Black Moose Geplaatst April 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2009 Ben het wel met je eens, maar dit geval was het toch net ff iets te steil en te glad om op 1500 km van huis zomaar even op te rijden. Daarnaast had de WJ in kwestie een flink gemodificeerde ophanging. Die WK is inderdaad gemodificeerd, maar de WJ was geheel standaart. de deen wees op quatra drive. Dat bijzonder goed fungeerde. Maar ik ga geen wrangler afkraken hoor.:)Maar ga niet zeggen dat een grand cherokee niet terrein waardig is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2009 Die WK is inderdaad gemodificeerd, maar de WJ was geheel standaart.de deen wees op quatra drive. Dat bijzonder goed fungeerde. Maar ik ga geen wrangler afkraken hoor.:)Maar ga niet zeggen dat een grand cherokee niet terrein waardig is. Absoluut niet. Ik zal de laatste zijn die dat zal zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst April 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2009 Dit is volgens mij de meest luxe ZJ, en was toen de snelste SUV ooit gemaakt 'The fastest SUV in the world' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2009 Dat was in 98...intussen is er wel wat verschil in de sufjes en Jeep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WJ-Theo Geplaatst April 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2009 Ik heb bv in Geilenkirchen met de YJ alsook met de WJ dezelfde proeven gereden. Ik kan zeggen dat het met de WJ beetje "makkelijker" gaat, comfortabeler bedoel ik dan. MAAR DOET DEZELFDE PROEVEN. Soms lukte het met de YJ (korte wielbasis) beter, maar V8 automaat in het terrein prefereer ik boven de L6 schakel. En mijn WJ is standaard en de YJ beetje gemodificeerd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DATZZ5.9 Geplaatst April 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2009 Tot 2002 was ie de snelste daarna kwamen de cayennetjes e.d, maar een X5 4.4i of een ML 55 AMG kan ie nog steeds met gemak ze kontje aan laten zien, zo weer even verder ontopic, standaard kunnen ze al veel laat staan gemodificeerd;) oh ja de SRT heeft het verschil weer goed gemaakt. Dat was in 98...intussen is er wel wat verschil in de sufjes en Jeep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
invader Geplaatst April 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 28, 2009 ook goede avond allemaal, veel verschillende meningen over de zj.... als ik me niet vergis en zo op interslet rondkijk dan kom ik toch best veel filmpjes met offroadende zj's tegen kan ook aan mij liggen??? en ze zijn er zeker nog met wienig kilometers.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
invader Geplaatst April 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 28, 2009 goede avond nogmaals ik zou nog een samenvatten waar ik wat meer over te weten zou willen komen. ik wil graag een jeep grand cherokee ''''''Laredo'''''' aanschaffen om eens in de tijd over zandwegen en in de modder te gaan spelen. verder is het ow zo fijn dat het beest 3500 kilo kan trekken. liefs een L6 motor erin, heb namelijk vernomen dat qwa gewicht scheelt met terrein rijden. heb ook gelezen dat de L6 het ook goed doet met de quadradrive maar een v8 beter!!. graag hier nog wat weetjes, meningen over, het wordt een zj en geen wrangler!!!.. bijvoorbaat alvast dank. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ricardo Geplaatst April 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 28, 2009 hey invader ik ben van de week met mijn auto in hoek van holland wezen rijden zie fotos van mede jeepers op het forum. En ik kan niet anders zeggen dat dat perfect gaat met de v8. ik moet er wel bij zeggen dat ik nog weinig ervaring heb wat betreft terrein rijden ,maar ik ging na wat oefenen met gemak de steile hellingen op en af en als je echt het zware werk wil doen kan je misschien beter een wrangler nemen het verschil in koppel tussen de 4.0 l6 en 5.2 v8 is best groot. de 4.0 heeft een koppel van 290nm terwijl de 5.2een koppel van 400nm heeft . en als jij er terrein banden onder zet denk ik? dat je dat gewicht wel kan verwaarlozen , als ik jouw was zou ik eerder kiezen tussen de 5.2 en de 5.9 . het geluid van die v8 klinkt als muziek in de oren:wub: maar ja dat is mijn menig dan he .. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
