Spring naar bijdragen

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 23/09/2017 in Berichten

  1. Fijne feestdagen Jeepers, en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst!
    3 points
  2. Nieuwe Smittybilt voorbumper met bullbar geplaatst. Volgende klus LPG tank wisselen. Deze is behoorlijk verroest en al 2x bij de APK door de keurmeester aangegeven als opmerking.
    2 points
  3. Wat ik nu toch heb, ik snap er niets van. Gisterenavond laat was ik na het werk nog even tanken met de Jeep. Omdat ik moe was, lette ik even niet goed op en gebruikte mijn Jeep Club pas in plaats van mijn bankpas. Het apparaat vroeg gewoon zoals altijd mijn pincode en daarmee kon ik gewoon tanken! Staat mijn bankrekening dan gekoppeld aan mijn Jeep Club lidmaatschap? Nu heb ik net op de bankrekening gekeken en het is niet afgeschreven! Weet iemand hoe dat kan? Komt die afschrijving nog? Of betaalt de Jeep Club nu de rekening? Dat wil ik niet. Of moet Shell nu betalen? Dat vind ik iets minder erg..... Ik snap er niets van en hoor graag hoe dat kan. Doe maar een Pb tje als je meer weet want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat tanken op kosten van de Jeep Club of Shell. Siert.
    2 points
  4. Tijdje terug een split bench gekocht omdat mijn derde kind aanstaande is. Deze was natuurlijk in staat van ontbinding maar de bekleder heeft deze vakkundig hersteld. Nu biedt de cj plek voor 2 volwassenen en 3 Kids. Gister even gemonteerd en nu wachten op goed weer..
    2 points
  5. Na 5 jaar in de hoek te hebben gestaan afgelopen zomer besloten de xj klaar te maken voor DJC2020. Werk zat hem in de voortrein. Dana30 hp geplaatst en voorzien van wj knuckles, tierod flips en wj remmerij(akebono's), heb deze swap al eerder op de zj uitgevoerd. De week voor djc probleemloos door de apk. Na aanwezig te zijn geweest op 5 edities djc dit jaar voor het eerst met een jeep, tot groot plezier van de kids. Hebben we toch maar mooi mee gepakt in deze tijd.
    2 points
  6. Hier alsnog een foto van de bumper๐Ÿ˜‰
    2 points
  7. Eerst even voor Yur1: Check even Tyra in Bunschoten. Die kunnen alles leveren en maken en monteren ook uitlaten. Dan MJay: De FlowMaster 44 is een demper. Die hangt bij een ZJ voor de achteras. Vanaf de demper loopt er een pijp over de achteras naar achteren en daar zou je, afhankelijk van de dikte van die pijp, elk eindstuk op kunnen monteren. Ik begrijp dus je vraag niet of er een sierstuk bestaat dat op de FM44 past. Die twee staan, in mijn ogen, los van elkaar. Ik ben prima tevreden over mijn Kolak 3" systeem. Echter, er zijn twee puntjes: - Die Flowmaster Super 50 vind ik net te veel van het goede. Ik heb al een maatje stiller liggen (de FlowMaster 70, 53072, gekocht bij Tyra) alleen die moet nog geinstalleerd worden. - Bij de montage van de headers hebben we er niet voldoende op gelet dat we die zo hoog mogelijk hebben gemonteerd. Dat zal wel cm-werk (of mm-werk) zijn, maar nu komt bij flink gasgeven de header tegen een van de controll arms aan. Dat moet ook nog gefixed worden. Verder ben ik in staat om op een mooie dag de auto te starten en er gewoon op mijn stoeltje naast te gaan zitten om te genieten van het geluid ๐Ÿ˜‚
    2 points
  8. Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag de 21 december. https://pd2rkg.com/2019/12/21/jeep-club-nederland-21-december-2020-remember-the-rebel
    2 points
  9. zijn al weer ff terug, maar is goed bevallen. ruim 5000 km in 3 weken. Denemarken overtocht naar Noorwegen, stuk noordelijk gereden tot Flam en Gudvangen, vandaar afgezakt naar Zweden, via Oslo naar de oostkust afgezakt naar het zuiden en via de brug bij Malmo weer naar huis.
