Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 24/01/2021 in all areas

  1. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.
    2 points
  4. Bram, weet je zeker dat je nu 3.07 hebt? Ik denk het nl niet. Even tanden tellen voor de zekerheid.... Verder, heb je de nodige ervaring en gereedschappen om zelf te re-gearen? Onderschat het niet, als je alleen maar speelt met de Jeep is het misschien niet zo kritisch en kun je een eind komen met een vloeitje, een sigaar en veel Bavaria, maar als je duizenden kilometers wilt rijden met een stille en betrouwbare Jeep moet het wel zorgvuldig gebeuren. Succes, Siert.
    1 point
  5. Ik heb inmiddels al heel wat klussen aan mijn Jeep gedaan in de afgelopen vijf maanden. De laatste paar grote klussen waren het vervangen van de voorste keerring op de motor. Dan moet de pulley tevens harmonische balancer er ook af. Ook lekte mijn radiator, dus die moest ook worden vervangen. En als je dan toch bezig bent ook maar gelijk de waterpomp vervangen (zaten ook wat verdachte koelmiddel spatten op) en de thermostaat. Eerst de keerring maar. Als je bezig bent met de keerring en de pulley loop je altijd het risico dat je uitschiet met een sleutel oid en de radiator beschadig. De pulley trekker heb ik bij HBM gekocht. Let even op de boutjes voor de pulley en de bout die je nodig hebt om de pulley op de krukas terug te zetten. Dat zijn verschillende draadsoorten. Hier kun je het hele verhaal lezen: https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-lot-fiddling-some-driving-too-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-62.html#post5345956 Jeroen
    1 point
  6. Ik heb hem bekeken. Maar er mankeerde wel heel veel aan. Voorste aandrijfas zat er niet onder. Diif vooras kon je met de hand draaien en dat klonk niet best. krukaskeerring lekte veel olie lekkage remvloeistof linksachter 2 wielen liepen warm en waren moeilijk te draaien veel vocht binnen in de auto zodat er zelfs schimmelplekken op de hemel en bekleding zat. arirco pomp werkt niet. centralevergrendeling had geen afstandbed. contactslot had andere sleutel. noodstop ging zo traag dat de abs niet eens werkte. Onderkant alles behoorlijk roestig. koelwater was roestig. versnellingsbak olie was bruin. Voor mijn gevoel was er de laatste jaren weinig aan gedaan. Wat was er wel goed? Hij liep motorisch en qua versnelling goed. Wegliging was ook goed. En zag er aan de buitenkant redelijk goed uit. Hij zakte uiteindelijk wel naar 4000 euro , maar in mijn ogen nog teveel. Conclusie: rustig wachten tot er weer 1 te koop komt ,dit is nl de enigste in nederland die te koop staat.
    1 point
  7. Ook al naar motorsteunen en balancer gekeken? Als de motor wel soepel draait kan het zomaar zijn dat de trilling niet uit de motor komt maar van aanbouwdelen zoals een uitlaat die net niet vrij is opgehangen of een rotte aircopomp.
    1 point
  8. In plaats van ampere meter kan je ook een lampje mbv stekkers ipv de zekering monteren. Dan zoals Ab al zei weerstand en kachelmotor controleren. Pas ook op met goedkope onbekend merk zekeringen hen meegemaakt met een 20A dat deze niet doorbranden maar de hoofdzekering ervoor van 40A wel doorbranden.
    1 point
  9. Overgangsweerstand op de contacten van de zekeringen geeft wel hitte ontwikkeling, maar dan zou er ook in de zekering houder zelf, iets van smelten gaan plaatsvinden. Hoe ziet die eruit? Het zou ook kunnen dat de stroom door de zekering lange tijd in de buurt van de waarde van de zekeringen is. Waardoor hij erg heet wordt. Je ventilator werk nog wel op alle standen? De kachel weerstand die de standen regelt, gaat nog wel eens kapot bij de XJs. Met grote stroomsterktes tot gevolg.
