Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 15/07/2017 in Berichten

  1. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.
    2 points
  4. Tijdje terug een split bench gekocht omdat mijn derde kind aanstaande is. Deze was natuurlijk in staat van ontbinding maar de bekleder heeft deze vakkundig hersteld. Nu biedt de cj plek voor 2 volwassenen en 3 Kids. Gister even gemonteerd en nu wachten op goed weer..
    2 points
  5. Na 5 jaar in de hoek te hebben gestaan afgelopen zomer besloten de xj klaar te maken voor DJC2020. Werk zat hem in de voortrein. Dana30 hp geplaatst en voorzien van wj knuckles, tierod flips en wj remmerij(akebono's), heb deze swap al eerder op de zj uitgevoerd. De week voor djc probleemloos door de apk. Na aanwezig te zijn geweest op 5 edities djc dit jaar voor het eerst met een jeep, tot groot plezier van de kids. Hebben we toch maar mooi mee gepakt in deze tijd.
    2 points
  6. Hier alsnog een foto van de bumperπŸ˜‰
    2 points
  7. Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid πŸ˜‚
    2 points
  8. Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel
    2 points
  9. zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.
    2 points
  10. Wij kunnen er wel zijn - nieuwe is gisteren geleverd - toch een beetje trots
    2 points
  11. Weer een stap verder, dakdragers van RhinoRack gemonteerd. Niet voor deze vakantie, maar gelijk ook de afneembare trekhaak van brink vervangen door een vaste verlaagde van ASP eberle. (De afneembare zat te hoog voor de sleurhut) Gelijk de nummerplaat zo hoog mogelijk gemonteerd en een cm of 3 van de bumper afgezaagd, afgewerkt met een zwart kunststof hoekprofieltje. Tevens tent gereserveerd en overtocht geboekt van hirtshals naar kristiansand. Nu nog grof een route plannen, maar de basis staat πŸ˜‰
    2 points
  12. Ondertussen wat wijzer geworden, bij een verhuurbedrijf van daktenten in Baarn geweest. Goede uitleg gehad, en bij het zien van de tenten overstag gegaan. Zijn van plan een ruime tent te huren , die goed op de 2 deurs past. iig niet te klein dus bij minder weer wel wat leefruimte. Ook gelijk een dakdraag systeem besteld, en gisteren binnen gehad. Een backbone systeem van Rhino Rack, nu nog ff wachten op wat beter weer voor de montage. Rest nu nog ff verlof goedgekeurd krijgen, tent reserveren en overtocht plannen 😊 Route eerste deel al een beetje in beeld, via noord Denemarken naar zuid Noorwegen. Van daar uit stukje naar noord/west, deel kust en langs Fjorden oostwaarts naar Zweden. maar dat duurt nog ff πŸ˜‰
    2 points
  13. Dat is een mooie combinatie. Dit is de onze:
    2 points
  14. Wij rijden al jaren met de BFG AT onder onze β€œstraat” Jeeps, zomer en winter. Deze hebben ook de 3Peak Mountain Snow Flake classificering. Gemiddeld rijden wij er 75.000km mee voor dat ze aan vervanging toe zijn. Fijne band zowel in natte, droge, sneeuw en lichte offroad omstandigheden. Wel iets meer afrolgeluid en rolweerstand dan een straatband. 235/45R19 is wel een incourante maat, je zou kunnen overwegen naar een meer gangbare maat te gaan. Zelfs bij een grote Duitse bandenboer vindt ik er geen met all-seasons, alleen winter of zomer band. https://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php
    2 points
  15. Bijgevoegd een foto van mijn jeepie.
    2 points
  16. Banden Velgen en de JKS veren, weer helemaal klaar. Ok een Jeep is nooit klaar, daar hebben jullie een punt πŸ™‚
    2 points
  17. Hoi. Na tijdje toch weer een jk gekocht ben er blij mee. Heb er wel de juiste zomer voorπŸ˜ƒ
    2 points
  18. afgelopen vakantie in de Spaanse pyreneeen, dacht dat er vast wel iemand is die dit leuk vindt
    2 points
  19. Nog meer voor de liefhebber, Ikea heeft een prachtig geΓ―nspireerd XJ bed
    2 points
  20. Ik zou de massa draad en de massa punten van body naar motor eens goed nazien. Roost vorming of slechte kabelschoen. Ik heb zo al twee keer mensen geholpen die bij de garage al een vermogen kwijt waren aan vreemde storingen.
    1 point
  21. https://www.mopar.com/en-us/my-vehicle/recalls/search.html Kijk hier even met je VIN, om te zien of er een recall open staat. Import zou niks uit moeten maken, maar kan wel zo zijn dat je daardoor niet bent geΓ―nformeerd door de importeur in NL.
