Spring naar bijdragen

aanschaf jeep grand cherokee


invader
 Share

Recommended Posts

Ben het wel met je eens, maar dit geval was het toch net ff iets te steil en te glad om op 1500 km van huis zomaar even op te rijden. :thumbsup:

Daarnaast had de WJ in kwestie een flink gemodificeerde ophanging.

Die WK is inderdaad gemodificeerd, maar de WJ was geheel standaart.

de deen wees op quatra drive. Dat bijzonder goed fungeerde.

Maar ik ga geen wrangler afkraken hoor.:)Maar ga niet zeggen dat een grand cherokee niet terrein waardig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Die WK is inderdaad gemodificeerd, maar de WJ was geheel standaart.

de deen wees op quatra drive. Dat bijzonder goed fungeerde.

Maar ik ga geen wrangler afkraken hoor.:)Maar ga niet zeggen dat een grand cherokee niet terrein waardig is.

Absoluut niet. Ik zal de laatste zijn die dat zal zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bv in Geilenkirchen met de YJ alsook met de WJ dezelfde proeven gereden. Ik kan zeggen dat het met de WJ beetje "makkelijker" gaat, comfortabeler bedoel ik dan. MAAR DOET DEZELFDE PROEVEN. Soms lukte het met de YJ (korte wielbasis) beter, maar V8 automaat in het terrein prefereer ik boven de L6 schakel. En mijn WJ is standaard en de YJ beetje gemodificeerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot 2002 was ie de snelste daarna kwamen de cayennetjes e.d, maar een X5 4.4i of een ML 55 AMG kan ie nog steeds met gemak ze kontje aan laten zien, zo weer even verder ontopic, standaard kunnen ze al veel laat staan gemodificeerd;) oh ja de SRT heeft het verschil weer goed gemaakt.

Dat was in 98...intussen is er wel wat verschil in de sufjes en Jeep.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

goede avond nogmaals ik zou nog een samenvatten waar ik wat meer over te weten zou willen komen.

ik wil graag een jeep grand cherokee ''''''Laredo'''''' aanschaffen om eens in de tijd over zandwegen en in de modder te gaan spelen.

verder is het ow zo fijn dat het beest 3500 kilo kan trekken.

liefs een L6 motor erin, heb namelijk vernomen dat qwa gewicht scheelt met terrein rijden.

heb ook gelezen dat de L6 het ook goed doet met de quadradrive maar een v8 beter!!.

graag hier nog wat weetjes, meningen over,

het wordt een zj en geen wrangler!!!..

bijvoorbaat alvast dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey invader ik ben van de week met mijn auto in hoek van holland wezen rijden zie fotos van mede jeepers op het forum.

En ik kan niet anders zeggen dat dat perfect gaat met de v8.

ik moet er wel bij zeggen dat ik nog weinig ervaring heb wat betreft terrein rijden ,maar ik ging na wat oefenen met gemak de steile hellingen op en af

en als je echt het zware werk wil doen kan je misschien beter een wrangler nemen

het verschil in koppel tussen de 4.0 l6 en 5.2 v8 is best groot.

de 4.0 heeft een koppel van 290nm terwijl de 5.2een koppel van 400nm heeft .

en als jij er terrein banden onder zet denk ik? dat je dat gewicht wel kan verwaarlozen , als ik jouw was zou ik eerder kiezen tussen de 5.2 en de 5.9 .:whistle:

het geluid van die v8 klinkt als muziek in de oren:wub:

maar ja dat is mijn menig dan he ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij mij is het het verbruik met standaard wegbanden 1 op 6

nu met verhoging en bf goodrich banden 275/70r16 1 op een 4 a 5

op gas welteverstaan. het hoge verbruik neem ik maar voor lief :wub:als je zuinig wilt rijden moet je er niet aan beginnen dan is het mischien beter om een suzuki jimny aan te schaffen

joh... je leeft maar 1 keer en ik zou zeggen ga voor de jeep!!! al is ie in verbruik niet cheap......:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik mijn ZJ af en toe voor in het terrein. Gaat uitstekend. Inderdaad geen Wrangler maar kan aardig meekomen. Verbruik, standaard 1 op 6, of je hard of zacht rijd. En ja, het geluid van een V8 is verslavend, raampje open, gas geven. Verder bij de aanschaf van een Grand Cherokee wel bedenken dat reparaties iets duurder zijn dan gebruikelijk. Maar er zijn goede garages, zoals Maasbach in Amersfoort. Enorme kennis van alles wat Jeep (en andere 4 x 4) aangaat. En heeft altijd een alternatief als iets niet gaat of het niet doet, zoals mijn radio onlangs. Nu een front van een Chrysler Voyager in laten bouwen en een standaard radio. Gaat uitstekend op de bestaande versterker. Kortom, het is een hoop fun om in een Jeep te rijden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik mijn ZJ af en toe voor in het terrein. Gaat uitstekend. Inderdaad geen Wrangler maar kan aardig meekomen.

:P

Ik weet dat dit vrij off-topic gaat, maar...

Afgezien van hele korte bultjes rijdt een standaard GC in het terrein rondjes om een standaard Wrangler.

