Jump to content

Green bear

Supporting Member
  • Posts

    1066
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

Green bear last won the day on November 12 2021

Green bear had the most liked content!

About Green bear

  • Birthday 05/12/1971

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Zuid-Holland

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    J-Series Pickup
  • Bouwjaar
    1964

Recent Profile Visitors

9964 profile views

Green bear's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Dedicated Rare

Recent Badges

36

Reputation

  1. De achterklep van een CJ is goed te doen, al 2x voor een maatje sloten geleverd die je met een sleutel van buiten op slot kan doen en het idee uitgewerkt voor hem.
  2. Mag een slotje op is verkocht.
  3. Te koop, Advance adapter voor een Jeep TH400 automaat naar een Chevy 350 V8 175€
  4. TH400 automaat te koop De TH400 is compleet gereviseerd met zware clutch banden, er is na revisie +- 2000 Km mee gereden. Ik had hem gekocht van een kennis voor een project maar door verandering ga ik hem niet meer gebruiken. Let op deze TH400 is voor Quadra-Trac 4x4 bak. 400€
  5. Door het demonteren van de moer en Yoke haal je de preload van het lager weg en komt er ruimte op het lager.
  6. Bij toeval soms net voor de Dead whobble ervaring andere velgen of wheelspacers gemonteerd ???
  7. Klopt, T176 is een Dana 300, maar de bouwmaat is wel een stuk korter dan een T18 en dat is zeker van belang bij een CJ5
  8. Een T18 is eigenlijk een 3bak met een lage 1ste versnelling, als je naar de ratio kijk zal je zien dat de 2de versnelling gelijk is aan de 1ste van je T14. De T18 noemen ze ook wel een Granny van wegen de super lage 1ste versnelling, deze wordt vaak gebruikt voor Rock crawling. Een optie is een T176 deze ligt in de versnellingen mooier bij elkaar, gemiddeld is elke versnelling +- 30 km/h verhoging. Warner T14 Warner T18 Wide Ratio. Tremac T176 1ste 3.10 1ste 6,23 (Close Ratio 4.02) 1ste 3.52 2de 2.60 2de 3.09 2de 2.27 3de 1.00 3de 1.69 3de 1.46 4de 1.00 4de 1.00 Als je de bandenmaat en de as overbrenging ( diff ratio ) weet kan ik de Km/h voor je uitrekenen. Suc6 Ed
  9. Als ik vragen mag: waar om wil je een T18 ? en waar voor wil je het gaan gebruiken ???
  10. Jeepparts in Vuren, even goed het bouwjaar doorgeven en neem de maatvoering van het pilot lager op ( binnen en buiten diameter ) hier zit verschil in uitvoering qua diameter in. Meet je diameter van de koppeling ook even op, er zijn van 10 - 10,5 en 11 inch platen. gemonteerd in de CJ´S Persoonlijk zou ik gelijk alles vervangen ook het druklager. Suc6 Ed.
  11. Zoals Siert al aangaf zou ik ook het hele setje vervangen. 4 mm is wel een verschil, mogelijk dat hierdoor de koppeling niet goed ontkoppeld. De vingers hebben ook al wat slijtage op de vingers, en ik denk dat de Spline bus in het midden van de koppelingsplaat ook al los zit. Zitten de 5 veren in de koppelingsplaat nog strak of kan je deze ook al bewegen ???
  12. Het kan zijn dat er vervuiling tussen de vinger zit zoals Siert ook al aangaf, een tweede mogelijkheid zou zijn dat de veerkracht minder is geworden. Hoeveel lager staat de vinger lager als de andere 2 ??? Wat is het slijtage beeld van de toppen op de vingers ???
  13. Zit het druklager goed op de arm en controleer even of de arm niet verbogen is.
  14. Met een paar kleine braampje geloof ik niet dat je zoveel problemen heb, ik zou toch nog even verder kijken voor je de bak terug schroef.
×
×
  • Create New...