Spring naar bijdragen

"vrijstelling Mrb Oldtimers Vervalt!"


hkrant
 Share

Recommended Posts

ik vraag me af zo ze ooit bekend gaan maken wat deze maatregel heeft opgebracht....

Je hoeft helemaal geen genie te zijn om in te zien dat dit wellicht meer gaat kosten dan opbrengen.

(oldtimer bedrijven, onderdelen verkopers die minder omzet boeken, minder btw, minder personeel, ....)

 

Ik dacht dat wij hier in het Itali

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de gastank verwijder, moet ik ook weer naar de RDW. Kost geld. Dan in 2015 is mijn CJ 40 jaar, dus dan kan het gas er weer in. Mag dan niet de oude installatie zijn want die is van 1992 (of nog ouder) dus moet nieuwe in, want weer keuren. Kost ook weer geld.

 

Ben er nog niet uit, misschien toch maar (deels) schorsen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die van mij is uit 1981 (volgens rdw, vin zegt 1978) en op benzine, en bij 1580 kg is de keuze tussen 1/4 (1/3) tarief en volle mep gauw gemaakt. En voor de paar keer dat ik in de sneeuw wil rijden stuur ik wel over het erf of het weiland (eigen terrein).

Verder zal ik die 120 euro wel tot de max benutten.

bewerkt door Hylke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeepers,

 

Met net 3 maanden een nieuwe LPG installatie in mijn 1984 XJ Wagoneer baal ik ook stevig. Nu zat ik wat te zoeken op 'schadeloosstelling door wanbestuur van de overheid'. Er is in jan. 2013 een nadeelcompensatie gekomen bij 'rechtmatige uitvoering van de overheid'. Met dit zwalkende beleid hebben ze in Den Haag investeringen van een LPG installatie, dan wel opknappen van een oldtimer tot reeele marktwaarde, tot een zinloze investering vermaakt. Concreet nadeel dus.

 

Iemand met een rechtenstudie onder de Jeepers die de kans van slagen weet in te schatten?

 

Greetz Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeepers,

 

Met net 3 maanden een nieuwe LPG installatie in mijn 1984 XJ Wagoneer baal ik ook stevig. Nu zat ik wat te zoeken op 'schadeloosstelling door wanbestuur van de overheid'. Er is in jan. 2013 een nadeelcompensatie gekomen bij 'rechtmatige uitvoering van de overheid'. Met dit zwalkende beleid hebben ze in Den Haag investeringen van een LPG installatie, dan wel opknappen van een oldtimer tot reeele marktwaarde, tot een zinloze investering vermaakt. Concreet nadeel dus.

 

Iemand met een rechtenstudie onder de Jeepers die de kans van slagen weet in te schatten?

 

Greetz Harold

 

In oktober 2012 (6 maanden geleden) werd bekendgemaakt dat er wat ging veranderen aan de MRB. Als jij 3 maanden geleden toch de stap durfde te nemen om een LPG installatie in te bouwen in je jeep terwijl er in Oktober 2012 al bekend werd gemaakt dat er behoorlijke veranderingen zouden kunnen gaan plaatsvinden in de MRB maakt dat de kans klein dat jij enige vorm van nadeelcompensatie zal kunnen verwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik nog een keer.

 

Zie in een mail van de KNAC staan dat het kwart tarief ook geld voor bedrijfswagens.

 

Nou heb ik nog steeds een grijskenteken op mijn jeep, dus een bedrijfsauto, dus zou mijn CJ op gas ook op een kwarttarief kunnen komen?

 

 

http://www.knac.nl/2013/04/24/oldtimeralliantie-sluit-compromis-over-mrb-vrijstelling-oldtimers/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In oktober 2012 (6 maanden geleden) werd bekendgemaakt dat er wat ging veranderen aan de MRB. Als jij 3 maanden geleden toch de stap durfde te nemen om een LPG installatie in te bouwen in je jeep terwijl er in Oktober 2012 al bekend werd gemaakt dat er behoorlijke veranderingen zouden kunnen gaan plaatsvinden in de MRB maakt dat de kans klein dat jij enige vorm van nadeelcompensatie zal kunnen verwachten.

Heb je er dan wel recht op als je Jeep al bijna 2 jaar geschorst is i.v.m. een volledige restauratie? We hopen 'm de komende week de weg weer op te krijgen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste nieuws van gistervaond laat mbt het feit dat de PVV de discriminatie voor lpg en diesel wagens als onredelijk posititoneert. Misschien dat dit hoop doet geven.

 

Selecteer de gehele tekst met Control A en met Control F ( daarbij de term oldtimers invoeren ) kan je gelijk naar het onderwerp gaan. Scroll daarna naar het besluit onderaan.

 

http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/verslagen/verslag.jsp?vj=2012-2013&nr=80

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je er dan wel recht op als je Jeep al bijna 2 jaar geschorst is i.v.m. een volledige restauratie? We hopen 'm de komende week de weg weer op te krijgen :-)

 

Ik vind dat iedereen die een auto heeft en er gebruik van maakt als gelijke behandeld moet worden in verhouding tot het gebruik ervan.

 

Ze hadden gewoon alle MRB moeten afschaffen en het in de brandstofprijzen moeten verwerken. Rij je veel betaal je veel. Rij je minder betaal je minder. Zo wordt het voor iedereen gelijk getrokken en krijg je minder scheve gezichten.