    1 point
  22. De 2,5 VM heeft een mechanische verstuiver pomp, dus ook een shutdown systeem. Ik zou daar eerst eens gaan zoeken. In de bijlage een stukje over het brandstofsysteem. fuelsystem-jeep-2-5td-motor-vm.pdf
    1 point
  23. Hallo Herman, welkom op het forum. Heel simpel gezegd is groot onderhoud alle vloeistoffen en filters vervangen, diverse punten smeren en controleren van bewegende delen en controleren van de slijtage delen. Voor uitgebreide controle-lijsten en intervals kun je het beste de FSM (Factory service manual) raadplegen... Daar staat ook de juiste vloeistoffen en hoeveelheid vermeld. Je kan ook even je kenteken invoeren op de website van Kroon Oil voor de juiste vloeistoffen en hoeveelheid.
    1 point
  24. Aanvraag ingediend in April 2022 en in Mei was het rond. Succes, Siert.
    1 point
  25. Gisteren mijn eerste onderdelen opgehaald bij Jeepparts. Zitten op nog geen 10 minuten afstand van mij. Ik ga ook alle vloeistoffen (en filters) vervangen. Dinsdag komen die aan en dan kan ik de komende week gaan sleutelen! Jeroen
    1 point
  26. Zorg voor een werkend mistachterlicht.
    1 point
  27. Maar snappen jullie dan niet dat dit een uniek exemplaar is? Rechts gestuurd, Engels kenteken, 4 cilinder enz. Daar hoeft niet veel tekst bij, dat wordt dringen bij de verkoop!
    1 point
  28. Zie het resultaat tot op heden. Ongeveer 1,5 inch de lucht in, Billstain shocks, lierbumper van Raptor en een warn EVO lier erop. Zelf erg tevreden met het resultaat tot nu toe. Nieuwe zwarte RR velgen zijn in bestelling (17" en 0mm Offset en 5.17" Backspacing). Het enige dan nog de band en de bandenmaat. Op de foto zit de maat 245/75 R17. Zat te denken aan de BF Goodrich all terrain T/A KO2, maar die gaan tot max LT285/70 R17. Suggesties?
    1 point
  29. Thnx, kentekenplaatverlichting klopt, moet ook nog. Op de houder van het kenteken zit het voorbereid.
    1 point
  30. Jawel! We zijn er nog! Maar intussen 6 jaar verder (!). Ondertussen niet stil gezeten, in 2017 langzaam begonnen met opbouwen. Het meeste staat al klaar, te wachten op in- of opbouw. Allereerst het motorblok; we hebben op het oude 4.2 blok een cilinderkop van een 4.0 HO gemonteerd. Inmiddels heeft het frame een verenpakket van Rubicon Express gemonteerd gekregen (4,5 inch lift). Een heavy duty stuurhuisbevestiging. Zijn er schijfremmen op de AMC 20 gemonteerd, one-piece axles etc. etc. zie foto's! Ik probeer de komende maanden de voortgang hier te posten.
    1 point
  31. Feit is dat het officieel niet mag. Dat velen het wel doen en dat handhaving ontbreekt maakt niet dat het opeens wel is toegestaan. Ik weet dat jij zendamateur bent (ikzelf ook). Ik vind alleen dat je het hele verhaal moet vertellen en op basis daarvan kan een ander zelf de risico's afwegen. Vandaar mijn toevoeging.
    1 point
  32. Precies!! Adebisi is de winnaar!! πŸ† En zo ben ik dan waarschijnlijk 2,5L olie kwijtgeraakt!
    1 point
  33. Ben geen voorstander van het gebruik van eenvoudige hoofdstroomschakelaars of massa schakelaars! Als zo een schakelaar niet stof en waterdicht is, is een zandkorrel al voldoende om een storing te veroorzaken. Goede lieren hebben geseald relais waardoor er geen spanning op de lier staat als hij niet gebruikt wordt. Normaal gesproken loopt er ook altijd een dikke stroomdraad naar het relais van je startmotor en een naar je dynamo. Als je je accu snel en echt veilig wilt loskoppelen bij een storing, dan is een speciale accu snelklem de enige goedkope echt zekere oplossing. Mocht je toch een massaklem willen gebruiken, plaats hem dan op een schone en droge plek in het interieur en koop een goede bij oom Hella en niet een bij tante Ali. Succes, Siert.
    1 point
  34. Mijn 'probleem' was anders; ik had nauwelijks olie in mijn filter toen ik olie wisselde. Laatst, toen ik de headers aan het monteren was, is het filter er weer af geweest en toen zat het wel vol met olie, dus ik weet niet wat er daarvoor mis was (en mijn oliedruk staat nooit onder de 2,5 bar).
