Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 24/01/2021 in Berichten

  1. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.
    2 points
  4. Hoi iedereen, Ik ben Marcel en heb sinds zaterdag een Jeep Cherokee. Ik hoop via deze weg het een en ander te leren over deze auto.
    1 point
  5. Ik heb mn jeep verkocht ik stond voor de keus een elektrische jl of wat anders vond de prijs voor een jl die in de toekomst met de motor keus voor mij niet aantrekkelijk was een porsche 911 turbo cabrio gekocht en zeer blij met de keus dus ieder veel succes gewenst met jullie hobby en na 20 jaar kan er bij mij een slotje op 👍
    1 point
  6. Bram, weet je zeker dat je nu 3.07 hebt? Ik denk het nl niet. Even tanden tellen voor de zekerheid.... Verder, heb je de nodige ervaring en gereedschappen om zelf te re-gearen? Onderschat het niet, als je alleen maar speelt met de Jeep is het misschien niet zo kritisch en kun je een eind komen met een vloeitje, een sigaar en veel Bavaria, maar als je duizenden kilometers wilt rijden met een stille en betrouwbare Jeep moet het wel zorgvuldig gebeuren. Succes, Siert.
    1 point
  7. Ik heb inmiddels al heel wat klussen aan mijn Jeep gedaan in de afgelopen vijf maanden. De laatste paar grote klussen waren het vervangen van de voorste keerring op de motor. Dan moet de pulley tevens harmonische balancer er ook af. Ook lekte mijn radiator, dus die moest ook worden vervangen. En als je dan toch bezig bent ook maar gelijk de waterpomp vervangen (zaten ook wat verdachte koelmiddel spatten op) en de thermostaat. Eerst de keerring maar. Als je bezig bent met de keerring en de pulley loop je altijd het risico dat je uitschiet met een sleutel oid en de radiator beschadig. De pulley trekker heb ik bij HBM gekocht. Let even op de boutjes voor de pulley en de bout die je nodig hebt om de pulley op de krukas terug te zetten. Dat zijn verschillende draadsoorten. Hier kun je het hele verhaal lezen: https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-lot-fiddling-some-driving-too-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-62.html#post5345956 Jeroen
    1 point
  8. Ik heb hem bekeken. Maar er mankeerde wel heel veel aan. Voorste aandrijfas zat er niet onder. Diif vooras kon je met de hand draaien en dat klonk niet best. krukaskeerring lekte veel olie lekkage remvloeistof linksachter 2 wielen liepen warm en waren moeilijk te draaien veel vocht binnen in de auto zodat er zelfs schimmelplekken op de hemel en bekleding zat. arirco pomp werkt niet. centralevergrendeling had geen afstandbed. contactslot had andere sleutel. noodstop ging zo traag dat de abs niet eens werkte. Onderkant alles behoorlijk roestig. koelwater was roestig. versnellingsbak olie was bruin. Voor mijn gevoel was er de laatste jaren weinig aan gedaan. Wat was er wel goed? Hij liep motorisch en qua versnelling goed. Wegliging was ook goed. En zag er aan de buitenkant redelijk goed uit. Hij zakte uiteindelijk wel naar 4000 euro , maar in mijn ogen nog teveel. Conclusie: rustig wachten tot er weer 1 te koop komt ,dit is nl de enigste in nederland die te koop staat.
    1 point
  9. Ook al naar motorsteunen en balancer gekeken? Als de motor wel soepel draait kan het zomaar zijn dat de trilling niet uit de motor komt maar van aanbouwdelen zoals een uitlaat die net niet vrij is opgehangen of een rotte aircopomp.
    1 point
  10. In plaats van ampere meter kan je ook een lampje mbv stekkers ipv de zekering monteren. Dan zoals Ab al zei weerstand en kachelmotor controleren. Pas ook op met goedkope onbekend merk zekeringen hen meegemaakt met een 20A dat deze niet doorbranden maar de hoofdzekering ervoor van 40A wel doorbranden.
    1 point
  11. Overgangsweerstand op de contacten van de zekeringen geeft wel hitte ontwikkeling, maar dan zou er ook in de zekering houder zelf, iets van smelten gaan plaatsvinden. Hoe ziet die eruit? Het zou ook kunnen dat de stroom door de zekering lange tijd in de buurt van de waarde van de zekeringen is. Waardoor hij erg heet wordt. Je ventilator werk nog wel op alle standen? De kachel weerstand die de standen regelt, gaat nog wel eens kapot bij de XJs. Met grote stroomsterktes tot gevolg.
