Spring naar bijdragen

Mach.Jan

Forum member
  • Aantal bijdragen

    16
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Mach.Jan

  • Verjaardag 07/12/1967

Mach.Jan's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. sterker nog, ik heb ook hetzelfde euvel met nieuwe banden, goodYear Wrangler AT/R, met mijn Cherokee TD. Als een diesel het al heeft? alhoewel; het max koppel is bij benzine en diesel hetzelfde, 300Nm maar heeft een benzineversie natuurlijk 60 peekaa meer. zal het dan aan de banden liggen? het profiel is wel grof.. zou trouwens zonde zijn want ze staan erg goed!
  2. Hoi Geeuwke, ik heb zelf nu ruim een jaar Cherokee met de TD en daar staat nu ongeveer 190K op de teller. in één woord? GEWELDIG! Toen ik hem net had heb ik 2 cilinderkoppen moeten vervangen, natuuuurlijk buiten de garantie en dat was natuurlijk balen. :glare: De vakdwazen die aan mijn auto sleutelen vertelden mij dat dit door structureel verkeerd rijgedrag uit het verleden kwam. Affijn, nu weer bijna een jaar en 20.000 verder inclusief heen en weertje Zuid-Frankrijk en het is zo een fijne auto!! altijd goed op bedrijftemperatuur laten komen en hij zal je nooit in de steek laten maar zoals bij elke gebruikte auto is het gedrag van de vorige eigenaar natuurlijk medebepalend voor de algehele staat.. ik rijd elke dag met veel plezier en nog steeds met de grijns van oor tot oor, die zit al een jaar op mijn kop en als het aan mij ligt gaat die er ook niet meer af.. Oké, het is net een tractor als hij nog koud is maar dat heb ik maar als één van de charmes bestempeld..... verbruik van 1:9 (valt dus best mee) is trouwens een van de andere charmes... Wat mij betreft dus helemaal met Kameel eens: fabeltje punt Ik weet niet of jullie inmiddels besloten hebben om hem te kopen? succes met de beslissing! groeten
  3. zoo, gebruikt setje opgespoord en zelf ingebouwd. toch weer 200 eurie op aanschaf van een nieuwe en het arbeidsloon kunnen besparen. Gelijk ook maar alle rubbers van de deuren gesmeerd waardoor de auto een soort van "kraakvrij" over alle drempels hobbelt. Ik heb het oude raammotortje gedemonteerd en in de schuur liggen, die is goed want de veer was kapot Dus als er nog iemand op zoek is naar een raammotor rechts voor, ik heb er een liggen. Groeten Jan
  4. hee jeepers, vanmiddag deed ik mijn raam naar beneden, viel die gelijk er helemaal in!! het raammotortje draait nog wel maar hij doet dus helemaal niets meer. kortom, bedkleding eraf, folie losgemaakt en stuk eletriciteitspijp onder het raam gezet en vast geplakt... raam nu weer dicht maar moet natuurlijk gemaakt worden...Wat kan er gebeurt zijn?? ik wil het natuurlijk zelf maken, dat is ook het leukste. Ik denk dat de kabel gebroken is, het is alleen wel erg lastig te zien allemaal. Kan ik ergens een tekening of schema terug vinden hoe dat er uit hoort te zien? kortom, beetje hulp nodig!! wie kan mij helpen? bedankt alvast!!!! gr Jan
  5. hee MJeep, kan je mij kort vertellen wat voor koelingsproblemen je allemaal hebt gehad en wat je er aan gedaan hebt om ze op te lossen?? greetz Jan
  6. de imperiaal lijkt alleen voor ski's en ander licht spul bedacht, prima hoor want de fietsjes gaan gewoon uit elkaar en toch wel mee in de auto hebben we ook geen herrie op het dak van een box en spanbanden e.d. en zo komt alles toch nog goed!
  7. de dwars liggers van mijn GC hebben ook heel zwakke koppelingen. Ik heb de plastic eindstukjes vervangen door alu., maar ik doe nog een spanband door de steunen. Bij de classic cherokee kan dat niet. Ik wil je niet bang maken, maar als je weet hoe de rail op het dak vast zit, durf je helemaal niets meer op het dak mee te nemen (met rubber plugjes !) , en toch doet iedereen het ik zal nog een keer het dak aan een nadere inspectie onderwerpen en als het mij niet bevalt...ben ik bang dat kinderfietsjes en andere losse waren, samen met de skibox, eerder een plekje in de schuur dan in de skibox gaan vinden... wel jammer maar het lijkt er dus op dat de dakdrager er meer voor de sier en het verbruik dan voor het gebruik op zit thanks Jan
