Spring naar bijdragen

Aanschaf 2e jeep voor terrein


Ramon2
 Share

Recommended Posts

Gloeiende gloeiende... Had net die toko nog ff gebeld voor een vraag, blijkt dat de Jeep net verkocht is.... :P Ben nu heeeeeeeeeeeel shagrijnig!!! :wacko:

Ramon als je weer een dergelijke jeep te koop ziet staan. Niks zeggen hier op het forum. Je hebt al het voorwerk al voor een ander gedaan waarschijnlijk en wie weet meldt morgen zich iemand aan hier op het forum met de jeep die jij wilde kopen.

Wel balen zeg! Hij zag er zeker heel mooi uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 193
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nou lekker dan!

Wat een KUD streek zeg...

Je bent toch wel netjes tekeer gegaan he!

mondelinge afspraak is toch ook bindend?

Ramon als je weer een dergelijke jeep te koop ziet staan. Niks zeggen hier op het forum. Je hebt al het voorwerk al voor een ander gedaan waarschijnlijk en wie weet meldt morgen zich iemand aan hier op het forum met de jeep die jij wilde kopen.

Wel balen zeg! Hij zag er zeker heel mooi uit.

Tja, balen is het zeker, maar niets aan te doen. Gewoon weer verder kijken... En uiteraard heb ik wel ff laten weten hoe ik over de gang van zaken denk. Ik had duidelijk aangegeven dat ik zware interesse had en dat bij goede proefrit ik de auto wilde kopen. Hij had ook geen tijd om me af te bellen, moest er net zelf achterkomen op hun site. Maar hij had er WEL tijd voor om "verkocht" op zijn site te zetten :wacko:.

Okay,m we gaan weer verder zoeken. Jammere is, ik heb er eentje gezien, maar durf um nu niet op het forum te zetten of iemand deze kent :P.

Vanmiddag kan ik daar gaan kijken. Verkoper melde al wel dat er wat werk aan zit, gelukkig geen las werk, maar wel schuren en plamuren.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand de procedure en wat eventuele kosten zouden zijn, en dus wel/niet rendabel, om een '87 YJ op grijs kenteken om te zetten op geel?

Hoi Ramon,

Pas geleden is hier op dit forum ook een vraag geweest mbt het omzetten naar geel kenteken van een yj. Ik geloof dat die persoon ook de kosten had vermeld die hij kwijt was. Ik dacht een paar honderd euro.

Groetjes Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ramon,

Pas geleden is hier op dit forum ook een vraag geweest mbt het omzetten naar geel kenteken van een yj. Ik geloof dat die persoon ook de kosten had vermeld die hij kwijt was. Ik dacht een paar honderd euro.

Groetjes Michel

Ik heb dat topic en andere gezien, maar er was ook iemand die maar iets van €106,- rest BPM betaald ivm "leeftijdskorting" en die was van 1991. Ik ben daardoor dus een beetje de weg kwijt. De belastingdienst is vandaag helaas gesloten... Nog maar ff verder speuren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gloeiende gloeiende... Had net die toko nog ff gebeld voor een vraag, blijkt dat de Jeep net verkocht is.... :yes: Ben nu heeeeeeeeeeeel shagrijnig!!! :wacko:

Zo, dat is echt heel smerig. Kan me voorstellen dat je daar behoorlijk van over de zeik bent!

Okay,m we gaan weer verder zoeken. Jammere is, ik heb er eentje gezien, maar durf um nu niet op het forum te zetten of iemand deze kent :P.

Vanmiddag kan ik daar gaan kijken. Verkoper melde al wel dat er wat werk aan zit, gelukkig geen las werk, maar wel schuren en plamuren.....

Flauw he, we zijn hier om elkaar te helpen, maar dat kan nu dus ff niet, want anders ben je er straks weer een 'kwijt'.

Nou, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer, maar denk niet dat er opzet in het spel is van de koper. En de verkopende partij wil gewoon verkopen.

Wat zou jij doen.......? Niet verkopen omdat er iemand anders telefonisch interresse heeft???. Zolang er geen bindende afspraken zijn, kan hij vrij verkopen. Hellaas. :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, dat is echt heel smerig. Kan me voorstellen dat je daar behoorlijk van over de zeik bent!