    1 point
  10. Hi allemaal, Ik heb een nieuwe krukas sensor geinstalleerd, problem solved Groetjes!
    1 point
  11. Ik heb inmiddels mijn 1998 Jeep Cherokee XJ ongeveer een jaar. Tijdens het afgelopen jaar heb ik een hele reeks grote en kleine klussen aan mijn Jeep gedaan. Wij hebben jaren in het buitenland gewoond, onder andere ruim vier jaar in Delhi, India. Daar ben ik lid geworden van een groot Indiaas autoforum, TeamBHP. Indiers sleutelen nauwelijks zelf aan hun auto’s, maar zijn wel erg geïnteresseerd in dit soort klussen. Dus ben ik toen we weer terugkwamen in Nederland in 2017 al mijn sleutel- en aanverwante klussen op dit forum gezet. Ik heb zojuist een soort van samenvatting gemaakt met wat foto’s maar ook links naar de meer gedetailleerde beschrijvingen en foto’s. Helaas, alleen in het Engels. https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-lot-fiddling-some-driving-too-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-72.html#post5524809
    1 point
  12. Gisteren zijn de banden gemonteerd en gebalanceerd en heb ik alles weer op de Jeep gemonteerd. Ik heb ook een spuitbusje met de juiste kleur lak voor de vulstukken in het midden van de velg. Maar het is nu wat te koud om goed te spuiten. Dus dat moet maar even wachten totdat de buitentemperatuur weer ruim boven de 10-12 graden is. Ik heb ook een mooie momentsleutel kunnen lenen om de centrale moer of de aandrijfas vast te zetten. 200-1000Nm. Mijn eigen momentsleuteltjes vallen in het niet. Hier kan je de laatste sleutelstappen nog een keertje lezen: https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-lot-fiddling-some-driving-too-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-70.html#post5481844 Ik ga vandaag nog even de uitlijning laten controleren. Jeep rijdt uitstekend, maar ik heb zoveel aan de voorophanging los gehad en nu met vier nieuwe banden wil ik wel alles goed in orde hebben. Jeroen
    1 point
  13. Ik zou de massa draad en de massa punten van body naar motor eens goed nazien. Roost vorming of slechte kabelschoen. Ik heb zo al twee keer mensen geholpen die bij de garage al een vermogen kwijt waren aan vreemde storingen.
    1 point
  14. Zeker niet onbelangrijk, "originele" Mopar sensoren erin gezet?
    1 point
  15. https://www.mopar.com/en-us/my-vehicle/recalls/search.html Kijk hier even met je VIN, om te zien of er een recall open staat. Import zou niks uit moeten maken, maar kan wel zo zijn dat je daardoor niet bent geïnformeerd door de importeur in NL.
    1 point
  16. Precies hier had Chrysler een terugroepactie voor, oa voor de Grand Cherokee WK 2005-2011 en de Commander. Ik zou eerst even nakijken of dat al uitgevoerd is.
    1 point
  17. Meestal komt dat door een verkeerd model trekhaak. Klaas648321.
    1 point
  18. Denk dat het is opgelost,draad naar de massa via een schakelaar naar de relais die de stroom voorziet aan de injectie pomp en tevens aan de gloeikaarsen ,dan de cpu gereset ,start nu op eerste slag en rijdt goed ,mag niet vergeten de schakelaar af te zetten want dan loopt de batterij plat,natuurlijk is het nog niet koud dus benieuwd als het kouder wordt maar heb er een goed zicht op ,bedankt voor de hulp en intresse
    1 point
  19. Aanvraag ingediend in April 2022 en in Mei was het rond. Succes, Siert.
    1 point
  20. Kijk wel even of het de goeie is kwa maat maar ze hebben meerdere soorten.
    1 point
  21. Leuk en eeg leerzaam om te lezen Jeroen.
    1 point
  22. Haha! Yes, he's very helpful indeed. I sent Jeepparts a picture of a fuel rail part that I needed and he had the correct part in the mail the following day. Excellent service!
    1 point
  23. Gisteren mijn eerste onderdelen opgehaald bij Jeepparts. Zitten op nog geen 10 minuten afstand van mij. Ik ga ook alle vloeistoffen (en filters) vervangen. Dinsdag komen die aan en dan kan ik de komende week gaan sleutelen! Jeroen
    1 point
  24. 😃 Ik geef altijd aan dat het sleutelen puur op ‘therapeutische basis’ is. Dit levert altijd wel een glimlach op! 😸
    1 point
  25. Je kan bij die twee prima slagen voor je onderdelen. Verder kan je ook bij 4Offroad, B&S autoparts en 4Low terecht. Welkom!
    1 point
  26. Er wordt niet veel gesleuteld aan Patriots door forumleden zover ik weet. Om je een beetje in de goeie richting te helpen; check deze link. https://www.jeeppatriot.com/threads/5-speed-manual-transaxle-transmission-fluid-change.7492/ Als je meer zelf wil doen, probeer een FSM te vinden voor jou bouwjaar. Of een Haynes of Chilton sleutelboek. Succes en welkom!
