Spring naar bijdragen

Aanschaf 2e jeep voor terrein


Ramon2
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 193
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Straks staat de hele auto in de brand.

Grt Herman

Ach, dan zijn we wel gelijk van een hoop toekomstige problemen verlost, tis en blijft een jeep.... <_< :D

Maar zonder gekheid, in Horst zal er heus wel iemand zijn die een zware pijpentang bij zich heeft(?!) :) en zal ik vanavond alvast verder inspuiten en borstelen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel, zojuist gekocht:

Wrangler YJ '93 4.0i met 103.000KM op de teller. 2" BL en 33ers :yes:

Heeft ook een lekke radiateur, dus dat wordt volgende week met trailer ophalen. Wellicht een jeeper die me daar mee kan helpen ivm trailer?!

[ATTACH]4367[/ATTACH]

[ATTACH]4368[/ATTACH]

ben ik ff naar het noorden, wordt er snel een Jeepie aangeschaft :blush:

ziet er goed uit Ramon ... stoer ding hoor .... feli :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afgelopen dagen me eens bezig gehouden met een aantal zaken:

* Rondvragen naar een dopsleuteltje om me kruisje te vervangen (en nog steeds niet gevonden :wub: zelfs de auto materialen zaak heeft um niet!!

* Tapijt rondom uit de auto getrokken

* Stoelen eruit geschroefd en de roestige frames geschuurd en zwart gespoten

* Het daaronder vandaan komende roest weg geschuurd, in kleur gespoten en afgelakt.

* Stabistangetjes volledig verwijderd, in afwachting van de disco's

* Flesje LS toevoeging gehaald, diff olie had ik nog, moet nog verversen

En verder er een beetje blij naar zitten kijken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afgelopen dagen me eens bezig gehouden met een aantal zaken:

* Rondvragen naar een dopsleuteltje om me kruisje te vervangen (en nog steeds niet gevonden :wub: zelfs de auto materialen zaak heeft um niet!!

* Tapijt rondom uit de auto getrokken

* Stoelen eruit geschroefd en de roestige frames geschuurd en zwart gespoten

* Het daaronder vandaan komende roest weg geschuurd, in kleur gespoten en afgelakt.

* Stabistangetjes volledig verwijderd, in afwachting van de disco's

* Flesje LS toevoeging gehaald, diff olie had ik nog, moet nog verversen

En verder er een beetje blij naar zitten kijken :)

torx dopje voor je kruisjes ?

als je U-beugeltjes over je kruisjes zet, heb je dat dopje niet meer nodig

de- en montage met ringsleuteltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

torx dopje voor je kruisjes ?

als je U-beugeltjes over je kruisjes zet, heb je dat dopje niet meer nodig

de- en montage met ringsleuteltje

Nee, is geen torx, zijn 12 vlaks boutjes. Heb net een klein setje ringsleutels van me overbuurman geleend, engelse maatjes, maar ben bang dat ik amper vlees heb om een slag te maken, ze liggen aardig verzonken in die dikke beugel, dat wordt dus nog wat :wub: Hopelijk krijg ik ze net ver genoeg eruit, en dus los, dat ik met dopmaatje 7 er verder uit kan ratelen.

De nieuwe beugeltjes zijn voorzien van 6 vlaks boutjes, dus dat is geen probleem. Word pas weer een probleem als het volgende kruisje eruit ligt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

torx

Nope, deze zijn het niet. Helaas is me fototoestel kapot, kan ff geen foto's maken. Heb alle boutjes los gekregen met ringsleuteltje 1/4" en deze met 60x steken was deze ver genoeg eruit en gelost dat ik met ratel 7 ze eruit heb gekregen.

Er vielen gelijk 2 tonnetjes op de grond. 1 daarvan van zo droog, er zaten nog maar 8 naaldjes in en dat was dus et geluid wat we hoorden rammelen. Kruisje eruit geperst, en nieuwe erin. Is best ff spannend om um recht erin te persen, maar is gelukt. Had alleen ff moeite om de borgveertjes goed op ze plek te krijgen, moest dus nog een keer aanpersen. Op het kruisje aan diff zijde zat geen vetnippel meer, alleen nog een gat. As ligt nu te wachten op vanavond, eens kijken of ik er nog een nippel in kan draaien om deze door te smeren. Ook het schuifstuk door gersmeerd, kwam aardig bruine drap eruit.

