Spring naar bijdragen

DutchMud

Forum member
  • Aantal bijdragen

    136
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    20

DutchMud last won the day on September 6

DutchMud had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

9 Neutral

Over DutchMud

Contact Methods

  • Website URL
    www.expeditionyonder.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Des Plaines, Illinois

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    1993

Recente profielbezoeken

803 profielweergaven
  1. Shackel Rope, sterk en veilig

    Dat snapte ik, en daarom lichte ik mijn text toe die je ge-quote had Toch bedankt voor je toelichting
  2. Shackel Rope, sterk en veilig

    Daar gaat het me ook niet om, het gaat me er om dat de post vanuit hier naar Nederland er maar 4 dagen over heeft gedaan.....Mag ik ook een keertje blij zijn dat iemand happy is met iets wat ik gemaakt heb
  3. Shackel Rope, sterk en veilig

    Komt me bekent voor! Is snel aangekomen in Nederland zeg!
  4. Drive line issues

    Schoonvader heeft volgens mij precies gedaan wat je daar nu beschreef. Morgen even op alle gemak ophalen en zien wat er gebeurt is. Wellicht even afleveren voor balanceren gelijk. De laspit schijnt hier nogal vaak voor te komen. Men last de cap van de kruisjes vast aan de yoke en zorgt dus voor flink wat problemen voor "nieuwe" Jeepers.
  5. Drive line issues

    Zo ondertussen iemand naar mijn drive shaft laten kijken en het probleem schijnt verholpen te zijn. Vanmiddag even ophalen en een nieuw kruisje er in zetten. Nu de vooras er toch af ligt, besloten om 4.58 gears te gaan installeren in mijn Dana 30 en Ford 8.8. Voor ook nog een Detroit locker waarschijnlijk....Eerst winter overleven.
  6. Drive line issues

    Vast te lassen heb ik aan zitten denken maar ik zie daar 1 heel erg groot probleem mee. Als ik dat kruisje breek terwijl ik out and about ben, hoe ga je dat fixen? Niemand heeft een slijptol mee....... Of te wel, een goedkope oplossing dat duur kan uitpakken in mijn mening.... Dat is dus mijn idee ook. Dat kruisje was nieuw in april dit jaar! Heel waarschijnlijk in alle vreugde niet opgemerkt dat het al aan het slijten was.
  7. Drive line issues

    Werkt dit? Druk even op de play button. Wellicht krijg je beter idee wat er gaande is.
  8. Drive line issues

    Drive shaft (aandrijf as?) Nederlands begint langzaam aan moeilijk te worden. De yoke is inderdaad uitgesleten. Nu een vervanging gevonden Nuclear Off road custom drive shaft. Van 1" naar 2" DOM tube. Iets beefier laat ik hopen dat het werkt. We gaan rustig door met bouwen niet waar! Ik ga even posten zodra ik de nieuwe binnen heb.
  9. Drive line issues

    Een Jeep blijft een Jeep en zo langzaam aan begint de naam " Just Empty Every Pocket" zich eer aan te doen. Nadat ik een Spring over axle had gedaan en besloot de solid axle conversie te doen, heb in eindelijk mijn voor aandrijflijn naar de shop gebracht om te laten balanceren. Vandaag kreeg ik het telefoontje, het @%@#%ding is versleten bij de ogen waar het kruisje in hoort te zitten! Op zoek naar een nieuwe aandrijf lijn........ En nee geen 2de hands geen zin om geld te verspillen *zucht*....
  10. Roest op mijn eerste jeep

    Wat zijn dat voor blokjes? Je body spacers?
  11. project gezocht CJ 7 of YJ

    Even beetje hi-jack van dit topic. Zou iemand weten wat het kost om ze te importeren vanuit Amerika? Er zijn meer dan genoeg project Jeeps bij mij in de buurt en vele nog in redelijke staat.
  12. Roest op mijn eerste jeep

    Nieuwe delen roesten inderdaad alleen als deze niet juist zijn behandeld. Ik heb hier bij de auto shop een roest stopper die ik er eerst op zet. Vervolgens POR15 (ik weet niet of dit in Nederland te verkrijgen is) en dan primer en verf. Komt het allemaal goed!
  13. Roest op mijn eerste jeep

    Roest op een Nederlandse Jeep? Iets als in deze trant? Uit mijn eigen collectie. Toen ik aan deze begon werd mij geadviseerd niet eens meer stukken er in te lassen maar volledig nieuwe panelen er in te zetten. Blij dat ik dat heb gedaan. Maar voor kleine delen, inderdaad uitsnijden en nieuwe stukken er in zetten. Trouwens Jeep Wrangler uit 1996? Volgens bronnen was er geen uitgegeven in 1996....
  14. Dana 30 CAD removal naar solid axle vraagje

    Zeg, die sway bar moet je die in Nederland er op laten zitten? Zo niet zou ik em gewoon er af halen en nooit meer terug zetten. Zelfde als met de stuur demper en track bar. Ik had de sway bar en stuur demper op mijn YJ zitten. Nu alles na de Spring over Axle nooit meer terug gezet. Ik moet zeggen dat de Jeep aangenamer rijdt dan voorheen! Geen bump steering ook. Helemaal voor off road, het geneuzel met de sway bar disconnects werd oud.
  15. Dana 30 CAD removal naar solid axle vraagje

    De kruisjes van een YJ zijn inderdaad de kleinere variant. Dana 30 YJ: Bearing Cap Diameter (In): 1.063 X 1.063 Inch En deze is die je gaat zoeken als je voor een XJ as gaat met groter kruisje: 1.188 X 1.188 Inch Hier onder een video met een heel goed verhaal er in hoe te doen. Vergeet je vacuum lijnen bij de motor niet af te sealen. Om je 4WD aandrijving lampje te laten werken heb je 3 dingen nodig: https://www.morris4x4center.com/electrical-4wd-switch-8134473.html?gclid=CjwKCAjw87PNBRBAEiwA0XAIr2VQirSJ0G_iOQ-QPXulP0w1U4TdzKVhLBw07sVb-1-p1wiFBDk93BoCsHQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds En: https://www.summitracing.com/parts/yga-21364?seid=srese1&cm_mmc=pla-google-_-shopping-_-srese1-_-yukon-gear-axle&gclid=CjwKCAjw87PNBRBAEiwA0XAIrx_2oONBjZimYOJdHGFa9AklxS6OZeemGesKhVRU_jv4JvY0fRGDtBoCuO4QAvD_BwE Last but not least: het stukje wat van de transfercase switch naar je dash gaat. Alleen weet ik op dit moment even niet hoe dat ding heet. Ik had het geluk dat ik een junk yard om de hoek had. Of te wel ik had de steekassen van een XJ meegenomen driver en passenger side of te wel nu heb ik beide kanten het grotere kruisje. Je tube seals passen wellicht niet omdat de DANA 30 roest aan het vormen is. Ik had deze goed schoon moeten maken voor dat ik de tube seals kon installeren. Tot nu toe ongelooflijk blij met de conversie!
×