Spring naar bijdragen

aanschaf jeep grand cherokee


invader
 Share

Recommended Posts

als je echt extreem gaat dan kan geen xj mij bij houden.

en das helemaal niet denegrerend bedoeld of zo maar ik heb er een hekel

aan als er "bepaalde personen"" zijn die beweren dat ze toch wel bij komen....

Het enige wat je goed kan vergelijken zijn standaard Jeeps, en standaard heb je met een CJ niet zoveel te vertellen.

Na verbouwing is het een heel ander verhaal.

En idd, iedereen moet zelf uitmaken hoe ver en wat hij/zij doet met z'n Jeep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

het gaat er mij totaal niet over of je wel of niet "terrein" gaat rijden.

ik vind ook dat je totaal in over eenstemig met jezelf moet weten

wat je gaat rijden....met wat je

zelf wil/kan/moet/zou willen doen/zou moeten willen doen..

daar kan ieder zijn eigen invulling aan geven.

maar dan blijf ik nog bij mijn standpunt...

als je echt extreem gaat dan kan geen xj mij bij houden.

en das helemaal niet denegrerend bedoeld of zo maar ik heb er een hekel

aan als er "bepaalde personen"" zijn die beweren dat ze toch wel bij komen....

ik vind 't goed(en zelfs leuk als ze dat zeggen), maar dan ook bewijzen graag!.!.

Mammut op de 21e..

Gr,Ikke....

ging over ZJ/WJ niet over XJ..

CJ/YJ/TJ hebben voor en nadelen ten opzichte van XJ/ZJ/WJ

eerste hebben korte wielbasis wat soms voordelig is met kort draaien maar weer nadelig is omdat ze eerder vast staan met wielen in de lucht bij karte hobbels achter elkaar. plus lange wielbasis is met steile beklimmingen wat stabieler. vaak zie je ook bij rockcrawler dat de wielbasis verlengd wordt voor stabiliteit en om de aanloophoeken te verbeteren.

Nadeel van XJ/ZJ/WJ is het Unibody design wat bij licht/medium terrein werk geen problemen geeft maar bij echt extreem rijden wel wat zwak is. maar versterken is goed te doen. Frame is sterker maar maakt de auto ook relatief zwaar..

Voordeel voor de laatste groep zijn ook de spiraalveren (behalve bij XJ achter)

Het is dus appels met peren vergelijken.

In standaard versies denk ik dat de XJ/ZJ/WJ het zullen winnen van de CJ/YJ/TJ.

my 0.2 cents....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede avond allemaal weer,

leuk om dat allemaal zo te horen.

appels met peren vergelijken ieder zo zijn eigen ding. dat is altijd met alles dus ook met de jeep's.

ik wil uiteindelijk mijn zj 3 inch verhogen, en een lierbumper ( denk zelf maken ).

ik heb me ook een beetje zitten denken en ga hem na de bouwvak halen.

dus ik ben druk aan het rondkijken op de welbekende site's.

ik weet niet of ik eventueel hulp kan inschakelen van leden hier om bijvoorbeeld bij een jeep te gaan kijken in het hoge noorden??? en een verslag uit te brengen???

nou ja ik wacht op een reactie en ik kijk ondertussen even verder voor de zj :wub:

groeten Sander van Maurik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede avond allemaal weer,

leuk om dat allemaal zo te horen.

appels met peren vergelijken ieder zo zijn eigen ding. dat is altijd met alles dus ook met de jeep's.

ik wil uiteindelijk mijn zj 3 inch verhogen, en een lierbumper ( denk zelf maken ).

ik heb me ook een beetje zitten denken en ga hem na de bouwvak halen.

dus ik ben druk aan het rondkijken op de welbekende site's.

ik weet niet of ik eventueel hulp kan inschakelen van leden hier om bijvoorbeeld bij een jeep te gaan kijken in het hoge noorden??? en een verslag uit te brengen???

nou ja ik wacht op een reactie en ik kijk ondertussen even verder voor de zj :D

groeten Sander van Maurik.

Met welke motor?:wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

goede avond allemaal, ik heb een vraag ik ben van plan om in juni te gaan kijken naar een jeep grand, bij een particulier.

de auto is uit 96' en in 98' geimporteerd uit the USA.

de auto heeft volgens de advertentie 108000 KM gelopen!

vraag prijs is 4000,-

mijn vraag is natuurlijk, Kan dit??? is dat de vraagprijs waard??

groet Sander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede avond allemaal, ik heb een vraag ik ben van plan om in juni te gaan kijken naar een jeep grand, bij een particulier.

de auto is uit 96' en in 98' geimporteerd uit the USA.

de auto heeft volgens de advertentie 108000 KM gelopen!

vraag prijs is 4000,-

mijn vraag is natuurlijk, Kan dit??? is dat de vraagprijs waard??

groet Sander.