Flauw he, we zijn hier om elkaar te helpen, maar dat kan nu dus ff niet, want anders ben je er straks weer een 'kwijt'.

Nou, succes!

Jammer, maar denk niet dat er opzet in het spel is van de koper. En de verkopende partij wil gewoon verkopen.

Wat zou jij doen.......? Niet verkopen omdat er iemand anders telefonisch interresse heeft???. Zolang er geen bindende afspraken zijn, kan hij vrij verkopen. Hellaas. :thumbsup:

Zoals je zegt Ab, ik had geen optie op die auto, maar die verkoper wist dondersgoed dat ik zwaar interesse had, dat heb ik hem laten weten. Hij vertelde dat zijn collega de auto verkocht had en niet wist van een afspraak dat ik zaterdag zou komen. Dus eigenlijk een mis -communicatie aldaar denk ik dan. Neem niet weg dat ik er aardig ziek van ben!! :( En opzet van een andere koper?! Ach, iedereen had die auto op MP, of zelfs bij die handelaar op de site kunnen zien!

Realisties gezien, en zoals verkopers kunnen zijn, ja verkopen is verkopen, dat begrijp ik ook nog wel. Nou ja, het was een les voor de volgende keer.

Vanmiddag zijn we wezen kijken in Didam voor een Wranger maar die auto heeft in geen jaren onderhoud gehad en had ik een slecht gevoel bij. En al helemaal toen die handelaar vertelde dat hij de laatste 6 bougies in heel europa op de kop had getikt voor die auto.... Echt, dat zei hij echt!! ;)

We speuren gewoon weer verder.... :huh:

bewerkt door Ramon2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gloeiende gloeiende... Had net die toko nog ff gebeld voor een vraag, blijkt dat de Jeep net verkocht is.... :huh: Ben nu heeeeeeeeeeeel shagrijnig!!! :thumbsup:

als je zo tekeer gaat over een Jeep die je alleen maar op 'n plaatje gezien hebt

dan heeft het "Jeep-Virus" je goed te pakken

WELKOM BIJ DE CLUB !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit dan niks voor je?

http://link.marktplaats.nl/247787620

kun je later metéen een v8 erin zetten:yes::thumbsup:

Had deze ook gezien maar vond het teveel boven m'n budget. Door omstandigheden is me budget gezakt tot rond de €4000,-

als je zo tekeer gaat over een Jeep die je alleen maar op 'n plaatje gezien hebt

dan heeft het "Jeep-Virus" je goed te pakken

WELKOM BIJ DE CLUB !!!

Thanks, maar ik was al lid! :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag zou ik eens wat ervaringen willen weten van jeepers die met een 4.2 en standaard carburateur in het terrein rond rijden. Heb er al een hoop over gelezen, maar wat zijn jullie ervaringen qua motorloop, afslaan op een helling etc? Moet ik er namelijk nou echt zo'n punt van maken? Ik hoor heus wel eens een YJ afslaan in het terrein maar niet vaak. En kan me ook niet voorstellen dat iedereen een 4.0i heeft....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een 4.2 gehad / heb hem nog wel maar doe der niets meer mee. het is idd waar als je met een 4.2 met standaard carb de helling op rijd dat die stil valt. tis wel net hoeveel gas je geeft. op de maasvlakte had je mooie hoge hellingen om tegenop te rijden dat ging goed wegens veel snelheid en hoop toeren.. op mammut in duitsland viel het behoorlijk tegen. tegen korte steile hellingen. als je net begon te slippen en terug wilde schakelen. viel die uit. dan gleed ik terug van de helling af en zat me uitlaat ook nog is vol met klei :B

mischien dat je bij een automaat der minder last van heb.. maar ik ben iedergeval blij met me 4.0 nou :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een 4.2 gehad / heb hem nog wel maar doe der niets meer mee. het is idd waar als je met een 4.2 met standaard carb de helling op rijd dat die stil valt. tis wel net hoeveel gas je geeft. op de maasvlakte had je mooie hoge hellingen om tegenop te rijden dat ging goed wegens veel snelheid en hoop toeren.. op mammut in duitsland viel het behoorlijk tegen. tegen korte steile hellingen. als je net begon te slippen en terug wilde schakelen. viel die uit. dan gleed ik terug van de helling af en zat me uitlaat ook nog is vol met klei :B

mischien dat je bij een automaat der minder last van heb.. maar ik ben iedergeval blij met me 4.0 nou :)

