Spring naar bijdragen

Aanschaf 2e jeep voor terrein


Ramon2
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 193
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Misschien die gasinstallatie erin laten, heb je die carb/injectie zorgen ook niet.

Een stukkie beneden heb ik helaas moeten melden dat die betreffende auto onder me neus verkocht was Ab :frusty:

Degene waar ik nu mee bezig ben heeft geen gas, maar weet nog niet wat voor carb of wat erop zit. Moet nog gaan kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb daar de voordelen inmiddels ook van begrepen. Zou het alleen een nadeel vinden ivm hogere wegenbalasting. De ZJ is al prijzig. Kan dan nog overwegen om te schorsen en met trailer te gaan. Maar dan ga ik weer een ander doel voorbij, de jeep als funauto, bij lekker weer ff lekker `open` gaan toeren....

Keuzes keuzes, keuzes :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb daar de voordelen inmiddels ook van begrepen. Zou het alleen een nadeel vinden ivm hogere wegenbalasting. De ZJ is al prijzig. Kan dan nog overwegen om te schorsen en met trailer te gaan. Maar dan ga ik weer een ander doel voorbij, de jeep als funauto, bij lekker weer ff lekker `open` gaan toeren....

Keuzes keuzes, keuzes :frusty:

Hee Ramon, als je de kosten van de belasting van 1 of 2 jaar bij elkaar telt van een YJ met óf zonder gas, heb je al gauw de investering van een "duurdere" ( lees: iets boven jou budget liggende) belastingvrije CJ op gas er zo uit.. toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbsup: Er zal toch nog wel ergens een betaalbare 4 ltr zijn, technisch gezien zou een 4,2 geen optie zijn voor mij, nadelen te over (slappe peugot versnellingsbak, carburateur erg leuk bultje op steed afslaan en weet ik nog meer) neem de tijd en zoek eentje vanaf 1991 ze zijn er echt wel voor een goede prijs:bye1:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

/me is bevoordeeld...... belastingvrij en lpg :)

Rijd jou CJ op gas??

Hee Ramon, als je de kosten van de belasting van 1 of 2 jaar bij elkaar telt van een YJ met óf zonder gas, heb je al gauw de investering van een "duurdere" ( lees: iets boven jou budget liggende) belastingvrije CJ op gas er zo uit.. toch?

Dat is dus precies wat ik bedoel, die keuzes... We hebben ons hart een laten vallen richting de YJ om bepaalde redenen. Dus daar kijken we nu naar.

Ondertussen heb ik met iemand een afspraak gemaakt dat ik dinsdag ga kijken naar een YJ, hij zou hem voor me vast houden :yes: dus ik probeer in goed vertouwen daar vanuit te gaan :) gezien me eerste ervaring...

Nog eens een andere vraag, een YJ op grijs kenteken, welk tarief wegenbelasting betaal je dan? Welke catogorie, bestelwagen particulier, of gewoon Personenauto? Ik ben daar ff de weg in kwijt :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog eens een andere vraag, een YJ op grijs kenteken, welk tarief wegenbelasting betaal je dan? Welke catogorie, bestelwagen particulier, of gewoon Personenauto? Ik ben daar ff de weg in kwijt :thumbsup:

Voor mijn YJ op grijs kenteken betaal ik gewoon voor geel, daar de wagen niet op een bedrijf staat.

Volgens de belastingdienst ( Personenwagen, Benzine, 1315 Kg ):

Uitkomst berekening

Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 166,00

Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 652,00

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wegenbelasting of houderschapsbelasting komt binnen een aantal jaren ( 2.5 - 5 ) te vervallen en dan gaan we met zijn allen naar kilometer rijden toe. Dan is het voordeel van een belastingvrije auto weg en kan het alleen nog een nadeel worden als ze de kilometerprijs gaan berekenen aan de hand van milieueisen.

Je blindstaren op een belastingvrije auto is nu nog leuk maar dat gaat zeker veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wegenbelasting of houderschapsbelasting komt binnen een aantal jaren ( 2.5 - 5 ) te vervallen en dan gaan we met zijn allen naar kilometer rijden toe. Dan is het voordeel van een belastingvrije auto weg en kan het alleen nog een nadeel worden als ze de kilometerprijs gaan berekenen aan de hand van milieueisen.

Je blindstaren op een belastingvrije auto is nu nog leuk maar dat gaat zeker veranderen.

Volgens mij hoor ik al zulke verhalen, sinds het kwartje van Kok is ingevoerd...........het zal wel loslopen...........

Hoe lang geleden zouden we al gaan rekening-rijden??

OT: Ramon en Karin, succes met jullie zoektocht.

Probeer niets overhaast te doen. (Ik weet het, da's heeeel moeilijk)

bewerkt door Petra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij hoor ik al zulke verhalen, sinds het kwartje van Kok is ingevoerd...........het zal wel loslopen...........

Hoe lang geleden zouden we al gaan rekening-rijden??

OT: Ramon en Karin, succes met jullie zoektocht.

Probeer niets overhaast te doen. (Ik weet het, da's heeeel moeilijk)

Geloof me, het gaat er nu definitief van komen...

Enne, thanks, gaat lukken, althans het succes, het overhaasten/ongeduld iets moeilijker :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds wij betaald worden door het rijk om het rekeningrijden realistisch te maken weet ik dat het ervan gaat komen!

Tis alleen zo dat de commisie er nog niet uit is wat de graadmeter wordt om het rekeningrijden in te voeren. Dat kan onder andere dus het vermogen , de cilinderinhoud , de leeftijd , of de uitstoot zijn die de hoogte gaan bepalen voor elk voertuig afzonderlijk.

Maar weer OT.

Een 4 liter motor zit kwalitatief beter in elkaar als een 4.2 liter maar bij de 4.2 liter uitvoeringen is het chassis weer beter als bij de 4 liter uitvoeringen. Als je hem voornamelijk voor offroad wil gaan gebruiken zou ik het niet van de motor af laten hangen. Kijk wat je tegenkomt en als dat een 4.2 is met wat extra's voor een nette prijs dan is dat zeker niet verkeerd.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een 4 liter motor zit kwalitatief beter in elkaar als een 4.2 liter maar bij de 4.2 liter uitvoeringen is het chassis weer beter als bij de 4 liter uitvoeringen. Als je hem voornamelijk voor offroad wil gaan gebruiken zou ik het niet van de motor af laten hangen. Kijk wat je tegenkomt en als dat een 4.2 is met wat extra's voor een nette prijs dan is dat zeker niet verkeerd.

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met een beter chassis van de 4.2? Naar mijn mening zijn (wat betreft de YJ) de laatste 3 jaar de beste. Misschien dat ik niet op de hoogte ben..geen idee. :thumbsup:

Ik denk dat je de laatste jaren AMC bedoeld? (1987-1989).. die zijn soms wel wat beter dan de eerste jaren Chrysler.

Wat het laatste ben ik het wel helemaal met je eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je hem voornamelijk voor offroad wil gaan gebruiken zou ik het niet van de motor af laten hangen. Kijk wat je tegenkomt en als dat een 4.2 is met wat extra's voor een nette prijs dan is dat zeker niet verkeerd.
Wat het laatste ben ik het wel helemaal met je eens.

En zo zal het waarschijnlijk gaan geschieden :thumbsup: Dinsdag kijken bij een YJ die ik eigenlijk nog veel mooier vind dan die bij Grouwstra stond...

We gaan het beleven, nu eerst lekker rijden in Ballenstedt!! :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...