invader Geplaatst April 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2009 hey ricardo, dat koppel is inderdaad wel een groot verschil. ik ga me er toch eens meer in verdiepen. ik zou het liefste ook een echte v8 willen maar weet je ook het verschil tussen een l6 en een v8 qwa verbruik?? groet Sander. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2009 Verbruikt van L6 en V8 zal niet veel verschillen, de L6 is weliswaar op papier zuiniger, maar moet iets harder werken om hetzelfde gewicht te verslepen. Als brandstof verbruik een probleem is, kun je beter geen Jeep kopen...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst April 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2009 Verschil in verbruik: houdt het op "zeer veel" voor de V8 en "heel veel" voor de I6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2009 Verschil in verbruik: houdt het op "zeer veel" voor de V8 en "heel veel" voor de I6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ricardo Geplaatst May 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2009 bij mij is het het verbruik met standaard wegbanden 1 op 6 nu met verhoging en bf goodrich banden 275/70r16 1 op een 4 a 5 op gas welteverstaan. het hoge verbruik neem ik maar voor lief :wub:als je zuinig wilt rijden moet je er niet aan beginnen dan is het mischien beter om een suzuki jimny aan te schaffen joh... je leeft maar 1 keer en ik zou zeggen ga voor de jeep!!! al is ie in verbruik niet cheap...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HarmV Geplaatst May 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 Ik gebruik mijn ZJ af en toe voor in het terrein. Gaat uitstekend. Inderdaad geen Wrangler maar kan aardig meekomen. Verbruik, standaard 1 op 6, of je hard of zacht rijd. En ja, het geluid van een V8 is verslavend, raampje open, gas geven. Verder bij de aanschaf van een Grand Cherokee wel bedenken dat reparaties iets duurder zijn dan gebruikelijk. Maar er zijn goede garages, zoals Maasbach in Amersfoort. Enorme kennis van alles wat Jeep (en andere 4 x 4) aangaat. En heeft altijd een alternatief als iets niet gaat of het niet doet, zoals mijn radio onlangs. Nu een front van een Chrysler Voyager in laten bouwen en een standaard radio. Gaat uitstekend op de bestaande versterker. Kortom, het is een hoop fun om in een Jeep te rijden... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 Ik gebruik mijn ZJ af en toe voor in het terrein. Gaat uitstekend. Inderdaad geen Wrangler maar kan aardig meekomen. Ik weet dat dit vrij off-topic gaat, maar... Afgezien van hele korte bultjes rijdt een standaard GC in het terrein rondjes om een standaard Wrangler. Dat na verbouwen en de kunde van de bestuurder andere dingen gebeuren kan allemaal wel, maar de Quadra bakken maken een vreselijk groot verschil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
invader Geplaatst May 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 goede avond allemaal, bedankt voor alle reacties maar weer. het verbruik maakt me niet uit, daar gaat het me niet om. ik was gewoon eens benieuwd of dat verschil zou maken, het klinkt wel heel logisch dat de l6 meer moet werken om het zelfde te kunnen als de v8. dus.. heb me dit weekend is rond gekeken op marktplaats, speurders en autoscout24.nl voor de grand cherokee, er staan er aardig wat te koop maar de meesten hebben toch best veel km op de teller. ik ben opzoek naar een jeep met ongeveer 140 160.000 kilometer, dus blijf afwachten tot het juiste moment.... verder nog even reactie over het onderhoud, hier in valkenburg zit een dealer in jeep onderdelen heb ik vernomen dus dat zal het probleem wel niet zo zijn als er eens wat stuk gaat. naja toch weer bedankt. topic laat maar gwoon verder lopen, kijken of ik nog wat meer te weten kom. gegroet Sander Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst May 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 Ik denk als je bij de