Spring naar bijdragen

"vrijstelling Mrb Oldtimers Vervalt!"


hkrant
 Share

Recommended Posts

Moeten ze aleen in Den Haag nog een oplossing vinden voor hun begrotingsgaatje....

Och, er is nog ruimte voor fietsbelasting, belasting op de plezierbootjes, winkelwagenbelasting, bedenk het maar..

Toen ik mijn cj kocht (1994) zat daar een grijs kenteken op. Die maatregel werd ook ineens afgeschaft. Ging de belasting van 1400 naar 2300 gulden per jaar! Maar mag je dan je auto als geel beschouwen? Nee meneer die moet dan nog wel omgekeurd worden.

Zal mij benieuwen waar dit op uitdraait. Ben er niet gerust op. :no: Stelletje :ph34r: daar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De enige reden dat ik deze hobby als student zijnde kan uitvoeren is vanwege het wegenbelasting vrij rijden. Om met de wagen te kunnen rijden moet ik behoorlijk wat geld aan de kant zetten. Nou wordt dadelijk de studiefinanciering/OV reiskaart flink aan banden gelegd EN moet ik dadelijk ook nog eens elke maand 150 euro aan wegenbelasting neerleggen?!

Dat betekend dus gewoon kei hard einde 4x4 hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net de mogelijke veranderingen zitten lezen m.b.t. het huidige regeerakkoord. Aan de hand van het huidige regeerakkoord heb ik wat zitten rekenen. Als ik dan toch moet kiezen ga ik liever MRB betalen dan mijn zorgpremie en aanvullende verzekering in 2014.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het gaat helemaal niet om het milieu maar om de poen dit is toch de makelijkste mannier

net wat je zegt openhaard vervuilt ook zijn er meer van dan oltimers

oltimers op gas hoe schoon wil je het hebben

ze komen geld te kort en de auto is de makelijkste geld koe

en de portomonee van de arbeider

geachte baas

wilt u zo vriendelijk zijn om mij te ontslaan?

nee het licht niet aan mijn droombaan .koste me jaren om zover te komen

apk keurmeester zware en lichte voertuigen heel precies werk

een echte specialist ,noemt u mij en daar hangt een pittig prijs kaartje aan

geen enkele klacht over het mooie salaris wat u elke maand op mijn bank rekening stort

de fijne collega,s de gezellige borrels

ik zal het missen maar het gaat echt niet langer

begrijp me goed , meneer ,ik moet aan mijn gezin en mijn carriere denken ,dus daarom:ik kan me niet veroorloven om officieel te werken

kruiwagen vol poen als zorgpremie bovenop mijn zware hypotheek mijn oltimers geen klote meer waard

ik moet wel de ww en daarna de steun in .

kost de zorg me bijna niks meer

bovendien de klassieke auto bezitters met hun geld sores kunnen u bedrijf niet langer betalen

en staan bij mij in de rij met zwarte klusjes

zo als u zei, meneer :hard werken moet worden beloond .

daarom hou ik nu mijn hand op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff dan kan ik gerust nog 8 jaar over de restauratie van m'n 69-er Alfaatje doen. Plezier gaat er zo wel heel erg hard vanaf. Niet dat het bedrag nu zo hoog zal worden, hij weegt maar een kilo of 980. Kan ik nog wel wat kilo's vanaf schaven tijdens de restauratie door flink met de gatenboor aan de slag te gaan. ( :-) :-) Ja, het is een alfa, ik kan ook niks doen, dan valt ie door de roest vanzelf af :-) :-) ;-) )

Ik zou ook niet weten hoe we hier iets aan kunnen doen, maar als ze in Den Haag nu gewoon eerlijk zouden zeggen dat het ze enkel om het geld te doen is zou ik er minder problemen mee hebben.

Milieu m'n r**t Ja de uitstoot ligt hoger, fijnstof, verbruik etc. maar kom op, voor die 8000km maximaal die er met oldtimers wordt gereden. Voor alle oldtimers in Nederland bij elkaar is dat waarschijnlijk minder vervuiling dan de productie van 10 elektrische of hybride wagens. Zeker de helft rijd op gas, schoner kan het bijna niet.

Als het ze om het milieu te doen is sluit dan gewoon diesel oldtimers uit, maak alleen een uitzondering voor oldtimer tractoren & vrachtwagens. Het zijn de jaren 80 belastingvrije diesels die de laatste jaren massaal zijn geimporteerd die de meeste milieuschade geven. Oude Benz liefhebbers gaan over het algemeen toch voor de benzine versies niet voor de diesels dus die hebben er weinig tot geen last van.

Een andere mogelijkheid. X aantal dagen per jaar dan belastingvrij. Even kosteloos aanmelden via je DigiD of liefst een smartphone app (kun je bij de grens gemakkelijk aan en afmelden, en hoef je je reis niet al te strak te plannen), op de dagen dat je met je oldtimer de weg op gaat, afmelden als je weer terug bent. 50 dagen is denk ik meer dan genoeg. Extra dagen kun je bijkopen.