    2 points
  10. Wij kunnen er wel zijn - nieuwe is gisteren geleverd - toch een beetje trots
    2 points
  11. Weer een stap verder, dakdragers van RhinoRack gemonteerd. Niet voor deze vakantie, maar gelijk ook de afneembare trekhaak van brink vervangen door een vaste verlaagde van ASP eberle. (De afneembare zat te hoog voor de sleurhut) Gelijk de nummerplaat zo hoog mogelijk gemonteerd en een cm of 3 van de bumper afgezaagd, afgewerkt met een zwart kunststof hoekprofieltje. Tevens tent gereserveerd en overtocht geboekt van hirtshals naar kristiansand. Nu nog grof een route plannen, maar de basis staat ๐Ÿ˜‰
    2 points
  12. Ondertussen wat wijzer geworden, bij een verhuurbedrijf van daktenten in Baarn geweest. Goede uitleg gehad, en bij het zien van de tenten overstag gegaan. Zijn van plan een ruime tent te huren , die goed op de 2 deurs past. iig niet te klein dus bij minder weer wel wat leefruimte. Ook gelijk een dakdraag systeem besteld, en gisteren binnen gehad. Een backbone systeem van Rhino Rack, nu nog ff wachten op wat beter weer voor de montage. Rest nu nog ff verlof goedgekeurd krijgen, tent reserveren en overtocht plannen ๐Ÿ˜Š Route eerste deel al een beetje in beeld, via noord Denemarken naar zuid Noorwegen. Van daar uit stukje naar noord/west, deel kust en langs Fjorden oostwaarts naar Zweden. maar dat duurt nog ff ๐Ÿ˜‰
    2 points
  13. Dat is een mooie combinatie. Dit is de onze:
    2 points
  14. Wij rijden al jaren met de BFG AT onder onze โ€œstraatโ€ Jeeps, zomer en winter. Deze hebben ook de 3Peak Mountain Snow Flake classificering. Gemiddeld rijden wij er 75.000km mee voor dat ze aan vervanging toe zijn. Fijne band zowel in natte, droge, sneeuw en lichte offroad omstandigheden. Wel iets meer afrolgeluid en rolweerstand dan een straatband. 235/45R19 is wel een incourante maat, je zou kunnen overwegen naar een meer gangbare maat te gaan. Zelfs bij een grote Duitse bandenboer vindt ik er geen met all-seasons, alleen winter of zomer band. https://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php
    2 points
  15. Bijgevoegd een foto van mijn jeepie.
    2 points
  16. Banden Velgen en de JKS veren, weer helemaal klaar. Ok een Jeep is nooit klaar, daar hebben jullie een punt ๐Ÿ™‚
    2 points
  17. Hoi. Na tijdje toch weer een jk gekocht ben er blij mee. Heb er wel de juiste zomer voor๐Ÿ˜ƒ
    2 points
  18. Netjes hoor, zo heb je weer genoeg grip om die stoep te nemen met een beetje sneeuw.
    1 point
  19. Brunssum, garage van Bree 4x4 Valkenburg
    1 point
  20. 1 op 3 is fors. Ik zou eerder de dubbele afstand verwachten. Klopt je kilometerteller wel? (is deze aan de 33tigers aangepast?) Het verschil in verbruik tussen een 2.5 en een 4.0 is overigens niet erg groot.
    1 point
  21. Vandaag het hemeltje met nieuwe bekleding de XJ ingeschoven, maar met het terugzetten van de dakconsole zag ik dat deze toch ook wel aan t zakken was. Dus ook maar even meepakken. Dat valt dus even vies tegen...... De bende is nu in ieder geval uit elkaar, nu nog stof eraf en er weer op.....
    1 point
  22. Verkocht, mag een slotje op!
    1 point
  23. Ik had laatste wat schade ik ik wilde laten maken aan mijn dochter haar 206cc en heb op onderstaande site foto's geplaatst met gegevens Ik kreeg diverse offertes met grote verschillen en heb toen een partij gekozen. Daarna langs gegaan en een afspraak gemaakt. Was een gewone grote plaatwerker. Alles perfect gemaakt. Verschil in prijs was echt groot tussen de 4 aanbiedingen die ik kreeg. https://www.fixico.nl/
    1 point
  24. Even goed naar de lampunits kijken, deze willen wel eens anders zijn voor de Europeese markt. Zorgen dat het (invoer en eigendoms) papierwerk in orde is, invoer belasting betalen enzovoort. Verder geen bijzonderheden volgensmij.
    1 point
  25. Ik hoor het al een ras echte liefhebber je hebt t goed voor elkaar
    1 point
  26. Hoi Ed, Op zolder ligt hier een setje schermverbreders wat ik gemaakt heb voor een klant van mij. Die rijdt met een Gen Right kit die inderdaad taps toe loopt. De dekking is midden boven het wiel volgens de 30mm norm, maar de afscherming van het wiel is mede door de smalle voorbumper onvoldoende volgens de steekproef controleur. Zoals gebruikelijk komen ze dan weer met het oude vrouwtje...... Als de bumper breder was geweest, was het geen punt geweest. Dus jouw keuze..... Voor de klant heb ik een beugel gemaakt die de bumper verbreed en dan naar het scherm loopt, midden boven het wiel. Iedereen blij. Succes, Siert.
