Jump to content

Leo5

Forum member
  • Posts

    80
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Leo5 last won the day on June 5 2014

Leo5 had the most liked content!

About Leo5

  • Birthday 11/15/1958

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    (Nog)Geen Jeep
  • Bouwjaar
    N.v.t.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Leo5's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

11

Reputation

  1. Sorry, Rene, dit lijkt nergens op natuurlijk... Ik kreeg bij het inloggen een paar keer een scherm te zien dat ik mijn adblocker uit moet zetten om op het forum te komen. En zo werkt het niet met mij, dus kwam ik hier een hele tijd niet meer. De klep is inmiddels weg. Dus, moderators: Kan op slot. Dat was het dan, op dit forum. Zelfs het laatste stukje van m'n YJ is vertrokken. Jeeptijd voorbij. Het ga jullie goed! Leo
  2. Sorry dat het even duurde, Robert. Er zat geen gang meer in; ik keek niet veelmeer op het forum. Nee, helaas, het is er een zonder spullen voor een wisser.
  3. Jeepers, Er staat nog een achterruit van een hardtop voor een YJ op zolder. Geen scharnieren, en de kunststof afdekking van het slotmechaniek onder de ruit is ook verdwenen. Doe ik daar iemand een lol mee voor 15 euro? Leo
  4. Leo5

    Dat Was Het Dan.