dealer je onderhoud en reparaties wil laten doen het zo over is met de lol van terrein rijden... Niet alleen de prijzen daar van de onderdelen maar zeker ook 't arbeidsloon wat die gasten tellen!.!.. Of het moet zijn dat geld geen rol speeld, maar koop er dan eentje om de kar te trekken en zet er een mooie Rubicon achter op om mee te spelen in 't terrein.. Sorry maar niet om 't een of ander.. Ik ga ook pas een jaartje of 10 terrein rijden maar een ZJ als terreinbeest moet ik nog tegen komen! Als je eenmaal met een CJ, YJ of TJ bezig bent geweest (buiten de bospaadjes en regenplassen om..) weet je wat een Jeep kan in 't terrein en daar kan geen ZJ aan tippen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 Ik had het over standaard. Maar goed.. neem dan van mij aan dat het eerder andersom is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst May 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2009 verder nog even reactie over het onderhoud, hier in valkenburg zit een dealer in jeep onderdelen heb ik vernomen dus dat zal het probleem wel niet zo zijn als er eens wat stuk gaat. gegroet Sander Denk dat je Bastings bedoelt En wat betreft een zj als tereinbeest, kijk eens bij ogdak:P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
invader Geplaatst May 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2009 hoi allemaal, even voor bossie! ik ga lichtterrein rijden.. ik weet niet wat dat bij jou in de omgeving inhoud dat je je de auto helemaal kapot moet rijden ofzo??? laat mij maar lekker in de '' modderplasjes enzo spelen'' zoals jij dat zegt. btw larsjonk ogdak zegt me niks maar ga gelijk even opzoeken.. moet mijn vw caddy nog zien te verkopen ben ik nou even mee bezig.. hoor het wel weer bedankt groeten Sander. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst May 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2009 ALS JE NOG EN GOEDE ZOEKT.... IK GA die van mij met pijn in het haRT VERKOPEN 100% in orde 2 inch opgehoogd, brede bfg all terrain banden lpg g3 en heb er maar 1 keer een halve daG mee in het terrein gereden 5.9 UIT 98 EXCUSES CAps, drank over toetsenbord gehad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2009 EXCUSES CAps, drank over toetsenbord gehad Niet alles geloof ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst May 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2009 Hoi Invader en de rest. Verbruik zal de verschillen niet groot zijn, Het is wat je doet met je rechter voet. Onderhoud, zelf reparaties. Ik denk dat die bij een I6 makkelijker zijn dan bij de V8. Nu heb ik alleen ervaring met de V8 4.7 L van mijn WJ en een TJ 4L. Maar als je de tijd neemt, kun je heelveel zelf doen. En dat is ook en bespaar je veel geld. ook dat is ga je op gas rijden, denk aan je kleppen. maar ook daar zit verschillen in het type moter. ( althans de gasboer hier zegt dat de 4.7 L er beter op gas doet) succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst May 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2009 hoi allemaal, even voor bossie!ik ga lichtterrein rijden.. ik weet niet wat dat bij jou in de omgeving inhoud dat je je de auto helemaal kapot moet rijden ofzo??? laat mij maar lekker in de '' modderplasjes enzo spelen'' zoals jij dat zegt. btw larsjonk ogdak zegt me niks maar ga gelijk even opzoeken.. moet mijn vw caddy nog zien te verkopen ben ik nou even mee bezig.. hoor het wel weer bedankt groeten Sander. het gaat er mij totaal niet over of je wel of niet "terrein" gaat rijden. ik vind ook dat je totaal in over eenstemig met jezelf moet weten wat je gaat rijden....met wat je zelf wil/kan/moet/zou willen doen/zou moeten willen doen.. daar kan ieder zijn eigen invulling aan geven. maar dan blijf ik nog bij mijn standpunt... als je echt extreem gaat dan kan geen xj mij bij houden. en das helemaal niet denegrerend bedoeld of zo maar ik heb er een hekel aan als er "bepaalde personen"" zijn die beweren dat ze toch wel bij komen.... ik vind 't goed(en zelfs leuk als ze dat zeggen), maar dan ook bewijzen graag!.!. Mammut op de 21e.. Gr,Ikke.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.