Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 19/07/2018 in Berichten

  1. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.
    2 points
  4. Tijdje terug een split bench gekocht omdat mijn derde kind aanstaande is. Deze was natuurlijk in staat van ontbinding maar de bekleder heeft deze vakkundig hersteld. Nu biedt de cj plek voor 2 volwassenen en 3 Kids. Gister even gemonteerd en nu wachten op goed weer..
    2 points
  5. Na 5 jaar in de hoek te hebben gestaan afgelopen zomer besloten de xj klaar te maken voor DJC2020. Werk zat hem in de voortrein. Dana30 hp geplaatst en voorzien van wj knuckles, tierod flips en wj remmerij(akebono's), heb deze swap al eerder op de zj uitgevoerd. De week voor djc probleemloos door de apk. Na aanwezig te zijn geweest op 5 edities djc dit jaar voor het eerst met een jeep, tot groot plezier van de kids. Hebben we toch maar mooi mee gepakt in deze tijd.
    2 points
  6. Hier alsnog een foto van de bumper๐Ÿ˜‰
    2 points
  7. Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid ๐Ÿ˜‚
    2 points
  8. Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel
    2 points
  9. zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.
    2 points
  10. Wij kunnen er wel zijn - nieuwe is gisteren geleverd - toch een beetje trots
    2 points
  11. Weer een stap verder, dakdragers van RhinoRack gemonteerd. Niet voor deze vakantie, maar gelijk ook de afneembare trekhaak van brink vervangen door een vaste verlaagde van ASP eberle. (De afneembare zat te hoog voor de sleurhut) Gelijk de nummerplaat zo hoog mogelijk gemonteerd en een cm of 3 van de bumper afgezaagd, afgewerkt met een zwart kunststof hoekprofieltje. Tevens tent gereserveerd en overtocht geboekt van hirtshals naar kristiansand. Nu nog grof een route plannen, maar de basis staat ๐Ÿ˜‰
    2 points
  12. Ondertussen wat wijzer geworden, bij een verhuurbedrijf van daktenten in Baarn geweest. Goede uitleg gehad, en bij het zien van de tenten overstag gegaan. Zijn van plan een ruime tent te huren , die goed op de 2 deurs past. iig niet te klein dus bij minder weer wel wat leefruimte. Ook gelijk een dakdraag systeem besteld, en gisteren binnen gehad. Een backbone systeem van Rhino Rack, nu nog ff wachten op wat beter weer voor de montage. Rest nu nog ff verlof goedgekeurd krijgen, tent reserveren en overtocht plannen ๐Ÿ˜Š Route eerste deel al een beetje in beeld, via noord Denemarken naar zuid Noorwegen. Van daar uit stukje naar noord/west, deel kust en langs Fjorden oostwaarts naar Zweden. maar dat duurt nog ff ๐Ÿ˜‰
    2 points
  13. Dat is een mooie combinatie. Dit is de onze:
    2 points
  14. Wij rijden al jaren met de BFG AT onder onze โ€œstraatโ€ Jeeps, zomer en winter. Deze hebben ook de 3Peak Mountain Snow Flake classificering. Gemiddeld rijden wij er 75.000km mee voor dat ze aan vervanging toe zijn. Fijne band zowel in natte, droge, sneeuw en lichte offroad omstandigheden. Wel iets meer afrolgeluid en rolweerstand dan een straatband. 235/45R19 is wel een incourante maat, je zou kunnen overwegen naar een meer gangbare maat te gaan. Zelfs bij een grote Duitse bandenboer vindt ik er geen met all-seasons, alleen winter of zomer band. https://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php
    2 points
  15. Bijgevoegd een foto van mijn jeepie.
    2 points
  16. Banden Velgen en de JKS veren, weer helemaal klaar. Ok een Jeep is nooit klaar, daar hebben jullie een punt ๐Ÿ™‚
    2 points
  17. Hoi. Na tijdje toch weer een jk gekocht ben er blij mee. Heb er wel de juiste zomer voor๐Ÿ˜ƒ
    2 points
  18. Hi allemaal, Ik heb een nieuwe krukas sensor geinstalleerd, problem solved Groetjes!
    1 point
  19. Zeker, ken je deze ... https://www.kroon-oil.com/nl/ .
    1 point
  20. Ik heb inmiddels mijn 1998 Jeep Cherokee XJ ongeveer een jaar. Tijdens het afgelopen jaar heb ik een hele reeks grote en kleine klussen aan mijn Jeep gedaan. Wij hebben jaren in het buitenland gewoond, onder andere ruim vier jaar in Delhi, India. Daar ben ik lid geworden van een groot Indiaas autoforum, TeamBHP. Indiers sleutelen nauwelijks zelf aan hun autoโ€™s, maar zijn wel erg geรฏnteresseerd in dit soort klussen. Dus ben ik toen we weer terugkwamen in Nederland in 2017 al mijn sleutel- en aanverwante klussen op dit forum gezet. Ik heb zojuist een soort van samenvatting gemaakt met wat fotoโ€™s maar ook links naar de meer gedetailleerde beschrijvingen en fotoโ€™s. Helaas, alleen in het Engels. https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-lot-fiddling-some-driving-too-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-72.html#post5524809
    1 point
  21. Mike, http://www.usastuurhuisrevisie.nl/ Succes, Siert.
    1 point
  22. https://www.mopar.com/en-us/my-vehicle/recalls/search.html Kijk hier even met je VIN, om te zien of er een recall open staat. Import zou niks uit moeten maken, maar kan wel zo zijn dat je daardoor niet bent geรฏnformeerd door de importeur in NL.
