Spring naar bijdragen

hvulink

Forum member
  • Aantal bijdragen

    220
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over hvulink

  • Verjaardag 15/09/1973

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Jeep Cherokee Pioneer (1984)
    Jeep Wagoneer Limited (1984)
    Jeep Grand Cherokee (2002)

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2002

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

hvulink's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Te koop voor de ZJ. Een zgn. halve benzinetank incl.benzinepomp en tankslang. Is werkend gedemonteerd. Voor 75 euro. Is 3 cm breder dan de XJ tank waardoor deze wrsl. net niet past onder de XJ. Mvg Harold
  2. Ff klein beetje off-topic: Wat makkelijkste werkt voor de Parrots die enkel voor telefonie gebruikt worden is een Parrot met 'eigen speaker' en mutebox. Dan hoef je alleen de mute- draad (oranje of geel) van je originele radio te pakken en de voeding pak je van achter beide sigarettenaansteker- voedingen (permanent en 'contactslot- onderbroken' spanning). De bedrading van je Jeep blijft daarmee origineel. Speakertjes van de Parrot zijn sterk genoeg om je gesprekspartner goed te verstaan. Greetz Harold
  3. nope; xj (althans de mijne) laat alleen de deursloten open en dicht gaan met de originele afstandbediening. Overigens was dat bij mijn Grand Cherokee uit 2000 ookhet geval. De blokkering kreeg ik eraf door de unlock knop in de deur te bedienen :-)
  4. Mooie info Ab! Heb je misschien ook de draadkleur voor de richtingaanwijzers? Zou helemaal af zijn als ik die ook aangesloten krijg.
  5. Je hebt nieuwe (krachtiger) zenders in deze situatie op de originele deurslotmotoren. Ontvangerkastje past netjes achter kickpanel. Voor de rest werkt alles origineel; omdat je niets doorknipt. Greetz Harold
  6. Hallo Jeepers, Uit stukje ergenis dat de originele afstandbediening van mijn Cherokee XJ uit 1996 het 'matig' deed heb ik de stap naar een aftermarketsetje ondernomen. Met hulp van Amerikaanse Jeep fora erg makkelijk te doen. Een kleine 'how to' voor diegenen die ook graag een goed werkende afstanbedining willen. Allereerst de aanschaf van een nieuw setje zenders en ontvanger. Heb de mijne van Marktplaats (een spy- setje). Ff zoeken naar 'cherokee afstandbediening' en je vindt aanbod incl verzenden voor rond de 35 euro. De Cherokee heeft een 'positieve puls' (positive trigger). Aan de bijrijderskant maak je met 3 schroefjes het raam/ deurslotbedieningspaneeltje los. Op de achterkant zie je de stekker van de lock/unlock schakelaar zitten. Hier lopen 3 draden in: een constante plus (bij mij oranje/wit) een lock (oranje/paars) een unlock (roze/paars) Heb je andere kleurtjes bedrading, dan is met een voltmeter eenvoudig door te meten welke wat doet. Op de schakelaar zitten de lock/unlockdraden naast elkaar (50/50 kans mocht je geen voltemeter hebben :-) Nu je de weet welk draad wat doet, maak je de 'bijrijders kickpanel' los en haal je een accupool los! De kickpanel is het plastic deksel wat voor de deur draaddoorvoer zit (rechtsonderaan bij bijrijdersvoeten). Na deze te hebben gedemonteerd kijk je naar een hoop draden. Welke je zoekt zijn de kleuren die je gevonden hebt achter het bedieningspaneeltje. Deze draden komen bij elkaar in een brede stekker, voor het soldeerwerk wat je hebt te doen is deze stekker losklikken gemakkelijker. Soldeer vervolgens de volgende bedradingen (natuurlijk volgens schema leverancier!) - Op de constante plus: de voeding van de ontvanger en de voeding van de 2 'trigger (lock/unlock) draden' - De 'lock trigger' draad op oranje/paars - De 'unlock trigger' draad op roze/paars Massadraad maak je eenvoudig vast aan de bout waarmee je dashbord vastzit (rechtsboven ter hoogte van kickpanel en dashbord). Nu kun je gaan testen. Accupool er weer op en tadaaa... geniet van een werkende afstandbediening! Mocht je vragen hebben of aanvullingen...go ahead! Greetz Harold
  7. Ivm opruiming gratis 2 banden met nog ruim APK proof profiel (min. 3-4mm). 235/65 r17 104H
  8. Thanks Dogjeeper, Op internet (modderpoel) ook nog wat gevonden mbt overbrengingen: De 4.0l automaat heeft 3.54 De 4.0l handgeschakeld heeft 3.07 De 2.5 l 4 cyl heeft 4.10 De 2.1 heeft als ik me nie vergis 3.73 Voor diegenen die ook nieuwsgierig waren :-)
  9. Na wat speurwerk in andere topics er achter gekomen dat de overbrengingsverhouding van een handbak en automaat anders zijn. Niet interessant dus de swap die ik voor ogen had. Op zich toch nog wel nieuwsgierig of assen met gelijke overbrengverhouding welte swappen zijn. Greetz Harold
  10. Hallo Jeepers, Is de dana35 non c-clipas makkelijk over te zetten op een Cherokee met een c-clip dana 35? De aandrijflijn van de c-clip as maakt geluid wat ik liefst zie verdwijnen. Zijn de aansluitpunten van ophanging, remmen enz. gelijk? Hoop op reacties van Jeepers met ervaring in deze eventuele swap. Greetz Harold
  11. Gezocht in nette staat interieur oude model (pre- faselift tot 1997). Groet Harold
  12. Sorry, heb WJ verkocht. Dus foto gaat niet. Zal even zoeken op internet.Lees deze topic ff http://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php?t=174965 Good luck!
  13. Hebben een Gc uit 2002. Idem zelfde recall. Morgen ook maar even bellen. Vraag me af vanaf welk bouwjaar deze recall geldt?
  14. De kachelradiateur wordt echt niet warm. Klein beetje lauw misschien. Opening naar de blenddoors al open gezaagd met deze dorpsgenoot :-) . Of lucht of de slangen verkeerd aangesloten na een motorswap. To be continued...
  15. 5e cilinder de uitlaat lifter is meest voorkomend. Hier een how to. http://www.ehow.com/how_8011373_remove-lifters-jeep-40.html en een filmpje Good luck!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...