Ga je zonder je aangemeld te hebben toch de weg op en wordt je gecontroleerd, (ook via bv trajectcontrole camera's) bam meteen 1500,- euro boete. Uitzondering als de wagen op straat binnen 300 meter van het registratie adres gezien wordt (niet iedereen heeft een garagebox of andere stalling) Dan is de pret voor de goedkope dieselaars er zo vanaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een andere mogelijkheid. X aantal dagen per jaar dan belastingvrij. Even kosteloos aanmelden via je DigiD of liefst een smartphone app (kun je bij de grens gemakkelijk aan en afmelden, en hoef je je reis niet al te strak te plannen), op de dagen dat je met je oldtimer de weg op gaat, afmelden als je weer terug bent. 50 dagen is denk ik meer dan genoeg. Extra dagen kun je bijkopen.

Ga je zonder je aangemeld te hebben toch de weg op en wordt je gecontroleerd, (ook via bv trajectcontrole camera's) bam meteen 1500,- euro boete. Uitzondering als de wagen op straat binnen 300 meter van het registratie adres gezien wordt (niet iedereen heeft een garagebox of andere stalling) Dan is de pret voor de goedkope dieselaars er zo

?Ik vind dit een redelijk alternatief daar zou ik mee kunnen leven. In principe net als vroeger toen kon je met een 60 dagen kaart de weg op dit was dan wel voor campers maar zo'n soort regel en dan op basis wat PepijS hier boven beschrijft, goed idee. :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vind wel mals je toch niet veel rijd haal dan het gas eruit heeft geen zin dan

en je bespaart ook op de belasting

een cj gaat ongeveer 175 euro kosten per 3 maanden om daar nou je jeep voor weg te doen

maar blijft een vreemde zaak zo

weet niet hoe dat in de eu opgepakt gaat worden we zijn toch eeeen

scoob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vind wel mals je toch niet veel rijd haal dan het gas eruit heeft geen zin dan

en je bespaart ook op de belasting

een cj gaat ongeveer 175 euro kosten per 3 maanden om daar nou je jeep voor weg te doen

maar blijft een vreemde zaak zo

weet niet hoe dat in de eu opgepakt gaat worden we zijn toch eeeen

scoob

Hoe kom je aan die

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar blijft een vreemde zaak zo

weet niet hoe dat in de eu opgepakt gaat worden we zijn toch eeeen

Wij zijn het braafste jongetje van de EU klas en nemen graag het voortouw. Nederland heeft een verdrag ondertekend jaren terug waarin zijn beloven de uitstoot te reduceren. Een groot deel van de personen en bedrijfswagens in Nederland is al aan banden gelegd m.b.t. de uitstoot en nu kunnen ze weer iets aan banden leggen wat geld oplevert en moet lijden tot een reductie van de uitstoot. De bekende 2 vliegen in 1 klap vangen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou voorstellen om de kentekens die er op het moment aangemeld zijn vrij van wegenbelating houden.

En bij invoer van nieuwe oldtimers er pas na 5 jaar in je bezit te zijn belastingvrij word.

Zo stop je nieuw aanvoer vanuit het buitenland.

En dan groeit het aantal ook niet meer.

Er zullen er alleen maar afvallen door ouderdom.

Zo heeft de huidige bezitter geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wist dat het er aan zat te komen. Er rijden namelijk steeds meer Mercedessen 190 en andere relatief moderne auto's rond. Puur en alleen om de belasting te ontduiken. Al die relatief nieuwe auto's hebben helemaal niets met Oldtimers te maken. In mijn optiek is een Oldtimer een auto met de nadruk op OUD. Wat mij betreft gaat de leeftijdsgrens fors naar beneden al geef ik toe dat betalen per kilometer eerlijker zou zijn. Als ik echter naar mijn eigen Nekaf van 1958 kijk dan kan ik de kilometerteller met 2 vingers lostrekken. Erg fraudegevoelig dus. Simpelste oplossing: een Oldtimer is minimaal 50 jaar oud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier wat cijfers m.b.t. import oldtimers.

Als je kijkt naar de parallelimport uit andere Europese landen zie je dat de meeste auto's die in de jaren 2009, 2010 en 2011 in Nederland werden ingevoerd tussen de 25-27 jaar oud waren. Vooral vanaf 2010 en 2011 zie je een enorme groei van oldtimers tussen de 25 en 27 jaar oud. Bij de 25-27 categorie oldtimers kan je je afvragen of je hierbij te maken hebt met liefhebbers van een oldtimer.

2009 totaal 9507 oldtimers waarvan 5060 tussen de 25-27 jaar

2010 totaal 13026 oldtimers waarvan 8162 tussen de 25-27 jaar

2011 totaal 18636 oldtimers waarvan 13277 tussen de 25-27 jaar

329import.jpg

Tijdens een debat in de Tweede Kamer werd duidelijk dat de import van 25 jaar oude dieselauto

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat dus voornamelijk om de oude MB diesels ?

Verplicht een roetfilter en andere emissie eisen stellen.

Dan blijven de normale oldtimers buiten schot en de MB rijders vinden het te veel geld voor een oude auto.

Meer oude auto

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...