Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/10/2019 in all areas

  1. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.
    2 points
  4. Tijdje terug een split bench gekocht omdat mijn derde kind aanstaande is. Deze was natuurlijk in staat van ontbinding maar de bekleder heeft deze vakkundig hersteld. Nu biedt de cj plek voor 2 volwassenen en 3 Kids. Gister even gemonteerd en nu wachten op goed weer..
    2 points
  5. Na 5 jaar in de hoek te hebben gestaan afgelopen zomer besloten de xj klaar te maken voor DJC2020. Werk zat hem in de voortrein. Dana30 hp geplaatst en voorzien van wj knuckles, tierod flips en wj remmerij(akebono's), heb deze swap al eerder op de zj uitgevoerd. De week voor djc probleemloos door de apk. Na aanwezig te zijn geweest op 5 edities djc dit jaar voor het eerst met een jeep, tot groot plezier van de kids. Hebben we toch maar mooi mee gepakt in deze tijd.
    2 points
  6. Hier alsnog een foto van de bumperπŸ˜‰
    2 points
  7. Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid πŸ˜‚
    2 points
  8. Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel
    2 points
  9. zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.
    2 points
  10. Hoi iedereen, Ik ben Marcel en heb sinds zaterdag een Jeep Cherokee. Ik hoop via deze weg het een en ander te leren over deze auto.
    1 point
  11. Wat maakt feestdagen prettig? Mooi 2024 allen. Siert
    1 point
  12. Ook al naar motorsteunen en balancer gekeken? Als de motor wel soepel draait kan het zomaar zijn dat de trilling niet uit de motor komt maar van aanbouwdelen zoals een uitlaat die net niet vrij is opgehangen of een rotte aircopomp.
    1 point
  13. Denk dat het is opgelost,draad naar de massa via een schakelaar naar de relais die de stroom voorziet aan de injectie pomp en tevens aan de gloeikaarsen ,dan de cpu gereset ,start nu op eerste slag en rijdt goed ,mag niet vergeten de schakelaar af te zetten want dan loopt de batterij plat,natuurlijk is het nog niet koud dus benieuwd als het kouder wordt maar heb er een goed zicht op ,bedankt voor de hulp en intresse
    1 point
  14. Haha! Yes, he's very helpful indeed. I sent Jeepparts a picture of a fuel rail part that I needed and he had the correct part in the mail the following day. Excellent service!
    1 point
  15. Waarom heb je alles zo netjes ingepakt? Ga je het op marktplaats verkopen? Succes, Siert.
    1 point
  16. Fantastisch, die trekhaken!
    1 point
  17. 1 point
  18. Wij zijn ontzettend blij om Statrersdag aan te kondigen Wij, als organisatie, zijn ontzettend blij om ons volgende evenement aan te kondigen. Op zondag 24 oktober 2021 organiseert de Jeepclub Nederland weer een Startersdag. We zijn dit jaar wederom te gast op het terrein van de motorclub Oss. Dit keer wordt het een bijzondere dag. Niet alleen omdat beginnende 4Γ—4 rijders onder begeleiding van een Marshal de kneepjes leren van het 4Γ—4 rijden, maar ook omdat onze sponsoren hun opwachting maken bij dit event van Jeep Club Nederland. Momenteel zijn we druk met Jeep Nederland om dit evenement op een hele leuke manier te kunnen aankleden en zo de deelnemers een onvergetelijke dag te geven. Dit jaar zal niet alleen in teken staan van de nieuwe leden, want we willen dit jaar ook onze sponsoren in het zonnetje zetten. De sponsoren helpen de club al jaren, vaak stilletjes op de achtergrond. Daarom bieden wij hun de mogelijkheid om zich te presenteren door simpelweg aanwezig te zijn. Alleen een vermelding op de site garandeert nog niet dat jullie ze ook kennen, daarom bieden we alle gelegenheid tot kennismaking. Het terrein van de motorclub Oss is voor ons als club niet een nieuw terrein, we zijn hier ook in 2019 te gast geweest. Het is groot, ruim en de baan die er ligt is breed en lang, het beschikt over vele heuvels en (sommige) diepe dalen. Er is ook een stuk bos beschikbaar. Eerlijk gezegd, als het de dagen voor het evenement erg geregend heeft mag dit terrein als pittig beschouwd worden. Deelnemers zijn vanaf 09:00 uur welkom voor inschrijving en betaling, we hebben de koffie en iets lekkers voor jullie klaar staan. Om 09:30 start de briefing en de indeling waarna het feestje, om 10:00 uur, kan beginnen. Zoals ondertussen een vertrouwd concept op de Startersdag, zullen de deelnemers verdeeld worden in twee groepen. Een groep zal in de buurt van Oss, zelfstandig een leuke toertocht gaan maken die speciaal voor dit evenement gemaakt is. De aanwijzingen vinden plaats middels bolletje – pijltje. Het bolletje geeft aan waar je bent, het