    1 point
  23. Meestal komt dat door een verkeerd model trekhaak. Klaas648321.
    1 point
  24. Denk dat het is opgelost,draad naar de massa via een schakelaar naar de relais die de stroom voorziet aan de injectie pomp en tevens aan de gloeikaarsen ,dan de cpu gereset ,start nu op eerste slag en rijdt goed ,mag niet vergeten de schakelaar af te zetten want dan loopt de batterij plat,natuurlijk is het nog niet koud dus benieuwd als het kouder wordt maar heb er een goed zicht op ,bedankt voor de hulp en intresse
    1 point
  25. De 2,5 VM heeft een mechanische verstuiver pomp, dus ook een shutdown systeem. Ik zou daar eerst eens gaan zoeken. In de bijlage een stukje over het brandstofsysteem. fuelsystem-jeep-2-5td-motor-vm.pdf
    1 point
  26. Zo, na de nodige stappen is de nieuwe ruit geplaatst. Op naar de volgende klus.
    1 point
  27. Das een goeie. Die hoefde ik natuurlijk niet te hebben. Werkend betekent dan trouwens ook dat je binnen een indicatielampje moet hebben waaraan je kan zien dat het misachterlicht aan is. Een schakelaar met lampje lijkt mij daarbij te volstaan.
    1 point
  28. Zie het resultaat tot op heden. Ongeveer 1,5 inch de lucht in, Billstain shocks, lierbumper van Raptor en een warn EVO lier erop. Zelf erg tevreden met het resultaat tot nu toe. Nieuwe zwarte RR velgen zijn in bestelling (17" en 0mm Offset en 5.17" Backspacing). Het enige dan nog de band en de bandenmaat. Op de foto zit de maat 245/75 R17. Zat te denken aan de BF Goodrich all terrain T/A KO2, maar die gaan tot max LT285/70 R17. Suggesties?
    1 point
  29. Wat ik pas jammer vind..... Wegenwachter heeft wel spanning op de afsluiter van de eerste tank, Jeep slaat niet aan dus die tank is vermoedelijk leeg maar wordt wel aangestuurd. Omdat de Jeep niet aanslaat, is er dus een aparte aansturing voor de tweede tank waar kennelijk geen signaal naar toe gaat. Ik verwacht een keuze schakelaar tussen tank 1 en tank 2. Uit het filmpje bleek dat er wel signaal naar de lege tank gaat, waarom zoekt hij de keuze schakelaar niet op? Op het dashboard zie je een tweede schakelaar zitten........ Hij had ook de aansturing van tank 1 even op de afsluiter van tank 2 kunnen doen. Nu maar hopen dat daar wel gas in zit..... Siert.
    1 point
  30. Niet de bedoeling om je boos te maken, maar volgens mij ontbreekt er een 0 bij de aangegeven km stand.
    1 point
  31. I tried to save money and just welded a piece of 2.25 inch exhaust pipe to the original tailpipe, which was still in good condition, when I replaced my uitlaat last week. I noticed however that the original tailpipe was not exactly round so I had to be creative in my welds; I c ut bend notches and bent the pipe to fit. I replaced my old uitlaat with a Flowmaster which was shorter than the factory muffler (therefore the short extension to the tailpipe). It doesn't solve the rusty pipe issue with the rest of the system, however. A complete replacement with RVS pipes would be best. What I did is only good if you want to save money.
    1 point
  32. Nu ook alle crown en omix ada jeep cataloge parts in de website. We zitten nu op 21000 parts. www.4offroad.nl www.warn.shop www.jeepparts.shop www.oristruts.nl ( binnenkort)
    1 point
  33. Errata - 1) I had cylinder #1 at TDC on the exhaust stroke. I reset to TDC on the combustion stroke to make the correction. 2) I positioned the rotor with the brass end pointing towards the #1 spark plug wire terminal, and disregarded the drawings on the FSM to point the rotor towards 6 o'clock. This seems to work for me. Changed oil and oil filter. Engine idles quietly at about 900 rpm. No noisy lifters. See you guys on the next project!
