Spring naar bijdragen

HarmV

Forum member
  • Aantal bijdragen

    28
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1995

HarmV's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Soortgelijke situatie gehad, ga je niet winnen dit welles-nietes spel. Hoe spijtig het ook is. Bij mij was het ook eenvoudig, een aandrijfafhoes die zou zijn vervangen. Maar werd een maand later wel een reden tot afkeuring. En de APK keurder gaf aan dat deze hoes niet was vervangen, althans niet in het jaar daarvoor.... Het is lastig om een goed bedrijf te vinden, maar uiteindelijk zal het wel lukken. Ik heb er iig een gevonden, en nog dicht in de buurt ook.
  2. Wie kan mij helpen aan een gebruikte koplamp voor mijn ZJ uit 1995. De auto is ingeruild maar bij de laatste wasbeurt is de beglazing van de koplamp verdwenen. Alvast bedankt voor jullie assistentie. Grt Harm
  3. Bij het controleren van de voordifferentieel bleek dat er bij de olie behoorlijk verdund was met water. Er worden nu de lagers e.d. vervangen, kroon en pignon zijn naar alle waarschijnlijkheid nog goed, gezien het feit dat er maar 8000 KM mee gereden is. Allen, dank voor het meedenken!
  4. Het betreft het voordifferentieel. Overigens ben ik ook aan de beurt voor een andere tussenbak, maar daar wordt naar een alternatief (2de hands) gekeken.
  5. Ik heb een uitdaging, vorig jaar heeft een garagebedrijf, na constatering van een gierend geluid bij differentieel kroon en pignon vervangen met alles wat daarbij hoort met een rekening van 1300 EUR. Echter na een jaar en slechts 6000 km verder is het geluid weer daar en heb ik een offerte gekregen van minimaal 600 tot maximaal 1000 euro voor de vervanging van de kroon en pignon....Echter is het toch niet gebruikelijk dat een dergelijke ingreep na een jaar weer opnieuw gedaan moet worden...Hoe hier mee om te gaan? Een beroep doen op de vorige reparateur...? Anyway, ik heb in ieder geval opdracht gegeven de reparatie weer uit te voeren, want het jankende geluid moet weg.
  6. Ik heb een identiek euvel gehad, bleek een kapotte radiator. Er waren lammellen weggerot. Temperatuur blijft gelijk staan, maar als je in een file komt loopt temperatuur toch gauw op. Remedie is radiator even laten afpersen en als het de radiator betreft heb je het euvel snel gevonden. Suc6.
  7. Nieuwe radiator is geplaatst, jemig, er ging toch een hoeveelheid koelvloeistof in, bijna 12 liter.....en dat maal € 6,00. Oude radiator was volledig verrot, allerlei lamellen weggeslagen. Ook weer olie en remolie bijgevuld..... Dat moet weer genoeg zijn voor de komende winter. En tot de conclusie gekomen dat de remblokken ook al bijna op zijn, volgende maand maar weer! Eens een Jeep kopen, snel je geld weg laten lopen.
  8. Ik heb 17" Toyo Proxes banden met M/S vermelding, prima wegligging, gewoon standaard straatbanden, geen enkel bij-effect op harde wegen. En in het terrein, bijvoorbeeld op het strand banden tot 1 bar leeg laten lopen en je komt een heel eind. Het zijn uiteraard geen terreinbanden maar hebben een prima wegligging. Ook in het terrein kan ik een eind komen. Ik heb ook gereden met echte terreinbanden maar dat is een wezenlijk verschil. De vraag blijft, ga je veel het terrein in of af en toe. Dan kun je met bijvoorbeeld de Toyo banden prima volstaan. En als je heel luxe wilt, kun je volstaan met een aparte set banden met terreinbanden.
  9. Vandaag radiator laten afpersen, en het probleem is gevonden. De radiator is aan de onderkant geheel versleten, er ontbreken een paar lamellen. Ik kon voorheen nog doorrijden met de kapotte radiator maar na het afpersen niet meer. Volgende week komt er een nieuwe radiator in.
  10. Twee jaar geleden had ik een gebroken klepveer. Toen is wel de kop eraf geweest. Maar het probleem is pas van de afgelopen twee maanden. Maar een goede hint, ik zal komend weekend de kop er af laten halen, wellicht ligt het probleem daar. Dank voor de tip!
  11. Afgelopen weekend alles nagelopen, niets kunnen vinden. Wel de dop van het expansievat goed afgesloten, en het laat zich raden, er is geen waterverlies meer. Maar het is en blijft een Jeep.....dus kan het zo weer terugkomen. Maar ja, eens een Jeep altijd een Jeep!
  12. Het gebeurt regelmatig dat het expansievat van mijn GC 5.2 leeg is. Ik krijg hierop de melden "Cool levant low" Radiator blijft wel gevuld, maar ik moet regelmatig het expansievat vullen. Motor komt gewoon op temperatuur, kachel werkt normaal. Alleen onverklaarbaar waarom expansievat iedere gevuld moet worden. Ik heb inmiddels alle verhalen vernomen over koppakkingen e.d. maar daar ligt het probleem niet, auto functioneert normaal, echter alleen op gezette tijden expansievat vullen. Wie weet raad?
  13. Ik heb hetzelfde probleem gehad, na olie verversen probleem opgelost. Suc6!
  14. Je kunt ook een ombouw-kit van een Chrysler Voyager nemen, dan passen alle gangbare radio's in het front. Ik heb een en ander laten inbouwen door Maasbach Amersfoort. Zelf een radio gekocht en Maasbach heeft front ingebouwd. Werkt uitstekend met versterker e.d
  15. Ik heb een soortgelijk probleem gehad, boven 80 km/u gierend geluid. Bleek uiteindelijk kroon en pignon te zijn. Is nu vervangen inclusief aandrijfassen e.d. dure grap bijna 1.4K inclusief BTW.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...