pijltje zegt waar je heen moet. De toer zal deels op verharde paden plaats vinden maar ons Xperience Team heeft er natuurlijk voor gezorgd dat er ook een groot gedeelte over onverharde paden gereden wordt. De rit zal circa 2 uur duren, dit zodat eenieder op tijd terug kan zijn voor de lunch. Wanneer de ene groep, zoals hierboven de tour zal rijden, gaat de andere groep onder begeleiding van onze ervaren marshals het terrein en bos in om hier de uitgezette proeven te overwinnen. Afhankelijk van de ervaring van de deelnemers en het type auto waarmee jullie meedoen zullen jullie worden ingedeeld in groepen. Niets moet maar als jij en de marshal denken dat je het kan, mag je het proberen! Het doel van deze academy is de beginnende Jeepers iets bij te brengen als het gaat om te terreinrijden, hoge gearing, lage gearing, veilig heuvel op en of af, tips om je uit benarde situaties te redden, en gewoonweg op een leuke manier je auto beter te leren kennen. Om het allemaal in goede banen te leiden zijn er veel vrijwilligers (de Marshalls en crewmembers) in onze club die het enorm leuk vinden om beginners en natuurlijk ook de wat meer gevorderde rijders iets bij te brengen. De club kan niet zonder deze bijzondere personen. Niet alleen hebben de Marshalls kijk op wat jouw auto kan en waar zijn grens ligt, hij is ook door de club getraind in EHBO / BHV, net zoals een groot deel van de crew. Dus als er wat gebeurt is hulp dichtbij. De club heeft veiligheid hoog in het vaandel staan en daar letten wij altijd op. Als u ervaring heeft, in het 4Γ—4 rijden, ook al is het maar een beetje, geef dat dan op bij de inschrijving. We kunnen die informatie dan gebruiken bij het indelen. De groepen zullen worden ingedeeld naar 4 categorieΓ«n: Groen, Blauw, Rood en Zwart. Groen staat voor de Jeeps met slechts 2 wiel aandrijving en absoluut geen aanpassing om off-road mee te rijden. Er zijn voor dit soort voertuigen beperkte mogelijkheden. Blauw staat voor ieder Jeep met de mogelijkheid om 4wiel aangedreven te worden maar verder geen aanpassingen met betrekking tot het terrein rijden. Dus op gewone banden. Rood zegt wat meer over de auto. De eigenaar heeft er wat aangedaan, wat grotere banden (met vaak wat grover profiel) elektrische lier, rolbeugel kortom deze auto ziet wat vaker het terrein. En dan zwart, zwart is synoniem aan zwaar, heel zwaar. Deze auto’s zijn volledig geprepareerd om door elk mogelijk terrein heen te komen. Nog grotere banden, nog hoger, nog meer PK’s, niet 1 maar soms wel 3 lieren, extra koeling noem maar op. De starters zullen ingedeeld worden in groen, blauw en rood. Dit is afhankelijk van hun voertuig en ervaring. Helaas is het niet mogelijk om proeven voor zwarte rijders te maken. Het terrein is hier niet geschikt voor. Na de lunch wisselen de deelnemers van tour naar terrein en andersom. Tussen de middag is er tijd voor een lunch. In het clubhuis van de motorclub is een snackbar waar diverse lekkernijen op het menu staan. In de kantine is deze dag ook onze Jeep Shop aanwezig met o.a. onze speciale Jeepclub-kleding. Naast onze eigen shop hopen we dat er ook sponsoren hier of op het terrein hun bedrijf tonen. Programma: 09:00 uur start inschrijving 09:30 uur briefing 10:00 uur start Tour / Academy van 12:30 tot 13:30 lunch 13:30 start Tour of Academy 16:30 sluiting off-road terrein Kostenopgave: Inschrijfgeld per Jeep bedraagt € 25,-, hiernaast geldt een toeslag van € 25,- voor niet-leden. Het inschrijfgeld zal voldaan moeten worden bij aanmelding op de startlocatie. Pinnen is mogelijk ! Deelname: We mogen de Startersdag organiseren omdat het een eendaags evenement is, in de buitenlucht, en ruim van opzet. Echter zijn we verplicht om de deelnemer en aan diegenen die mee komen te vragen of ze kunnen aantonen dat : ze zijn gevaccineerd of dat ze corona hebben gehad en genezen of dat ze een negatieve PCR test kunnen laten zien die niet ouder is dan 24 uur. Dit kan getoond worden door de corona-check-app maar als jullie het op papier hebben is dat natuurlijk ook goed. Bij aankomst scannen we de QR-code. Natuurlijk betekend het ook dat we vragen om thuis te blijven als jij of je naasten ziek zijn. Om verrassingen te voorkomen vragen wij jullie om zoveel als mogelijk de vragen op het inschrijfformulier te beantwoorden. Namens het bestuur, Natale Dorigo
    1 point
  19. Als een JKU geharde klepzittingen heeft is dat niet nodig. Dit had ik wel in mijn Daf YA126 maar die heeft dan ook geen geharde klepzittingen, deze zouden anders na verloop van tijd inbranden volgens de gasboer.
