Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/04/2019 in all areas

  1. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.
    2 points
  4. Tijdje terug een split bench gekocht omdat mijn derde kind aanstaande is. Deze was natuurlijk in staat van ontbinding maar de bekleder heeft deze vakkundig hersteld. Nu biedt de cj plek voor 2 volwassenen en 3 Kids. Gister even gemonteerd en nu wachten op goed weer..
    2 points
  5. Na 5 jaar in de hoek te hebben gestaan afgelopen zomer besloten de xj klaar te maken voor DJC2020. Werk zat hem in de voortrein. Dana30 hp geplaatst en voorzien van wj knuckles, tierod flips en wj remmerij(akebono's), heb deze swap al eerder op de zj uitgevoerd. De week voor djc probleemloos door de apk. Na aanwezig te zijn geweest op 5 edities djc dit jaar voor het eerst met een jeep, tot groot plezier van de kids. Hebben we toch maar mooi mee gepakt in deze tijd.
    2 points
  6. Hier alsnog een foto van de bumper😉
    2 points
  7. Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid 😂
    2 points
  8. Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel
    2 points
  9. zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.
    2 points
  10. Wij kunnen er wel zijn - nieuwe is gisteren geleverd - toch een beetje trots
    2 points
  11. Hoi iedereen, Ik ben Marcel en heb sinds zaterdag een Jeep Cherokee. Ik hoop via deze weg het een en ander te leren over deze auto.
    1 point
  12. Overgangsweerstand op de contacten van de zekeringen geeft wel hitte ontwikkeling, maar dan zou er ook in de zekering houder zelf, iets van smelten gaan plaatsvinden. Hoe ziet die eruit? Het zou ook kunnen dat de stroom door de zekering lange tijd in de buurt van de waarde van de zekeringen is. Waardoor hij erg heet wordt. Je ventilator werk nog wel op alle standen? De kachel weerstand die de standen regelt, gaat nog wel eens kapot bij de XJs. Met grote stroomsterktes tot gevolg.
    1 point
  13. Wat ik gedaan heb bij aanschaf, 2x verversen (Mopar) met een paar duizend kilometer ertussen.... ik heb wel gelijk een transmissiepan met een aftapplug erondergezet bij de 1ste keer verversen... 30000km verder; schakelt nog steeds als nieuw... (wel minder kilometers)
    1 point
  14. Zeker niet onbelangrijk, "originele" Mopar sensoren erin gezet?
    1 point
  15. Denk dat het is opgelost,draad naar de massa via een schakelaar naar de relais die de stroom voorziet aan de injectie pomp en tevens aan de gloeikaarsen ,dan de cpu gereset ,start nu op eerste slag en rijdt goed ,mag niet vergeten de schakelaar af te zetten want dan loopt de batterij plat,natuurlijk is het nog niet koud dus benieuwd als het kouder wordt maar heb er een goed zicht op ,bedankt voor de hulp en intresse
    1 point
  16. Welkom! Mooie Chief, zo zie je er niet veel.
    1 point
  17. 1 point
  18. Fantastisch, die trekhaken!
    1 point
  19. Mooi filmpje! Zelf heb ik alleen maar mijn koplampen op een bijzondere manier gesteld...... Siert.
    1 point
  20. Brunssum, garage van Bree 4x4 Valkenburg
    1 point
  21. Als een JKU geharde klepzittingen heeft is dat niet nodig. Dit had ik wel in mijn Daf YA126 maar die heeft dan ook geen geharde klepzittingen, deze zouden anders na verloop van tijd inbranden volgens de gasboer.
