Spring naar bijdragen

Aanschaf 2e jeep voor terrein


Ramon2
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 193
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

- Radiateur vv

Ik heb nog een gerepareerde radiateur liggen.

Die gaat zsm naar JeepEdHonk, dus mocht je hem willen, kan je hem daar afhalen.

Het retourtje Inor heeft hij met glans doorstaan.

Enne... feli met de aanschaf van een Wrangler!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

laat je het kenteken grijs ??? dan zijn de kids niet verzekerd achterin

ook jij mag maar 1000 kg trekken net als ik.

Nee, vanaf volgend jaar ga ik kijken voor omkeuren. Is een beetje afhankelijk van hoevaak de kinderen mee kunnen gaan (ivm weekenden bij hun vader) Voorlopig rijden we de evenementen dat als de kids meekunnen met 2 auto's. Dan praat ik over zo'n 2 a 3 keer per jaar. Hoe langer ik wacht met omkeuren, des te gunstiger in de rest-BPM tabel.

En max te trekken is voor ons niet zo verschrikkelijk van belang. Leuk dat er een caravannetje achter kan, maar meer ook niet nodig, daar hebben we de Grand nog voor. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, vanaf volgend jaar ga ik kijken voor omkeuren. Is een beetje afhankelijk van hoevaak de kinderen mee kunnen gaan (ivm weekenden bij hun vader) Voorlopig rijden we de evenementen dat als de kids meekunnen met 2 auto's. Dan praat ik over zo'n 2 a 3 keer per jaar. Hoe langer ik wacht met omkeuren, des te gunstiger in de rest-BPM tabel.

En max te trekken is voor ons niet zo verschrikkelijk van belang. Leuk dat er een caravannetje achter kan, maar meer ook niet nodig, daar hebben we de Grand nog voor. :lol:

Een caravan van 1100 kg is geen probleem je mag 10% over het gewicht

en dan kun je bij alle caravans trekken en dan nog met een b rijbewijs

grt Herman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een caravan van 1100 kg is geen probleem je mag 10% over het gewicht

en dan kun je bij alle caravans trekken en dan nog met een b rijbewijs

grt Herman

Dat bedoel ik Herman, dus geen probleem wat dat betreft

Zo da's een mooie, hoezo las-cursus ??? ziet er toch tip top uit ;)

veel plezier met je eerste modderbad.

:lol:

Wordt eerst bultjes zand over 2 weken denk ik :no:

Enne, een beetje prutser aan een auto wil toch kunnen lassen?! Misschien eens een middagje met de overige geinteresseerden een "cursus" lassen organiseren... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de feli's mensen, erg leuk!!

En nu hopen dat we er een hoop plezier van zullen hebben. De komende weken lekker rommelen aan die auto en lekker rijden. Eerste optreden hopelijk horst.

Eerste reparatie is de radiateur, maar onze mede jeeper Raven heeft een mooie oplossing :no: thanks Maarten!

En nu een lange week wachten :lol:

bewerkt door Ramon2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als voorbereidend werk op ontvangst me YJ ff het volgende;

Ik heb inmiddels een hoop zitten lezen over de overbrengingen icm grote bandenmaat. Ik hoop de vorige eigenaar nog een paar vragen te kunnen stellen over de auto. De auto heeft in iedergeval een bodylift van zo'n 2". Het feit dat hij een t-case lowering heeft, denk ik dat er ook wat andere veren onder zitten, gezien de ruimte boven de 33" banden.

Standaard volgens het "geboortekaartje" heeft deze auto een overbrenging van 3.55. Is dit nu handig in het terrein met 33ers?

Ik ben van plan om alle olieen per direct te gaan vv. Kan ik dan door bv het tellen van de tanden van R&P bepalen of er ook een andere overbrenging inzit?

Daarbij, mik ik in deze assen dezelfde olie die bedoeld is voor de ZJ? Het geboortekaartje roept: Anti-spin Diff, wat wil dit zeggen, het zelfde als de limitedslip in me ZJ achteras? Assen zijn dacht ik dezelfde als onder een ZJ, dana 30 voor en 35c achter?

Thanks again!

-------------------------------------

Ik kwam net een "chart" tegen van Utah waarin het aantal tanden beschreven zijn (zag ik niet eerder) maar een 3.55 kom ik daar niet tegen?! Is dat per merk afhankelijk ofzo?

bewerkt door Ramon2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3.55 is goed te doen maar de 5e versnelling zal je weinig kunnen gebruiken.

Met 4.10 rijden in combi met 33ers gaat al een stuk soepeler. Als je ooit voor 4.10 wilt gaan kan dit door assen te gebruiken die onder een 2.5 komen. Die hebben standaard 4.10.

En in het achterdiff idd LSzooi toevoegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3.55 is goed te doen maar de 5e versnelling zal je weinig kunnen gebruiken.

Met 4.10 rijden in combi met 33ers gaat al een stuk soepeler. Als je ooit voor 4.10 wilt gaan kan dit door assen te gebruiken die onder een 2.5 komen. Die hebben standaard 4.10.

En in het achterdiff idd LSzooi toevoegen.

Okay, das duidelijk. En in het terrein? Of heeft het dan minder invloed omdat je in 4lo schakeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay, das duidelijk. En in het terrein? Of heeft het dan minder invloed omdat je in 4lo schakeld?

In het terrein is het goed. Maaruh, gewoon eerst gaan rijden en zelf ervaren.:lol:

Merendeel die op 33ers rijdt heeft 3.55............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...