    1 point
  27. Neem aan dat het cilinderaantal onveranderd blijft en je dus ook niet naar de RDW hoeft te gaan maar als je de kans hebt probeer een motorblok te pakken te krijgen waarvan herkomst aanwezig is middels aankoopbewijs, chassisnummer en kenteken waar het blok uit vandaan komt. In Nederland weet je nooit wat er in de nabije toekomst gaat veranderen dus dek je in mocht je ineens wel bij de RDW moeten verschijnen met je Chief vanwege onze toekomstige groene visie.
    1 point
  28. Welkom! Mooie Chief, zo zie je er niet veel.
    1 point
  29. 1 point
  30. Dus met warme olie en stationair bijna tot geen oliedruk? Warme olie is dunner, dus minder druk. Als dan ook een beetje slijtage optreed (3 ton) is die druk al snel weg.... Dat is het makkelijke antwoord..... Oliedruk met stationair en warme motor is 10-13 Psi Oude olie geeft eerder lage druk bij warme motor. Dus eerst olie en flilter verversen! Gebruik de juiste soort! Dan kan de sensor of het metertje nog wat afwijken, deze kan je checken door een mechanische oliedrukmeter tijdelijk aan te sluiten. Druk goed, dan sensor vervangen. Kan ook nog de oliepomp te weinig opbrengst geven of de drukregelaar in de pomp vervuild zijn. Of toch zoveel slijtage in de lagers dat de druk snel weg is. Dit kan nog een hele poos onderdrukt worden door een groot volume pomp te monteren. Maar dan zul je misschien over een 50.000km eens aan verse lagerschalen moeten gaan denken....
    1 point
  31. Hallo Rene Dank je voor je bericht en informatie. De clips zien er erg prettig uit en dat is niet enkel door het zonnetje. We gaan deze winter een nog een uitstaande recall laten uitvoeren (airbags) en dan op ondezoek uit waar off road gereden kan/mag worden. Gr. Frank
    1 point
  32. Welkom Frank! Ziet er netjes uit. We zijn benieuwd naar je eerste ervaringen.
    1 point
  33. Fantastisch, die trekhaken!
    1 point
  34. Wij zijn ontzettend blij om Statrersdag aan te kondigen Wij, als organisatie, zijn ontzettend blij om ons volgende evenement aan te kondigen. Op zondag 24 oktober 2021 organiseert de Jeepclub Nederland weer een Startersdag. We zijn dit jaar wederom te gast op het terrein van de motorclub Oss. Dit keer wordt het een bijzondere dag. Niet alleen omdat beginnende 4×4 rijders onder begeleiding van een Marshal de kneepjes leren van het 4×4 rijden, maar ook omdat onze sponsoren hun opwachting maken bij dit event van Jeep Club Nederland. Momenteel zijn we druk met Jeep Nederland om dit evenement op een hele leuke manier te kunnen aankleden en zo de deelnemers een onvergetelijke dag te geven. Dit jaar zal niet alleen in teken staan van de nieuwe leden, want we willen dit jaar ook onze sponsoren in het zonnetje zetten. De sponsoren helpen de club al jaren, vaak stilletjes op de achtergrond. Daarom bieden wij hun de mogelijkheid om zich te presenteren door simpelweg aanwezig te zijn. Alleen een vermelding op de site garandeert nog niet dat jullie ze ook kennen, daarom bieden we alle gelegenheid tot kennismaking. Het terrein van de motorclub Oss is voor ons als club niet een nieuw terrein, we zijn hier ook in 2019 te gast geweest. Het is groot, ruim en de baan die er ligt is breed en lang, het beschikt over vele heuvels en (sommige) diepe dalen. Er is ook een stuk bos beschikbaar. Eerlijk gezegd, als het de dagen voor het evenement erg geregend heeft mag dit terrein als pittig beschouwd worden. Deelnemers zijn vanaf 09:00 uur welkom voor inschrijving en betaling, we hebben de koffie en iets lekkers voor jullie klaar staan. Om 09:30 start de briefing en de indeling waarna het feestje, om 10:00 uur, kan beginnen. Zoals ondertussen een vertrouwd concept op de Startersdag, zullen de deelnemers verdeeld worden in twee groepen. Een groep zal in de buurt van Oss, zelfstandig een leuke toertocht gaan maken die speciaal voor dit evenement gemaakt is. De aanwijzingen vinden plaats middels bolletje – pijltje. Het bolletje geeft aan waar je bent, het pijltje zegt waar je heen moet. De toer zal deels op verharde paden plaats vinden maar ons Xperience Team heeft er natuurlijk voor gezorgd dat er ook een groot gedeelte over onverharde paden gereden wordt. De rit zal circa 2 uur duren, dit zodat eenieder op tijd terug kan zijn voor de lunch. Wanneer de ene groep, zoals hierboven de tour zal rijden, gaat de andere groep onder begeleiding