    We pakken er vanavond een stevige pint op, Frans. En als die omhoog gaan, brullen we gezamelijk: Hail, the victorious Jeeps! En slaan de boel achterover.
  5. Jeepers, Net m'n YJ verkocht. Ik postte al een vraag naar wat wijsheid was; de roestbende eerst laten lassen (waarop hij werd afgekeurd) en dan de deur uit, of verkopen zoals-ie erbij staat. Daar kwamen zinnige reacties op, en interesse van de sleutelaars onder ons, die hem voor de onderdelen konden gebruiken. Verkocht zoals-ie er bij stond, dus. Sjonge, da's knap balen zeg, om je eigen Jeep de straat te zien uitrijden, maar zonder jou achter het stuur. Een advies zou ik jullie willen geven: Ga nooit uitrekenen wat je Jeep je in totaal heeft gekost in de tijd dat je 'm hebt gehad. Je schrikt je helemaal rot. Voor mij wordt het voorlopig weer een heel zuinig karretje. (waarschijnlijk de eerste tijd met een zak over mijn hoofd) Het lijkt me erg leuk om eens 1:20 te rijden. Zeg nooit nooit, maar het zou me niet verbazen als mijn Jeeptijd -en terreinwagentijd in het algemeen; dit was mijn vijfde- is afgelopen. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de plezierige contacten hier op het forum; ik heb er erg veel aan gehad, en wens jullie allemaal veel plezier met die schitterende, ronkende, benzine zuipende, altijd-wel-wat-mee-mis prachtmonsters. Moderators: Mijn account kan worden opgeheven. Het ga jullie goed! Saluut, Leo
  6. Jeepers, Ik heb advies nodig. Ik rij in een YJ uit '95, de 4 liter HO. Verlengde veershackles, 2 inch overmaatse wielen, verder niets aan gewijzigd. Ohja, ik heb de achterbank eruit gehaald wegens aanhoudende stank van een natte hond. Tellerstand rond de 128.000. Vandaag in de APK afgekeurd: Draagbalken zijn achteraan erg slecht, waar de bladveren dragen, en ook de steunen van de achterste schokbrekers zijn slecht. Daarnaast is links-achter het draagpunt van de carosserie verrot. Koets moet omhoog om dat te repareren. Aardige lasklus dus. Kan allemaal. Daarnaast zijn er wat kleine niet-fatale dingetjes als een gebroken return-veertje in de richtingaanwijzer en net zo in een portiergreep, een voorruit-rubber (cowl-seal) wat aan vervanging toe is, en de lak is bepaald niet netjes meer; hij is zwart en heeft last van zonnebrand: de de heldere deklaag komt op een aantal plekken los. Ziet er wat schurftig uit. Ook de bladveren voor staan erg dicht bij horizontaal vlak. Rijden, schakelen, remmen, dat gaat prima, motor en bak zijn okee, net als de aandrijflijn. En wat is nu wijsheid... en daarover graag jullie mening: Is het slim om 'm zoals-ie nu is te koop te zetten voor de knutsel/tovenaars met ruimte, tijd en gouden handen, en wat zou dan een redelijke prijs zijn? Of is het handiger de afkeurpunten (het laswerk) te laten opknappen en 'm dan in de verkoop te zetten? Want dat het moment van afscheid gekomen is, dat denk ik wel, helaas helaas. Ik voorzie dat er in de toekomst steeds meer mankementen gaan verschijnen, en ik heb noch de plek, noch de tijd en vaardigheid voor zo'n stap-vvor-stap restauratie. Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Leo
  7. Jah... een YJen een sjieke stereo,da's eigenlijk onzin. Of het gaat zo hard dat het je trommelvliezen kost. Ik heb voorde lol eens een decibelmeter meegneomenin de Jeep. Softtop+tegenwind+snelweg=90 dB. Da's veul...
  8. Heb dezelfde frats gehad met een Audi. Bisonite doet het. Da's een tweecomponent polyurethaanhars die bij kamertemperatuur in 24 uur uithard en bij de gereedschapswinkel in het rek hangt. Beide vlakken goed ontvetten met aceton of thinner (wasbenzine laat een vetrestje achter), prutje aanmaken (iets meer hader verkort de uithardingstijd), dun insmeren en de hele bende op z'n plek zien te drukken. Dat laatste is een feestje... in die audi kwam ik er met een zooi tape; nu zou ik een stok van tussen de voorstoelen schuin omhoog tegen de voet van de spiegelsteel zetten. Het ding heeft nog 5 jaar prima gezeten, en toen verkochten we het brik. Met spiegel.
  9. Jac, Dat zal van je radio afhangen. Het meeste moderne spul heeft een electronische afstemming op de radiozenders, en die heeft een geheugen. Om de zenders te onthouden heeft-ie dus altijd stroom nodig; een permanente + draad voor pakken. Afgezien daarvan gaat er ook een geschakelde + naartoe, voor de rest van de radio, versterkertje, scheidingsfilter, etc. Je kunt ze natuurlijk allebei op een vaste + aansluiten, dan heb je ook muziek zonder de sleutel in het contact om te draaien. Je radio zal dan altijd iets gebruiken (ook als-ie "uit"staat) en het risico van aan-laten-staan-als-je-uitstapt is aanwezig. Geen idee of dat goed is voor je radio. Oudere types (ik heb er geheel in stijl met het bouwjaar een radio-casettespeler in gezet) hebben alleen een geschakelde + nodig. De kleurcodes van de draden klopten overigens voor geen meter met de Haynes manual; een vorige eigenaar had de boel al fijn versleuteld. Pluggenzooi had ik ook nix aan; dat moet toevallig maar op jouw radio passen. Knipknip. Ik heb een paar + draden gevonden, multimeter erop, en zekeringen losplukken, zodat ik wist welke draad over welke zekering zat. Een uitgezocht die voldoende vermogen kon hebben, en daarmee de boel ingebouwd. Hopelijk heb je er wat aan zo. succes! Leo
  10. Lynxmania, Klinkt als iets wat ik ook 's heb gehad met mijn YJ uit "95. Kijk even boven de voeten van de bijrijder. Daar zit die ronde pot van zwart kunststof, die deel uitmaakt van de ventilatie. Uit dat ding steekt een gehoekt stangetje naar buiten, en daarover hoort een plaatje met een langwerpig gat te vallen. De een zit aan je knoppen vast, de ander aan een klep, die de warme/koude lucht mixt. In mijn YJ had de boel een schop gekregen, was het plaatje van dat stangetje af geschoten, en kreeg ik constant hete lucht. Is zonder gereedfschap weer terug te plaatsen. Is dat niet het euvel, dan blijft daarbinnen een klep hangen en wordt het opensleutelen met die boel. Succes! Leo
  11. torx misschien, met van die holle kantjes?
  12. Gatverdarrie...dat lijkt wel gestroomlijnd... blg.
  13. Ik denk dat dat 'm idd gaat worden, Wag86. Het zit alleen niet enkel op de motorkap, dus het wordt helemaal overspuiten... Of ik accepteer de zichtbare bijwerkplekken. Ik ga er nog 's rustig over denken. Misschien ga ik wel iets geks doen met een bus verf en een rollertje... Bedankt voor de reply's in elk geval. Leo
  14. Beste Jeepers, M'n zwarte YJ staat buiten, en dus in de zon. Nou vertoont de lak inmiddels een aantal doffe plekken; de toplaag bladdert af, en de matzwarte/grijze onderlaag komt tevoorschijn. De overgang tussen die twee is een gebiedje van losse, blaas-achtige witte vlekjes. Zie foto. Ik vind 't geen gezicht meer. Ik heb op een minder in het oog lopend plekje voorzichtig de boel wat opgeschuurd en van een nieuwe transparante laklaag voorzien, maar dat blijf je best goed zien. Die lak heeft een iets andere glans dan de originele Jeep lak, denk ik. Hebben jullie suggesties om dit op te lossen? Bedankt alvsst! Leo
×
×
  • Create New...