    1 point
  22. Zoek eens naar onderleg bies, of kraal rubber. Meestal wel verkrijgbaar bij camper/carrosserie bouwers.
    1 point
  23. Ik had laatste wat schade ik ik wilde laten maken aan mijn dochter haar 206cc en heb op onderstaande site foto's geplaatst met gegevens Ik kreeg diverse offertes met grote verschillen en heb toen een partij gekozen. Daarna langs gegaan en een afspraak gemaakt. Was een gewone grote plaatwerker. Alles perfect gemaakt. Verschil in prijs was echt groot tussen de 4 aanbiedingen die ik kreeg. https://www.fixico.nl/
    1 point
  24. Zorg voor een werkend mistachterlicht.
    1 point
  25. ja klopt. Je kan het het ook zien. Mulieriemspanrol bestaat uit twee delen. Als hij kapot is zie je dat hij aan de ene kant (bovenkant) een spleet vertoont tussen die tweee delen. Zal even zoeken of ik daar nog een foto van heb. Geen foto meer van. Zal straks als de vrouw terug is even een foto maken en markeren waar de spleet te zien is.
    1 point
  26. Ik merk niet echt vermogenverschil, maar daar let ik ook niet op en daar hoopte ik ook niet op bij aanschaf. Mijn oude uitlaat was gewoon op en ik wilde iets speciaals voor mijn auto. Ik heb even opgezocht, ik heb €1186 betaald aan Kolak (dus uitlaat compleet + verzendkosten), €188 aan btw en invoerrechten en ik denk €600 aan montage (zaten wel wat andere dingetjes ook bij), maar een eind richting de €2000 ga je sowieso. Als je een 2,5" eindpijp neemt moet je dus ook een 2,5" sierstuk nemen. Die zijn vast wel te vinden, 2,5" is een standaard maat. In principe komt mijn Flowmaster 50 nog beschikbaar, dus als je interesse hebt hoef je alleen een Kolak zonder demper te bestellen.......
    1 point
  27. iemand (moet ik even opzoeken) op dit forum had v Kolak de hele set afgenomen, inclusief een sierstuk. er bestaat dus een sierstuk dat er op past. Masis en een paar anderen hebben hele uitlaatsysteem aangepast en dat was duidelijk merkbaar in vermogen begreep ik.
    1 point
  28. Hi Mjay, dat is nogal een verschil: alleen een demper of in plaats daarvan een geheel uitlaatsysteem incl headers. ik heb zelf een Flowmaster 44 op de 5.9, verder geen aanpassingen aan uitlaatsysteem. de Flowmaster 44 demper is wel duidelijk aanwezig. Voor het hele Kolak systeem ben je al gauw 1000 eur meer kwijt (import tax etc) en dan is dat nog zonder installatie. Wel beschik je dan over meer vermogen. Elders op dit forum zitten een paar niners met Kolak ervaring. mvg Sidney
    1 point
  29. Wat ik pas jammer vind..... Wegenwachter heeft wel spanning op de afsluiter van de eerste tank, Jeep slaat niet aan dus die tank is vermoedelijk leeg maar wordt wel aangestuurd. Omdat de Jeep niet aanslaat, is er dus een aparte aansturing voor de tweede tank waar kennelijk geen signaal naar toe gaat. Ik verwacht een keuze schakelaar tussen tank 1 en tank 2. Uit het filmpje bleek dat er wel signaal naar de lege tank gaat, waarom zoekt hij de keuze schakelaar niet op? Op het dashboard zie je een tweede schakelaar zitten........ Hij had ook de aansturing van tank 1 even op de afsluiter van tank 2 kunnen doen. Nu maar hopen dat daar wel gas in zit..... Siert.
