Spring naar bijdragen

aanschaf jeep grand cherokee


invader
 Share

Recommended Posts

goede avond. ik heb een paar vragen.

ik ben van plan om een jeep grand cherokee te gaan halen om te gaan offroaden, ik heb nog geen ervaring en weet ook niet goed welke serie van de grand cherokee ik moet kopen en of welke het beste is voor te offroaden.

ik heb gekeken en heb gezien dat de grand cherokee ( zj ) 3 series heeft: limited, orvis en de laredo.

er zullen vast ook verschillen in zitten met de performence in het terrein dat zou ik graag willen weten welke er nou het best voor geschikt is.

en jaja ben nog niet klaar.... een v8 is natuurlijk het mooiste (5.2L) maar wat gaat mij dat kosten als ik op LPG ga rijden qwa wegenbelasting en verzekering.

graag zou ik hier wat hulp bij willen.

bij deze alvast bedankt.

groeten Sander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

hallo Sander het verschil tussen de limited en de orvis is volgens mij dat de orvis donkergroen leren bekleding heeft en standaard iets opgehoogd is

de limited heeft een 4.0 liter l6 motor ,een 5.2 v8 motor en een 5.9 v8 motor

en de laredo is volgens mij een beetje de kale versie ik weet het niet 100%zeker maar volgens mij heeft de laredo alleen achterwiel aandrijving

en volgens mij geen leren bekleding

als ik jou was zou ik wel voor de v8 gaan .en als het effe kan voor de 5.9

niet dat de l6 motor slecht is in tegendeel, maar ik vind het geluid en de kracht van die v8 gewoon super!!!

nou succes met je zoektocht er zijn er zat te vinden:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De uitvoeringen die je noemt , hebben alleen maar betrekking op de uitvoering , (leer /airco etc.etc.)

Ik zou NIET voor een V-8 i.v.m. het gewicht in het terrein.

Eventueel zou een XJ nog beter zijn Qua gewicht.

Maar wil je de auto ook dagelijks gaan rijden ?

Aan wat voor soort terrein-rijden moet ik denken ? (zandpaadjes , cross-banen , stenen ?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een Laredo en heeft zoals je ziet een wat ruigere uitsraling en had standaard een chrome grill. Heeft wel degelijk 4WD (incl. Quadratrac) en feitelijk kon dit type destijds met alles worden uitgerust, incl. leer (de standaard stoffen bekleding is naar mijn mening van betere kwaliteit dan het leer dat in die dagen werd gebruikt) en V8! Bovendien is dit type hier in NL meer "Limited" dan de Limited...

96_jeep_grandcherokee_laredo_1.jpg

bewerkt door Roy H
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De uitvoeringen die je noemt , hebben alleen maar betrekking op de uitvoering , (leer /airco etc.etc.)

Ik zou NIET voor een V-8 i.v.m. het gewicht in het terrein.

Eventueel zou een XJ nog beter zijn Qua gewicht.

Maar wil je de auto ook dagelijks gaan rijden ?

Aan wat voor soort terrein-rijden moet ik denken ? (zandpaadjes , cross-banen , stenen ?)

alvast bedankt voor de reacties!!! laat ik daar mee beginnen.

een v8 is wel mooi met dat geluid daar ben ik het mee eens maar een l6 is inderdaad minder zwaar.

het offroaden is hier in de buurt is beekjes oversteken, en bospaden ( zandpaadjes )

De laredo vind ik er persoonlijk ook stoerder uitzien qwa uiterlijk en dat leer in de orvis en de limited dat vind ik iets te luxe...... vooral met offroaden ben ik bang dat het een smeerboel gaat worden. daar hebben ze stoelhoezen voor ik weet het maar dan nog!

ik gebruik de auto ook voor woon - werk verkeer! het is namelijk niet zo dat ik de grand cherokee als 2de auto erbij wil doen!

graag weer wat reacties.

vriendelijke groet Sander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laredo vind ik er persoonlijk ook stoerder uitzien qwa uiterlijk en dat leer in de orvis en de limited dat vind ik iets te luxe...... vooral met offroaden ben ik bang dat het een smeerboel gaat worden. daar hebben ze stoelhoezen voor ik weet het maar dan nog!

Volgens mij maak je leer een heel stuk makkelijker schoon dan stof hoor...

Verder is er ook een LX uitvoering, dit is de V8 5.9 die alleen in 1998 geproduceerd is. Dit is volgens mij de meest luxe ZJ, en was toen de snelste SUV ooit gemaakt :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij maak je leer een heel stuk makkelijker schoon dan stof hoor...

Verder is er ook een LX uitvoering, dit is de V8 5.9 die alleen in 1998 geproduceerd is. Dit is volgens mij de meest luxe ZJ, en was toen de snelste SUV ooit gemaakt :wub:

xj is wel luxe maar dat hoeft van mij niet zo extreem. is leuk maar die 5.9 is me toch iets te veel van het goede.

ben me trouwens zowiezo van plan een grand cherkee te halen met weinig Kilometers en er dan gas in te bouwen....

en de orvis versie is wel leuk en aardig maar toch spreken mij de limited en de laredo het meeste aan!!

daar zou ik nog wel wat meer informatie over willen krijgen, als dat kan??

groeten Sander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door wie niet? Ik kan me het bijna niet voorstellen.

Mensen die ook maar een beetje kennis hebben weten wel beter...

Als je een beetje rond luisterd en leest word de ZJ niet als een volwaardige gezien door de nadelen tov bv CJ, YJ etc zoals gewicht, z'n lange wielbasis, niet open kunnen rijden enzo. Uit eigen ervaring, ja, ik weet ook wel beter :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan zijn, maar hij zoekt er een met weinig km... vraag me af waar hij dit nog zal vinden...

En hier bij ons in Belgenland, geraken ze de WJ's aan de straatstenen niet kwijt...

Ik heb oktober vorig jaar een 5,2L ZJ uit 1998 op de kop getikt met toen 109.000km erop. Dus 't kan wel......

Verder ben ik het niet geheel eens waarom je niet naar een V8 zou kijken als terrein auto. Ok hij is een 200kg zwaarder. Maar de combinatie V8 - Koppel en Quadradrive doet een hoop in het terrein.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb oktober vorig jaar een 5,2L ZJ uit 1998 op de kop getikt met toen 109.000km erop. Dus 't kan wel......

Verder ben ik het niet geheel eens waarom je niet naar een V8 zou kijken als terrein auto. Ok hij is een 200kg zwaarder. Maar de combinatie V8 - Koppel en Quadradrive doet een hoop in het terrein.....

Een Grand met Quadradrive wint het van een wrangler.

Als je op stijle rots rijdt, maar zit je in terrein waar je fleks nodig hebt, is de wrangler in zijn voordeel.

Maar een aantal op het jeepforum hebben het gezien in Zweden, dat een standart WJ overland een proef met succes deed, terwijl wij onze wranglers beneden lieten staan.

Trouwens, rij je geregeld in sneeuw en op ijs? Een Grand met Quadradrive. <_<

Dat is mijn ervaaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar een aantal op het jeepforum hebben het gezien in Zweden, dat een standart WJ overland een proef met succes deed, terwijl wij onze wranglers beneden lieten staan.

Ben het wel met je eens, maar dit geval was het toch net ff iets te steil en te glad om op 1500 km van huis zomaar even op te rijden. <_<

Daarnaast had de WJ in kwestie een flink gemodificeerde ophanging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...