Jump to content

Daytoba

Forum member
  • Posts

    29
  • Joined

  • Last visited

About Daytoba

  • Birthday 06/21/1964

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Milheeze

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1979

Recent Profile Visitors

263 profile views

Daytoba's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Collaborator Rare
  • First Post Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

1

Reputation

  1. Zou nog wel wat dieper de auto in mogen nu ik m zo weer eens terug zie.
  2. Bedankt voor de tip. Mijn oog viel meteen op de winches, staat al lang op het verlanglijstje maar blijft door de andere sores steeds liggen. Ik maakte al eens een start met een ontwerpje. Misschien leuk, eens kijken of ik die er hier onder krijg.
  3. Dat afbladderen van de bumper komt me bekend voor, is toch ook een aluminium bumper, die van jou? Ik had steeds het gevoel dat zoiets nog wel te redden is, als het alu niet te diep is ingepit. Maar geen zorgen, als je een andere hebt... Zowel anti-diesel als elektrische choke moet mijn 360 ontberen, ik ben wel benieuwd waar je op uitkomt.
  4. Ha die Ab, dank je voor de reacties. Ik ben zelf traag zie ik, de laatste hobbytijd vooral aan de hefbrug besteed die in aanbouw is. Komt nogal wat meer bij kijken dan eerder gedacht. Maar das standaard natuurlijk. De automaat is een 4L60E uit een 4x4 Chevy Astro. Dees zou moeten kunnen paren met de motor en met de tussenbak die ik koos (maar nog niet heb dus), als ik goed ben voorgelicht, fingers crossed. Aan die motor hangt origineel ook een 60E. Olie en intern ziet alles er goed uit. Nergens vreemde lekkages ook. Olie en filter vervangen stonden op het lijstje, de keerringen ook, als die tenminste inderdaad goed te doen zijn. De rembanden stellen is een goeie, had ik nog niet aan gedacht, daar moet ik dan nog wat info over zien te vinden.
  5. Zojuist de nieuwe automaat opgehaald. Die verdient nog geen schoonheidsprijs, toch maar eens een doekje erover trekken. Met weinig kijk op de techniek van een automaat zit ik me af te vragen of ik m moet laten nalopen of m er zo onder zal hangen. Nu heb ik enkel de toezegging van de verkoper dat'ie uit een goed rijdende auto is. En de torque convertor idem, maar daar is nakijken lastig denk ik en wordt het dan al gauw een gereviseerde.
  6. Ga ik doen Petrus, voor als de nieuwe motor er is.
  7. Of je door de kat of de hond gebeten wordt... Het was mij te zonde een best nieuwe gasinstallatie uit te bouwen Rijden op benzine was toen natuurlijk ook al niet bepaald goedkoop met een 360. Toen heb ik m jaren geschorst en alleen nog in de vakantie uitgelaten. Heel jammer. De echte klap kwam echter pas toen ik in de gaten kreeg dat het mij niet gelukt was op die manier de aarde van het milieuprobleem af te helpen.
  8. Dag Pignose, ik zie deze oude post zonder reacties... Hoe is het met die Jeep intussen?
  9. Precies! Toen ik die 360 kocht heb ik dat meegenomen. Ook geïnspireerd door wat ze in de VS allemaal bouwen en omdat LPG natuurlijk super+++ brandstof is, wat sommigen ook beweren. Daarom heb ik die 360 met de zuigers van de voorganger laten leveren en heeft ie een veel hogere compressie dan standaard. Allemaal winst voor het milieu...
  10. Nou moe, werk zat! Niet om te stangen of zo, maar wat moet je met smalle spatborden als je een Chief hebt? Een kwastje, dat kan met wat aandacht nog best mooi werken ook volgens mij. Maar jij zit met blanke lak dacht ik hè.
  11. Ik weet niet hoor. Misschien is het een punt en dan is het meteen ook wel erg belangrijk. Aan de andere kant, in de VS hebben ze het zo'n beetje altijd over dikke pk's en bijbehorende heftige nokkenassen, het zou toch ook best kunnen dat het voor ons helemaal niet relevant is. Baat het niet dan schaadt het niet is hier misschien het beste inzicht. Voor mij wel lastig want ik tap liefst zoveel mogelijk uit hetzelfde vaatje en heb hier twee 60L vaten staan waar de Jeep ook uit drinkt.... Ik zag gisteren nog een mooi voorbeeld op YouT waar men een dikke oude Cadillacmotor op de bank heeft staan en er dan bij 2500 toeren of zo in één klap een sloot nitro bijgooien! Die motor proest er van schrik met een klap 700Nm uit, maar daar is wat zink hier en daar misschien wel op zijn plaats ja. Geen idee of jullie zoiets ook leuk vinden maar ik zoek m even terug. Wow, dat is een mooi effect....
  12. Hier zoals in een schema '75 - '79 FSJ
  13. Dat denk ik ook. Capacitor = Condensator en die hangt er typisch naast en nergens tussen.
  14. Ha Michel. dank voor het meedenken. Inderdaad een V8. Een aankoopbewijs zal nog wel lukken maar de rest zal moeilijk worden. Zal ook helemaal niet uit een Jeep zijn dus waarschijnlijk ook niet erg nuttig. Als de RDW me bij de veter pakt en ik dingen moet gaan uitleggen zal het hier en daar best moeilijk worden. Ik kies ervoor het niet extreem te maken, naar eigen inzicht niet asociaal en verder met het risico te leven. Het moet toch een beetje leuk blijven en dit is Nederland hè; als het niet verplicht is, is het verboden. Wie weet wat de toekomst ons brengt. Overigens vind ik voor mezelf een veel nieuwere motor op gebied van groene visie heel verdedigbaar.
×
×
  • Create New...