    1 point
  30. In het kader `wat heb je vandaag gedaan` 🙂
    1 point
  31. Lpg verdamper. Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden. 😄
    1 point
  32. Mooie CJ Barry, Welkom hier .
    1 point
  33. Uitnodiging De JeepClub Nederland Achterhoek Tour Zondag 19 januari is het weer zover Jeep Club Nederland luid het nieuwe jaar 2020 meteen in met een nieuwe schitterende Jeeptour in de Achterhoek. We gaan op bezoek bij de Twentenaren ofwel de “de Tukkers”. Het zal een mooie enerverende dag worden vol ontspanning mooie afwisselende landschappen en vergezichten. We starten s’morgens traditiegetrouw met een kopje koffie of thee met een versnapering. Twente (Nedersaksisch: Tweante, Twente) is een landstreek in het oosten van Nederland, die het oostelijke deel van de provincie Overijssel omvat. In het westen en noorden grenst het aan de eveneens Overijsselse streek Salland welke ons nog in ons geheugen staat als onze in voorgaande jaren verreden Sallandorute waarbij wij ook de Regge bij Nijverdal en de Dinkel hebben gekruist. Twente is buiten de grote steden een streek met grote landschappelijke kwaliteiten met natuurgebieden (zoals het Lutterzand aan de meanderende Dinkel en de heide op de Friezenberg bij Markelo), groene landgoederen (Singraven, Weldam, Twickel). Wij willen hier tijdens onze tour ook respectvol mee om gaan. We rijden alleen op de openbare wegen en geven medegebruikers van deze wegen alle ruimte en tijd om elkaar te kunnen passeren. Bij Rijssen biedt de rivier de Regge mooie natuurgezichten. Het gebied wordt van noord naar zuid door een heuvelrug doorsneden, waarvan de Tankenberg bij Oldenzaal het hoogste punt is. Rond Ootmarsum, Denekamp, Nijverdal en Markelo liggen heuvelachtige landschappen met bossen. Twente is zoals wij ook gaan beleven een van de interessantste gebieden van Nederland. Er komen aardlagen uit verschillende perioden op een vrij klein gebied aan de oppervlakte. Bij Losser bevindt zich een open steengroeve. Hengelo en Boekelo hebben zoutwinning. Buiten deze bezienswaardigheden is in Twente natuurlijk veel meer te zien en te genieten dan alleen onze Jeep tour. Hiervoor raden wij iedereen aan om een evenement van ons meer te ondernemen dan alleen het evenement zelf. Maak er bijvoorbeeld, samen of met mede Jeepers, een heel weekend vertier van en ga de dag voorafgaand en/of aansluitend aan het evenement lekker de streek in en geniet van, in dit geval, alle aspecten van Twente. Het Stamppotten buffet bestaat uit: Boerenkool Hutspot Rookworst, Speklappen, Spekjes, Hachee en daarbij natuurlijk Amsterdamse uitjes, augurken, azijn, jus, mosterd. Het programma zondag 19 januari: Aanmelding: ·Tussen 09.30 uur en 10.30 uur op de startlocatie; Briefing: Om 10.00 uur en 11.00 uur; Start: Rond 10.00 uur tot 11.30 uur; Lunch Op eigen gelegenheid; Finish: De route wordt om 16.30 uur gesloten; Buffet: Vanaf 16.00 uur. Kostenopgave Jeep tour: Inschrijfgeld per jeep € 25,- per jeep inclusief koffie of thee en achterhoekse krentenwegge (voor 2 personen); Niet leden een toeslag van € 25,-; Borg voor het roadbook bedraagt € 20.- (1 per roadbook). Kostenopgave Stamppot buffet: Per persoon € 16,-; Voor kinderen (-12) € 9,-. Met eventuele allergieën wordt natuurlijk rekening gehouden mits kenbaar gemaakt bij aanmelding. Op dit evenement is geen evenementen vergunning aangevraagd. Start- en eindlocatie: We starten en eindigen in het restaurant “De Radstake” Twente-Route 8, 7055 BE Heelweg +31 315 241 258 Inschrijving: Middels dit inschrijfformulier Met vriendelijke groet, Frank Eijk Namens het bestuur van JeepClub Nederland
    1 point
  34. Precies!! Adebisi is de winnaar!! 🏆 En zo ben ik dan waarschijnlijk 2,5L olie kwijtgeraakt!
    1 point
  35. Dan sluit ik vast in de rij aan om de scrambler te gaan bewonderen😍
    1 point
  36. Nieuwe set deuren voor de JK Core Doors by Bestop Thanks 4offroad Meer foto's volgen als ze in de Jeep zitten.
    1 point
  37. Waarschijnlijk hoor je het verschuiven van de remblokken in de remklauw. Meestal veroorzaakt door inslijten van de gelijder.
