Spring naar bijdragen

"vrijstelling Mrb Oldtimers Vervalt!"


hkrant
 Share

Recommended Posts

Toch weer een licht positief geluid uit Den Haag, regels gaan wel aangepast worden, maar de verwachte regeling is van de baan. Volgens teletekst en Hart van Nederland SBS 6.

Woonwerk verkeer zal wel aangepast worden, toch weer goed nieuws voor de sleutelaars onderons van Oldtimers. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en als ze toch mrb belasting willen heffen. dan moeten ze hetzelfde doen als bij campers. gewoon 3 mnd per jaar mrb. want een echte oldtimer liefhebber. komt tenslotte ook alleen maar op de weg als het mooi weer is. en dat is ook maar over een jaar uitgesmeerd ook maar gemiddeld 90 dagen

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de Jeep echt niet om 'goedkoop' te kunnen rijden.

Er zijn ook mensen die een grote belastingvrije wagen kopen vanwege de ruimte en het wegenbelastingvrij rijden. Er dan een gasinstallatie in plaatsen en 15000 km of meer rijden per jaar omdat het dan zogenaamd lekker goedkoop rijden is want als ze geen wegenbelastingvrij wagen hadden gekocht hadden ze per kwartaal voor een dergelijk grote wagen 300 euro of meer betaald en nu houden ze dat in hun zak. Mensen zitten soms vreemd in elkaar als het om geld gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat snap ik wel, maar er wordt min of meer gesteld dat de 'echte' liefhebber toch maar weinig rijdt in zijn oldtimer. Ik rijd mss 5 a 6000 km per jaar, dus wss meer dan de 'echte' liefhebber.

Ik geef eerlijk toe dat ik ook geen Chief zou kunnen betalen zonder de vrijstelling. Daar ligt toch geen schande in en maakt toch niet dat ik geen echte liefhebber ben. Het geeft me juist de ruimte om de auto te kunnen hebben waar ik gek van ben en die ik niet alleen in de schuur wil bewonderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Bron: KNAC > Tros Autoshow
 

=======================================================================

 

5 januari 2013

Fiscale bijtelling moet eerlijker

Staatssecretaris Frans Weekers in TROS Autoshow

 

De fiscale bijtelling moet eerlijker worden. Dat heeft staatssecretaris Frans Weekers gezegd in de TROS Autoshow. Hij overweegt om een gestaffelde bijtelling in te voeren, waarbij je meer betaalt naarmate je meer priv

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

heb net een auto rdw laten kenteken keuren krijg ik nu een brief van de belasting dienst daar staat in auto,s van voor 86 blijven belasting vrij diesel benzine en gas auto,s

na 86 alleen benzine blijft wegenbelasting vrij, diesel en gas gaan een soort vergoeding betalen staat er in

wie heeft er ook zoon belastingdienst brief gehad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb net een auto rdw laten kenteken keuren krijg ik nu een brief van de belasting dienst daar staat in auto,s van voor 86 blijven belasting vrij diesel benzine en gas auto,s

na 86 alleen benzine blijft wegenbelasting vrij, diesel en gas gaan een soort vergoeding betalen staat er in

wie heeft er ook zoon belastingdienst brief gehad?

 

 

Jaa dat klopt ik heb en yj van 1987, die is wegenbelastingvrij

Maar zodra ik op gas wilt rijden dan moet ik brandstof toeslag betalen.

 

 

Waar jullie het over hebben is de huidige regeling, waar het topic over gaat zijn de voorstellen voor de nieuwe regeling ivm de bezuinigingen.

De nieuwe regeling word dit jaar uitgewerkt en zal per 1/1/2014 in werking gaan treden, het is dus nog maar afwachten wat en of er nog iets wegenbelastingvrij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...