    1 point
  20. Dank voor je reactie. Ik heb het inmiddels gevonden en het is voor elkaar!
    1 point
  21. In de wasstraat was het portierlogo voor de helft weggeborsteld, dus daar moest wat anders voor komen. Tis deze zwarte 3D van Ali geworden. Was eigenlijk voor een Grand, waardoor ze iets korter zijn. Hoogte en lettertype zijn spot on. Als t blijft zitten, ga ik alle andere logo ook vervangen door zwart 3D.
    1 point
  22. Er zijn 4 plaatsen waar ik in het verleden lekken ben tegen gekomen, 1 natuurlijk inderdaad voorruit, 2 antenne doorvoer naar binnen, 3 Aansluiting fan op schutbord in motorruimte 4 deurrubber ter hoogte van dashboard. Wat ik hier doe, is een droge krant in de voetruimte en dan maar spelen met de tuinslang, Succes, Siert.
    1 point
  23. "spoorverbreders wrangler YJ 1992" deze waren het
    1 point
  24. 1 point
  25. Voor velen lijkt de VS het land van de onbegrensde mogelijkheden. Ben ergens wel benieuwd waarom jullie naar ons koude kikkerlandje willen verhuizen.
    1 point
  26. Zorg voor een werkend mistachterlicht.
    1 point
  27. Jeepmania levert ze. https://jeepmania.eu/en/winch-mount-plates/9669-winch-mount-plate-2002-2008-jeep-liberty-cherokee-kj.html
    1 point
  28. Wat ik pas jammer vind..... Wegenwachter heeft wel spanning op de afsluiter van de eerste tank, Jeep slaat niet aan dus die tank is vermoedelijk leeg maar wordt wel aangestuurd. Omdat de Jeep niet aanslaat, is er dus een aparte aansturing voor de tweede tank waar kennelijk geen signaal naar toe gaat. Ik verwacht een keuze schakelaar tussen tank 1 en tank 2. Uit het filmpje bleek dat er wel signaal naar de lege tank gaat, waarom zoekt hij de keuze schakelaar niet op? Op het dashboard zie je een tweede schakelaar zitten........ Hij had ook de aansturing van tank 1 even op de afsluiter van tank 2 kunnen doen. Nu maar hopen dat daar wel gas in zit..... Siert.
    1 point
  29. Even op de draaibank een nieuwe antenne adapter gemaakt en daarin een mooie glasvezel spriet. Ontvangst is weer super. De originele antenne was ik kwijt en die van 30 cm ontving bijna niets. (stukje metaal is van een oude schokbreker :-))
    1 point
  30. Hoi Ed, Op zolder ligt hier een setje schermverbreders wat ik gemaakt heb voor een klant van mij. Die rijdt met een Gen Right kit die inderdaad taps toe loopt. De dekking is midden boven het wiel volgens de 30mm norm, maar de afscherming van het wiel is mede door de smalle voorbumper onvoldoende volgens de steekproef controleur. Zoals gebruikelijk komen ze dan weer met het oude vrouwtje...... Als de bumper breder was geweest, was het geen punt geweest. Dus jouw keuze..... Voor de klant heb ik een beugel gemaakt die de bumper verbreed en dan naar het scherm loopt, midden boven het wiel. Iedereen blij. Succes, Siert.
    1 point
  31. Jawel! We zijn er nog! Maar intussen 6 jaar verder (!). Ondertussen niet stil gezeten, in 2017 langzaam begonnen met opbouwen. Het meeste staat al klaar, te wachten op in- of opbouw. Allereerst het motorblok; we hebben op het oude 4.2 blok een cilinderkop van een 4.0 HO gemonteerd. Inmiddels heeft het frame een verenpakket van Rubicon Express gemonteerd gekregen (4,5 inch lift). Een heavy duty stuurhuisbevestiging. Zijn er schijfremmen op de AMC 20 gemonteerd, one-piece axles etc. etc. zie foto's! Ik probeer de komende maanden de voortgang hier te posten.