  8. hee, ik heb ook de 2,5 vm diesel en in mijn boekje staat wel het betreffende lampje vermeld. ik moet je teleurstellen maar volgens het boekje is het toch een te laag niveau van je koelvloeistof... dit is het enige wat er over gezegd wordt, daarna volgt een heel hoofdstuk van 6 pagina's over het gebruik van de radio....... kwestie van prioriteiten stellen neem ik aan? ik heb geen idee hoe nauw het niveau luistert maar misschien lijkt het niveau voldoende maar zit je voor de sensor nét onder het minimum.... misschien dat net dat beetje bijvullen je probleem op kan lossen? ik hoor wel of gewerkt heeft, succes.. greetzz Jan
  9. he Jeepers, ik heb een vraag over de imperiaal die standaard zit gemonteerd op de Classic van de laatste jaren (1999-2001) als ik deze aan een nadere inspectie onderwerp blijkt dat de dwarsliggers (deels?) uit de houders te schuiven zijn. ik heb nog niet geprobeerd om hem er helemaal uit te halen maar het lijkt erop of dat dit ook kan. eerst dacht ik dat dit alleen bij mijn auto was maar ik heb het ook bij andere Cherokees van dat modeljaar bekeken en die hebben het ook.. volgens het boekje is er een maximale daklast van 50kg, dat is natuurlijk alleszins redelijk en dan heb je het over druk naar beneden, ook wel bekend als zwaartekracht. nu wil ik straks met een box op het dak naar zuid Frankrijk jakkeren maar krijg nu toch sterk het gevoel dat de box na 5 km snelweg al ergens in de berm terug te vinden is omdat de box dan op wil stijgen en mijn auto nog niet....... Heeft iemand ervaring met het monteren van een skibox op de standaard imperiaal van de Cherokee? zo ja, blijft deze dan inderdaad netjes zitten of heb ik een probleem wat ik met een paar dikke schroeven op kan lossen??? ik hoor het graag en bedantk alvast!! greetzz Jan
  10. Thanks, ik heb B&T gebeld en die hebben inderdaad dat frame liggen en kan ik dus ook een universele radio inbouwen. Alhoewel ik liever de originele er in wil houden denk ik dat me dat niet gaat lukken omdat er nagenoeg geen wisselaars te vinden zijn.. Dus dan gewoon een normale radio er in schuiven/leggen/klikken of vloeken dan maar!! bedankt voor jullie info! gr Jan
  11. Hoi Jeepers, ik wil een cd-wisselaar inbouwen in mijn Cherokee (bouwjaar 1999). weet iemand of ik daar elke willekeurige wisselaar voor kan gebruiken of heb ik een specifieke Jeep wisselaar nodig? Zo ja, weet iemand zo een wisselaar te koop of heeft iemand er één die ik over kan nemen? Het liefste had ik 'gewoon' een frontlader gehad, in een originele Jeep radio maar dat schijnt niet 'gewoon' te zijn... als iemand die voor mij te koop heeft, nog beter... Ik had in mijn enthousiasme een Jeep cd radio gekocht van het type 2001 en dacht dat die wel ging passen, niet dus..... Die heb ik dus nog nieuw in de kast liggen, als iemand interesse heeft hoor ik het wel? ik hoor graag suggesties en/of oplossingen want, gelukkig voor mij, zitten de meiden al weken zonder K3 in de auto!! Groeten Jan
  12. ongelooflijk wat het rijden in een Jeep je inderdaad een grijns van oor tot oor kan bezorgen Foto volgt, ik heb geen foto's online staan... greetzz
  13. We hebben hem hoor!! we zijn er helemaal blij mee en hij rijdt heerlijk! Albert, bedankt voor je hulp en je tips, super! groeten Jan
  14. we gaan komende vrijdag samen een proefrit maken om te zien of het rijden klopt bij de beeldvorming. inderdaad alle soorten wegen op en af.. ik heb een paar weken gelden in een andere diesel gereden. ook met 150K maar die was van 1997 en echt 'gebruikt'.. ik heb dus nu wel een idee hoe het klinkt en rijden moet. zijn er leden op het forum die weten waar ik specifiek op moet letten, bepaalde zwakheden oid? Bedankt weer! Jan
×
×
  • Nieuwe aanmaken...