Vanavond ff de beugeltjes goed bekijken en schoonmaken en kan de as er weer onder.

Dan moet ik alleen nog de kat. eronderuit halen (lek) en deze vervangen door een cherrybomb. Op de plaats van de oude demper komt enkel een pijp. Wordt trouwens óók een leuk klusje, want daar waar ik wil doorzagen, zit precies dat crossmember. Eens kijken of ik de uitlaat bij het spruitstuk los kan halen en helemaal kan weg halen. Tussen de kat. en de demper zit alleen een beugel, en die is zo los.

Dan zijn alle reparaties gedaan en kan ik me bezig houden met um naar me zin maken.

Enne, lijkt wel of ik het forum als dagboek gebruik.....?! :wub::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan moet ik alleen nog de kat. eronderuit halen (lek) en deze vervangen door een cherrybomb. Op de plaats van de oude demper komt enkel een pijp. Wordt trouwens óók een leuk klusje, want daar waar ik wil doorzagen, zit precies dat crossmember. Eens kijken of ik de uitlaat bij het spruitstuk los kan halen en helemaal kan weg halen. Tussen de kat. en de demper zit alleen een beugel, en die is zo los.

Zal ik het makkelijker voor je maken :yes:

boven de skidplate zit de kat met een flens met 4 bouten vast aan de voorpijp. 4 boutjes loshalen, achterste uitaaldeel eraf halen, flens van de kat af slijpen en aan de cherrybomb lassen, en dan stukje pijp tussen de cherrybomb en de rest van de uitlaat zodat je de rest weer kan hergebruiken.

skidplate kun je laten zitten alleen is dat moeilijker voor de boutjes. is klusje van 2 uur.

Ik zou alleen geen cherrybomb nemen maar een flowmaster 40 series maar dat is mijn persoonlijke smaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet altijd Paul. Bij mij zit het gewoon orgineel met de voorpijp over de kat geschoven en achter de kat idem. Ramon heeft ook een 93-er, dus grote kans dat het het zelfde is. Er zijn twee typen kat's in omloop. Inderdaad ook degene met de vierkante flens die jij bedoeld.

Ik heb deze dus (en ik denk Ramon ook)

0204.41.jpg

En jij bedoeld deze:

0204.11.jpg

bewerkt door Moto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet altijd Paul. Bij mij zit het gewoon orgineel met de voorpijp over de kat geschoven en achter de kat idem. Ramon heeft ook een 93-er, dus grote kans dat het het zelfde is. Er zijn twee typen kat's in omloop. Inderdaad ook degene met de vierkante flens die jij bedoeld.

Ik heb deze dus (en ik denk Ramon ook)

0204.41.jpg

En jij bedoeld deze:

0204.11.jpg

Bij mij is het nog veel leuker! Ik heb de kat met een flens, maar die zit vastgelast, dus géén boutjes!! ;) en net vóór die flens en dus precies boven de skitplate wil ik hem door zagen.

De demper zit gewoon met een klem vast, had ik al eens los gehad om te kijken hoe alles zat, dus daar weet ik wel raad mee.

Vandaar dat ik zei de voorste pijp met kat en al, in de bocht vlak bij spruitstuk los te halen. Dan kan ik precies zagen daar waar ik wil.

Lassen wordt bij mij nog niets, daar was iets mee, een cursus of iets dergelijks.... :D Dus ik zet um voorlopig met klemmen vast en ongetwijfeld is er een jeeper die um voor me wil vast lassen?! :whistle:

ramon 2,

misschien dat je een donatikunt doen aan de forumbeheerders ivm het dataverkeer wat e met je stukjes genereert :D

Ik ben nog steeds afwachtende van de plannen die de forumbeheerders hebben aangaande "donatie"....! :D

bewerkt door Ramon2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Twee weken geleden las ik iets over een uitstapje naar Strand Horst en werd het rijden met die YJ samengevat met : "wat een tering herrie" of zoiets.

Ben benieuwd naar de nieuwe definitie van het kabaal.:wacko:

Nou, deze definitie is wat mij betreft stukken beter, dieper, grommender EN lek vrij :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...