Spring naar bijdragen

johan0031

Forum member
  • Aantal bijdragen

    12
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over johan0031

  • Verjaardag 28/10/1970

Contact Methods

  • MSN
    johan0031@hotmail.com

johan0031's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Hallo, Ik heb een WJ van 12-99, bovenop de achteras zit een driehoekige fixatie die de as op zijn plaats moet houden.Er is 1 rubber kapot, tussen de driehoek en de carosserie, aan de bestuurderskant. Als ik een nieuw rubber heb, moet dan de hele driehoek verwijderd worden,of kun je hem zo vervangen ? ik kan het niet goed zien. Groeten, Johan
  2. Ik heb mijn WJ gekocht 10-2009 met 208.000km, toen was de ketting al opgerekt(dat merk je normaal niet,totdat je een stukje off-road gaat), ik weet niet welke condities zorgen voor een versnelde slijtage/rekken van de ketting, wellicht trekken van zware lasten ? mijn WJ heeft nl een trekhaak. Ik heb geen idee. Misschien andere Jeepers een idee ? Mijn WJ staat nu op 216.000km
  3. Update per 22-01-2010: aangezien werd aangeraden om ook de tandwielen te vervangen samen met de ketting werd het een hele operatie, ik heb de klus laten klaren bij B&S in Tiel, direct na terugkomst van de ingreep een zandhelling genomen, en ja hoor, uit de kunst !! geen knakkende geluiden meer, gewoon alle 4 de wielen die meegaan en spinnen(ik heb soort van weg-profiel banden, dus niet heel terreinvaardig). Maar met een beetje een vaartje kom ik boven. Inschakelen van 4 laag ook geen probleem, zet de automaat in "N" en dan trek ik de pook van de tussenbak soepeltjes van 4H via N naar 4L.
  4. Hallo, ik heb een GC 4,7 van 1999, valt me op dat hij veel cremekleurige sludge heeft in de vuldop en opening. Ik rij elke dag 20km snelwegverkeer heen en terug(40km/dag) komt netjes op temperatuur. Iemand zelfde ervaring ? ik zag dat een CJ eigenaar zelfde had...
  5. Ik heb sinds 10-2009 een GC 4,7 van 1999, idd ook dit geluid, is met name als het koud is, alsof het binnenscherm(kunstof) tegen de band loopt bij inveren. Als het warmer is, en de GC warm is, dan is het weg. Wellicht rubbers in de ophanging ? Met deze vorst(-7grC) is het echt erg... Enig idee ?
  6. Ik heb contact gehad met B&S in Tiel, meest waarschijnlijke is dat het knak-geluid is van de ketting in de tussenbak die over de tanden heen springt, klinkt aannemelijk, want zo'n geluid is het wel...schijnt vaker voor te komen dat de ketting is opgerekt, dient dan verangen te worden, tussenbak eronder vandaan, openen en vervangen. Mooi k.t is 't, dat is toch wel ff werk, wat ik niet had voorzien. Om er zeker van te zijn..iemand zelfde ervaring met een WJ ? Ik hoor graag. Johan Ik heb op een USA forum eea gevonden wat sterk lijkt op mijn klachten, zelfs een link naar hoe je de tussenbak uit elkaar moet halen: http://www.jeepforum.com/forum/f13/nv-247-transfer-case-making-grinding-poping-noise-657009/
  7. Heb het type gevonden, stond in je link, sorry... Hier ook artikel uit US erover: http://www.jeepforum.com/forum/f13/please-help-differential-transfer-case-fluid-question-755288/ Ik ga contact zoeken met B&S, kijken wat hij ervan zegt, lijken mij zeer ervaren mannen..
  8. Ik heb me er serieus in verdiept, rondgesurfd op internet(ook in US forums gelezen), Chrysler-Jeep gebeld(Vuren), B&S gebeld, en toen bij beide gehoord dat ATF absoluut niet OK is, Jeep-dealer had een soort van cardan-olie voor trekkers, was een beetje vaag, konden geen echt type geven, toen heb ik B&S erover gesproken, en heb het daar meegenomen, kun je me het exacte juiste type geven, dan ga ik er nog eens mee verder. Wel heel belangrijk punt !! Bedankt !!
  9. Ik heb een WJ 4,7 van 12-99, volledig onderhoud verricht, alle olieen en filters vervangen, even naar de maasvlakte om te testen, wat blijkt, geen full time 4x4 ? er was een zandhelling/spoor, mooi om te testen, eerst in 4-hoog, alleen achterwielen gingen spinnen(wel beide, nadat LSD activeerde), teruggerold, toen in N de tussenbak in Low4, zonder kraken, toppie, de helling opnieuw nemen, vooras komt inderdaad bij maar...knakkende geluiden uit de buurt van de tussenbak of versnellingsbak, enig idee wat dat is ? is het de visco-koppeling die inkomt ? centraal diff is toch al gelocked in low4 ? Wie weet wat het knakken is ? Ik kwam wel boven, maar die geluiden, hmm anders als mijn gouwe ouwe Toyota Landcruiser die ik ook heb..
  10. Ik heb sinds 3 weken een WJ van 12-1999, met 4,7ltr V8, alle onderdelen uitgezocht, luchtfilter Fram CA7440, oliefilter PH16, motorolie 5W40(6ltr) bougies Champion SPRC12MCC4, cardanolie 85W140+toev achtercardan LSD, tussenbak Altrax fluid B, te koop bij B&S in Tiel, of ander GOED adres. Oh ja, spin-on filter en grote filter in automaatbak 6,1ltr ATF SP2052 van Kroon (ATF+4) mijn WJ is voorzien van alles nieuw en weer lekker fris..:-)
  11. Hallo, Ik heb sinds een week een GC WJ 12-1999 met G3 Prins installatie. Vraagjes: reservewiel is een sta-in de weg in de kofferruimte, als ik een spuitbus mee zou nemen, welke is dan volgens jullie de beste ? is de band daarna gewoon verder te gebruiken, of moet je wisselen ? De bougies, zijn die anders als je op gas rijdt ? onder de motorkap staat een type vermeldt RC12MCC4, wat is NGK equivalent ? gr Johan
  12. Hallo allemaal, Ik heb me geregistreerd om iets te posten en te orienteren voor aanschaf van een Grand Cherokee, ook bij mij de keuze: 6cil.of V8 ..aangezien ik ook een amerikaanse camper heb, met een Chevy V8 erin,heb ik flinke voorkeur voor de V8...maar het verbruik, ja, verschil is niet zo groot lees ik wel, ik wil op gas G3 gaan rijden, en rij nu een grijze muis: Opel Astra Diesel, sportversie weliswaar, en gechip-tuned, maar wel een heel andere auto. Ik heb in mijn hobby loods een Toyota BJ40 staan(uiterlijk als Wrangler ed.) die heb ik al jaren, maar is aan een revisie toe, en dat terreinrijden...ja, dat mis ik. Lijkt me top om een all-round auto te hebben, zijnde de Cherokee...dat ie meer gaat kosten om te rijden als de Astra, dat is duidelijk, maar idd, je leeft maar 1x:blush:...ik hoop dat er nog meer reacties komen over gebruikte Cherokees, wat ik hoop te vinden is de kwaaltjes, bijvoorbeeld automaat, cilinderkop(V8), aandrijassen, stabilisatorstangen, dingen waarop je moet letten met een proefrit, ook verschillen in bouwjaren betreft verbeteringen/wijzigingen, sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop hier nog heel wat wijzer te worden Alvast bedankt voor de reacties, en...moet je er 1 verkopen(met pijn in je hart), LET ME KNOW !!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...