    1 point
  32. Netjes. πŸ‘. Handig dat de haak ook nog een standje hoger kan worden vastgezet. Bob
    1 point
  33. Lpg verdamper. Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden. πŸ˜„
    1 point
  34. Mooie CJ Barry, Welkom hier .
    1 point
  35. Hahahaha, so recognizable...
    1 point
  36. Feit is dat het officieel niet mag. Dat velen het wel doen en dat handhaving ontbreekt maakt niet dat het opeens wel is toegestaan. Ik weet dat jij zendamateur bent (ikzelf ook). Ik vind alleen dat je het hele verhaal moet vertellen en op basis daarvan kan een ander zelf de risico's afwegen. Vandaar mijn toevoeging.
    1 point
  37. Probeer Boris eens. Www.cherokeeparts.nl Heeft ook Grand onderdelen.
    1 point
  38. Hi Jeepie, post is van een klein jaar geleden. 🀣 Ik heb idd nieuwe lagerschalen gebruikt voor de bestaande krukas. Maar wel nadat deze volledig is gemeten en gepolijst door een revisiebedrijf en is goedgekeurd voor gebruik!
    1 point
  39. Ja, goed!! Klasse Adebisi!! Ik heb idd een CCV nodig ipv een PCV. Wat gebeurt er als deze verkeerde toch monteert op de achterste aansluiting op het kleppendeksel?
    1 point
  40. Hardstikke leuk, een Scrambler erbij in Nederland! Maar..... ga alsjeblieft eerst langs een goede dinitrol meneer voordat je een meter van het asphalt af gaat!
    1 point
  41. Ben geen voorstander van het gebruik van eenvoudige hoofdstroomschakelaars of massa schakelaars! Als zo een schakelaar niet stof en waterdicht is, is een zandkorrel al voldoende om een storing te veroorzaken. Goede lieren hebben geseald relais waardoor er geen spanning op de lier staat als hij niet gebruikt wordt. Normaal gesproken loopt er ook altijd een dikke stroomdraad naar het relais van je startmotor en een naar je dynamo. Als je je accu snel en echt veilig wilt loskoppelen bij een storing, dan is een speciale accu snelklem de enige goedkope echt zekere oplossing. Mocht je toch een massaklem willen gebruiken, plaats hem dan op een schone en droge plek in het interieur en koop een goede bij oom Hella en niet een bij tante Ali. Succes, Siert.
    1 point
  42. Zoho, ruig hoor! πŸ˜‚
    1 point
  43. Een kale 4.0 motor van een Yj 1993 te koop met 125K op de teller. Lekte geen olie! Komt uit een sloper. De motor draaide, starte vlot, maar heeft een lage oliedruk bij warme motor. Prijs 195 Euro.
    1 point
  44. Inderdaad ook een goed en simpel idee. Ik heb nu in the USA een zogenaamd Noid Light besteld. Dat is een led met een passende voet voor de injectorkabel. Zo kan je de hoeveelheid stroom zien en daarmee de ECUwerking controleren. Dit kan je dus niet doen met een normale lamp! Een normale lamp(12Volt) trekt te veel ampere en je ECU gaat dan kapot.
    1 point
  45. Mogelijke storingen... Versnellingsbak "wacht" in de versnelling "D" drive of "R" achteruit: - versleten, gebroken of sprok geworden "seals" (dichtingen) - slijtage in het hydraulisch stuurorgaan - electronisch defect aan een PWM solenoid - EEPROM update nodig van de ECU - ... Lawaai of geluid tijdens rijden: - onjuiste oliesoort of te weinig olie in de versnellingsbak - tanden van tandwielen ernstig versleten of beschadigd - versleten of beschadigde lagers - versleten of beschadigd differentieel (kroon en/of pignonwiel) - aandrijfriem - vario (CVT-transmissies, bvb. Ford Fiesta) - ... Schok in koude of warme toestand van P "parking" of N "neutraal" naar D "drive" of R "achteruit": - versleten, gebroken of sprok geworden "seals" (dichtingen) - slijtage in het hydraulisch stuurorgaan - electronisch defect aan een PWM solenoid - ... Versnellingsbak slipt en/of men kan een verbrande geur van olie waarnemen: - onjuiste oliesoort of te weinig olie in de versnellingsbak - frictieplaten zijn verbrand van een of meer koppelingsgroepen - speling bij een of meerdere drums - ... Positiehendel staat in "D" of "R" maar er is geen aandrijving: - versleten of beschadigde converter-koppelomvormer - versleten of beschadigde oliepomp - interne mechanische beschadiging - schakelmechanisme / positieschakelaar interieur Bron: Auto Transmission Center
    1 point


Γ—
Γ—
  • Nieuwe aanmaken...