Spring naar bijdragen

Aanschaf 2e jeep voor terrein


Ramon2
 Share

Recommended Posts

gisteren was dus dinsdag ...

nog wezen kijken bij dat Jeepie?

Nope... Na het Ballenstedt weekend heb ik er definitief voor gekozen om voor de 4.0 te gaan. En die was een 4.2....

Ramon wil gewoon een wrangler met vierkante koplampen! ( dus geen cj of tj)

En moet gewoon lekker lopen, kleur?? rood?

Inderdaad, een YJ met 4.0i motor, geel kenteken en moet uiteraard lekker lopen. Enne, rond de €4000,- als ff kan :yes: Maar rood, tja als het net de enige kleur is, vooruit, maar liever niet :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 193
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Heeft iemand ervaring met laswerk aan de chassiskokers van een YJ? Dit betreft dus die beruchte plekken, als deze in minder mate rot zijn, is dit dan nog enigzins te lassen? Of heeft iemand dit al eens gedaan, en wat zou zoiets kosten?

Dit is puur een vraag op voorhand overigens <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn yj had bij de vorrige apk een slechte plek in het chassis.. moest toen opgeknapt worden om door de keuring heen te komen... koste me ffies 400 euro bij die garage... en als je ziet wat ze gedaan hebben had ik het netzogoed zelf nog wel kunnen doen... tja ik weet niet maar ik denk dat auto garages der lekker op binne lopen met zulke dingetjes <_< der zullen vast wel metaalbewerkers zijn die het voor goedkoper doen :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een mooie gelegenheid om (goed) te leren lassen? Ruimte heb je denk ik wel genoeg. Zal wel vaker van pas kunnen komen.

Of is dat makkelijker gezegd dan gedaan?

Dat is misschien wel een waar woord. Heb er al vaker aan zitten denken. Heb van mijn buurman een paar weken zo'n hobby lasapparaat gehad, maar dat werd een knoeiboel. Was volgens mij ook een te licht apparaat om de dikte van chassiskokers te kunnen lassen.

Misschien eens een keer zo'n appparaat op MP kopen, zijn niet zo heel duur.

Misschien mensen hier die mij eens een dagje willen leren lassen onder het genot van het e.e.a. als ik zo'n apparaat gekocht heb??! <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is misschien wel een waar woord. Heb er al vaker aan zitten denken. Heb van mijn buurman een paar weken zo'n hobby lasapparaat gehad, maar dat werd een knoeiboel. Was volgens mij ook een te licht apparaat om de dikte van chassiskokers te kunnen lassen.

Misschien eens een keer zo'n appparaat op MP kopen, zijn niet zo heel duur.

Misschien mensen hier die mij eens een dagje willen leren lassen onder het genot van het e.e.a. als ik zo'n apparaat gekocht heb??! <_<

het genot van e.e.a das goed idee

maar goed las toestel kost wel wat

wat zoek je tig mig en wat wil je lassen alleen ijzer of ook allm en rvs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het genot van e.e.a das goed idee

maar goed las toestel kost wel wat

wat zoek je tig mig en wat wil je lassen alleen ijzer of ook allm en rvs

Ik denk dat het voor 95% ijzer zal zijn. Zeker gezien ik nog wel eens vaker hobby in me schuur, wil ik best leren lassen.

Misschien een idee; als ik me YJ heb, geef ik een bbq feestje, kom jij een uur of wat extra om mij eens wat te leren <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er niet zo van overtuigd wanneer je nog niet kan lassen of je dan een mig/mag of tig apparaat moet kopen. Hetzelfde geld voor lassen aan een chassis, het moet wel de body met lading dragen en het liefst ook nog de assen vast houden:wacko:

Ik wil je niet ontmoedigen maar denk niet dat je in een paar uur leert lassen. Ga eerst eens ergens een halve dag wat in elkaar prutsen en kijk dan of het iets voor je is alvorens je een apparaat aanschaft. Ben zelf geen professional maar kan een redelijk lasje maken als het niet te ver voor je is mag je hier wel wat komen oefenen met een elektrodenapparaat.

btw zo'n co2 apparaat is wel leuk maar of je die van marktplaats tweederhands moet kopen:no:, ook moet je nog al wat lassen om de rollen met lasdraad op te krijgen voor ze verroest zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga eerst eens ergens een halve dag wat in elkaar prutsen en kijk dan of het iets voor je is alvorens je een apparaat aanschaft.

