Jump to content

Marco Fennema

Forum member
  • Posts

    472
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Marco Fennema last won the day on November 9 2013

Marco Fennema had the most liked content!

About Marco Fennema

  • Birthday 06/11/1969

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Rotterdam

Contact Methods

  • Yahoo
    marcofennema@yahoo.com

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Wagoneer
  • Bouwjaar
    1987

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Marco Fennema's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

24

Reputation

  1. Komen van Partc Center Holland in Rotterdam ( car center Pietersen in de Waalhaven ). Maar mijn Jeep was van 87. Weet niet of het dezelfde klauwen zijn. Zitten ook trouwens gloednieuwe remvoeringen in. Had ook er kort geleden nieuwe remslangen opgezet, vrijloopnaven ook nieuw erop en de bushing/ rubbers van de bladveeren voor waren ook net vervangen. Achter nieuwe handremkabel, remmen achter alles van vernieuwt, dus cilinders, schoenen, alle handrem onderdelen.
  2. Kant maakt inderdaad niet uit. Op foto die ik van blok voor en na revisie gemaakt had zag ik dat koppen gewisseld waren, dus schijnbaar kan bij AMC een kop op iedere kant. Waar ik geen verstand van heb is of er verschillende uitvoeringen zijn. Ik las dat koppen uitwisselbaar zijn op meerdere types. Of in de kop variatie zit weet ik niet. Maar stuur mij aub een mail wat je kan vinden aan kenmerken, evt een foto en je prijs. Mijn mailadres ed staan vermeld.
  3. Ik zoek een goede kop voor een AMC360. Heb wat pech gehad met de huidige kop die op een lastige plaats een scheur heeft, repareren lukt niet. Omdat de nieuwe kop een revisie krijgt en gasgeschikt gemaakt wordt zoek ik dus een kop waarvan men zeker weet dat een revisie de moeite waard is, dus niet nog ergens in de tuin ligt of als anker gebruikt wordt. marcofennema@yahoo.com 06-41371232 Gr, Marco
  4. Mogelijk dat sommigen het FSJ topic gelezen hebben, Vastloper AMC 360, reviseren of Chevy 350. En dat uiteindelijk dank zij de nieuwe oldtimer regeling mijn Jeep op de sloop terecht gekomen is nadat ie na 4 jaar sleutelen spik en span was. ( nog even frustatie lozen ) Gelukkig mocht ik ea aan onderdelen bewaren. Nu heeft een mede clublid mijn aandrijflijn overgenomen en willen we in de eerste week van april mijn bak, motor en lpg installatie in zijn Jeep plaatsen. We zoeken daarvoor een werkplek. Doelstelling is om er 1 klus van te maken over een paar aaneengesloten dagen. Eventueel ( ben nu werkzoekend, mocht iemand regio Rotterdam technisch administratief werk weten in de industrie ) in 2 weekenden. Ideaal zou zijn als iemand een brug heeft. Ik woon in Rotterdam, de koper in Deventer. Dus ergens in, nabij of tussen die 2 plaatsen zou ideaal zijn. gr, Marco 06-41371232 of marcofennema@yahoo.com
  5. Die van mij is nadat ie net klaar was gedeeltelijk de shredder in gegaan. Daar kreeg ik 4500 voor middels een sloop / terugkoop milieu vriendelijke auto subsidie. Mijn Wagoneer was uit 84, had lpg eruit gehaald maar reed 1 op 3 nu. Dus rijd nu in een aardgas auto, wat verder wel bevalt. 400 km voor drie tientjes. De restanten van mijn Jeep, met name de aandrijflijn, gaan in april in de wagen van een clublid. Dat gaan we samen doen. Hij heeft er een eerlijke prijs voor over plus al dat werk is nu ergens goed voor. Desondanks schrijf ik er een bedrag van een nieuwe I10 op af en vier jaar sleutelen. Toch gaat de aardgas Caddy nu in de verkoop. Heb regio Zutphen een bruine Chief uit 77 gezien, die in 2 jaar vanaf chassis restaureren of ik ga tzt voor een Cherokee uit 2003. Maar gaat er nu weer iets veranderen op Belasting gebied ?