Zullen wel mijlen zijn. :yes:

Maar inderdaad.. rijden ermee, 4000 Euro voor een 13 jaar oude auto is veel te veel als het ding van de weg rammelt maar een prima prijs als er een mooi lopend nieuw blok in ligt.

En alles er tussenin.

Plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt ik heb het de komende tijd een beetje druk dus het blijft nog even bij rondkijken op internet.

maar ik moet zeggen dat er weinig latedo's te koop staan helaas!

maarja ik hoop dat er binnekort een te koop staat met weinig km, want wil er gas inbouwen en dan is het beste heb ik me laten vertellen zo weinig mogelijk kilometers!

als iemand een laredo weet te staan zou ik het graag willen horen.

groeten Sander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je er 1 koopt op gas: navragen of de kleppen aangepast zijn.

Als je er 1 koopt en gas erin zet: kleppen aanpassen.

Dat is de tip die wij hadden moeten lezen ergens, vóór aanschaf... :P Verder een heerlijke auto voor weg én terrein! Grappig dat je voor de Laredo gaat, die viel absoluut af voor ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vanplan er gas in te gaan leggen, weet allen nog niet hoeveel liter?..

opzich maakt het niet zoveel uit, een laredo of een limited.

de limited is mooi omdat die alles heeft meegespoten, maar aan de andere kant ziet het er ook wel bruut uit als de bumpers niet meegespoten zijn.:)

naja die bumpers en stootstrips op de deur kun je altijd vervangen..

planning voor proefrit is na de bouwvak ( eerst op vakantie ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik heb me geregistreerd om iets te posten en te orienteren voor aanschaf van een Grand Cherokee, ook bij mij de keuze: 6cil.of V8 :worshippy:..aangezien ik ook een amerikaanse camper heb, met een Chevy V8 erin,heb ik flinke voorkeur voor de V8...maar het verbruik, ja, verschil is niet zo groot lees ik wel, ik wil op gas G3 gaan rijden, en rij nu een grijze muis: Opel Astra Diesel, sportversie weliswaar, en gechip-tuned, maar wel een heel andere auto. Ik heb in mijn hobby loods een Toyota BJ40 staan(uiterlijk als Wrangler ed.) die heb ik al jaren, maar is aan een revisie toe, en dat terreinrijden...ja, dat mis ik. Lijkt me top om een all-round auto te hebben, zijnde de Cherokee...dat ie meer gaat kosten om te rijden als de Astra, dat is duidelijk, maar idd, je leeft maar 1x:blush:...ik hoop dat er nog meer reacties komen over gebruikte Cherokees, wat ik hoop te vinden is de kwaaltjes, bijvoorbeeld automaat, cilinderkop(V8), aandrijassen, stabilisatorstangen, dingen waarop je moet letten met een proefrit, ook verschillen in bouwjaren betreft verbeteringen/wijzigingen, sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop hier nog heel wat wijzer te worden :)

Alvast bedankt voor de reacties, en...moet je er 1 verkopen(met pijn in je hart), LET ME KNOW !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

enige kwaaltje die mijn auto heeft is dat de veren van de achterklep niet helemaal meer jofel zijn en dat het schuifdak bij harde regen een klein beetje water doorlaat. die gasveren kosten 90 euro en het schuifdak kan je een nieuw rubber op doen maar wsl kan dat ook opgelost worden met een beetje kit ofzo.

verder is mijn auto zo goed als perfect. :worshippy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie avond,

even weer een vraag, is het zo dat alle gc modellen vanaf 96' een quadratrac bak hebben ( of hoe je dat dan ook mag noemen? )

want heb zoiets gelezen dat een selecttrac na circa 100000 miles dat dan de visco vervangen moet worden.

want volgens mij rijdt een quadra altijd fulltime 4wd en een select in 2wd..

als ik het niet juist wil ik het graag horen want dit vind ik wel even intressant voor de aanschaf :yes:

groet Invader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je niet bang voor de visco hoeft te zijn;

Test voor aankoop of de visco slecht/kapot is en eis dat deze wordt vervangen voordat je de wagen afneemt.

Als de visco goed is en hij gaat na jaar of paar jaar kapot dan vervang je hem alsnog. Via dit forum vind je mensen zat die je willen helpen om de wagen betaalbaar te houden.

Als je voor Jeep kiest weet je dat er zo nu en dan gesleuteld moet worden.

(Pssst er zijn merken waar zelden iets kapot gaat....maar dan ben je geen Jeeper)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...