    1 point
  38. Na 1,5 jaar is het dan eindelijk zo ver. De huidige uitlaat is op en de nieuwe 3" Kolak uitlaat gaat eindelijk gemonteerd worden. De set bestaat uit de volgende onderdelen: Doug Thorley headers, p/n THY-630Y-C Kolak 3" mandrel bent ZJ pipe Magnaflow cat, p/n 94039 Flowmaster Super 50 series demper, p/n 53057 Magnaflow 3" sierstuk, p/n 35113 Foto's van na de installatie volgen volgende week.
    1 point
  39. lichtbeeld is ok. nog steeds APK goedkeur. zoals het hoort dus in normale koplampen.
    1 point
  40. Van de hangmat achterin weer een strakke soundbar gemaakt!
    1 point
  41. De motor zit er ondertussen in, alles werkt naar behoren en er staan al weer aardig wat kilometers op de teller. Nog even een paar fototjes..... De nieuwe bevestiging voor de grille. De oude bleek verrot.... Bijna klaar! Radiator bleek te slecht om er weer terug in te zetten, deze gelijk vervangen. De koplamp ligt er nog uit, door het lampgat heen kan je precies de slangen van de oliekoeler monteren. Nog een plaatje uit een andere hoek. Toen kwam het moment dat er gestart kon worden.... Eerst de accu opgeladen, maar bij het omdraaien van de sleutel kwam het niet verder als een armzalige klik. De startmotor was ook aan zijn einde gekomen. De volgende dag een nieuwe erin en starten maar.... Natuurlijk moest ik de ontsteking en de carburateur en de carburateur opnieuw afstellen, maar daarna liep hij keurig netjes. Na een halfuurtje lopen weer afgezet en gecontroleerd op lekkages hier en daar nog een slangenklem aangedraaid Bij de proefrit liep de temperatuur bij stilstand te hoog op, de visco van de koelfan bleek ook overleden. Hiermee kwam ook de slechte werking van de radiator dop aan het licht, deze gelijk vervangen. De eerste 500 kilometer rustig ingereden, meest snelweg, daarna een olie en filterwissel. Nu ik dit schrijf zijn we alweer 8000 kilometer verder sinds de motorwissel. De eerste vakantie en JeepClub evenementen zitten er al weer op.... Hieronder nog een fototje van de vakantie in Slowakije.
    1 point
  42. Nou Nou thanks voor je Tip 350 usd heeft het me gekost ben er echt blij mee ziet er mooi uit.
    1 point
  43. De geheugengrootte van de usb stick kan ook een probleem zijn bij de wat oudere apparaten. Vaak staat in de handleiding van de radio een maximaal aantal mb’s aangegeven.
    1 point
  44. Voor dat bedrag laat ik elke Jeep staan
    1 point
  45. Hier wel, bij de Jeepclub vast ook. 😉 Inschrijven doe je hier: http://www.jeepclub.nl/Inschrijfformulieren/2019/Startersdag-2019/startersdag-2019.html
    1 point
  46. Ook maar even de Homokineet checken.... Succes, siert.
    1 point
  47. Een kale 4.0 motor van een Yj 1993 te koop met 125K op de teller. Lekte geen olie! Komt uit een sloper. De motor draaide, starte vlot, maar heeft een lage oliedruk bij warme motor. Prijs 195 Euro.
    1 point
  48. Inderdaad ook een goed en simpel idee. Ik heb nu in the USA een zogenaamd Noid Light besteld. Dat is een led met een passende voet voor de injectorkabel. Zo kan je de hoeveelheid stroom zien en daarmee de ECUwerking controleren. Dit kan je dus niet doen met een normale lamp! Een normale lamp(12Volt) trekt te veel ampere en je ECU gaat dan kapot.
    1 point


×
×
  • Nieuwe aanmaken...