van onze ervaren marshals het terrein en bos in om hier de uitgezette proeven te overwinnen. Afhankelijk van de ervaring van de deelnemers en het type auto waarmee jullie meedoen zullen jullie worden ingedeeld in groepen. Niets moet maar als jij en de marshal denken dat je het kan, mag je het proberen! Het doel van deze academy is de beginnende Jeepers iets bij te brengen als het gaat om te terreinrijden, hoge gearing, lage gearing, veilig heuvel op en of af, tips om je uit benarde situaties te redden, en gewoonweg op een leuke manier je auto beter te leren kennen. Om het allemaal in goede banen te leiden zijn er veel vrijwilligers (de Marshalls en crewmembers) in onze club die het enorm leuk vinden om beginners en natuurlijk ook de wat meer gevorderde rijders iets bij te brengen. De club kan niet zonder deze bijzondere personen. Niet alleen hebben de Marshalls kijk op wat jouw auto kan en waar zijn grens ligt, hij is ook door de club getraind in EHBO / BHV, net zoals een groot deel van de crew. Dus als er wat gebeurt is hulp dichtbij. De club heeft veiligheid hoog in het vaandel staan en daar letten wij altijd op. Als u ervaring heeft, in het 4×4 rijden, ook al is het maar een beetje, geef dat dan op bij de inschrijving. We kunnen die informatie dan gebruiken bij het indelen. De groepen zullen worden ingedeeld naar 4 categorieën: Groen, Blauw, Rood en Zwart. Groen staat voor de Jeeps met slechts 2 wiel aandrijving en absoluut geen aanpassing om off-road mee te rijden. Er zijn voor dit soort voertuigen beperkte mogelijkheden. Blauw staat voor ieder Jeep met de mogelijkheid om 4wiel aangedreven te worden maar verder geen aanpassingen met betrekking tot het terrein rijden. Dus op gewone banden. Rood zegt wat meer over de auto. De eigenaar heeft er wat aangedaan, wat grotere banden (met vaak wat grover profiel) elektrische lier, rolbeugel kortom deze auto ziet wat vaker het terrein. En dan zwart, zwart is synoniem aan zwaar, heel zwaar. Deze auto’s zijn volledig geprepareerd om door elk mogelijk terrein heen te komen. Nog grotere banden, nog hoger, nog meer PK’s, niet 1 maar soms wel 3 lieren, extra koeling noem maar op. De starters zullen ingedeeld worden in groen, blauw en rood. Dit is afhankelijk van hun voertuig en ervaring. Helaas is het niet mogelijk om proeven voor zwarte rijders te maken. Het terrein is hier niet geschikt voor. Na de lunch wisselen de deelnemers van tour naar terrein en andersom. Tussen de middag is er tijd voor een lunch. In het clubhuis van de motorclub is een snackbar waar diverse lekkernijen op het menu staan. In de kantine is deze dag ook onze Jeep Shop aanwezig met o.a. onze speciale Jeepclub-kleding. Naast onze eigen shop hopen we dat er ook sponsoren hier of op het terrein hun bedrijf tonen. Programma: 09:00 uur start inschrijving 09:30 uur briefing 10:00 uur start Tour / Academy van 12:30 tot 13:30 lunch 13:30 start Tour of Academy 16:30 sluiting off-road terrein Kostenopgave: Inschrijfgeld per Jeep bedraagt € 25,-, hiernaast geldt een toeslag van € 25,- voor niet-leden. Het inschrijfgeld zal voldaan moeten worden bij aanmelding op de startlocatie. Pinnen is mogelijk ! Deelname: We mogen de Startersdag organiseren omdat het een eendaags evenement is, in de buitenlucht, en ruim van opzet. Echter zijn we verplicht om de deelnemer en aan diegenen die mee komen te vragen of ze kunnen aantonen dat : ze zijn gevaccineerd of dat ze corona hebben gehad en genezen of dat ze een negatieve PCR test kunnen laten zien die niet ouder is dan 24 uur. Dit kan getoond worden door de corona-check-app maar als jullie het op papier hebben is dat natuurlijk ook goed. Bij aankomst scannen we de QR-code. Natuurlijk betekend het ook dat we vragen om thuis te blijven als jij of je naasten ziek zijn. Om verrassingen te voorkomen vragen wij jullie om zoveel als mogelijk de vragen op het inschrijfformulier te beantwoorden. Namens het bestuur, Natale Dorigo
    1 point
  35. Als je sleutelen hier ook onder schaart dan hoort deze er ook bij..
    1 point
  36. Heb je al geprobeerd in de Neutral te starten in plaats van de P? Succes, Siert.
    1 point
  37. Beste! Zo, dat is een mooi wiel! Helaas past het niet op een Jeep, die hebben meestal 5 bouten. Maar treur niet, Het past wel op de meeste Ferrari's denk ik. Dus ik zou het snel op Marktplaats aanbieden. Succes.