  6. Weer een tijdje geleden. Maar meen dat oplossing simpel is. Je hebt er al een bout uit. Die bout, heeft die niet een gat in de draad ? Het lucht injectie setje klemt met deze bouten op je uitlaatspruitstuk. De lucht uit dit spruitstuk komt via deze speciale bouten in het pijpje dat uiteindelijk terecht komt bij je katalysator. Al de bouten waarmee dit injectorsetje op je uitlaatspruitstuk zit kan je er uitdraaien. Besteed geen tijd aan losweken. Draai tot ie loskomt of afbreekt. Slijp de restanten van de afgebroken bouten vlak. Draai er een bout in, als je een bout pakt die bv net pakt draai je die erin. Of las het geboorde gat dicht, zelf draaide ik een bout erin en laste deze rondon vast zodat hij lekdicht zit. Nu ben je bijna klaar. Je kan de luchtpomp verwijderen en alle buizen van je airinjectie. Tzt kan je je katalysator als die er zit verwijderen, mogelijk dat die wat vies is. Het airinjectie verwarmde je kat voor zodat de kat snel zijn werk deed.
  7. Ik ook, had maar 1 iets nodig. En dat was een koper.
  8. Wat ik gewonnen heb is een auto die meer oplevert dan gekost heeft. Over zes mnd mag ik deze wagen verkopen. In die tijd heb ik een auto die redelijk zuinig rijdt en mijn boot mag trekken. De Jeep reed 1 op 3 met de boot. Die winst bij verkoop is min of meer 4000, genoeg om een 40 jaar oude FSJ te kopen. De technische staat van die wagen zal matig zijn. Maar mijn body die naar de sloop ging had ook 3 aandachtspunten. Mijn investering zat in alles op en rond het chassis. Als ik een donor koop mag ik 1/3 wijzigen. Ik behoud dus het chassis en body. De aandrijflijn mag ik overzetten. Ik heb evt bepaalde delen van mijn huidige chassis nodig. Neem ik een wide track Cherokee of J serie, dan kan ik alleen mijn motor en LPG installatie hergebruiken. In de motor zit mijn grootste investering. Dus mijn directe winst is een auto die ik nu nodig had. Ik kan hoe dan ook mijn motor hergebruiken. Ik schrijf af de body, tzt het chassis. Alle overige onderdelen kan ik misschien hergebruiken, verkopen of weggooien. Alternatief ? Zonder koper kan je niet verkopen, technisch was mijn auto prima, cosmetisch waren er een paar punten waaraan ik nog wilde werken. Stallen ? Waarvoor, 10 jaar laten staan en hem zien wegrotten voor de deur. Rijden ? Niet te betalen.
  9. Had dit op TV gezien en er ook aangedacht. Maar je hebt er niet veel aan, zie me al met 45 km per uur naar de Alpen rijden.
  10. Dat was de laatste rit, zijn eerste en laatste rit waren beide op een trailer. Ik geloof dat al mijn auto's meer km's op een trailer gemaakt hebben dan op eigen kracht. Morgen de vervanger, een VW Caddy ophalen. Geheel in stijl scheurde van mijn dagelijkse voertuig, oude Suzuki Swift ( met APK ), verleden week de complete draagarm van het chassis af. ANWB en sleepdienst hadden dat sinds invoering APK niet meer gezien. Kwam net daarvoor van de rijksweg af. De voorwielen gingen ieder een eigen richting op en de rook kwam van de banden. Volgens beide mannen zou de wagen op de rijksweg gaan tollen en over de kop gaan.