    1 point
  12. Hi allemaal, Ik heb een nieuwe krukas sensor geinstalleerd, problem solved Groetjes!
    1 point
  13. Net voor de vakantie nog even de KJ verhoogd.
    1 point
  14. Ik heb inmiddels mijn 1998 Jeep Cherokee XJ ongeveer een jaar. Tijdens het afgelopen jaar heb ik een hele reeks grote en kleine klussen aan mijn Jeep gedaan. Wij hebben jaren in het buitenland gewoond, onder andere ruim vier jaar in Delhi, India. Daar ben ik lid geworden van een groot Indiaas autoforum, TeamBHP. Indiers sleutelen nauwelijks zelf aan hun auto’s, maar zijn wel erg geïnteresseerd in dit soort klussen. Dus ben ik toen we weer terugkwamen in Nederland in 2017 al mijn sleutel- en aanverwante klussen op dit forum gezet. Ik heb zojuist een soort van samenvatting gemaakt met wat foto’s maar ook links naar de meer gedetailleerde beschrijvingen en foto’s. Helaas, alleen in het Engels. https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-lot-fiddling-some-driving-too-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-72.html#post5524809
    1 point
  15. Crossbars gemaakt van aluminium koker en RVS beugel. Klein stukje epdm tegen beschadigingen en schuiven. Vrijdag de daktent ophalen😀
    1 point
  16. En op verzoek fotos van de lier. Frame van A-parts. Ben alleen niet heel tevreden over de plaatsing van het relais. Dat paste er niet op dus aan de zijkant gemaakt. De plastic bumper aanpassen was wel veel werk (steeds een beetje meer eraf tot het goed zat). Nog niet gebruikt trouwens....
    1 point
  17. Gisteren zijn de banden gemonteerd en gebalanceerd en heb ik alles weer op de Jeep gemonteerd. Ik heb ook een spuitbusje met de juiste kleur lak voor de vulstukken in het midden van de velg. Maar het is nu wat te koud om goed te spuiten. Dus dat moet maar even wachten totdat de buitentemperatuur weer ruim boven de 10-12 graden is. Ik heb ook een mooie momentsleutel kunnen lenen om de centrale moer of de aandrijfas vast te zetten. 200-1000Nm. Mijn eigen momentsleuteltjes vallen in het niet. Hier kan je de laatste sleutelstappen nog een keertje lezen: https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-lot-fiddling-some-driving-too-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-70.html#post5481844 Ik ga vandaag nog even de uitlijning laten controleren. Jeep rijdt uitstekend, maar ik heb zoveel aan de voorophanging los gehad en nu met vier nieuwe banden wil ik wel alles goed in orde hebben. Jeroen
    1 point
  18. Vredestein Comtrac 2 all seasons. Euromaster had een interessante deal, 4 halen 3 betalen. Gisteren heb ik mijn velgen opgehaald. Gestraald en powder coating. Zien er fantastisch uit!! Morgen worden de nieuwe banden gemonteerd. Ben benieuwd. Moet ook nog wat vastzetten voordat ik ze kan proberen. Ik heb alle vier de fusees voor vervangen, beide U-joints en de voorlagers. Krijg morgen een momentsleutel te leen om de moer (M36) die het lagerhuis opsluit mee vast te zetten op 237 Nm. Dat red ik niet met mijn hobby momentsleutels. Hier kun je het hele verhaal lezen: (wel in het Engels) even voorbij de plaatjes van mijn W123 scrollen en dan begint het. Mooie sleutelklus. https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-lot-fiddling-some-driving-too-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-69.html#post5477274 Jeroen
    1 point
  19. Ik zou de massa draad en de massa punten van body naar motor eens goed nazien. Roost vorming of slechte kabelschoen. Ik heb zo al twee keer mensen geholpen die bij de garage al een vermogen kwijt waren aan vreemde storingen.
    1 point
  20. Zeker niet onbelangrijk, "originele" Mopar sensoren erin gezet?
    1 point
  21. https://www.mopar.com/en-us/my-vehicle/recalls/search.html Kijk hier even met je VIN, om te zien of er een recall open staat. Import zou niks uit moeten maken, maar kan wel zo zijn dat je daardoor niet bent geïnformeerd door de importeur in NL.
