Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/04/2019 in Berichten

  1. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.
    2 points
  4. Tijdje terug een split bench gekocht omdat mijn derde kind aanstaande is. Deze was natuurlijk in staat van ontbinding maar de bekleder heeft deze vakkundig hersteld. Nu biedt de cj plek voor 2 volwassenen en 3 Kids. Gister even gemonteerd en nu wachten op goed weer..
    2 points
  5. Na 5 jaar in de hoek te hebben gestaan afgelopen zomer besloten de xj klaar te maken voor DJC2020. Werk zat hem in de voortrein. Dana30 hp geplaatst en voorzien van wj knuckles, tierod flips en wj remmerij(akebono's), heb deze swap al eerder op de zj uitgevoerd. De week voor djc probleemloos door de apk. Na aanwezig te zijn geweest op 5 edities djc dit jaar voor het eerst met een jeep, tot groot plezier van de kids. Hebben we toch maar mooi mee gepakt in deze tijd.
    2 points
  6. Hier alsnog een foto van de bumper😉
    2 points
  7. Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid 😂
    2 points
  8. Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel
    2 points
  9. zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.
    2 points
  10. Wij kunnen er wel zijn - nieuwe is gisteren geleverd - toch een beetje trots
    2 points
  11. Ik heb mn jeep verkocht ik stond voor de keus een elektrische jl of wat anders vond de prijs voor een jl die in de toekomst met de motor keus voor mij niet aantrekkelijk was een porsche 911 turbo cabrio gekocht en zeer blij met de keus dus ieder veel succes gewenst met jullie hobby en na 20 jaar kan er bij mij een slotje op 👍
    1 point
  12. Ik heb inmiddels mijn 1998 Jeep Cherokee XJ ongeveer een jaar. Tijdens het afgelopen jaar heb ik een hele reeks grote en kleine klussen aan mijn Jeep gedaan. Wij hebben jaren in het buitenland gewoond, onder andere ruim vier jaar in Delhi, India. Daar ben ik lid geworden van een groot Indiaas autoforum, TeamBHP. Indiers sleutelen nauwelijks zelf aan hun auto’s, maar zijn wel erg geïnteresseerd in dit soort klussen. Dus ben ik toen we weer terugkwamen in Nederland in 2017 al mijn sleutel- en aanverwante klussen op dit forum gezet. Ik heb zojuist een soort van samenvatting gemaakt met wat foto’s maar ook links naar de meer gedetailleerde beschrijvingen en foto’s. Helaas, alleen in het Engels. https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-lot-fiddling-some-driving-too-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-72.html#post5524809
    1 point
  13. Welkom Boyd, een paar dingen om nog te controleren.... Geen storing codes of check engine lampje dat brandt? Brand hij überhaupt wel als je het contact aanzet? Geeft de MAP en de TPS sensor wel de juiste waardes? Geen vacuüm lek? Massa verbindingen gecontroleerd? Er zijn er nogal een aantal in het motor. Voedingsspanning op de gasklephuis sensoren oke? Geen mechanische oorzaak dat de gasklep niet helemaal sluit? Heb je een OBD scanner? Hiermee kan je vaak ook de waardes van de sensoren bekijken. Overigens zijn Jeep gevoelig voor het gebruik van ander sensors. Mopar sensoren werken het beste.
    1 point
  14. Wat fantastisch om te lezen! Mooie foto’s. En de velgen zijn inderdaad erg mooi geworden. Dit model is mijn favoriet voor de XJ. na jouw verhaal krijg ik ook weer zin om te sleutelen. Morgenochtend dus op de autohobbyclub een axle seal en nieuwe backing plate plaatsen aan de bestuurderszijde. Passagierskant had ik een maand geleden al gedaan. Toen ook de backingplate vergeten 😃. Voor de drie 12 point bouten van de wielnaaf gebruik ik overigens de dop CR-V 13 mm. Ik ga de bouten wel gelijk vervangen.
