Spring naar bijdragen

Kombat

Forum member
  • Aantal bijdragen

    47
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Kombat's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Een tijdje niet op het forum geweest en dan komt er zo'n leuk topic voorbij zeilen! Grappige foto's maar ik krijg nog niet die artistieke schwung, misschien wat meer werken met licht/filters. Op Autojunk.nl zitten ook een paar getalenteerde fotografen (meer uit de spottershoek) die soms bijzonder mooie kunstzinnige foto's schieten. Misschien zou je hier kunnen uitleggen wat de Academie voor eisen stelt of welke kant het op moet? Heb zelf net een Canon G10 besteld en wil meer gaan leren over editen, ben geen hardcore fotograaf en een DSLR is ook buiten mij budget.
  2. Ja klopt inderdaad, dat is ook zo. Vreemd genoeg geeft de NAP wel KM's aan ipv mijlen. Maar als ik op de teller een afstand van 1 kilometer rij komt er niet 1 bij op de teller dus het is wel een mijlenteller. Geen idee of die stand wel klopt, sinds ie in NL is wel in elk geval. Gebouwd in 1990 trouwens met een LO motor (vroeg iemand via mail...) Maar vrijdag ochtend heb ik een afspraak voor 450€ met ene Alfred uit Ermelo (bekende?) Als het niet doorgaat meld ik het hier wel even.
  3. Ik heb hem ook op Marktplaats staan zie hier: http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-jeep/219742885-jeep-cherokee-4-0l-1990-apk-tot-eind-juli-loop-sloop.html?return=eJwFwcEJwCAMAMBdHMDYRz9xmkAFRaMhSQtSunvvCA98G6ZseCYMvHN1FwR4ivYlZUYm7S6DyC3OAbcVpYvbBN5RqoT8%2FRn2GBc%3D&df=1 Daar staat wat meer info plus recente foto's. Via mail is het hoogste bod nu 450€
  4. Het is een Cherokee XJ uit USA naar Nederland gehaald in '92 volgens het kenteken. Heeft APK tot 25 Juli 2009! KMstand: 175050 Reden verkoop: Het was mijn eerste auto en gekocht toen ik mijn auto niet dagelijks nodig had. Nu rij ik dagelijks heel wat meer kilometers en dat is in de Cherokee veel te duur voor mij. Eind augustus problemen met het blok, wilde er zelf aan beginnen maar heb nu niet de tijd voorhanden en heb geen idee hoe lang en hoe duur het gaat worden totaal. Een maat van me die de auto heeft bekeken zegt dat het iets met de cilinderkop is, hij kookt al na een korte rit en er komt vettigheid in het koelreservoir. Als ik er iemand blij mee kan maken wil mag ie hem ophalen voor 650 euro, hij moet op trailer of gesleept. Automaatbak was nog goed laatste keer dat we er mee reden. Blikwerk is redelijk netjes maar wel één vervelende grote deuk links tussen achterbumper en fenderflare. Lakwerk is een drama, het schijnt te liggen aan de combinatie van de Canyon red lak en de gebruikte blanke lak…(beetje dom Chrysler). Blanke lak laat los en op het dak heeft ie ‘zonnesproeten’ Interieur is netjes en de elektrische lederen stoelen werken nog, leder heeft last van scheurtjes maar is nog prima te repareren met poetsmiddel of zo. Hondenrekje van vorige eigenaar. Achter mooie goede banden (80% Grabber AT van General). Voorbanden iets minder, ik denk 50% van BF Goodrich. Reservewiel is een straatband (met modderbanden past ie niet op de beugel) Allemaal om de Limited velgen, nog in super staat. Vorige eigenaar heeft ze in antraciet gespoten en ik vond het wel goed staan bij dat rood. Kruiskop in aandrijfstang linksvoor is vervangen, Helemaal doorgesmeerd, tectyl op de roestige plaatsen en remleidingen. Olie in assen, bak en blok vervangen. De bekende gaten in de dorpels gelast en weer in rode verf gezet. Kan opgehaald worden, rijden gaat denk ik niet. Plaats: Wijnjewoude (Tussen Drachten en Assen) Leuk voor onderdelen! of opknappen. Ruilhandel met een Volvo 850 GLT station mag ook... Foto's:
  5. Tja voor de dorpels kun je naar elk schadeherstel bedrijf maar als je een beetje handig bent kun je het zelf ook doen. Of je moet het super professioneel willen hebben, er zijn vast wel wat handige sleutelaars/lassers in je kenniskring. Dorpels vallen niet echt op, als ze niet spiegelstrak zijn valt dat geen mens op.