  11. Had prijs wel verlaagd maar kreeg internet bieders, kwamen met 6000 ( vraagprijs was eerst 12000, toen 9000 ). Hadden ze dat voor mijn neus neergelegd, misschien. Maar als ze dan komen en allerlei minpunten gaan zoeken en nog van die 6000 proberen af te dingen, daar had ik geen zin in. Gisteren is de body van het chassis gelift. Daarna is body beschadigd geraakt, toen ik thuis kwam, meldde zich telefonisch een serieus overkomende man die voor zijn vader een Jeep zocht om ritjes te maken en op hun eigen terrein 4wd te rijden. 8 mnd te koop gezet en de dag dat je hem sloopt gaan ze bellen. Zo gaat het altijd, dus kon er niet eens meer wakker van liggen. Had ik nu geld, had ik die J20 uit 74 van 4500 euro van Rob ( Nigtevecht ) gaan bekijken, mijn blok ed erin. Staat ook een Cherokee Laredo uit 74 te koop voor teab ( 6000 wil hij ), wel ingevoerd maar geen kenteken, maar de neus is van moderner type. Ik zou nu geen enkel bouwjaar klakkeloos aannemen en alles uitzoeken om RDW problemen te voorkomen.
  12. In afwachting tot ik een 40 jarige FSJ gevonden heb zou ik graag willen weten of er terreinen zijn waar je met een zelf bouw vehicle kan rijden. Indien die er zijn overweeg ik om mijn chassis van de Wagoneer te gaan voorzien van een opbouw van een buizenframe en wat bescherming. Op bv de site van Furstenau kan ik niet direkt de eis vinden dat je auto een kenteken moet hebben. Gr, Mar o
  13. Topic kan op slot. Jeep gaat vandaag uit elkaar. Wel nog op zoek naar een overdekte plek waar chassis kan staan voor langere tijd.
  14. Niemand bood ook maar 1 euro. Buiten wat domme internet bieders op afstand. Ook niet in Ned geadverteerd maar in Belgie. Ik vroeg 12.500 met 9.000 als minimum. Nu krijg ik een VW Caddy op aardgas, uit 2009. Kost mij 2150, de gemeente doet er 4500 bij. De Caddy kost dus 6650 ( incl btw ). Dat zal ik er niet voor kunnen vangen als ik hem weer doorverkoop gezien aardgas niet gemakkelijk verkoopt. Het rijk heeft inmiddels alweer rap de CNG mrb van benzine tarief naar G3 verhoogd, dus gelijk de elektrische rijders die ook de oplaadtarieven zagen stijgen naar een benzine liter prijs, zal deze markt instorten. Voor nu zet hem over een half jaar te koop maar nou kan ik hem wel gebruiken ( hij mag en kan de boot trekken ). Voor wat de Jeep betreft. Ik behoud de aandrijflijn, daar zit de motor in ( verleden jaar zoals bekend in totaal 5500 ingestopt, de bak, is verleden jaar gereviseerd, de assen, deuren, neus, lpg etc. Realistisch ? Denk dat na een aantal maanden alles buiten de motor toch naar de schroot gaat. Voor nu is het handig dat ik de motor op een rollend chassis houd omdat ik geen vaste opslag heb. Kan ik het geheel op een aanhanger duwen en steeds verhuizen. Ooit, ( want ik ben nu die 17.000 plus 2150 dus 19.000 plus kwijt en rij in een Caddy van 5 jaar ) , als ik er bovenop ben. Dan wil ik graag een J serie. Daar kan ik de motor en misschien wat LPG spul in kwijt. Mocht ik tegen een 40 jaar oude Wagoneer aanlopen, dan kan ik delen van mijn chassis daarop zetten en zo mijn aandrijflijn overzetten. Ben nl niet zo gecharmeerd van Quadratrec. Maar, dat ik een hele dikke 10.000 euro afschrijf op een auto die net technisch klaar was is even waardeloos. Maar het mileu zal gered zijn hier in Rotterdam, ik rij ipv LPG zometeen CNG. Moet wel omrijden om te kunnen tanken en ze kunnen lekker ergens een smeltoven opstoken met kooltjes om mijn Jeep te smelten. En waarom doe ik het. Reed met de Jeep geen lange rit meer, dus alleen korte stukjes en kwam nu op 1 op 3 a 1,70 euro. Gewoon niet te betalen. Auto kwam bij wijze van spreken onder een dikke laag stof te staan. Overigens, als resultaat van alles gaat de boot nu ook in de verkoop. Quicksilver Cabin Cruiser 470 uit 2013, Mercury EFI 60 pk uit 2014, ( 21 draaiuren ), Pega trailer uit 2009. Totaal advies bijna 20.000, nu voor 14.000. Boot en motor natuurlijk nog volledig in fabrieks garantie.
×
×
  • Create New...