    1 point
  15. Gisteren zijn de banden gemonteerd en gebalanceerd en heb ik alles weer op de Jeep gemonteerd. Ik heb ook een spuitbusje met de juiste kleur lak voor de vulstukken in het midden van de velg. Maar het is nu wat te koud om goed te spuiten. Dus dat moet maar even wachten totdat de buitentemperatuur weer ruim boven de 10-12 graden is. Ik heb ook een mooie momentsleutel kunnen lenen om de centrale moer of de aandrijfas vast te zetten. 200-1000Nm. Mijn eigen momentsleuteltjes vallen in het niet. Hier kan je de laatste sleutelstappen nog een keertje lezen: https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-lot-fiddling-some-driving-too-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-70.html#post5481844 Ik ga vandaag nog even de uitlijning laten controleren. Jeep rijdt uitstekend, maar ik heb zoveel aan de voorophanging los gehad en nu met vier nieuwe banden wil ik wel alles goed in orde hebben. Jeroen
    1 point
  16. https://www.mopar.com/en-us/my-vehicle/recalls/search.html Kijk hier even met je VIN, om te zien of er een recall open staat. Import zou niks uit moeten maken, maar kan wel zo zijn dat je daardoor niet bent geïnformeerd door de importeur in NL.
    1 point
  17. Hi @Kapt. Bob. The SYE is because of two things: 1) to get rid of the body shake with the 3 inch lift and 2) to prepare for bigger tires. The re-gearing is also for two reasons: 1) to also prepare for bigger tires and 2) to allow for heavier loads. I drove the XJ to DE, PL, the Baltic states (LT, LV, EST) and on to FIN, SW, and DK last year. I had a rooftop tent and lots of camping gear. It did ok on flat land, but in the mountains not as well. I think if I re-gear to 4.88 (currently have 4.10), the jeep can do better at overland trips and in the mountains. Right now it's ok driving in NL because it's flat here. But now I am carrying more gear when I go on trips. in fact, I'm going ice fishing (hoping the lakes are frozen) in Sweden this christmas holiday so if I use it, it's again carrying more stuff (for the wife and kid 😉 of course). Better with lower gearing for next time, I think. This is all my opinion. Other people will not agree with this, but this is my plan 👍. Do you know someone or a garage that knows how to do re-gearing?
    1 point
  18. De 2,5 VM heeft een mechanische verstuiver pomp, dus ook een shutdown systeem. Ik zou daar eerst eens gaan zoeken. In de bijlage een stukje over het brandstofsysteem. fuelsystem-jeep-2-5td-motor-vm.pdf
    1 point
  19. Kijk wel even of het de goeie is kwa maat maar ze hebben meerdere soorten.
    1 point
  20. Intussen heb ik een nieuwe huisgenoot. Dit maal een Jeep Cj7 Laredo Chestnut Brown. Ik had die overgenomen van een Nederlander. Een echte surviver, volledig origineel, niet verhoogd, geen winch. Volledig zoals die uit de fabriek kwam. Vriendelijke man en correct alles geregeld. Was een beetje een risico want de Jeep is niet lopend gekocht . Volgens de verkoper was er enkel een probleem met de carb. Dat klopte ook, na het overzetten van een carb uit een andere jeep starte de nieuwe telg vlot. Eerste een beetje roken en sputteren omwille van de oude benzine. Na een beetje regelwerk aan de carb en wachten tot de motor wat warmer werd liep die goed en had een mooie oliedruk. De jeep heeft een beetje patine maar met een poliermachine komt dit wel in orde. Helaas was de bodem onder het tapijt nogal roestig en moest hersteld worden. Twee nieuwe vloerpannen besteld vooraan en een achterse geleend uit een Yj tub, wat laswerk (door vriend uitgevoerd) en alles zag er al beter uit. Nu moest de binnenzijde nog terug in de originedle kleur overspoten worden. Enkele spuitbussen op kleur besteld bij Mammout Coatings en spuiten maar. Dit weekend wordt de tweede laag aangebracht en kunnen de gereinigde tapijten/interieur er terug in. Voor de carburateur heb ik een revisiesetje nodig. Zal dit in volgende link voldoen? https://www.ap-performance.be/revisiesets-weber-carburateur/32/36-dgav Hier nog enkele foto's van de jeep :