    1 point
  22. Hi @Kapt. Bob. The SYE is because of two things: 1) to get rid of the body shake with the 3 inch lift and 2) to prepare for bigger tires. The re-gearing is also for two reasons: 1) to also prepare for bigger tires and 2) to allow for heavier loads. I drove the XJ to DE, PL, the Baltic states (LT, LV, EST) and on to FIN, SW, and DK last year. I had a rooftop tent and lots of camping gear. It did ok on flat land, but in the mountains not as well. I think if I re-gear to 4.88 (currently have 4.10), the jeep can do better at overland trips and in the mountains. Right now it's ok driving in NL because it's flat here. But now I am carrying more gear when I go on trips. in fact, I'm going ice fishing (hoping the lakes are frozen) in Sweden this christmas holiday so if I use it, it's again carrying more stuff (for the wife and kid 😉 of course). Better with lower gearing for next time, I think. This is all my opinion. Other people will not agree with this, but this is my plan 👍. Do you know someone or a garage that knows how to do re-gearing?
    1 point
  23. Meestal komt dat door een verkeerd model trekhaak. Klaas648321.
    1 point
  24. Denk dat het is opgelost,draad naar de massa via een schakelaar naar de relais die de stroom voorziet aan de injectie pomp en tevens aan de gloeikaarsen ,dan de cpu gereset ,start nu op eerste slag en rijdt goed ,mag niet vergeten de schakelaar af te zetten want dan loopt de batterij plat,natuurlijk is het nog niet koud dus benieuwd als het kouder wordt maar heb er een goed zicht op ,bedankt voor de hulp en intresse
    1 point
  25. .Ik kwam deze 2 tegen dit weekend
    1 point
  26. De 2,5 VM heeft een mechanische verstuiver pomp, dus ook een shutdown systeem. Ik zou daar eerst eens gaan zoeken. In de bijlage een stukje over het brandstofsysteem. fuelsystem-jeep-2-5td-motor-vm.pdf
    1 point
  27. Goed nieuws, ook ik had geen trekgewicht op kenteken op een USA import Jeep. De RDW deed mij een voorstel, jullie begrijpen dat ik dat met 2 handen heb aangegrepen! Zie bijlage, soms zit het mee. Siert.
    1 point
  28. Kijk wel even of het de goeie is kwa maat maar ze hebben meerdere soorten.
    1 point
  29. Leuk en eeg leerzaam om te lezen Jeroen.
    1 point
  30. Haha! Yes, he's very helpful indeed. I sent Jeepparts a picture of a fuel rail part that I needed and he had the correct part in the mail the following day. Excellent service!
    1 point
  31. Je kan bij die twee prima slagen voor je onderdelen. Verder kan je ook bij 4Offroad, B&S autoparts en 4Low terecht. Welkom!
    1 point
  32. Ha Michel. dank voor het meedenken. Inderdaad een V8. Een aankoopbewijs zal nog wel lukken maar de rest zal moeilijk worden. Zal ook helemaal niet uit een Jeep zijn dus waarschijnlijk ook niet erg nuttig. Als de RDW me bij de veter pakt en ik dingen moet gaan uitleggen zal het hier en daar best moeilijk worden. Ik kies ervoor het niet extreem te maken, naar eigen inzicht niet asociaal en verder met het risico te leven. Het moet toch een beetje leuk blijven en dit is Nederland hè; als het niet verplicht is, is het verboden. Wie weet wat de toekomst ons brengt. Overigens vind ik voor mezelf een veel nieuwere motor op gebied van groene visie heel verdedigbaar.
    1 point
  33. Neem aan dat het cilinderaantal onveranderd blijft en je dus ook niet naar de RDW hoeft te gaan maar als je de kans hebt probeer een motorblok te pakken te krijgen waarvan herkomst aanwezig is middels aankoopbewijs, chassisnummer en kenteken waar het blok uit vandaan komt. In Nederland weet je nooit wat er in de nabije toekomst gaat veranderen dus dek je in mocht je ineens wel bij de RDW moeten verschijnen met je Chief vanwege onze toekomstige groene visie.
    1 point
  34. Even een FSM en een partslist scoren voor de TJ, dan kun je zoeken op onderdeel nummer, werk een stuk makkelijker. Bijvoorbeeld hier.... https://wranglertjforum.com/threads/jeep-wrangler-tj-factory-service-manuals-fsm-technical-documentation.4618/ Het is niet dat de kachel radiator verstopt zit?