En dat is ook precies de bedoeling. Lag zeker niet in mijn bedoeling om zelf rotte plekken in kokers te lassen, vandaar ook de vraag of iemand daar wel ervaring mee heeft en wat zo iets zou kosten om te laten doen.

Ofwel, stel dat ik een mooie 4.0 vind, alleen die kokers zijn niet jofel, wat moet ik dan in gedachten nemen aan kosten om dat te fixen.

Daarnaast hobby ik heel wat af en heb altijd al graag willen leren lassen. Dus met wat aanwijzingen hier en daar en een beetje les wil ik inderdaad een beetje prutsen :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er niet zo van overtuigd wanneer je nog niet kan lassen of je dan een mig/mag of tig apparaat moet kopen. Hetzelfde geld voor lassen aan een chassis, het moet wel de body met lading dragen en het liefst ook nog de assen vast houden:wacko:

Mijn eerste las project was aan het chassis.:wacko:

Gewoon een bakapparaatje (Cebora155) gekocht en ff wat prusten op oud ijzer en dan gaan met dat ding.........:blush:

bewerkt door Utah
typefoutje :o)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De DoeZelfSchool heeft een cursus lassen voor beginners.

Het is in Rotterdam, dus niet echt naast de deur:

- Lassen voor noobs -

Heb zelf ook wel interesse in die cursus.

Lijkt me ook wel leuk. Misschien kunnen we groepskorting krijgen :wacko:

Of wellicht is er een JF-er die ons een dergelijke cursus kan geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel, zojuist gekocht:

Wrangler YJ '93 4.0i met 103.000KM op de teller. 2" BL en 33ers :lol:

Heeft ook een lekke radiateur, dus dat wordt volgende week met trailer ophalen. Wellicht een jeeper die me daar mee kan helpen ivm trailer?!

[ATTACH]4367[/ATTACH]

[ATTACH]4368[/ATTACH]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel, zojuist gekocht:

Wrangler YJ '93 4.0i met 103.000KM op de teller. 2" BL en 33ers :no:

Heeft ook een lekke radiateur, dus dat wordt volgende week met trailer ophalen. Wellicht een jeeper die me daar mee kan helpen ivm trailer?!

Gefeliciteerd, ziet er goed uit!! :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Ramon en ik zou voortaan de ZJ gaan gebruiken voor het terrein en met deze de boulevard afstruimen.

Succes man!

Hij gaat ze voor beide gebruiken. Heeft een hogere funfactor dan zo'n dicht hok.:lol:

Ennuh Ramon

Goede keuze die 4.0.:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij gaat ze voor beide gebruiken. Heeft een hogere funfactor dan zo'n dicht hok.:no:

Ennuh Ramon

Goede keuze die 4.0.;)

Ze gaan zoals het er nu naar uit ziet allebei mee naar Horst :lol:

Enne, 4.0, tja, waar een weekendje lekker "bomen" al niet goed voor is... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie bak!:lol:

Hij heeft volgens mij ook al een transferlowering kit, is ie niet ook al een beetje gelift middels veren?

Voor die nieuwe radiateur, kijk eens op www.nedrad.nl Via die site heb ik ook een nieuw geregeld: 195,- dacht ik. ( een gewone 2rijen)

Die rvs motorkaphaken staan om de haverklap wel op marktplaats!

Veel plezier ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...