    1 point
  21. Ik bestel vrij veel bij Rockauto in Amerika. Ondanks invoerrechten en BTW nog altijd goedkoper dan in EU.
    1 point
  22. Welkom Frank! Ziet er netjes uit. We zijn benieuwd naar je eerste ervaringen.
    1 point
  23. 1 point
  24. Zo, na de nodige stappen is de nieuwe ruit geplaatst. Op naar de volgende klus.
    1 point
  25. Heb je al geprobeerd in de Neutral te starten in plaats van de P? Succes, Siert.
    1 point
  26. Gisteren getankt E5 €1.82/l (voorgaande tank ook E5), verbruik 1 op 6.2 4L aut. 33"x12.5......
    1 point
  27. 1 op 3 is fors. Ik zou eerder de dubbele afstand verwachten. Klopt je kilometerteller wel? (is deze aan de 33tigers aangepast?) Het verschil in verbruik tussen een 2.5 en een 4.0 is overigens niet erg groot.
    1 point
  28. Dank voor je reactie. Ik heb het inmiddels gevonden en het is voor elkaar!
    1 point
  29. Nee, je krijgt de versie die bij jou VIN hoort, tenzij dat daar b.v. via een recall een nieuwere versie van is.
    1 point
  30. Er zijn 4 plaatsen waar ik in het verleden lekken ben tegen gekomen, 1 natuurlijk inderdaad voorruit, 2 antenne doorvoer naar binnen, 3 Aansluiting fan op schutbord in motorruimte 4 deurrubber ter hoogte van dashboard. Wat ik hier doe, is een droge krant in de voetruimte en dan maar spelen met de tuinslang, Succes, Siert.
    1 point
  31. Heb net de 249-242 wissel gedaan. eerst alle lagers en seals vd 242 vervangen. alles ging gesmeerd en alles werkt. Althans alles behalve 2 kleine tegenvallers. de slip yoke van de achteras was zon 2 cm te lang. Klein stukje afgezaagd. Verder is de travel van de schakelpook net niet genoeg om alle standen te pakken. Dus het is of geen 4 low of geen 2wd. En de lange stang vd 249 past al helemaal niet. vandaag een heel stuk gereden. Ook op de snelweg. Helemaal top, geen trillingen. In 4 all time geen significant hoger verbruik dan bij de 249. kortom mooie klus. Aanrader! O ja een goede borgring tang is wel aanrader
    1 point
  32. "spoorverbreders wrangler YJ 1992" deze waren het
    1 point
  33. Ik had ooit bij mijn Chevrolet een speciaal papier ivm. de veiligheidsgordels. Dat was ook niet zoals het moest zijn in België. You never know.
    1 point
  34. Noord Limburg, 4Low, Budel Zuid Limburg, garage van Bree, Brunssum
    1 point
  35. Oliedruk probleem opgelost. Sinds 2 weken een "check gauges" melding en een hele lage oliedruk op de meter. Balen......maar opgelost. Stekker van de zender, contactspray en opgelost. Soms is het leven simpel.
    1 point
  36. Vervangen van de waterpomp bij een KJ met 3,7 liter 6 cilinder motor. Allereerst begin je met het aftappen van de koelvloeistof. Het aftapkraantje bevindt zich onder de radiator aan de linkerkant. Plaats een opvangbak onder het kraantje die groot genoeg is, er komt een liter of 5 koelvloeistof uit. Open de vuldop op het koelvloeistof reservoir, en draai de aftapkraan open. Daarna ben ik begonnen met het fabriceren van een speciaal gereedschapje om de waterpomp poulie te blokkeren. De visco zit zo dicht op de poulie van de waterpomp dat er bijzonder weinig ruimte is om deze te demonteren. In de poulie zitten vier gaatjes die je kan gebruiken om de poulie te blokkeren. Jeep heeft hiervoor een special tooltje, een beetje handige sleutelaar maakt 'm zelf.... In een stukje strip heb ik twee gaatjes geboord met dezelfde steek als de gaten in de poulie. Hierin twee korte