Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/07/2019 in Berichten

  1. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.
    2 points
  4. Tijdje terug een split bench gekocht omdat mijn derde kind aanstaande is. Deze was natuurlijk in staat van ontbinding maar de bekleder heeft deze vakkundig hersteld. Nu biedt de cj plek voor 2 volwassenen en 3 Kids. Gister even gemonteerd en nu wachten op goed weer..
    2 points
  5. Na 5 jaar in de hoek te hebben gestaan afgelopen zomer besloten de xj klaar te maken voor DJC2020. Werk zat hem in de voortrein. Dana30 hp geplaatst en voorzien van wj knuckles, tierod flips en wj remmerij(akebono's), heb deze swap al eerder op de zj uitgevoerd. De week voor djc probleemloos door de apk. Na aanwezig te zijn geweest op 5 edities djc dit jaar voor het eerst met een jeep, tot groot plezier van de kids. Hebben we toch maar mooi mee gepakt in deze tijd.
    2 points
  6. Hier alsnog een foto van de bumperπŸ˜‰
    2 points
  7. Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid πŸ˜‚
    2 points
  8. Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel
    2 points
  9. zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.
    2 points
  10. Ik heb inmiddels al heel wat klussen aan mijn Jeep gedaan in de afgelopen vijf maanden. De laatste paar grote klussen waren het vervangen van de voorste keerring op de motor. Dan moet de pulley tevens harmonische balancer er ook af. Ook lekte mijn radiator, dus die moest ook worden vervangen. En als je dan toch bezig bent ook maar gelijk de waterpomp vervangen (zaten ook wat verdachte koelmiddel spatten op) en de thermostaat. Eerst de keerring maar. Als je bezig bent met de keerring en de pulley loop je altijd het risico dat je uitschiet met een sleutel oid en de radiator beschadig. De pulley trekker heb ik bij HBM gekocht. Let even op de boutjes voor de pulley en de bout die je nodig hebt om de pulley op de krukas terug te zetten. Dat zijn verschillende draadsoorten. Hier kun je het hele verhaal lezen: https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-lot-fiddling-some-driving-too-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-62.html#post5345956 Jeroen
    1 point
  11. In plaats van ampere meter kan je ook een lampje mbv stekkers ipv de zekering monteren. Dan zoals Ab al zei weerstand en kachelmotor controleren. Pas ook op met goedkope onbekend merk zekeringen hen meegemaakt met een 20A dat deze niet doorbranden maar de hoofdzekering ervoor van 40A wel doorbranden.
    1 point
  12. Het smelten van de zekering zelf, de behuizing dus, is vrijwel altijd een indicatie van een te hoge weerstand ergens heel dicht bij de weerstand. Daardoor onstaat er een veel hogere stroom dan bedoeld en die smelt de zekering. Denk aan gecorrodeerde contacten of zoiets. Je moet de oorzaak in de zekeringkast en op de plaats van deze zekering zoeken! Ja en wel even kijken of dat plastic ergens tussen is gelopen. Wel zo handig om de boel schoon te houden en niet op andere plek ook weer te hoge weerstand te veroorzaken
    1 point
  13. Ik zou de massa draad en de massa punten van body naar motor eens goed nazien. Roost vorming of slechte kabelschoen. Ik heb zo al twee keer mensen geholpen die bij de garage al een vermogen kwijt waren aan vreemde storingen.
    1 point
  14. Denk dat het is opgelost,draad naar de massa via een schakelaar naar de relais die de stroom voorziet aan de injectie pomp en tevens aan de gloeikaarsen ,dan de cpu gereset ,start nu op eerste slag en rijdt goed ,mag niet vergeten de schakelaar af te zetten want dan loopt de batterij plat,natuurlijk is het nog niet koud dus benieuwd als het kouder wordt maar heb er een goed zicht op ,bedankt voor de hulp en intresse
    1 point
  15. Goedenavond, Ik denk erover mijn WJ uit '99 met 2" te verhogen. Ik kwam deze set tegen https://www.jeepparts.nl/winkel/product/2-lift-kit-bds-suspension-jeep-grand-cherokee-wj-wg/ en mijn vraag is: is dat wat? Stuk goedkoper dan wat mijn 4x4-specialist aanbood van trailmaster (50mm verhoging). Of heeft iemand andere tips? Komt er nog meer bij kijken? Lees dat uitlijnen na liften wel een aanrader is bv. Is andere stuurdemper nodig?