    1 point
  35. Hallo Rene Dank je voor je bericht en informatie. De clips zien er erg prettig uit en dat is niet enkel door het zonnetje. We gaan deze winter een nog een uitstaande recall laten uitvoeren (airbags) en dan op ondezoek uit waar off road gereden kan/mag worden. Gr. Frank
    1 point
  36. Welkom Frank! Ziet er netjes uit. We zijn benieuwd naar je eerste ervaringen.
    1 point
  37. Fantastisch, die trekhaken!
    1 point
  38. Als je sleutelen hier ook onder schaart dan hoort deze er ook bij..
    1 point
  39. Heb je al geprobeerd in de Neutral te starten in plaats van de P? Succes, Siert.
    1 point
  40. Brunssum, garage van Bree 4x4 Valkenburg
    1 point
  41. Als een JKU geharde klepzittingen heeft is dat niet nodig. Dit had ik wel in mijn Daf YA126 maar die heeft dan ook geen geharde klepzittingen, deze zouden anders na verloop van tijd inbranden volgens de gasboer.
    1 point
  42. Het heeft even geduurd maar sinds gister staat ie weer buiten op tijdelijke gemonteerde assen(D60rc/Ford10.25) http://ogdak.eu/Zjnaar buiten.mp4
    1 point
  43. Brandstof druk kan te laag zijn, dan loopt de motor slecht. Misschien dat je pomp aan het overlijden is, vandaar het geluid. Je kan als eerste de druk even meten. Er zit een testaansluiting op de brandstofrails bij de eerste cilinder.
    1 point
  44. Met de verstelbare draag armen kun je het caster afstellen als je last krijgt van een DW
    1 point
  45. Nee, je krijgt de versie die bij jou VIN hoort, tenzij dat daar b.v. via een recall een nieuwere versie van is.
    1 point
  46. Heb net de 249-242 wissel gedaan. eerst alle lagers en seals vd 242 vervangen. alles ging gesmeerd en alles werkt. Althans alles behalve 2 kleine tegenvallers. de slip yoke van de achteras was zon 2 cm te lang. Klein stukje afgezaagd. Verder is de travel van de schakelpook net niet genoeg om alle standen te pakken. Dus het is of geen 4 low of geen 2wd. En de lange stang vd 249 past al helemaal niet. vandaag een heel stuk gereden. Ook op de snelweg. Helemaal top, geen trillingen. In 4 all time geen significant hoger verbruik dan bij de 249. kortom mooie klus. Aanrader! O ja een goede borgring tang is wel aanrader
    1 point
  47. De XJ staat nu in Emmeloord om de LPG installatie te verbeteren en af te stellen. Vorige week nog even nieuwe kabels gemaakt voor de stroomvoorziening. Hier het boodschappenlijstje: Ik heb 35mm² kabel gebruikt omdat ik in de toekomst nog wat extra dingen wil plaatsen. (lier, verlichting, koelkast) Natuurlijk moet je nog wel wat krimpkous kopen om het helemaal af te maken. Bij Nr 7 moet 1 oog uitgeboord worden naar 12mm. Deze past nl. net niet over de kopbout. Het resultaat: Dit was echt wel een leuk klusje om te doen. Het hebben van het juiste gereedschap is wel een voorwaarde. Mocht iemand dit ook willen stuur mij dan maar een PB.
    1 point
  48. Mogelijke storingen... Versnellingsbak "wacht" in de versnelling "D" drive of "R" achteruit: - versleten, gebroken of sprok geworden "seals" (dichtingen) - slijtage in het hydraulisch stuurorgaan - electronisch defect aan een PWM solenoid - EEPROM update nodig van de ECU - ... Lawaai of geluid tijdens rijden: - onjuiste oliesoort of te weinig olie in de versnellingsbak - tanden van tandwielen ernstig versleten of beschadigd - versleten of beschadigde lagers - versleten of beschadigd differentieel (kroon en/of pignonwiel) - aandrijfriem - vario (CVT-transmissies, bvb. Ford Fiesta) - ... Schok in koude of warme toestand van P "parking" of N "neutraal" naar D "drive" of R "achteruit": - versleten, gebroken of sprok geworden "seals" (dichtingen) - slijtage in het hydraulisch stuurorgaan - electronisch defect aan een PWM solenoid - ... Versnellingsbak slipt en/of men kan een verbrande geur van olie waarnemen: - onjuiste oliesoort of te weinig olie in de versnellingsbak - frictieplaten zijn verbrand van een of meer koppelingsgroepen - speling bij een of meerdere drums - ... Positiehendel staat in "D" of "R" maar er is geen aandrijving: - versleten of beschadigde converter-koppelomvormer - versleten of beschadigde oliepomp - interne mechanische beschadiging - schakelmechanisme / positieschakelaar interieur Bron: Auto Transmission Center
    1 point


×
×
  • Nieuwe aanmaken...