Spring naar bijdragen

Aanschaf 2e jeep voor terrein


Ramon2
 Share

Recommended Posts

Het mag er eindelijk van komen, ik stap de markt op voor een 2e jeep, puur voor het terrein! :wacko: Ik heb er geen haast mee, ik red me voorlopig met me ZJ.

Ik zit te denken aan de (belastingvrije) CJ of YJ, omdat ik nu ok graag "open" wil kunnen rijden. Ik ga uiteraard voor een L6! Budget: rond de €4000,-

Zoals een echte hollander betaamd, zoek ik het beste voor het minste, tenminste als uitgangspunt, ik snap ook wel dat het niet zo makkelijk werkt.

Een standaard auto kost veel om te gaan bouwen, een reeds verbouwde is duur in de aanschaf, dus ik zoek er iets er tussen in. Een jeep die enigzins gelift is en al wat redelijke wielen heeft.

Nu staat er wel e.e.a. op div sites zoals marktplaats e.d. maar ook zou ik graag van jullie wat advies willen hebben aangaande de aanschaf, of misschien hebben/weten jullie iets leuks te staan.

Laat maar horen!

bewerkt door Ramon2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 193
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Het mag er eindelijk van komen, ik stap de markt op voor een 2e jeep, puur voor het terrein! ;) Ik heb er geen haast mee, ik red me voorlopig met me ZJ.

Ik zit te denken aan de (belastingvrije) CJ of YJ, omdat ik nu ok graag "open" wil kunnen rijden. Budget: rond de €4000,-

Zoals een echte hollander betaamd, zoek ik het beste voor het minste, tenminste als uitgangspunt, ik snap ook wel dat het niet zo makkelijk werkt.

Een standaard auto kost veel om te gaan bouwen, een reeds verbouwde is duur in de aanschaf, dus ik zoek er iets er tussen in. Een jeep die enigzins gelift is en al wat redelijke wielen heeft.

Nu staat er wel e.e.a. op div sites zoals marktplaats e.d. maar ook zou ik graag van jullie wat advies willen hebben aangaande de aanschaf, of misschien hebben/weten jullie iets leuks te staan.

Laat maar horen!

tja, als je geen haast hebt ..... :wacko:

(nog ff sparen, zal iets duurder zijn)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, als je geen haast hebt ..... :wacko:

(nog ff sparen, zal iets duurder zijn)

Volgens mij stond "The Kick" al op een erfenis lijstje...?! ;)

Enne met geen haast bedoel ik natuurlijk "liever gisteren dan vandaag maar de mogelijkheden zijn daar niet voor"..... Dus eerder een maanden plan dan een jaren plan.... :P Daarbij red ik het niet voor 4 mille denk ik? :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring: een oude CJ5. Lekker kort en licht (1250kg), ideaal voor in de blub. Liften is zinloos, je hoeft er alleen maar iets grotere wielen onder te zetten.

(met een lift krijg je alleen meer bodemspeling in het midden. de auto is echter zo kort dat dat weinig effect heeft. Rond de assen maakt het echter niks uit en je zwaartepunt komt onhandig hoger te liggen)

4000 euro moet lukken. Voor in de modder hoeft ie niet echt "aangekleed" te zijn. Grote wielen, dikke noppenbanden en een lier moet genoeg zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je niets om het uiterlijk geeft van de jeep weet ik er mischien nog wel een die onder dat budget zit. Een 92 er 4.0 HO met schroefveren pakket, 35 ers en 4.10 in de assen.

Zit een lier op maar weet niet of die mee verkocht wordt.

Als je interesse hebt laat maar even weten dan kan ik wel wat foto's mailen.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

staat nog een YJ te koop voor super mooie prijs voor wat er allemaal op zit van Kollee

bieden vanaf 9000,- maar dan heb je ook alles erop en eraan

maja een belasting vrije YJ zal niet makkelijk te vinden zijn... bestaat die eignelijk wel:blush:?

Ik heb um gezien, helemaal mijn karretje, maar 9 mille is het dubbele van mijn budget :wacko:. En ik besef dat als ik belastingvrij wil voor een CJ moet gaan.

Mijn ervaring: een oude CJ5. Lekker kort en licht (1250kg), ideaal voor in de blub. Liften is zinloos, je hoeft er alleen maar iets grotere wielen onder te zetten.

(met een lift krijg je alleen meer bodemspeling in het midden. de auto is echter zo kort dat dat weinig effect heeft. Rond de assen maakt het echter niks uit en je zwaartepunt komt onhandig hoger te liggen)

4000 euro moet lukken. Voor in de modder hoeft ie niet echt "aangekleed" te zijn. Grote wielen, dikke noppenbanden en een lier moet genoeg zijn.

Ik ben zelf een vrij groot persoon (1.95m) en ik weet eigenlijk niet of een 7 veel groter is? Vind een grotere CJ ook wel wat mooier moet ik zeggen. En grote wielen spreken me zeker aan als ze er al onder zitten... En aankleden, tja, leuk om open te rijden langs de terrasjes is natuurlijk helemaal niet verkeerd...

Als je niets om het uiterlijk geeft van de jeep weet ik er mischien nog wel een die onder dat budget zit. Een 92 er 4.0 HO met schroefveren pakket, 35 ers en 4.10 in de assen.

Zit een lier op maar weet niet of die mee verkocht wordt.

Als je interesse hebt laat maar even weten dan kan ik wel wat foto's mailen.