Dat na verbouwen en de kunde van de bestuurder andere dingen gebeuren kan allemaal wel, maar de Quadra bakken maken een vreselijk groot verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede avond allemaal, bedankt voor alle reacties maar weer.

het verbruik maakt me niet uit, daar gaat het me niet om.

ik was gewoon eens benieuwd of dat verschil zou maken, het klinkt wel heel logisch dat de l6 meer moet werken om het zelfde te kunnen als de v8. dus..

heb me dit weekend is rond gekeken op marktplaats, speurders en autoscout24.nl voor de grand cherokee, er staan er aardig wat te koop maar de meesten hebben toch best veel km op de teller.

ik ben opzoek naar een jeep met ongeveer 140 160.000 kilometer, dus blijf afwachten tot het juiste moment....

verder nog even reactie over het onderhoud, hier in valkenburg zit een dealer in jeep onderdelen heb ik vernomen dus dat zal het probleem wel niet zo zijn als er eens wat stuk gaat.

naja toch weer bedankt.

topic laat maar gwoon verder lopen, kijken of ik nog wat meer te weten kom.

gegroet Sander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk als je bij de dealer je onderhoud en reparaties wil laten doen het zo over is met de lol van terrein rijden...

Niet alleen de prijzen daar van de onderdelen maar zeker ook 't arbeidsloon wat die gasten tellen!.!..

Of het moet zijn dat geld geen rol speeld, maar koop er dan eentje om de kar te trekken en zet er een mooie Rubicon achter op om mee te spelen in 't terrein..

Sorry maar niet om 't een of ander..

Ik ga ook pas een jaartje of 10 terrein rijden maar een ZJ als terreinbeest moet ik nog tegen komen!

Als je eenmaal met een CJ, YJ of TJ bezig bent geweest (buiten de bospaadjes en regenplassen om..) weet je wat een Jeep kan in 't terrein en daar kan geen ZJ aan tippen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verder nog even reactie over het onderhoud, hier in valkenburg zit een dealer in jeep onderdelen heb ik vernomen dus dat zal het probleem wel niet zo zijn als er eens wat stuk gaat.

gegroet Sander

Denk dat je Bastings bedoelt :bye1:

En wat betreft een zj als tereinbeest, kijk eens bij ogdak:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal, even voor bossie!

ik ga lichtterrein rijden.. ik weet niet wat dat bij jou in de omgeving inhoud dat je je de auto helemaal kapot moet rijden ofzo???

laat mij maar lekker in de '' modderplasjes enzo spelen'' zoals jij dat zegt.

btw larsjonk ogdak zegt me niks maar ga gelijk even opzoeken..

moet mijn vw caddy nog zien te verkopen ben ik nou even mee bezig..

hoor het wel weer bedankt

groeten Sander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ALS JE NOG EN GOEDE ZOEKT.... IK GA die van mij met pijn in het haRT VERKOPEN :D 100% in orde 2 inch opgehoogd, brede bfg all terrain banden

lpg g3 en heb er maar 1 keer een halve daG mee in het terrein gereden

5.9 UIT 98

EXCUSES CAps, drank over toetsenbord gehad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Invader en de rest.

Verbruik zal de verschillen niet groot zijn, Het is wat je doet met je rechter voet.

Onderhoud, zelf reparaties.

Ik denk dat die bij een I6 makkelijker zijn dan bij de V8.

Nu heb ik alleen ervaring met de V8 4.7 L van mijn WJ en een TJ 4L.

Maar als je de tijd neemt, kun je heelveel zelf doen. En dat is ook :)

en bespaar je veel geld. ook dat is :(

ga je op gas rijden, denk aan je kleppen.

maar ook daar zit verschillen in het type moter.

( althans de gasboer hier zegt dat de 4.7 L er beter op gas doet)

succes :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal, even voor bossie!

ik ga lichtterrein rijden.. ik weet niet wat dat bij jou in de omgeving inhoud dat je je de auto helemaal kapot moet rijden ofzo???

laat mij maar lekker in de '' modderplasjes enzo spelen'' zoals jij dat zegt.

btw larsjonk ogdak zegt me niks maar ga gelijk even opzoeken..

moet mijn vw caddy nog zien te verkopen ben ik nou even mee bezig..

hoor het wel weer bedankt

groeten Sander.

het gaat er mij totaal niet over of je wel of niet "terrein" gaat rijden.

ik vind ook dat je totaal in over eenstemig met jezelf moet weten

wat je gaat rijden....met wat je

zelf wil/kan/moet/zou willen doen/zou moeten willen doen..

daar kan ieder zijn eigen invulling aan geven.

maar dan blijf ik nog bij mijn standpunt...

als je echt extreem gaat dan kan geen xj mij bij houden.

en das helemaal niet denegrerend bedoeld of zo maar ik heb er een hekel

aan als er "bepaalde personen"" zijn die beweren dat ze toch wel bij komen....

ik vind 't goed(en zelfs leuk als ze dat zeggen), maar dan ook bewijzen graag!.!.

Mammut op de 21e..

Gr,Ikke....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...