boutjes (M8x16) gestoken en een ander stripje eraan gelast als handvat. Eerst de zelfgemaakte sleutel in de gaatjes van de poulie gezet en de sleutel klem gezet tegen de body om de handen vrij te hebben. Met een grote baco op de moer draait de koelvin nu makkelijk los. De koelvin met visco kan nu tegelijk met de tunnel uit de motorruimte getild worden. Om dit te doen moet er wel het een en ander los gemaakt worden. De stalen verbindingsstrip die van koplamp naar koplamp loopt moet los. Niet eruit, alleen los geeft genoeg ruimte. Ook de luchtinlaat van het luchtfilterhuis en de vuldop van de ruitensproeier heb ik los gemaakt. De tunnel zit met een boutje links en rechts vast en verder geklemd. Stekker rechts losnemen voor de elektrische fan en dan kan het het spul er in één keer uit. Met de koelvinnen eruit is er ruimte genoeg om de pomp er gemakkelijk uit te halen. Voorzichtig de spanning van de multisnaar af gehaald met een sleutel op het spanwiel, de snaar eraf gepakt en het spanwiel met beleid ontspannen. Pas op, deze niet terug laten schieten! Dan kan de spanner in z'n n geheel gedemonteerd worden door het losdraaien van de bout (nummer 2) De spanner moet eraf omdat achter het spanwiel een bout van de waterpomp zit die er anders niet uit kan. (nummer1) Voor de foto heb ik het spanwiel ook even gedemonteerd. Alle bouten van de waterpomp zijn nu vrij en kunnen losgedraaid worden. Let even op welke bout waar vandaan komt, ze hebben verschillende lengtes. Bij het losnemen van de waterpomp komt er nog een golf koelvloeistof uit het blok. Gelukkig stond de opvangbak nog onder de wagen….Nadat de waterpomp gedemonteerd is komt het slakkenhuis vrij. De contactvlakken even schoon maken en dan kan de nieuwe pomp gemonteerd worden. Spanner weer terug gemonteerd. De multisnaar even gecontroleerd, deze was in goed conditie en kon zo terug geplaatst. De routing van de multisnaar staat op een sticker links van het motorkapslot. Het is wat gepruds om de tunnel en de visco vin samen terug te plaatsen. Vervolgens de tunnel vastzetten en de visco fan terug op de waterpomp schroeven. Bij het vullen van het koelsysteem ging er maar heel weinig koelvloeistof terug in. De lucht in het blok kwam er maar moeizaam uit. Met het losdraaien van de ontluchtingsplug (nummer 3) in de uitstroom naar de radiator ging dit een stuk makkelijker. Gevuld tot er koelvloeistof uit de ontluchting kwam, daarna het reservoir tot de streep vol gegooid en de dop erop gedraaid. Hierna de motor gestart en rustig op temperatuur laten komen. De eventuele luchtbellen komen er nu uit. Houdt hierbij wel het koelvloeistof niveau in de gaten. Na afkoelen het niveau nogmaals gecontroleerd en bijgevuld. Let op, koelvloeistof dop nooit open draaien bij warme motor! Gebruikte materialen: Waterpomp Jeep 3,7/4,7L 53020873AC 17104.19 Multisnaar 53013905AA Gates 6PK2203 7 liter koelvloeistof Kroon SP12 Tijdsduur: 3,5 uur
    1 point
  37. Leuk jullie ook een fijne kerstdagen.
    1 point
  38. https://www.google.com/search?q=194+light+bulb
    1 point
  39. En nog eentje..... Jeep cherokee 4.0i motor en automaatbak € 600,00 http://link.marktplaats.nl/m1449382223
    1 point
  40. Sja..... als je je niet voorstelt, weten we dat niet.....
    1 point
  41. Je kan hem ook via eBay bestellen zag ik https://www.ebay.com/itm/Black-Mild-Steel-Grille-Brush-Headlight-Guard-for-93-98-Jeep-Grand-Cherokee-ZJ/233208113632
