DutchMud

Forum member
  • Aantal bijdragen

    105
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    10

DutchMud last won the day on July 14

DutchMud had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

8 Neutral

Over DutchMud

Contact Methods

  • Website URL
    www.expeditionyonder.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Des Plaines, Illinois

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    1993

Recente profielbezoeken

506 profielweergaven
  1. trekhaak

    Even vraag. Zie ik dit nou goed dat ze stukken plaatstaal hebben uitgesneden en aan het frame gelast? Zijn dit soort receivers legaal in Nederland?
  2. Tire carrier afgemaakt en geinstalleerd. Morgen even de Hi Lift mount afronden.
  3. Mag ik een foto zien als het niet te veel gevraagd is? Ik ben puur nieuwsgierig hoe de breuklijn er uit ziet en waar deze is afgebroken.
  4. Ik heb die one piece conversie achter de rug en ben er heel erg blij mee. Weg met die vacuum meuk, vind het persoonlijk heel relaxed, schakel naar 4wd en geen zorgen te maken dat het vacuum of posi wel werkt.... $100 voor de kabels kan ik wellicht nog mee leven. Ik ga eens naar die site kijken. Overigens vergeet niet dat je je transfercase vacuum moet vervangen voor de TJ style switch tenzij je dit al gedaan hebt. https://www.quadratec.com/products/52247_01.htm?gclid=CjwKEAjwqIfLBRCk6vH_rJq7yD0SJACG18frHMAZciD93vIw3aSk9_7tjUyVyOqsezShVaxAIIZ_bRoCEwfw_wcB Ik ga volgend jaar waarschijnlijk zelfde doen, 4.56 installeren. Geen idee welk maat kruisje je aan de driver side hebt zitten. Ik had deze ook geupdate naar het grotere versie kruisje zodat ik beide kanten het zelfde heb (lui geen zin om met twee verschillende maten rond te rijden). Succes! hoop dat het een stuk smoother gaat dan bij mij het geval was!
  5. Zelfde als de mijne. Al de conversie kabels aangeschaft neem ik aan voor de E brake? Ik ga de goedkope manier doet. De officiele e brake kabels voor een Explorer kopen, en dan de kabel eindjes afsnijden en cable ends er op zetten. Kost rond de $30. Heb een punt bereikt geen zin meer te hebben in $150 neer te lappen voor iets kant en klaar haha! Overigens ik moest die back plates vervangen op mijn as. Alles was doorgeroest (gotta love Illinois Winter). Ben benieuwd naar een foto!
  6. En heb je nog uitgevonden wat er gaande was?
  7. 100 euro voor een 8.8 niet verkeerd moet ik zeggen. Is het de drum of de schijfrem? Axle swap bezig?
  8. Rock sliders maken.
  9. Ik had de grootste moeite om de bake plates te vinden voor de 8.8. Wat kosten die dingen in Nederland? Nieuwe pistons gekocht voor mijn WJ calipers die op mijn YJ zitten. Eergister bleef er een hangen waardoor ik flink tegen moest sturen en een beetje rook van de remschijven zag komen.
  10. Remmen uit elkaar gehaald en onderdelen vervangen. Vervolgens een mooi Jeep Club Nederland decal geplakt, bedankt @Roo4JK. Foto's coming soon!
  11. YJ 4WD werkt via een Vacuum system. Er zijn in het totaal 4 slangen. Er gaan twee van onder de motorkap naar de transfer case. Daar vandaan gaan er 2 naar je CAD systeem (Central Axle Disconnect). Boven op de transfer case zit een 4 pins die er voor zorgt dat 1. je 4WD verlichting aanblijft 2. dat je CAD systeem vacuum werkt. Dit plaatje hier boven heeft het CAD systeem. Even zien hoe ik dit het beste kan omschrijven. Zie je dat schotel vormig ding waar twee pieletjes uit steken? Daar moeten als het goed is twee slangen aan verbonden zitten. However het CAD systeem is berucht om stuk te gaan en mensen gaan over op een Posi lock systeem: Of een CAD removal en vervangen deze voor een solid axle. Ik hoop dat het een beetje hulpzaam was. Mocht je nog vragen hebben ik ben vrijdag in Nederland dan kan je bellen als nodig is
  12. Het was dan EINDELIJK zo ver. Ik kon gaan buiten spelen.
  13. Beste Jeepers. Dit weekend ga ik hopelijk weer eens buiten spelen in het Off road park. Nu vroeg ik mijzelf af of er recovery technieken zijn waarvan je ooit gehoord hebt dat dat zou werken en je graag eens uitgevoerd ziet worden. Puur voor jullie entertainment. Wellicht materiaal? Ben benieuwd waarmee jullie op de proppen komen.
  14. Whehehehe, was vergeten op mijn dagelijkse auto de brandstofleiding aan te sluiten, flinke rommel in de garage! Maar heel erg met je eens werkt perfect!
  15. @Vette73 Het probleem met dit ding om het in een benzine tank te krijgen is de kink in de benzine lijn en de opening van de benzine tank. Toen ik de benzine tank van mijn Jeep er af had liggen was het een goed moment voor mij om eens te onderzoeken of het mogelijk was deze gadget te gebruiken. Helaas voor mij past deze slang er niet in. Deze aan de andere kant deed het wel redelijk goed en gebruik deze heel vaak voor vloeistof te vervangen in mijn differentieel. Schoonmaken met warm water en zeep en er doorheen pompen. Nu ik het er over heb, moet even zien waar ik de mijne heb liggen.