Spring naar bijdragen

RANDOMAN

Forum member
  • Aantal bijdragen

    615
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Over RANDOMAN

  • Verjaardag 28/03/1975

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    (Nog)Geen Jeep
  • Bouwjaar
    N.v.t.

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Inschakelen
  1. RANDOMAN

    Injector nummer 1 krijgt geen ground pulse

    Update: pcm is stuk.
  2. RANDOMAN

    Injector nummer 1 krijgt geen ground pulse

    Misschien een domme vraag, maar wat moet ik dan precies meten?
  3. RANDOMAN

    Injector nummer 1 krijgt geen ground pulse

    okee, puls gecheckt direct vanaf de ecm door daar de lamp op te zetten. Ik krijg puls op B5 (injector 3) Geen puls maar vol brandend op B4 (injector 1). Kapotte ecm of toch nog ergens een gammele draad?
  4. RANDOMAN

    Injector nummer 1 krijgt geen ground pulse

    http://www.jtec.info/index.php?title=1996_-_1999_Jeep_Cherokee_I-6_4.0_XJ pin b4 draait om de 1e injector. kan ik daar iets van af lezen? Zoja welke test kan ik daar uitvoeren?
  5. Ik ben steeds wat dichterbij een stap in de oplossing maar nog niet helemaal. Situatie: Jeep XJ 4.0 98/99 Deel bedrading lpg systeem loopt via een aftakking van de eerste Injector. Die bedrading heeft tegen fan aangelopen waardoor twee draden kapot zijn gegaan. Dat is inmiddels herstelt (aan elkaar gedraaid). Blijft nu over het probleem dat de auto op 5 cilinders loopt. Foutcode P0201 + brandende ''check engine light'' op dashboard . Inmiddels al aan gedaan: - nieuwe bougies - nieuwe kabels / rotor / verdeler Verder getest: - Stroom gaat door de injectors / ohm test ook goed doorlopen Het probleem: Injector 1 geeft geen puls op de negatieve zijde, maar brand continu met een testlamp, itt de andere injectors. Dat zal de oorzaak zijn van het niet werken van de injector en de auto op 5 cil loopt. Nu is de vraag; wat is de volgende stap waar ik moet gaan zoeken? Een kapotte PCM? Bedrading naar de PCM? (dit lijkt mij niet heel aannemelijk omdat de bedrading tussen accu en injector kapot was gegaan). Misschien toch ergens anders zoeken? Kan ik nog testen op de PCM zelf of daar wel een puls uit gaat? Heb al redelijk wat tips en hulp van Siert gehad. Maar die durf ik niet dagelijks te bellen dus een topic aangemaakt 🙂
  6. RANDOMAN

    1 x velg jeep xj 1999

    Ik ben op zoek naar 1 velg. Jeep XJ 1999 Is voor het reservewiel, dat ik nu dus niet heb :-) Graag omgeving Rotterdam, of iets in de buurt.
  7. RANDOMAN

    XJ, onderdeel raam / deuropener

    Ik zoek een het rode onderdeeltje op de foto (foto klikken) . Is afgebroken bij het bevestigen van een raammotor. Moet op het ijzeren ding komen dat de deur afsluit of opent. Deur sluit wel op afstandbediening, dus s voor het mnuale gedeelte knop binnen in auto. Alvast bedankt.
  8. RANDOMAN

    Trekgewicht op kenteken import auto vanuit UK

    Ja die werkt maar staat geen trekgewicht bij.
  9. RANDOMAN

    Trekgewicht op kenteken import auto vanuit UK

    Ik heb gedaan wat je hebt aangegeven. Onderstaand de reactie. Daarna ben ik aan de slag gegaan met het mailadres dat aangegeven is in onderstaande mail. customerassist 13-09-2017 Dear Arjan:Thank you for contacting the FCA US Customer Assistance Center.Your vehicle was built to export specifications I do not have access to the information you are requesting. Please contact our local FCA officesin your area at Jeep at 00800 0 426 5337 or email them at: customercareinternational@fiat.com.That Center is staffed with trained professionals ready, to address yourconcerns. Thanks again for your email. Sincerely, Sharon Customer Service RepresentativeFCA US Customer Assistance Center
  10. RANDOMAN

