Spring naar bijdragen

uitbreken bij nat wegdek


Limited 97
 Share

Recommended Posts

Hoi, ondanks nieuwe banden breekt de cherokee bij scherpe bochten toch regelmatig uit met de achterwielen.

Dit gebeurt bijv. veel bij het verlaten van snelweg en 90 graden opdraaien van gewone weg onderaan de afslag.

Is dit gewoon bij cherokee's of zou het een technisch mankement zijn ?

thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ondanks nieuwe banden breekt de cherokee bij scherpe bochten toch regelmatig uit met de achterwielen.

Dit gebeurt bijv. veel bij het verlaten van snelweg en 90 graden opdraaien van gewone weg onderaan de afslag.

Is dit gewoon bij cherokee's of zou het een technisch mankement zijn ?

thnx

Is mij ook al een paar keer overkomen.

Ik vraag me af of een permanente 4wd op zo'n moment zin heeft - bijvoorbeeld in de zomer, als het 3 weken droog is geweest en je dan een plensbui op je dak krijgt. Je zou haast zeggen dat daar de 4wd voor bedoeld is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij hoort het er gewoon bij als je een zwaardere auto hebt met achterwielaandrijving en een motor die bovendien bij een laag toerental al heel wat vermogen aan de wielen brengt. Full-time 4WD lost dat enigszins wel op, maar dat komt gewoon omdat het vermogen beter wordt verdeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ook een Jeep XJ kan strak door de bocht, ook met nat weer.

Belangrijk wordt wel dat alles in orde is, niet alleen de banden maar ook de schokbrekers, ophangrubbers en de rubbers van de swaybars ... als daar ruimte zit gaat het fout .... tenminste als je iets anders van de wegligging verwacht dan bij rijden tussen de struiken..

Om bij de banden te blijven, het is wel belangrijk dat je wegbanden gebruikt, ik rij zelf op Goodyear Eagle GT+4 (MS) de auto rijdt strak en stabiel en heb geen last van slippers of onverwachte uitbreek acties of wat dan ook ... ik rij wel altijd vierwiel en echt niet langzaam.

De vorige banden waren van het merk General, een ramp, tenminste op straat, in het zand zijn het misschien wel een van de beste .....maar daar heb ik weinig aan op de snelweg ...

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sterker nog, ik heb ook hetzelfde euvel met nieuwe banden, goodYear Wrangler AT/R, met mijn Cherokee TD.

Als een diesel het al heeft?

alhoewel; het max koppel is bij benzine en diesel hetzelfde, 300Nm maar heeft een benzineversie natuurlijk 60 peekaa meer.

zal het dan aan de banden liggen? het profiel is wel grof..

zou trouwens zonde zijn want ze staan erg goed! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...