Jump to content

Green bear

Forum member
  • Content Count

    894
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

Green bear last won the day on January 15

Green bear had the most liked content!

Community Reputation

28 Good

About Green bear

  • Birthday 05/12/1971

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Zuid-Holland

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    J-Series Pickup
  • Bouwjaar
    1964

Recent Profile Visitors

5298 profile views
  1. Mies, Het is heel simpel; meten is weten Wat voor mij werkt hoeft niet voor jou te werken, we hebben een ander veersysteem en een ander chassis lengte. Door testen weet je meer, wij geven je een richtlijn en je zal zelf moeten uitdokteren wat voor jou werkt. De afstand bij mij is in rust 500 mm en ik ga de bovenste ophanging verlengen met 50mm aangezien ik niet uit kom bij het in veren met de shocks. De boomerang shackles hart op hart zijn bij mij 12,5mm,
  2. Ik ben vandaag nog even wat metingen gedaan m.b.t het meten van de aandrijfas achter na het plaatsen van een clockring tussen de T176 en de Dana 300 voor de minimale lengte van de aandrijfas en heb gelijk even de uitslagen van de schocks gemeten bij mij. Vooras bij het veren was Max 59Cm en Min 37Cm , de bump stop wordt ook bij mij 110Mm
  3. Ja de vooras is naar voren geplaatst om de banden beter in de kuipen te laten vallen, voor dat ik het veer systeem van de Yj ging plaatsen heb ik op het internet gekeken en zag bij veel CJ5jes dat de assen met banden naar binnen stonden en dat is niet wat ik wou. Zelf vind ik het mooier als de band in het centre van het spatbord ligt, dus niet zoals op deze foto. Nee ik heb geen Body lift maar ik denk er wel over na dan kan ik de Dana 300 nog meer draaien, ik wil graag een flat belly onder de jeep. Als de Body omhoog gaat kort ik de shackles in zodat het totaal plaatje weer klopt. Meer ruimte tussen de fenders komt doordat ik rubicon 2,5 heb en jij OME en ik heb geen stock ophangpunten, die zitten strakker tegen het frame. Als je met 35 bandjes wil gaan rijden zou ik wel je frame gaan dubbelen bij de ophangpunten, het U frame van de jeep is niet zo sterk als de latere versies.
  4. Kijk eens bij Biesheuvel. die heeft er verschillende soorten. https://www.biesheuvel.nl/product/ltec060-horizontaal-en-verticaal-met-cylinder
  5. Onder de Cj5 zit een 2,5 inch lift van Rubicon Express, en de shocks zijn Rancho RS 9000XL RS 999126 COMPRESSED LENGTH EXTENDED LENGTH TRAVEL LENGTH LOWER MOUNTING CODE UPPER MOUNTING CODE PARTS PACK 16.375 26.063 9.688 Ik heb de ophang van het Frame veranderd naar de steek van de maatvoering van de YJ bladen en het veerpakket van de achteras 40mm naar achter geplaatst zodat de 35inch banden beter in de kuip vallen, de vooras 30mm naar voren gezet. Nieuwen ophangpunten gemaakt en het frame gedubbeld met U profielen ter versteviging boven de ophanging, Alle ophanging gemaakt voor 2,5 inch breed en de buizen opmaat gemaakt zodat de rubbers van de veerbladen ook passen in de ophanging, hierdoor heb ik maar 1 soort rubber bushing voor het hele geheel. Ik moet nog een aanpassing doen aan de Shock mounts voor en achter, even kijken of ik die ook zelf ga maken of dat ik Shock towers van een Ford F250 pickup ga gebruiken.
  6. In praktijk zal dit tegen vallen, het wegdraaien van de shackles en de toenemende belasting van het veerblad zullen je een ander beeld geven.
  7. De shackles voor zie ik geen probleem maar achter zou verbeterd kunnen worden, zet de ophanging minimaal onder een hoek van 20 graden ( dit gezien uit het oogpunt van hart shackle mount tot hart bushing van het veerblad) dit verbeterd de reactie tussen het veerblad en de shackle bij het inveren op de weg en offroad. Als ik naar de foto kijk van de ophanging achter denk ik dat deze onder een hoek van +- 12 graden staat. Verder zoals Siert en Ab zeggen; pak 1 punt bij het wiel en flex omhoog doe dit voor en achter, haal hier de waarden uit voor de shocks en ophanging. Ik heb mijn studie al gehad met mijn CJ5, ik heb de ophanging en aanpassingen met het veerpakket van de Yj al gehad. Helaas kan ik deze niet met je delen aangezien onze wielbasis niet het zelfde zijn. Suc6
  8. Ik zou zeker een Flextest doen dit geeft +- 90% de uitslag van de flex, Als ik naar je foto´s kijk lijkt het wel of je shackles achter vrij recht op je frame staan, ik zou de ophangpunten zelf 1,5 a 2 cm meer naar voren plaatsen indien mogelijk, dit zorgt voor een beter rijcomfort en flex.
  9. 2x Mickey Thompson Classic II velgen te koop. 1x velg nieuw in doos 1x velg waar een reserve band om gezeten heeft. MICKEY THOMPSON Classic II 15 inch - 6 x 5,5 ( 6 x 139,7 mm ) - 10J ET Waarde -46 Velgen mogen per stuk weg 75€
  10. https://www.techniekwebshop.nl/hella-hoofdstroomafsluiter-zwaar-6ek002843071-12-24-v-1000a-a-225-a.html Is wat duurder maar werk goed.
  11. Ik heb 2 jaar geleden mijn CJ-5 uit de US op kenteken gezet en had daar gelijk een APK in. 1 dags Kenteken aanvragen en naar de RDW voor keuring. Suc6 Ed
  12. informeer is bij EPS die heeft nog een paar 360 / 401 AMC blokken liggen .http://www.uitlaten.com/usacars/main.html
  13. Vraag eens bij Edwin van JEEPPARTS.NL
  14. Hoe zijn je Fuseekogels, als de andere delen speling hadden verwacht ik dat de Fusees ook speling hebben.
  15. cylinder distortion, zo noemen we dat. Zo als Arcblizz zegt, door een Torque plate of wel een Stress plate genoemt te gebruiken is er minder vervorming van het blok na montage van de cilinderkop.
×
×
  • Create New...