Dus als ik een beetje tussen de regels door lees, heeft het ook te maken met hoe je ermee om gaat? Dus hoger in toeren en juiste keuze van de versnelling kunnen er voor zorgen dat je minder last hebt van afslaan?

Of is een andere carb een goede keuze om toch met een 4.2 mee te komen?

Enne, je hebt die 4.2 nog, maar doet er niets meer mee?? Vertel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als ik een beetje tussen de regels door lees, heeft het ook te maken met hoe je ermee om gaat? Dus hoger in toeren en juiste keuze van de versnelling kunnen er voor zorgen dat je minder last hebt van afslaan?

dat is juist.

Of is een andere carb een goede keuze om toch met een 4.2 mee te komen?

heb wel is overwogen om een andere carb der op te zetten maar omdat die motorisch niet zo lekker meer draaide heb ik hem opzij gezet :B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is juist.

heb wel is overwogen om een andere carb der op te zetten maar omdat die motorisch niet zo lekker meer draaide heb ik hem opzij gezet :B

Okay, dat klinkt dan al positief! Dus een 4.2 zou het kunnen worden en dan eventueel later een andere carb erop. Dit verruimd me mogelijkheden al weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naast een andere carb kun je ook altijd nog overwegen om laten injectie op te bouwen, of op gas gaan rijden.

Beide situaties zorgen ervoor dat je bij stijle hellingen geen uitval meer hebt doordat je carb droog staat.

1x ZJ op gas vind ik al duur genoeg, dus zal ik niet zo snel over nadenken :frusty:. En over welke kosten praat je eigenlijk voor een injectiesysteem? Ik heb nu gezien dat met een beetje carb. en eventueel br.st.pomp klaar kan zijn rond de €500...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Injectie is wel wat duurder, echter heb je wel meer zekerheid als met andere carb.

Zelfs met een nieuwe carb kun je nog hetzelfde probleem houden, of je moet voor de duurdere gaan die speciaal voor off-road aangepast zijn.

Hier een plaatje en prijs van injectiekit:

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=14913

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Injectie is wel wat duurder, echter heb je wel meer zekerheid als met andere carb.

Zelfs met een nieuwe carb kun je nog hetzelfde probleem houden, of je moet voor de duurdere gaan die speciaal voor off-road aangepast zijn.

Hier een plaatje en prijs van injectiekit:

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=14913

Pof, dat zijn wel ff andere prijzen :frusty:.....

Gezien mijn budget, en ongeduld :D zal het toch eerder een 4.2 worden. Een 4.0 op geel kenteken kost gem. een 2,5 tot 3 mille meer als wat ik nu zie voor een 4.2 op geel, of anders oud genoeg voor vrijstelling BPM afdracht. Uiteraard uitzonderingen daar gelaten, maar dan heeft het te maken met `het oog wil ook wat´ of niet gelijk vast zitten aan eerste kosten voor een lift en grotere wielen.

Word dus waarschijnlijk een stukje gewenning met rijden in het terrein. Zoals ik al eerder zei, er rijden meerdere 4.2 met standaard carb erop die ook niet telkens afslaat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Injectie is wel wat duurder, echter heb je wel meer zekerheid als met andere carb.

Zelfs met een nieuwe carb kun je nog hetzelfde probleem houden, of je moet voor de duurdere gaan die speciaal voor off-road aangepast zijn.

Hier een plaatje en prijs van injectiekit:

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=14913

yep, die kit van Howell heb ik ook op m'n 4.2 zitten

vorig jaar augustus m'n ouwe carb verwijderd en de injectiekit gemonteerd

ben er nog steeds happy mee

oke, is ff wat duurder dan een carburateur maar je bent in 1x van alle ellende af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...