    1 point
  27. Heb een hoop bij je gekocht en altijd naar tevredenheid. Topservice!
    1 point
  28. Is het wiellager nog wel goed? Je zegt als je de rem al beetje intrapt is het weg dat kan want dan zou het wiel zegmaar weer recht in lijn lopen en als je hem dan weer loslaat zou hij zo gezegt weer kunnen slingeren. Dit geldt ook bij insturen doordat er dan meer zijwaartse druk op komt te staan.
    1 point
  29. Mooie CJ Barry, Welkom hier .
    1 point
  30. De XJ staat nu in Emmeloord om de LPG installatie te verbeteren en af te stellen. Vorige week nog even nieuwe kabels gemaakt voor de stroomvoorziening. Hier het boodschappenlijstje: Ik heb 35mmยฒ kabel gebruikt omdat ik in de toekomst nog wat extra dingen wil plaatsen. (lier, verlichting, koelkast) Natuurlijk moet je nog wel wat krimpkous kopen om het helemaal af te maken. Bij Nr 7 moet 1 oog uitgeboord worden naar 12mm. Deze past nl. net niet over de kopbout. Het resultaat: Dit was echt wel een leuk klusje om te doen. Het hebben van het juiste gereedschap is wel een voorwaarde. Mocht iemand dit ook willen stuur mij dan maar een PB.
    1 point
  31. Leuk jullie ook een fijne kerstdagen.
    1 point
  32. Ja, goed!! Klasse Adebisi!! Ik heb idd een CCV nodig ipv een PCV. Wat gebeurt er als deze verkeerde toch monteert op de achterste aansluiting op het kleppendeksel?
    1 point
  33. Ben geen voorstander van het gebruik van eenvoudige hoofdstroomschakelaars of massa schakelaars! Als zo een schakelaar niet stof en waterdicht is, is een zandkorrel al voldoende om een storing te veroorzaken. Goede lieren hebben geseald relais waardoor er geen spanning op de lier staat als hij niet gebruikt wordt. Normaal gesproken loopt er ook altijd een dikke stroomdraad naar het relais van je startmotor en een naar je dynamo. Als je je accu snel en echt veilig wilt loskoppelen bij een storing, dan is een speciale accu snelklem de enige goedkope echt zekere oplossing. Mocht je toch een massaklem willen gebruiken, plaats hem dan op een schone en droge plek in het interieur en koop een goede bij oom Hella en niet een bij tante Ali. Succes, Siert.
    1 point
  34. Zoho, ruig hoor! ๐Ÿ˜‚
    1 point
  35. Waarschijnlijk hoor je het verschuiven van de remblokken in de remklauw. Meestal veroorzaakt door inslijten van de gelijder.
    1 point
  36. Voor die prijs 18000,00 euro krijg je de Jeep erbij dan .
    1 point
  37. Nooit een loop plank geprobeerd?
    1 point
  38. Het zijn wel gave dingen hoor. Onze eerste jeep was ook een compass Daarna volgde al snel een renegade, een TJ en sinds kort een JK. Pas maar op dus, het jeepvirus kan nogal snel om zich heen grijpen
    1 point
  39. Even terug op t begin vd discusie ik heb zelf jaren in LA gewoond maar daar was de aanschaf mischien goedkoper maar wat niet genoemt word is de tax die er overheen moet worden betaald dit is per state anders en nogal de gene dat er somes inhapt.......
    1 point
  40. GC is inmiddels geleverd !! Al zeg ik zelf er zijn lelijkere opritten ๐Ÿ˜€
    1 point
  41. 1 point
  42. Of gewoon lekker cheap en kijken of het een beetje wil passen? https://www.lidl-shop.nl/ULTIMATE-SPEED-Autobeschermhoes/p100223692?gclid=EAIaIQobChMIlNLQ5Kfw1wIVyuMbCh3pzANGEAQYASABEgL6TPD_BwE
    1 point
  43. Hoi Ronald, Heb er heel wat omgebouwd, is goed te doen. Koop bij Biesheuvel autosport een goede losse parkeerrem cilinder met passende aansluitnippels voor een tientje of 6 en dan knutsel je die achter je pedaal of achter de handremhandel. Siert.
    1 point
  44. Yoshte, bedankt voor je reactie. Je hebt inmiddels een PM. (persoonlijk bericht) Of je contact met Albert wilt opnemen, liefst per telefoon. Alvast bedankt en groet Roo
    1 point
  45. Hij doet het weer .....Was gewoon een kwestie van de start en shutdown relais verwisselen:):D Allemaal bedankt voor jullie reacties:bye1:
    1 point


ร—
ร—
  • Nieuwe aanmaken...