Spring naar bijdragen

RANDOMAN

Forum member
  • Aantal bijdragen

    647
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Over RANDOMAN

  • Verjaardag 28/03/1975

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    (Nog)Geen Jeep
  • Bouwjaar
    N.v.t.

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Inschakelen
  1. RANDOMAN

    Versterker bypass

    Thx voor de duiding, het betreft een: Class D - 45 watts RMS/100 peak x 4 channels radio Powerful in-dash amplification1 By incorporating a highly efficient class-D amplifier into the receiver, the WX-GS920BH can realize outstanding output power – 180W CEA2006 RMS (4 x 45W)1 – from a compact body. The amp also minimizes the electromagnetic interference that can generate a hiss as volume levels increase, leaving you free to enjoy enhanced sound quality at any volume. Geen idee wat de standaard dikte draad is die richting accu loopt maar zal die toekomstig eens vervangen (als het wat warmer is). Ik zet de boel toch niet vol aan 🙂
  2. RANDOMAN

    Versterker bypass

    Helemaal geweldig hier kan ik wat mee! Heb inderdaad 6.5 inch speakers geplaatst maar die zitten er alweer een tijdje in. Ik zla eens op zoek gaan naar een wat dikkere voedingskabel. Alleen wat ik dan niet helemaal snap, de voeding isokabel op radio is zelf ook van geringe dikte. Dat blijft dan toch altijd een zwak punt lijkt me..?
  3. RANDOMAN

    Versterker bypass

    Thx Bob. Ik heb een Sony radio gekocht met (ingebouwde) 4x100 watt versterker. https://www.crutchfield.com/S-dnGrKb3w9sW/p_158GS820BT/Sony-MEX-GS820BT.html Radio al omgewisseld en met de infinity amp is het al een wereld van verschil ten opzichte van oude Sony radio. Alle standaard boxen had ik al vervangen voor 100 watt exemplaren. Voor nu is het dus prima, ik ben benieuwd naar hoe het is als de amp is gebypassed. Kwam er al achter dat er inderdaad wat verschillen in de bouwjaren zitten. Ik zou je aantekening graag ontvangen vwb de kleurcodes. Ik weet soms niet wat ze met de afkortingen vd kleuren in de service manuals bedoelen.
  4. RANDOMAN

    Versterker bypass

    Thx voor het op weg helpen, FSM hier GEVONDEN, sowieso wel een goede site met veel info en oude commercial videos over xj: https://xjjeeps.com
  5. RANDOMAN

    Versterker bypass

    Nieuwe radio gekocht met veel betere specs dan de infinity 36670 factory versterker. Ik wil de versterker daarom bypassen en ben op zoek naar een schema vd bedrading vd versterker om deze te omzeilen zodat ik de liggende bedrading kan gebruiken. Iemand een idee / schema? kom er met Google niet echt uit. Infinity 36670 versterker zie foto voor de draadjes:
  6. RANDOMAN

    Defecte brake switch

    ik heb een hele kerstboom aan foutcodes. Al googlend kwam ik terecht op een forum waar iemand precies dezelfde kerstboom aan foutcodes heeft: www.cherokeeforum.com/f2/help-me-diagnose-4-od-shift-issue-possible-nss-242726/ Nu had die persoon allerlei vage problemen met de auto maar die van mij is gewoon rijdbaar. Al gaat de boel de laatste tijd boven de 110 behoorlijk trillen. Lijkt alsof blok dan niet helemaal lekker loopt. Maar met accelereren en dergelijke is er niets aan de hand. Foutcodes gewist maar blijft steeds terug komen. In dat topic op het cherokeeforum is de brake switch de veroorzaker van het euvel. Nu heb ik mijn switch geinspecteerd en daar lijkt op het oog helemaal niets mis mee te zijn. Omdat de codes terug blijven komen denk ik er nu toch aan die switch maar eens te vervangen teneinde te kunnen bepalen of daarmee de boel is opgelost. Vraag; iemand een dergelijk probleem met die brake light switch wel eens gehad icm symptoom trillen auto boven de 110 km pu?
  7. RANDOMAN

    Gez: Dakrek / wieldrager dak XJ 99

    Heb je iets in de weg liggen, ik hoor het graag 🙂
  8. RANDOMAN

    Nieuwe Ecu --> doet het niet

    Thx was echt beetje radeloss aan het worsen en toen dacht ik als.laatste redmiddel, schroef dat ding zelf wel open. Op jeepforum.com een hele besxhrijving met fotos gevonden van iemand met een identiek probleem.
  9. RANDOMAN

    Nieuwe Ecu --> doet het niet

    Spul weer dicht gekit... En hij rijdt weer op alle cilinders , wooeeaa.
  10. RANDOMAN

    Nieuwe Ecu --> doet het niet

    Ps Bestel nooit bij FLAGSHIP1 je pcm onderdelen. Die klojos hebben het gqepresteerd om mij tot 2 keer toe een pcm te sturen van een 5.2 8 cilinder gc. Ondanks dat ik typenummer mee heb gestuurd ban mijn pcm. Oplichters daarzo.
  11. RANDOMAN

    Nieuwe Ecu --> doet het niet

    UPDATE: Na 3 PCMs verder en even zoveel mislukkingen, heb ik de pcm open gemaakt en ben dingen door gaan meten. Een blokje (mofset?) dat correspondeert met cilinder 1 geeft geen waardes. Dat klopt dus met mijn foutmelding mbt de injectie cilinder 1. P0201. Ik zit nu bij een computer repair shop om dat blokje van 2 mm bij 1,5 mm te laten vervangen door 1 van 1 van de donor pcm's die ik heb liggen. Is allemaal wat onconventioneel maar dit is voor mij helaas de enige mogelijkheid de auto weer op 6 ipv 5 cilinders werkende te krijgen. Voor foto binnenkant zie, de bovenste is gaar.
  12. Op lpg is de auto wat (veel) gevoeliger voor mindere bougies, rotor verdeler en kabels is mijn ervaring. Koop geen budgetkabels zoals ik ooit eens deed maar van gangbare kwaliteit.
  13. RANDOMAN

    Nieuwe Ecu --> doet het niet

    Nieuwe geplaatst, doet het ook niet. Sterker nog, als je contact aanzet begint de fan airco hard te draaien zonder reden. Wederom foutmelding p1686. Een skim foutmelding. Dit schiet allemaal niet op zo. Ik heb nu 3 pcms. 2 met skim foutmelding. En één, de originele, werkt alleen 5 vd 6 cilinders. Wat nu 😣 ? op vakantie met de Jeep kunnen we iig vergeten.
  14. RANDOMAN

    “No bus” storing

    Als je daar een adres voor hebt hoor ok dat graag. Dealer waarschijnlijk?
×