    1 point
  34. De XJ staat nu in Emmeloord om de LPG installatie te verbeteren en af te stellen. Vorige week nog even nieuwe kabels gemaakt voor de stroomvoorziening. Hier het boodschappenlijstje: Ik heb 35mmยฒ kabel gebruikt omdat ik in de toekomst nog wat extra dingen wil plaatsen. (lier, verlichting, koelkast) Natuurlijk moet je nog wel wat krimpkous kopen om het helemaal af te maken. Bij Nr 7 moet 1 oog uitgeboord worden naar 12mm. Deze past nl. net niet over de kopbout. Het resultaat: Dit was echt wel een leuk klusje om te doen. Het hebben van het juiste gereedschap is wel een voorwaarde. Mocht iemand dit ook willen stuur mij dan maar een PB.
    1 point
  35. Denk dat Fol niet zal reageren. Hij heeft dit forum sinds 1 augustus 2012 niet meer bezocht. Misschien heeft iemand anders een idee?
    1 point
  36. Eenmaal gebeten door het Jeepvirus kom je er maar moeilijk vanaf. Welkom!
    1 point
  37. Heb er nog รฉรฉn liggen. Komt van een GC 1997. Ron
    1 point
  38. Thanks Roo ๐Ÿ‘, Ik dacht idd hier op het forum ook ergens gelezen te hebben dat er diesel rijders zijn die de AEV procal gebruikte, nu weet ik niet of ze een automaat of handgeschakelde bak hadden. De superchip flashpaq (mijn voorkeur) heeft wat meer opties maar is ook 2x zo duur. Misschien dat er nog mensen reageren die ervaring hebben met een van de 2 icm JK diesel/automaat.
    1 point
  39. Zitten voor en nadelen aan dakdrager met daarop een daktent. Zeker in combinatie met een 2 deurs is bijv. je opbergruimte redelijk beperkt. Ikzelf ben voor een offroad tenttrailer gegaan en dit bevalt prima. Natuurlijk zijn de kosten v/d veerboot en de aanhanger aanzienlijk hoger.... Maar zou dit toch ook in overweging nemen. (Foto's zijn van op weg naar en op Corsica afgelopen zomer)
    1 point
  40. Dat knipperen van de koplampen na uitvallen is wel erg vreemd..... Is het knipperpatroon telkens hetzelfde? Er zit niet ergens nog een oud alarmsysteem verstopt? Bijvoorbeeld onder het kniepaneel, onder je stuur. Lijkt mij toch op een electra storing ergens, of een slechte accu. Massa verbindingen al gecontroleerd?
    1 point
  41. Even terug op t begin vd discusie ik heb zelf jaren in LA gewoond maar daar was de aanschaf mischien goedkoper maar wat niet genoemt word is de tax die er overheen moet worden betaald dit is per state anders en nogal de gene dat er somes inhapt.......
    1 point
  42. Hier het nodige gevonden..., https://spotrepair-fonteyn.nl/jeep-wrangler-kleurcode-autolak/ Jeep PX8 Exterieur Black 1993-2015 En hier nog een gevonden ...met dank aan Roo ๐Ÿ‘ ๐Ÿ˜ƒ https://www.cjponyparts.com/resources/jeep-wrangler-paint-codes#2007
    1 point
  43. welkom terug. een jeep virus raak je niet zomaar kwijt
    1 point
  44. Lierbediening met hoofdschakelaar, lekker droog onder de motorkap. Hi-Jack steun voor op de motorkapscharnieren geknutseld, en krik kan er weer op.....
    1 point
  45. maar je kan dit proberen, maar volgens mij pikt een GC na 96 dat niet meer en moet het idd bij dealer of bedrijf wat alarmen inbouwt
    1 point
  46. Mogelijke storingen... Versnellingsbak "wacht" in de versnelling "D" drive of "R" achteruit: - versleten, gebroken of sprok geworden "seals" (dichtingen) - slijtage in het hydraulisch stuurorgaan - electronisch defect aan een PWM solenoid - EEPROM update nodig van de ECU - ... Lawaai of geluid tijdens rijden: - onjuiste oliesoort of te weinig olie in de versnellingsbak - tanden van tandwielen ernstig versleten of beschadigd - versleten of beschadigde lagers - versleten of beschadigd differentieel (kroon en/of pignonwiel) - aandrijfriem - vario (CVT-transmissies, bvb. Ford Fiesta) - ... Schok in koude of warme toestand van P "parking" of N "neutraal" naar D "drive" of R "achteruit": - versleten, gebroken of sprok geworden "seals" (dichtingen) - slijtage in het hydraulisch stuurorgaan - electronisch defect aan een PWM solenoid - ... Versnellingsbak slipt en/of men kan een verbrande geur van olie waarnemen: - onjuiste oliesoort of te weinig olie in de versnellingsbak - frictieplaten zijn verbrand van een of meer koppelingsgroepen - speling bij een of meerdere drums - ... Positiehendel staat in "D" of "R" maar er is geen aandrijving: - versleten of beschadigde converter-koppelomvormer - versleten of beschadigde oliepomp - interne mechanische beschadiging - schakelmechanisme / positieschakelaar interieur Bron: Auto Transmission Center
    1 point


ร—
ร—
  • Nieuwe aanmaken...