    1 point
  35. Van de hangmat achterin weer een strakke soundbar gemaakt!
    1 point
  36. Sja..... als je je niet voorstelt, weten we dat niet.....
    1 point
  37. Herkomst van het mysterieuze onderdeel is opgelost, het is een plunjertje uit een PCV klep. Waarschijnlijk ooit in het blok gevallen. Toen ik de CJ kocht, was de PCV leeg van binnen, heb deze vervangen en niet verder gekeken..... Ondertussen verder gegaan met de voorbereidingen voor de motorwissel. Eerst de carburateur aangepakt. Een revisie kit besteld en de Weber op de werkbank. De carburateur was erg vies van buiten, dus deze eerst een dag of twee volledig onder de benzine te weken gezet. Inhoud van de kit met een mooie tekening van de Weber met alle onderdelen. Ook de binnenzijde is aan een schoonmaakbeurt toe. Alles blinkt, vooral de onderzijde. πŸ™‚ Type aanduiding op de montageflens aan de achterzijde. Aan de achterzijde van de carburateur zit de elektrische choke, dat ronde plastic ding. Het vierkante gevalletje rechts is de acceleratie pomp. Het "nieuwe" motorblok is inmiddels ook gearriveerd. Gelijk op de motorsteun gezet en gestript. Met een beetje geluk staat dit weekend het blok in een nieuw kleurtje.
    1 point
  38. hoi. ik ben zelf wegenwacht, dus ik heb wel wat ervaring. wij komen in principe overal waar die zware bus kan komen (dat valt vies tegen), wel doen we zaken met logicx (bergings bedrijf) die hebben vaak een 4x4 bijv. in regio eindhoven hebben ze een toyota landcruiser takel/lepelauto met een paar all-terains er op, dit gaat al iets beter. laten staan doen we niemand maar het kan enige tijd duren helaas. let wel op in de voorwaarden staat dat als je met een evenement mee doet zoals een tijdrit of een clubdag op afgesloten terrein vervalt de pechhulp, nu is dit slecht te beoordelen door onze alarmcentrale dus meestal word er dan wel een wegenwacht gestuurd. het kan wel zijn dat de wegenwacht ter plekke beslist geen transport of vervangauto in te zetten als het duidenlijk is dat er mee is gedaan aan een evenement. (ligt er ook een beetje aan wat de klacht is). als het ter plekke gerepareerd kan worden definitief of voor nood word dit natuurlijk wel gedaan. ik wil hier niets verkopen of iemand iets aansmeren, even goede vrienden. ik schrijf alleen wat ik weet. gr. john
    1 point
  39. Hier is mijn prachtige Grand. De dealer heeft de lelijke velgen er afgehaald en mijn wagen voorzien van originele velgen die hij een tintje donker heeft laten poedercoaten. Ik vind ze prima zo.
    1 point
  40. Zijn verkocht. Dus mag een slotje op. Het is mijn ding niet omdat het een noodoplossing is vindt ik. Dus ik heb velgen met een andere offset genomen. Verder is het rijgedrag vindt ik niet prettig met spacers. (lagers en kogels worden ook anders belast) Mijn inziens zijn het dus echt noodoplossingen die je ook met andere velgen kan oplossen. SLOTJE zijn verkocht
    1 point
  41. Over MUST HAVE gesproken, zo zou ik zo graag af willen van die klompen waar we hier allemaal op lopen....
    1 point
  42. Ik denk dat het ornament na 10 jaar wel verkocht is.
    1 point
  43. dynamo al door gemeten. of deze wel stroom opwekt.
    1 point
  44. Ik haal em er altijd uit als ik uit de auto stap voor langere tijd. Heb eigenlijk nog niet serieus gekeken of ie stroom blijft vreten als de auto uitstaat eigenlijk. Zie net dat ze nu nog maar 12 euro kosten, 50% discount op t moment. Als er iemand nog twijfelt, voor 12 euro kun je de gok nemen
    1 point
  45. Algemeen: Foutcodes Quadraaa 4WD.com Fortec (duits) Jeeptech XJ enthousiastelingen... Jeep cherokee parts NL cherokee parts NL http://www.rup-parts.com/ http://www.brabant4x4.nl/ Bodyparts: Bodygards express (niet zeker of ze leveren in Europa) Jeepsareus Tuning, accessoires (&bling): Delta 4x4. Duits, veel accessoires Bullpower tuning (nederlands)
    1 point
  46. Lierbediening met hoofdschakelaar, lekker droog onder de motorkap. Hi-Jack steun voor op de motorkapscharnieren geknutseld, en krik kan er weer op.....
    1 point


Γ—
Γ—
  • Nieuwe aanmaken...