    1 point
  42. Google eens wat op clockspring.... als het geluid daar vandaan komt. Succes, siert.
    1 point
  43. Met pijn in mijn hart verkoop mijn zeer goed onderhouden Jeep Grand Cherokee 5.9 ZJ Limtied LX. De auto is ook geschikt om zakelijk als Youngtimer te rijden (35% bijtelling over reële waarde). Kleur: Platinum Metallic. De prijs is € 7950,-- De auto heeft al het onderhoud gehad en heeft niet alleen alle opties maar ook een hele reeks aan reserve onderdelen. De 5.9l V8 klinkt van zichzelf al geweldig maar door een speciale uitlaat en luchtinlaatsysteem nog donkerder en mooier. De auto is nooit off road gebruikt of is 'verprust' met LPG! Geen roest, onderkant als nieuw en nog vele jaren plezier! Trekhaak voor trekken van 3500 kg (op kenteken). Zeer net interieur met originele matten, kalfslederenbekleding, sunroof enz. Alle onderhoudsbeurten gehad (deels in eigen onderhoud). altijd de originele olie gebruikt voor assen en bakken. Bonnetjes aanwezig. - Nieuwe remschijven, remblokken en remklauwen (gereviseerd) - Nieuwe rembekrachtiger - Nieuwe koelradiator - Nieuwe Spanrollen - Full Bore 3" Uitlaat - AEM luchtinlaat met speciaal open luchtfilter en waterbestendige filterhoes. Origineel filter is aanwezig - Nieuwe koplampen en achterlichten (clear-red) met LED knipperlichten (heel subtiel), originele achterlichten aanwezig. - Nieuwe stuurpomp - Nieuwe stabilisatorstangen en -rubbers voor en achter - Mooie winterwielenset (Jeep Y-Spoke velgen) met nieuwe Nokian WR-SUV3 banden maat 235-70-r16h - Mooie zomerbanden set (originele 5-spaaks velgen van de 5.9 LX) met nieuwe Nokian Line Suv 235-70-r16h banden. - Volwaardig reservewiel (5 spaaks originele alu-velg) met ongebruikte band. Zeer veel onderdelen aanwezig, waaronder: - Volledige dakraam (de huidige klemt soms) - Attenne, Rubbers, Remklauwrevisieset - Haynes repair Manual - Startmotor, Stuurpomp, rechter buitenspiegel - Diverse slangen - Originele olie van Mopar enz. Opties o.a.: - Elektrische stoelen met geheugen (2 standen) - Twee sets sleutels met afstandbediening aanwezig - Startblokkering - Getint glas - Open dak (schuif/kantel) - Verwamde en elektrisch bedienbare buitenspiegels - Zwarte verlours hemelbekleding - Centrale portiervergendeling met afstandsbediening - Elektrische ramen voor en achter met kinderslot - Trekhaak (3500kg op kenteken) - Stuurbekrachtiging - (Kalfs)lederen bekleding met voor- en achter middenarmsteunen. - Orginele Infinity Gold stereo met cassetterecorder met aansluiting voor MP3, Iphone (via headphone jack)., Klinkt geweldig. Een auto voor de liefhebber en ik hoop ook dat die daar heen gaat. Auto is geschorst maar op eigen terrein wel proef te rijden. Meer info en foto's beschikbaar op aanvraag.
    1 point
  44. Nooit een loop plank geprobeerd?
    1 point
  45. Heb laatst bij toeval deze pagina gelezen: Jeep XJ Cherokee Headliner Upholstery Fabric Replacement op 4x4Xplor.com. Dat is volgens mij wat CHÉ ROCKY beschrijft, met plaatjes enzo.
    1 point
  46. H mr Jeep, Ik heb ook een XJ uit 1990 met het zelfde neerdalende hemeltje. Ik heb de originele stof vervangen en het resultaat is verbluffend. Haal voorzichtig de originele stof verder los van de glaswol ondergrond. Zorg ervoor dat je dit glaswol zo min mogelijk beschadigd. Haal ook de dunne schuimrubber laag overal weg zo dat je een mooi glad oppervlak hebt. Koop een stuk fleece stof van 2,5 x 1,6 meter en 2 of 3 spuitbussen bison 2 in 1 spuitlijm. Spuit ongeveer de helft van de glaswol body in en de achterkant van evenveel stof. Na even te laten drogen leg je de stof met 2 man licht aangespannen en kreukvrij op de glaswolbody. Strijk de stof mooi strak en vast op de glaswolbody. Sla de overgebleven stof terug over de andere helft en spuit de overgebleven zijden in en strijk de rest van de stof ook mooi glad op de body. Als laatste de randen mooi om de randen trekken en vastlijmen op de achterkant van de glaswolbody. Het was in een zaterdag gebeurd en knapt de hele auto enorm op. Groet en eventueel succes
    1 point


×
×
  • Nieuwe aanmaken...