Groeten Bas

..en dat brengt me bij jou Bas, grote wielen en de assen zijn dus zondermeer al okay, ook qua leeftijd/slijtage neem ik aan, anders zit er geen 4.10 in... Beetje body werk heb ik geen probleem mee. Als je wat foto's zou willen mailen, erg graag Bas! En hoever zit ik dan onder het budget?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf een vrij groot persoon (1.95m) en ik weet eigenlijk niet of een 7 veel groter is? ..

Ik ben langer dan jij en had in de CJ5 geen enkel ruimtegebrek (qua zitten). Maar het was wel een echte tweezitter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben langer dan jij en had in de CJ5 geen enkel ruimtegebrek (qua zitten). Maar het was wel een echte tweezitter.

Hm, okay, weer een vraag getackeld. Wat ik vergeet te vermelden is dat ik wel op zoek ben naar een geel kenteken, de kids willen ook erg graag mee rijden, ook op de openbare weg...

Op MP staat een licht blauwe YJ van '89, loopt op LPG, zou die installatie nog wat waard zijn, want die wil ik er gelijk uit hebben! Staat bij een dealer/handelaar met nog 6 maanden bovag garantie: http://link.marktplaats.nl/251238340

bewerkt door Ramon2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, okay, weer een vraag getackeld. Wat ik vergeet te vermelden is dat ik wel op zoek ben naar een geel kenteken, de kids willen ook erg graag mee rijden, ook op de openbare weg...

Op MP staat een licht blauwe YJ van '89, loopt op LPG, zou die installatie nog wat waard zijn, want die wil ik er gelijk uit hebben! Staat bij een dealer/handelaar met nog 6 maanden bovag garantie: http://link.marktplaats.nl/251238340

Volgens mij staan er 2 hier in Limburg te koop van rond die prijs.. in eijsden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, okay, weer een vraag getackeld. Wat ik vergeet te vermelden is dat ik wel op zoek ben naar een geel kenteken, de kids willen ook erg graag mee rijden, ook op de openbare weg...

Op MP staat een licht blauwe YJ van '89, loopt op LPG, zou die installatie nog wat waard zijn, want die wil ik er gelijk uit hebben! Staat bij een dealer/handelaar met nog 6 maanden bovag garantie: http://link.marktplaats.nl/251238340

Ziet er wel netjes uit voor die prijs. Zekers als de km-stand klopt........:D

Gas eruit en gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaja, Ramon had "geen haast" om een Jeep te kopen ... :D

volgens mij staat er volgende week al een postje van hem bij "wat heb je pas gekocht" :P

dat gevoel ken ik ... had ik ook

ene week besloten om een Jeep te kopen

week erna stond er een voor de deur

maar ... da's alweer heel wat jaartjes geleden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaja, Ramon had "geen haast" om een Jeep te kopen ... :D

volgens mij staat er volgende week al een postje van hem bij "wat heb je pas gekocht" :P

dat gevoel ken ik ... had ik ook

ene week besloten om een Jeep te kopen

week erna stond er een voor de deur

maar ... da's alweer heel wat jaartjes geleden

Ik weet dat jij "oud en wijs" genoeg bent om te weten dat wat komt, dat komt..... :yes: Je moet nooit kansen laten liggen, daar krijg je spijt van! (van TE lang wachten trouwens ook..... )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Ramon,

Die blauwe jeep uit deventer ken ik wel een beetje.

Zag hem vaak rondrijden hier (woon zelf ook in deventer).

Volgens mij is het een 4.2 Deze auto is nooit het terrein in geweest, voor zover ik weet.

De dealer waar hij bijstaat is btw geen merkdealer, heeft van elk merk wel iets staan. Over de prijs valt meestal nog wel te praten, heb er destijds mijn eerste auto gekocht.

Mocht je willen gaan kijken: koffie hier is klaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Ramon,

Die blauwe jeep uit deventer ken ik wel een beetje.

Zag hem vaak rondrijden hier (woon zelf ook in deventer).

Volgens mij is het een 4.2 Deze auto is nooit het terrein in geweest, voor zover ik weet.

De dealer waar hij bijstaat is btw geen merkdealer, heeft van elk merk wel iets staan. Over de prijs valt meestal nog wel te praten, heb er destijds mijn eerste auto gekocht.

Mocht je willen gaan kijken: koffie hier is klaar!

Zit er aan te denken om zaterdag daar eens te kijken. Zo ja, dan laat ik je dat wel ff weten. Alvast bedankt voor aanbod.

Ik heb 'm verplaatst omdat dit topic duidelijk meer bedoeld was om advies in te winnen.. succes.

Ik zou de ZJ blijven gebruiken, gaat toch prima zo? :yes:

Jawel, maar blijft toch altijd enig risico als daily driver.

Hou er rekening mee dat open rijden tot haarverlies kan leiden! :D

The Kick, Dezperado, JeepEd, Raven, ...

Zal in mijn geval niet zo'n vaart lopen denk ik... :P

Staat een cj7 voor weinig te koop in Nichtenvechten(met handtas huhuh!)op Marktplaats

Prijs is goed, de rest kan je gaande weg aanpassen....... en belastingvrij helpt ook weer een kleijn beetje!

Is dat die gele die op die trailer staat voor €2500,- ?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit er aan te denken om zaterdag daar eens te kijken. Zo ja, dan laat ik je dat wel ff weten. Alvast bedankt voor aanbod.

Jawel, maar blijft toch altijd enig risico als daily driver.

Zal in mijn geval niet zo'n vaart lopen denk ik... :D

Is dat die gele die op die trailer staat voor €2500,- ?!

ja, zo als ik de advertentie lees wel......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...