Spring naar bijdragen

Stern

Forum member
  • Aantal bijdragen

    192
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Stern

  • Verjaardag 11/09/1967

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1992

Stern's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Wellicht handig of interessant, alle foto's die ik zelf ooit gemaakt heb van mijn Jeepie staan hier:
  2. Helaas, hij moet weg, mijn geliefde maar verwaarloosde Jeep Cherokee 4.0 Limited LPG Grijs kenteken 19-11-1992 247.155 km GEEN APK (Reeds 3 jaar geschorst) Prijs: € 750,- Kort na de APK-keuring, eind 2007 begon de krukasdemper licht te trillen en hoewel dat technisch nog geen probleem was, veroorzaakte dat wel een irritant gepiep van de multiriem. Aangezien ik destijds 's nachts de krant bezorgde bij boerderijen kon ik dat niet hebben dus begon ik aan een reparatie. Ik kreeg dat ding er echter niet af, maar door de demontage van diverse onderdelen en het feit dat ik de auto niet meer nodig had, heb ik hem geschorst met de bedoeling hem later in orde te maken. Dat is er dus nooit van gekomen. Intussen heb ik de moed opgegeven dat ik er ooit wel aan toe ga komen. Eind 2006 heeft de auto groot onderhoud gehad, waarbij o.a. alle vloeistoffen zijn vervangen en met 2" is verhoogd d.m.v. langere schokbrekers, langere heavy-duty spiraalveren voor en een add-a-leaf achter. Ook zijn de velgen vervangen door bredere exemplaren en voorzien van Bridgestone Dueler A/T banden in de maat 235/75R15. Ongeveer een jaar later en zo'n 15.000 km verder is de auto dus weggezet. Behalve de krukasdemper (een nieuwe krijg je er bij) moeten er ook een nieuwe accu en luchtfiter in en ontbreken er enkele onderdelen van de LPG-installatie die een "vriend" geleend heeft, maar nooit terugbezorgd. Het gaat in ieder geval om de mixer, maar misschien horen daar nog aansluitingen en/of slangen aan te zitten. Ook heb ik problemen gehad met de lichtschakelaar, maar ben de kluts kwijtgeraakt, waardoor ik nu vier schakelaars heb, waarvan er twee zeker defect en beide anderen goed zouden moeten zijn. Alleen heb ik geen idee meer welke . . . . De voorbumper ligt (samen met wat andere onderdelen en een bull-bar) achterin en is gewoon in orde. Vanmiddag heb ik de wagen afgestoft en gewassen, zodat hij er tenminste weer een beetje toonbaar uitziet Ik werd eigenlijk weer helemaal verliefd, maar mijn vriendin is nogal jaloers, dus liefhebbers mogen zich melden! (Ik heb meer foto's, maar krijg ze niet toegevoegd)
  3. Zou het niet uit de bak i.c.m. speling in de overbrenging (kruisjes e.d.) kunnen komen?
  4. Sorry, ik ben een sukkel! De Laro heeft 5-gaats velgen, ik was in de war met m'n Iveco bus. Daar zoek ik ook nog een setje voor en die zijn wel 6-gaats al gaan deze niet passen. Ik was ook niet van plan om me al te gemakkelijk weg te laten kijken hoor! Ik heb ook nog steeds een Cherokee, ook al is die al een tijd geschorst . . . .
  5. Geen probleem, het is alleen handig te weten waar je ernaast had getypt Ehm, op het risico af direct gebanned te worden van dit forum, maar zouden die velgen passen op een Landrover Discovery I? Als je de steek weet van deze velgen kan ik het natuurlijk zelf nagaan. Mocht dat namelijk lukken, dan heb ik wel belangstelling.
  6. Waar komen die velgen vanaf cq waar passen ze op? En zijn die banden nu 31" of 32"?
  7. Nu zijn zomerbanden met dit weer inderdaad stugger dan normaal, maar of de achterkant daardoor gaat hobbelen? En waarom de voorkant dan niet? Ik kan me tenminste niet voorstellen dat iemand alleen op de vooras winterbanden zou leggen . . . . Wellicht zit er (bevroren) vocht tussen de bladveren waardoor die niet meteen soepel doorveren? (Aangenomen tenminste dat een Cherokee van 2000 ook nog bladveren heeft)
  8. Stern

    Jeep XJ 4.0i ARB

    Prachtige auto Schitterende foto's ook . . . . Wel een hoop geld
  9. Hallo Wim, Bedankt voor je schema, maar ik heb wat moeite om zo'n ding te lezen Niet alleen omdat hij ondersteboven staat en ehm, niet heel scherp is . . . . maar ik zou niet weten waar ik hier de lichtschakelaar moet zoeken, laat staan vinden! Als je me dat kunt vertellen, dan kan ik bekijken of ik er verder mee kom. Groeten, Elmar
  10. Hallo Boris, Bedankt voor je reactie en de duidelijke foto's! Voorzover ik na heb kunnen gaan heb ik nergens meer kortsluiting, maar toch zijn er reeds drie van die onderste schakelaars gefrituurd, waarvan twee nieuwe. Degene met potmeter maakt wel een aanzienlijk degelijker indruk . . . . Wat gebeurt er als ik de behuizing deels wegslijp, zodat de stekker wel past? Krijgt de PCM dan te veel, of te weinig stroom? En waarvan zijn die twee extra contactjes? Voordat de auto stil kwam te staan, had ik een blok met drie losse wipschakelaars uit m'n dashboard hangen (dashboard + stads- + achterlichten / dimlichten voor / groot licht) per groep apart gezekerd en dat ging prima, maar dat zag er niet uit. Juist omdat dit goed ging, denk ik dat de oorzaak van de problemen van toen is opgelost. Ik had destijds met veel proberen van ieder contact uitgezocht waar het voor diende, maar dat briefje ben ik dus kwijt. Het wel of niet dimmen van de dashboardverlichting zal me een zorg zijn, maar ik wil wel zeker weten dat er niet opnieuw iets kapot gaat als ik deze schakelaar gebruik. Vandaar mijn vraag: weet iemand de pinbezetting? Ik kan op dit moment niet opnieuw zelf alles uitzoeken, omdat er nog meer open ligt en de accu niet aangesloten kan worden.
  11. Hallo allemaal, Zo'n twee jaar geleden was ik regelmatig op dit forum te vinden, toen wilde ik iets vervangen, heb de boel wel uit elkaar gekregen, maar vervolgens hield het op. Nu heb ik besloten dat de Jeep toch weer in actieve dienst moet. Het eerste probleem dat ik daarbij tegenkom is de lichtschakelaar. Inmiddels het vierde exemplaar, ditmaal afkomstig van de dealer. Twee jaar geleden gekocht en vandaag ontdekt dat ik de verkeerde heb. Degene die ik hebben moet heeft zo'n gammel dun metalen plaatje voor het dimmen van de dashboardverlichting, terwijl dit type een potmeter heeft in een dikke keramische schijf en bedoeld is voor Cherokee's tot '91. Een ander verschil is dat er twee contactjes ontbreken en de behuizing daar doorloopt, waardoor de stekker niet past. Nu overweeg ik om het uitstekende stukje behuizing weg te slijpen en toch deze stekker te gaan gebruiken, maar dan moet ik wel zeker weten waar alle aansluitpinnen van zijn. Heeft iemand daar een overzichtje van? Liefst van beide typen . . . . Bij voorbaat mijn hartelijke dank!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...