet al teveel ruimte in, maar geen oplossing als je de wielen er ook nog af wilt halen (om eventueel de remmen schoon te kunnen maken). Daarnaast weet ik eigenlijk niet hoe stabiel het blijft als de auto op 4 oprijbokken staat. Heeft er iemand nog andere simpele ideeën die ik vergeten ben, of hoe doen jullie dit?
  14. John Renne

    abs lampje brand

    Daarom denk ik ook te weten waarom
×