ronvdv

Forum member
  • Aantal bijdragen

    68
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    2

ronvdv last won the day on November 29 2013

ronvdv had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

5 Neutral

Over ronvdv

  • Verjaardag 04/10/1958

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1997

Recente profielbezoeken

624 profielweergaven
  1. Orvis zijn hart verwijderd in afwachting van wat TLC.
  2. Hallo mede-jeepers, sinds kort problemen met de GC. Als de motor op temperatuur is en de automaat schakelt naar de OD begint de motor ontzettend te bokken. Al enkele keren een CEL gehad en hierna de auto uitgelezen dmv een OBDII scantool. Foutmelding betreft "cilinderoverslag herkend in cilinder 4". Voordat bovenstaande aan de hand was had ik last van een redelijk groot olieverbruik. Wat hieraan gedaan is: Plenum plate vervangen door een Hughes engine exemplaar, was overigens niet overbodig. Pakking lag er op meerder plaatsen tussenuit. Na deze "upgrade" nog last van rookpluimen bij starten en accelereren. Hiervoor begonnen met vervangen van de klepseals. Heb ze nog niet allemaal kunnen doen omdat mijn compressor de geest gaf . Rookpluimen zijn tot nu toe achterwege gebleven. Verder is de verdeelkap nieuw. rotor nieuw en bougiekabels nieuw. Indien iemand enig idee heeft in welke richting ik verder moet zoeken hoor ik dat graag. Ron
  3. probeer hier eens. https://shop3.kts.de/ Twee jaar geleden hier buizenwerk en demper besteld.
  4. Heb nogal last van een hoog olieverbruik. Hier en daar eens een lichtje rondom het blok laten schijnen. Ter hoogte van het thermostaathuis een flinke opbouw van verbrande olie. Vermoed dat de pakking van de plenumplate eraan is en er hierdoor olie uit het carter wordt gezogen. Daarom dit maar laten komen. V8 PLENUM PLATE W/ INTAKE GASKETS, BOLTS, & BYPASS HOSE
  5. Niet voor de Jeep, maar voor z'n baas.
  6. ja, sommige stukkies waren best wel nat. zal idd eerst de stekker eens checken en druk meten met een losse meter. bedankt voor het meedenken.
  7. is ontstaan in/na de zandgroeve
  8. Na de zandgroeve een volgend probleem. Oliedruk zakt bij warme motor en onder de 1500 rpm naar nagenoeg 0. Was wel al tijd voor een oliewissel en dit is reeds gebeurd, incl filter. Bij koude motor staat de meter mooi in het midden (40 psi), maar zodra deze op temperatuur is zakt dit. Na het zien van dit filmpje denk ik dat ik hier mee te maken heb: Dus is mijn vraag, zou dit mogelijk zijn. Ron
  9. mag slotje op. probleem opgelost, automaat-olie en filter vervangen en stekkers schoongemaakt. Bak schakelt weer lekker door. Ander probleem na deze dag in een nieuw topic.
  10. Ga ik eerst maar eens doen als hij afgeleverd wordt. Auto heeft best wel water gezien gisteren
  11. nee, op de brug alle vuil tussen de stangen verwijderd en alle standen van de pook van onderaf bekeken door de wegenwachter. Ook van de Hi en Lo pook.
  12. Vanmiddag bij het naar huis rijden vanuit de zandgroeve erachter gekomen dat de automaat niet verder schakelt dan zijn 2. Is natuurlijk geen optie om 200+ km verder te rijden met 60 km/u over de snelweg en 3000 tpm. Gestopt bij tankstation en ANWB laten komen. Beste man was er vrij vlot en heeft ons begeleid naar de ANWB garage in Heerlen om de GC op de brug te zetten. Na schoon en droogmaken van stekkers op de bak eens geprobeerd, echter resultaat was hetzelfde. Daarna binnendoor naar Valkenburg waar de GC op transport gaat richting ZVL. Heeft iemand een idee waar ik het zoeken moet wbt het niet doorschakelen van de bak?? Oliepeil is gecontroleerd en was in orde. groet, Ron
  13. jeep club nederland

    komt een andere keer wel goed. Als er wat georganiseerd door JCN in het zuiden van het land rij ik meestal via Antwerpen. groeten
  14. kijk eens bij www.lampengrossier.nl deze heeft ook amerikaanse autolampen. Heb hier bv zelf de T3 lampjes gescoord voor in de knoppenwinkel van het instrumenten paneel