  6. Dit is wat ik de afgelopen week allemaal aan mijn Jeep heb gedaan, mede omdat de apk er weer aan zit te komen. Reparaties Kruisje linkervoor as Gaten in beide dorpels dicht gelast Gat onder de pedalen dichtgelast Kantelraampjes in voordeuren vervangen Remleidingen gecontroleerd en schoongemaakt Doorgesmeerd en alle olie vervangen Stabilisatorstang rechtsvoor gemaakt. Hij rijdt nu weer een stuk strakker en stiller. pff was een grote klus, maar nu is hij weer het baasje. Voor een paar foto's http://picasaweb.google.com/KeesDijkstra89
  7. Ik zoek een nieuw of in nieuwstaat verkerend onderdeel van het remsysteem van een XJ. Het is het blokje wat op de achteras zit wat die de remleiding opsplitst, dat blokje is middels een flexibele rubberslang met de ijzeren remleiding verbonden. Bij mij begint dat rubberslangetje te scheuren, de slang zit echter geperst ijzeren omhulsel en kan dus niet worden vervangen. Wie kan me dit blokje incl slangetje verkopen? prijs indicatie? (Zal morgen wellicht nog een foto toevoegen) Tevens ben ik op zoek naar goede koplampen, liefst in regio van Drachten/Assen.
  8. Mijn washerfluid indicator brandt ook, het tankje is vol dus waarschijnlijk is het gewoon de sensor/meter die kapot is. Met een Jeep kijk je vaak genoeg onder de kap dus dan controleer je alle peilen ook, gewoon stekkertje van de sensor los doen. Mooi groen die XJ! staat goed in die omgeving! Pssst, heb je Natalee nog gezien? edit: ik heb gehoord dat ze wel van zwemmen houdt/hield dus misschien is ze naar Bonaire gezwommen...
  9. Ik heb hetzelfde met de mijne, alleen dan in mindere mate. Heb de slangen gerepareerd en het luchtfilter plus box ff gecleaned. Het schijnt een bekend probleem te zijn maar ook ik kan er niks over vinden, heb er niet echt grote problemen mee. Het lekt nu nog steeds een beetje naar de filterbox.
  10. hhm begrijp ik dat nou goed, jij vindt het oké als een dealer niet eens wat simpels weet van de auto die hij moet verkopen. Ik zou serieus mijn ogen uit mijn kop schamen als ik als dealer niet weet wat voor assen er geleverd worden bij een auto die ik al minimaal een jaar verkoop. Vooral bij een auto als de Wrangler of een Defender, voor een Kia picanto is het bijvoorbeeld totaal onbelangrijk.
  11. Ik was een beetje aan het wegdromen in de foto galleries van een aantal JK sites en toen zag ik meerdere keren een Unlimited met een schuine hardtop. Het word tiltback, slantback en hatchback genoemd op de fora, echter tot nu toe heb ik nergens een link naar een verkoper gevonden. De foto's zijn op de Sema show genomen. Er lijken twee verschillende te zijn: 1: bestaat uit 3 delen; frontseats, rearseats en trunk. 2: bestaat uit 2 delen; frontseats en trunk+rearseats zoals ook het orgineel heeft. Persoonlijk vind ik het wel een leuke aanpassing, als je nog geen hardtop had is dit misschien een mooi alternatief
  12. Ik zou zelf het liefst een Rubicon diesel hebben, helaas wonen we in nederland en daar worden autorijders gestrafd voor hun aankoop met debiel hoge bpm. Amerikanen vinden het bizar dat de Rubicon 3.8 teruggerekend naar dollars hier bijna $80.000 is. hij is daar iets van 35000$ Als je een proefrit wilt maken, doen ze daar dan heel moeilijk over? Mijn broer en ik zijn best nieuwsgierig naar die 4 deurs diesel. De dealer kan zo wel raden dat we hem niet kunnen betalen, zouden we een stukje mogen rijden evt met brandstofvergoeding?
  13. Op amerikaanse sites zullen ze jouw niet kunnen helpen want de diesel is daar niet te koop! Misschien dat ze je daar wel een type nummer kunnen geven ofzo? ik weet dat de rubi een dana-44 heeft meer niet. Vandaag langs de dealer gereden, ze hadden een hele rij Wrangler sport CRD's staan allemaal standaard dus waarschijnlijk nog niet verkocht er stonden drie Unlimiteds naast. De meeste nieuwe wrangler rijders zullen denk ik niet op dit forum komen, hij is nu toch steeds populairder bij de asfalt ridders/ridderinnen. Stuur een mail naar een naar Jeep in USA misschien dat je je beter kunnen helpen.
  14. Kombat

    Banden+velgen XJ/ZJ

    Ik zoek eigelijk maar 1 band, mijn rechtervoorband heeft een scheur in de wang. Voor de apk in februari zoek ik nog een goede band dus. Momenteel zit er een BF Goodrich Trail T/A om, maar ik denk dat Grabber AT ook goed is. Maatje 31 x 10.5 x 15. Ik heb helaas geen ZJ en om het moment niks te sleutelen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...