    1 point
  16. Aanvraag ingediend in April 2022 en in Mei was het rond. Succes, Siert.
    1 point
  17. ik bestel onderdelen bij Cherokeeparts en Jeepparts Ook via Ebay is veel te vinden, kijk maar op Quadratec , Teamcherokee.com en Morris 4x4 center....onderdelen en accessoires. mijn snorkel komt uit Polen, slechts 89 euro....met importkosten... Vergeet niet dat je soms import moet betalen,...sommige dingen zijn dan echt niet goedkoper of zijn zelfs duurder..( inklaringskosten / Douane kosten). Accessoires koop ik o.a uit Duitsland, Engeland en China, een LED bar bijna 800 euro in Nederland, deze kost bij Alie 98 euro. Hij geeft een berg licht, en de kwaliteit is prima, verlicht de hele straat! hij zit nu 2 jaar op de wagen en is nog als nieuw. Ik heb trouwens een XJ 2.5I 4x4 uit 1993, Jamboree uitvoering....De hood-scoop heb ik recent uit China....was eigenlijk voor een Jeep Wrangler...maar met een beetje aanpassen...
    1 point
  18. Intussen heb ik een nieuwe huisgenoot. Dit maal een Jeep Cj7 Laredo Chestnut Brown. Ik had die overgenomen van een Nederlander. Een echte surviver, volledig origineel, niet verhoogd, geen winch. Volledig zoals die uit de fabriek kwam. Vriendelijke man en correct alles geregeld. Was een beetje een risico want de Jeep is niet lopend gekocht . Volgens de verkoper was er enkel een probleem met de carb. Dat klopte ook, na het overzetten van een carb uit een andere jeep starte de nieuwe telg vlot. Eerste een beetje roken en sputteren omwille van de oude benzine. Na een beetje regelwerk aan de carb en wachten tot de motor wat warmer werd liep die goed en had een mooie oliedruk. De jeep heeft een beetje patine maar met een poliermachine komt dit wel in orde. Helaas was de bodem onder het tapijt nogal roestig en moest hersteld worden. Twee nieuwe vloerpannen besteld vooraan en een achterse geleend uit een Yj tub, wat laswerk (door vriend uitgevoerd) en alles zag er al beter uit. Nu moest de binnenzijde nog terug in de originedle kleur overspoten worden. Enkele spuitbussen op kleur besteld bij Mammout Coatings en spuiten maar. Dit weekend wordt de tweede laag aangebracht en kunnen de gereinigde tapijten/interieur er terug in. Voor de carburateur heb ik een revisiesetje nodig. Zal dit in volgende link voldoen? https://www.ap-performance.be/revisiesets-weber-carburateur/32/36-dgav Hier nog enkele foto's van de jeep :
    1 point
  19. Leuk en eeg leerzaam om te lezen Jeroen.
    1 point
  20. Neem aan dat het cilinderaantal onveranderd blijft en je dus ook niet naar de RDW hoeft te gaan maar als je de kans hebt probeer een motorblok te pakken te krijgen waarvan herkomst aanwezig is middels aankoopbewijs, chassisnummer en kenteken waar het blok uit vandaan komt. In Nederland weet je nooit wat er in de nabije toekomst gaat veranderen dus dek je in mocht je ineens wel bij de RDW moeten verschijnen met je Chief vanwege onze toekomstige groene visie.
    1 point
  21. Een T18 is eigenlijk een 3bak met een lage 1ste versnelling, als je naar de ratio kijk zal je zien dat de 2de versnelling gelijk is aan de 1ste van je T14. De T18 noemen ze ook wel een Granny van wegen de super lage 1ste versnelling, deze wordt vaak gebruikt voor Rock crawling. Een optie is een T176 deze ligt in de versnellingen mooier bij elkaar, gemiddeld is elke versnelling +- 30 km/h verhoging. Warner T14 Warner T18 Wide Ratio. Tremac T176 1ste 3.10 1ste 6,23 (Close Ratio 4.02) 1ste 3.52 2de 2.60 2de 3.09 2de 2.27 3de 1.00 3de 1.69 3de 1.46 4de 1.00 4de 1.00 Als je de bandenmaat en de as overbrenging ( diff ratio ) weet kan ik de Km/h voor je uitrekenen. Suc6 Ed
    1 point
  22. Heb je al geprobeerd in de Neutral te starten in plaats van de P? Succes, Siert.
    1 point
  23. Brunssum, garage van Bree 4x4 Valkenburg
    1 point
  24. In de wasstraat was het portierlogo voor de helft weggeborsteld, dus daar moest wat anders voor komen. Tis deze zwarte 3D van Ali geworden. Was eigenlijk voor een Grand, waardoor ze iets korter zijn. Hoogte en lettertype zijn spot on. Als t blijft zitten, ga ik alle andere logo ook vervangen door zwart 3D.