    1 point
  38. 1 op 3 is fors. Ik zou eerder de dubbele afstand verwachten. Klopt je kilometerteller wel? (is deze aan de 33tigers aangepast?) Het verschil in verbruik tussen een 2.5 en een 4.0 is overigens niet erg groot.
    1 point
  39. Dank voor je reactie. Ik heb het inmiddels gevonden en het is voor elkaar!
    1 point
  40. Het heeft even geduurd maar sinds gister staat ie weer buiten op tijdelijke gemonteerde assen(D60rc/Ford10.25) http://ogdak.eu/Zjnaar buiten.mp4
    1 point
  41. In de wasstraat was het portierlogo voor de helft weggeborsteld, dus daar moest wat anders voor komen. Tis deze zwarte 3D van Ali geworden. Was eigenlijk voor een Grand, waardoor ze iets korter zijn. Hoogte en lettertype zijn spot on. Als t blijft zitten, ga ik alle andere logo ook vervangen door zwart 3D.
    1 point
  42. Brandstof druk kan te laag zijn, dan loopt de motor slecht. Misschien dat je pomp aan het overlijden is, vandaar het geluid. Je kan als eerste de druk even meten. Er zit een testaansluiting op de brandstofrails bij de eerste cilinder.
    1 point
  43. Vandaag het hemeltje met nieuwe bekleding de XJ ingeschoven, maar met het terugzetten van de dakconsole zag ik dat deze toch ook wel aan t zakken was. Dus ook maar even meepakken. Dat valt dus even vies tegen...... De bende is nu in ieder geval uit elkaar, nu nog stof eraf en er weer op.....
    1 point
  44. Nee, je krijgt de versie die bij jou VIN hoort, tenzij dat daar b.v. via een recall een nieuwere versie van is.
    1 point
  45. Er zijn 4 plaatsen waar ik in het verleden lekken ben tegen gekomen, 1 natuurlijk inderdaad voorruit, 2 antenne doorvoer naar binnen, 3 Aansluiting fan op schutbord in motorruimte 4 deurrubber ter hoogte van dashboard. Wat ik hier doe, is een droge krant in de voetruimte en dan maar spelen met de tuinslang, Succes, Siert.
    1 point
  46. Heb net de 249-242 wissel gedaan. eerst alle lagers en seals vd 242 vervangen. alles ging gesmeerd en alles werkt. Althans alles behalve 2 kleine tegenvallers. de slip yoke van de achteras was zon 2 cm te lang. Klein stukje afgezaagd. Verder is de travel van de schakelpook net niet genoeg om alle standen te pakken. Dus het is of geen 4 low of geen 2wd. En de lange stang vd 249 past al helemaal niet. vandaag een heel stuk gereden. Ook op de snelweg. Helemaal top, geen trillingen. In 4 all time geen significant hoger verbruik dan bij de 249. kortom mooie klus. Aanrader! O ja een goede borgring tang is wel aanrader
    1 point
  47. Tijdje terug een split bench gekocht omdat mijn derde kind aanstaande is. Deze was natuurlijk in staat van ontbinding maar de bekleder heeft deze vakkundig hersteld. Nu biedt de cj plek voor 2 volwassenen en 3 Kids. Gister even gemonteerd en nu wachten op goed weer..
    1 point
  48. De XJ staat nu in Emmeloord om de LPG installatie te verbeteren en af te stellen. Vorige week nog even nieuwe kabels gemaakt voor de stroomvoorziening. Hier het boodschappenlijstje: Ik heb 35mm² kabel gebruikt omdat ik in de toekomst nog wat extra dingen wil plaatsen. (lier, verlichting, koelkast) Natuurlijk moet je nog wel wat krimpkous kopen om het helemaal af te maken. Bij Nr 7 moet 1 oog uitgeboord worden naar 12mm. Deze past nl. net niet over de kopbout. Het resultaat: Dit was echt wel een leuk klusje om te doen. Het hebben van het juiste gereedschap is wel een voorwaarde. Mocht iemand dit ook willen stuur mij dan maar een PB.
    1 point


×
×
  • Nieuwe aanmaken...