    Trekgewicht op kenteken import auto vanuit UK

    Ja, nu gaan jeep (vanuit italie (fiat - aardige man overigens)) en rdw naar elkaar wijzen. RDW wil een built sheet hebben van de importeur. Jeep zegt dat ik een met een vergelijkbare auto naar het rdw moet gaan en dan verzoeken of hetzelfde gewicht op kenteken mag. Dit schiet noet op. En het begon nog zo hoopvol ivm de vlotte en snelle medewerking vanuit Italie, ik werd zelfs telefoisch benaderd. Het suffe van dit alles is nog wel dat onder de motorkap, onder het VINnummer, allerlei gewchten vermeld staan waarvan ik vermoed ook het teek of treingewicht. Ik voeg het bij. Je zou dan toch zeggen dat dit afdoende zou moeten zijnn voor de rdw zeker gezien het gegeven dat er niet al teveel variatie is voor de 4.0 liter motoren. Het laagste max. trekgewicht is voor mij al meer dan voldoende. Hoe moeiliijk kan het allemaal weer gemaakt worden.
  11. RANDOMAN

    Trekgewicht op kenteken import auto vanuit UK

    Niet dus. Links ingevuld nika ontvangen. Wel contact met Jeep wat nu in Italie zit maar die kwamen ook weer met een hoop onzi n. Gaven me de tip om een vergelijkbaar kenteken bij rdw aan te leveren van een soortgelijk voertuig. Word er een beetje moedeloos van, hoe moeilijk kan het zijn om een builtaheet aan te leveren...
  12. RANDOMAN

    Kachel kabel probleempje

    Klopt het is gelukt met wat buigen en wat derailleur olie. Doet het ook prima met het afgebroken palletje. Thx had al bijna een andere unit gekocht.
  13. RANDOMAN

    Trekgewicht op kenteken import auto vanuit UK

    Vanochtend gedaan. Thx. Ik laat het weten als ie er is..
  14. RANDOMAN

    Trekgewicht op kenteken import auto vanuit UK

    Thanks voor de uitgebreide uitleg. Ik had de zoekfunctie al gebruikt. Maar kwam daar niet verder mee. De linkjes in oude tpics werken niet meer. En de optie om een kentekenbewijs van een soortgelijke mee te nemen werd al direct afgeserveerd aan de telefoon door de rdw medewerker. Ik heb volgens die man echt een built sheet nodig met daarop vermeld mijn vincode.
  15. Goedemiddag, Ik heb een xj meegenomen uit het VK. Ingevoerd in Nederland en op het kenteken staat dat er niets mag worden getrokken met het ding. Aanvraag ingediend bij RDW dat aan te passen want er zit inmiddels een trekhaak op. Nu geeft RDW aan dat er vanuit de fabrikant niets vermeld staat in hun systemen. Het betreft een facelift XJ 4.0 limited , bouwjaar 1998 op kenteken gezet in 1999. Nu wil het RDW een built sheet waarop mijn vin-nummer staat vermeld de trekgewichten./ Probleem is dat ik niet wet waar ik die gegevens op ka vragen. Ik heb het bij FIAT geprobeerd aangezien die nu Jeep in hun stal hebben. Ik heb vanuit de VS een document uit 1998 waarop alle specs staan, inclusief de 5000 LB maximale trekgewicht. Dat is 2267 KG, en dat is ook wat autoweek op de site aangeeft als maximale trekgewicht voor dit model; http://www.autoweek.nl/kentekencheck/JP-640-P specs Op autoweek weten ze dus wel precies wat mijn auto mag trekken, bij het RDW niet. Hoe komt autoweek dan aan de data? Dan is het trekgewicht sowieso voertuig en modelspecifiek lijkt me. Het komt ook exact overeen met wat op in een brochuire staat. Zie bijlage PDF voor de specs die ik vanuit de VS ontving. Op blad 4 de data mbt trekken van aanhang. Om een lang verhaal kort te maken; hoe krijg ik dat trekgewicht nu op mijn kenteken zonder al te veel poespas. 1998_Jp_Cherokee_Specs.pdf
×