    1 point
  25. kansloze vraag, niemand zal zijn Jeep Wrangler uitlenen of verhuren wetende dat er schade aan komt. Een sloper is al snel een paar 1000 euro waard, laat staan dat je een goede Jeep in elkaar laat rijden. Tip : huur er eentje en sluit een goede allrisk verzekering af πŸ˜‰
    1 point
  26. Verkocht, mag een slotje op!
    1 point
  27. Voor velen lijkt de VS het land van de onbegrensde mogelijkheden. Ben ergens wel benieuwd waarom jullie naar ons koude kikkerlandje willen verhuizen.
    1 point
  28. Even goed naar de lampunits kijken, deze willen wel eens anders zijn voor de Europeese markt. Zorgen dat het (invoer en eigendoms) papierwerk in orde is, invoer belasting betalen enzovoort. Verder geen bijzonderheden volgensmij.
    1 point
  29. RVS uitlaat laten maken bij de overbuurman; NM Parts. Blij mee. Zoals gevraagd geen herrie en geen chromen uitlaatstukkies, maar lekker stealth.
    1 point
  30. Thnx, kentekenplaatverlichting klopt, moet ook nog. Op de houder van het kenteken zit het voorbereid.
    1 point
  31. Lpg verdamper. Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden. πŸ˜„
    1 point
  32. Errata - 1) I had cylinder #1 at TDC on the exhaust stroke. I reset to TDC on the combustion stroke to make the correction. 2) I positioned the rotor with the brass end pointing towards the #1 spark plug wire terminal, and disregarded the drawings on the FSM to point the rotor towards 6 o'clock. This seems to work for me. Changed oil and oil filter. Engine idles quietly at about 900 rpm. No noisy lifters. See you guys on the next project!
    1 point
  33. Feit is dat het officieel niet mag. Dat velen het wel doen en dat handhaving ontbreekt maakt niet dat het opeens wel is toegestaan. Ik weet dat jij zendamateur bent (ikzelf ook). Ik vind alleen dat je het hele verhaal moet vertellen en op basis daarvan kan een ander zelf de risico's afwegen. Vandaar mijn toevoeging.
    1 point
  34. Leuk jullie ook een fijne kerstdagen.
    1 point
  35. Voor degene die denken dat ik ze verkeerd om gemonteerd heb, dat is niet zo.. Ik heb per ongeluk OEM nummer 5303 0497 besteld ipv 5303 0495. De eerste is voor 4.0 L t/m 1996 en de tweede voor een 4.0 L vanaf 1997. Het facelift model. Wijze les die we hier uit kunnen leren is: CHECK, CHECK, DUBBELCHECK je werk altijd. Oh ja, niet dat het heel veel toevoegt maar ik ben ongeveer 2,5 Γ‘ 3L olie kwijt...
    1 point
  36. Precies!! Adebisi is de winnaar!! πŸ† En zo ben ik dan waarschijnlijk 2,5L olie kwijtgeraakt!
    1 point
  37. @Jazzy je kan gewoon naar Heerde komen, geen probleem. Bij de inschrijftafel kun je gewoon alsnog inschrijven voor het event. Het sluiten van de inschrijvingen is puur omdat wij de aantallen door moeten geven. Veel plezier aanstaande zaterdag.
    1 point
  38. Zoho, ruig hoor! πŸ˜‚
    1 point
  39. En nog eentje..... Jeep cherokee 4.0i motor en automaatbak € 600,00 http://link.marktplaats.nl/m1449382223
    1 point
  40. Denk dat Fol niet zal reageren. Hij heeft dit forum sinds 1 augustus 2012 niet meer bezocht. Misschien heeft iemand anders een idee?
    1 point
  41. Hardtop nukkig virus kom je nooit meer vanaf. Welkom terug
    1 point
  42. Mooi man! Veel plezier met je Jeep! Math
    1 point
  43. Eenmaal gebeten door het Jeepvirus kom je er maar moeilijk vanaf. Welkom!
    1 point
  44. Ja, dat heb ik ook. Maar toch haal ik veel in Nederland. Heeft meer met voorraad, levertijden, service en ruime openingstijden te maken. Zulke dingen kosten nu eenmaal ook wat......
    1 point
  45. Voor die prijs 18000,00 euro krijg je de Jeep erbij dan .
    1 point
  46. Sja..... als je je niet voorstelt, weten we dat niet.....
    1 point
  47. Inderdaad ook een goed en simpel idee. Ik heb nu in the USA een zogenaamd Noid Light besteld. Dat is een led met een passende voet voor de injectorkabel. Zo kan je de hoeveelheid stroom zien en daarmee de ECUwerking controleren. Dit kan je dus niet doen met een normale lamp! Een normale lamp(12Volt) trekt te veel ampere en je ECU gaat dan kapot.
    1 point


Γ—
Γ—
  • Nieuwe aanmaken...