Spring naar bijdragen

APK keuring


jeeped
 Share

Recommended Posts

Vandaag was ik aan de beurt, volgens de keurmeester schorte er nog wat aan, Wiellager links, kruiskoppeling onder stuurstang, achterbalk verrot, moest vernieuwt worden en nog wat kleine dingentjes.

Hij zegt om de wiellager te vervangen moet de as losgemaakt worden, is dat zo ?

Hij zei dat ik die balk kon losschroeven en vervangen door een nieuwe, de balk waar de bumper en bezinetank aan vast zit, ben later gaan kijken en volgens mij is die balk onderdeel van het frame, toch ff gebeld voor een nieuwe balk, ja hoor is onderdeel van frame en is niet los te krijgen, ben terug gegaan naar het bedrijf van de keurmeester en gevraagd wat hij nou bedoeld, zegt ie na 5 sec gekeken te hebben naar die balk, oohh maar dat kan ik ook wel lassen, ik heb geen goed gevoel bij die mannen, had hij toch eerder ook kunnen ziet, terwijl ze de vorige keer de jeep met vlag en wimpel er door heen haalde, er zijn inderdaad twee scheurtjes in de achterste balk ontstaan, ik denk door boot traileren, maar volgens mij nog prima te lassen.

plus kruiskoppeling stuurstang.

kosten worden geraamd op een honderdje of 5 als het meezit allemaal, moet ik zelf wielager en kruiskoppeling meenemen, dan zetten zij het erop.

Ik ben toen maar uit pissigheid naar mn eigen garage gereden, en maandag word hij opnieuw gekeurd, probeer voor die tijd die balk gelast te krijgen, en volgens mij is wielager en kruiskoppeling van stuurstang vervangen een lastig karweitje, of vergis ik me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag was ik aan de beurt, volgens de keurmeester schorte er nog wat aan, Wiellager links, kruiskoppeling onder stuurstang, achterbalk verrot, moest vernieuwt worden en nog wat kleine dingentjes.

Hij zegt om de wiellager te vervangen moet de as losgemaakt worden, is dat zo ?

Hij zei dat ik die balk kon losschroeven en vervangen door een nieuwe, de balk waar de bumper en bezinetank aan vast zit, ben later gaan kijken en volgens mij is die balk onderdeel van het frame, toch ff gebeld voor een nieuwe balk, ja hoor is onderdeel van frame en is niet los te krijgen, ben terug gegaan naar het bedrijf van de keurmeester en gevraagd wat hij nou bedoeld, zegt ie na 5 sec gekeken te hebben naar die balk, oohh maar dat kan ik ook wel lassen, ik heb geen goed gevoel bij die mannen, had hij toch eerder ook kunnen ziet, terwijl ze de vorige keer de jeep met vlag en wimpel er door heen haalde, er zijn inderdaad twee scheurtjes in de achterste balk ontstaan, ik denk door boot traileren, maar volgens mij nog prima te lassen.

plus kruiskoppeling stuurstang.

kosten worden geraamd op een honderdje of 5 als het meezit allemaal, moet ik zelf wielager en kruiskoppeling meenemen, dan zetten zij het erop.

Ik ben toen maar uit pissigheid naar mn eigen garage gereden, en maandag word hij opnieuw gekeurd, probeer voor die tijd die balk gelast te krijgen, en volgens mij is wielager en kruiskoppeling van stuurstang vervangen een lastig karweitje, of vergis ik me.

Net naar een andere keuringsstation geweest, de diagnose is : achterlichtkapje vastzetten, nummer plaat ook, chassis nr leesbaar maken, en het busje van de bladveer achter maakt metaal kontakt, de bus waar het bladveer vast zit aan het chassis, nou zijn die rubbers aan de zijkantjes weg, om een nieuwe bus te plaatsen, moet die ertussen geperst worden ?? kan iemand dat mij vertellen.

Tis wel een hele andere diagnose dan dat ik boven beschreef, er hoeft zelfs niets aan gelast worden, laat ik btw wel doen.

volgens mij kom ik hier weer mooi mee weg, donderdag afspraak om hem af te melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Nou, de ZJ is vandaag voor de APK gegaan, maar heeft het lang niet gehaald :wacko:

- Handrem

- Koplamp links zit los

- Wiellager links voor

- Uitlaatsteun (wist ik al, moet alleen even gelast worden)

- Stofhoes stuurkogel R

- Motor loopt niet op LPG (zekering klapt er steeds uit, maar heel LPG gaat eruit, dus niet zo erg)

- LPG tank teveel verroest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Schoonmaken, schoon vet erin en spelling afstellen. Volgende week vervangen!

;) pinionlager is iets anders als een wiellager van de cj Ab....

Als er een beetje speling op zit is dat niet zo'n probleem.

Er zijn volgens mij wel een paar Jeepers in de buurt van 't weekend om er naar te kijken en e.e.a. te beoordelen.

Op de weg komt er geen kracht op dus dan is er zowieso geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;) pinionlager is iets anders als een wiellager van de cj Ab....

Als er een beetje speling op zit is dat niet zo'n probleem.

Er zijn volgens mij wel een paar Jeepers in de buurt van 't weekend om er naar te kijken en e.e.a. te beoordelen.

Op de weg komt er geen kracht op dus dan is er zowieso geen probleem.

oke bedankt mensen:) iets zekerder gevoel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...