 

Het jammere aan onze dure overheid is dat ze de regels m.b.t. de oude MRB zelf zo uitwerken en dan achteraf ontdekken dat dit de bekende maas in de wet is geworden en velen er op een legale manier gebruik/misbruik van maken. Dan worden de heren in Den Haag wakker en moet het ineens weer aangepast worden om deze legale vorm van gebruik/misbruik te beperken. Ze geven kapitalen uit aan ambtenaren die deze plannen moeten uitwerken maar geen van die overbetaalde ambtenaren is slim genoeg om in te zien dat er wel eens op een legale manier gebruik/misbruik van de oude MRB regeling gemaakt zal gaan worden.

 

Straks is het nieuwe verhaal rond in 2014 en dan is er nog steeds veel mogelijk.

 

Ik zie een gat in de markt :thumbsup:

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat iedereen die een auto heeft en er gebruik van maakt als gelijke behandeld moet worden in verhouding tot het gebruik ervan.

 

Ze hadden gewoon alle MRB moeten afschaffen en het in de brandstofprijzen moeten verwerken. Rij je veel betaal je veel. Rij je minder betaal je minder. Zo wordt het voor iedereen gelijk getrokken en krijg je minder scheve gezichten.

ben ik het helemaal mee eens. Ik heb nooit begrepen dat ze het allemaal zo verschrikkelijk moeilijk moeten maken met allerlei belastingregeltjes en dingen zoals rekeningrijden. Gewoon de mrb in de brandstofprijzen verwerken zoals in zoveel andere landen al sinds tijden gedaan wordt.

Rij je veel betaal je veel, rij je weinig dan betaal je weinig. Wel zo eerlijk. Pak je gelijk de veelrijders aan die misbruik maken van de regeling en kan de liefhebber gewoon lekker blijven hobbyen. Maarja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben ik het helemaal mee eens. Ik heb nooit begrepen dat ze het allemaal zo verschrikkelijk moeilijk moeten maken met allerlei belastingregeltjes en dingen zoals rekeningrijden. Gewoon de mrb in de brandstofprijzen verwerken .....

Als ze dat doen wordt de prijs tov de buurlanden te hoog en krijg je weer dat we over de grens gaan tanken, en zo dus weer inkomsten mislopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het simpel feit dat een LPG grand cherokee V8 hier 148 euro per maand aan wegenbelasting kost en precies dezelfde auto in duitsland ongeveer 35 euro per maand kost en de lpg daar iets meer kost als hier zegt al genoeg

 

zo gauw een eurpese regel hier extra geld opbrengt wordt ie ingevoerd, als die regel geld kost wordt ie vooral niet ingevoerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat iedereen die een auto heeft en er gebruik van maakt als gelijke behandeld moet worden in verhouding tot het gebruik ervan.

 

Ze hadden gewoon alle MRB moeten afschaffen en het in de brandstofprijzen moeten verwerken. Rij je veel betaal je veel. Rij je minder betaal je minder. Zo wordt het voor iedereen gelijk getrokken en krijg je minder scheve gezichten.

 

dit doen ze al jaren in duitsland en daar werkt het perfect :thumbsup:

bewerkt door jeep power
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, waar maken we ons toch druk om?

Ik ga voor mijn Waggy op LPG 225,= euro in de maand betalen en dat doe ik graag. Waar moet onze geweldige overheid anders het geld vandaan halen om t.o.v. het buitenland de grote jongen te spelen? Paar miljard hier, nog een paar daar.... Dat moet toch allemaal opgebracht worden? Dus niet liggen te z...k.n maar gewoon lekker aftikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In oktober 2012 (6 maanden geleden) werd bekendgemaakt dat er wat ging veranderen aan de MRB. Als jij 3 maanden geleden toch de stap durfde te nemen om een LPG installatie in te bouwen in je jeep terwijl er in Oktober 2012 al bekend werd gemaakt dat er behoorlijke veranderingen zouden kunnen gaan plaatsvinden in de MRB maakt dat de kans klein dat jij enige vorm van nadeelcompensatie zal kunnen verwachten.

 

De LPG installatie was idd een gok. De brandstofprijsbesparing over de afgelopen maanden maakt al veel goed hierin. Wat veel kapitaalintensiever is, is de waardedaling van de vele opgeknapte oldtimers. Ik denk dat daar nog wel een schadeclaim uit te halen valt. Waarom? Omdat de overheid zijn koers drastisch gewijzigd heeft de laatste jaren. Vertrouwen in de overheid met een dergelijk zwalkend beleid is ook voor een onpartijdige rechter koren op de molen. Zou helemaal mooi zijn als deze ook een oldtimer rijdt ;-)

 

Wie doet er mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor m'n TJ maakt het allemaal niet uit, m'n Alfaatje is nog steeds niet klaar maar die is uit '69 dus ook geen probleem. Ik snap alleen nog steeds niet waarom het zo ingewikkeld moet. Het "probleem" is ontstaan met de diesels, althans dit was een mooie aanzet om verder te gaan met melken. De oplossing was vrij simpel. Diesels niet meer vrijgesteld of je schaft een 40 dagen kaart aan voor je diesel. Diesels zijn toch al niet echt populair onder de oldtimer rijders. Wat bijvoorbeeld de oude Benzen betreft ging men toch voornamenlijk voor de luxere en krachtigere benzine uitvoeringen. Met zo'n kaart zouden met name de oude diesel legervoertuigen en oldtimer vrachtwagens gewoon kunnen blijven genieten van clubdagen en evenementen en het goedkope en vervuilend dagelijks rijden was opgelost. Voor de kleine groep echte oldtimer personenwagen diesel liefhebbers is het ff zuur maar dat zou het leed voor hen tot een minimum beperken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...