Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

Van de Grand; lambda vervangen en remblokken achter vervangen. Morgen terug naar de garage, nwe CO meting en hopelijk afmelden :bye1:.

En Karin, dank voor je hulp, trots dat ook jij nu zelf remblokken kan vervangen... (Komt mooi uit, je Hondaatje heeft ook nwe blokken nodig... succes!!:))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk gisteren het probleem met het abs-lampje dat bleef branden opgelost.

Al eerder geconstateerd dat de abs ringen op de aandrijfassen kapot waren en daarom de beide voorassen met homokineet vervangen. Doordat de linker ring uitgezet was (door de breuk) had deze de sensor ook beschadigd. Woensdag kreeg ik eindelijk de sensor binnen en direct gemonteerd. Lampje ging direct na het starten uit ! Nu is hij klaar voor de APK. Al eerder trouwens alle remschijven en remklauwen vervangen (geen probleem APK) en tevens de remschoenen van de handrem (wel probleem APK). En de schokbrekers (ook geen APK probleem maar gezien de staat van de schokbrekers die eraf kwamen wel hoog nodig). En tussendoor de radiator en de waterpomp vervangen, ook het probleem van te heet lopen opgelost. Al met al in de laatste 4 weken pakweg 1000 euro besteed aan reparaties. Voor een ZJ grand Cherokee 5.2 i uit 1994 van 900 euro (5 weken geleden gekocht) een hoop geld, maar ik heb er in de tussentijd al 6000 km mee gereden (waaronder een rit van 3000 km met aanhanger naar Florence v.v.). Ik ben onderhand van deze auto gaan houden. Heb gisteren een paar stukjes uitlaat, een lambasensor, bougiekabels en stabilisatorrubbers op ebay besteld (250 euro totaal). De auto heeft het verdient. Ik ga maar een naam verzinnen voor hem.... Ik gebruik hem trouwens dagelijks en heeft mij nog nooit in de steek gelaten (op een lege accu na). Het enige dat ik niet begrijp is dat een infrarood handzender zoveel moet kosten, hiermee wacht ik nog even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag bij JeepEd:

Ik reed nog steeds rond met stukjes draadeind als asjes voorzijde van de achterste bladveren. Deze nu vervangen door orginele "Mopar" bouten.

Verder heb ik geen last meer van een gierend achterdiff. Er zat veel speling op de yoke van de achterdiff. Bleek dat de moer van de yoke gewoon los was gekomen. Deze aangedraaid, rondje testrijden en stil....... Tnx voor de scherpe blik -> JeepEd. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag al het chroomwerk gepoetst. De auto van binnen gestofzuigt/stofgezogen/gestofzoogt:lol: en bij de achterklep onderaan roest weggehaald en met roestomvormer ingespoten. De bestuurderstoel fatsoenlijk vastgezet. :yes:

Zo kom je de middagen wel door.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij was dieper dat water in gegaan zag ik op foto's,dus het roestbeest heeft bij jou meer kans.:bye1:

vandaag de motor verder:yes:coderen en voor bereidingen treffen:B

om de motor er uit te krijgen:D en in de motor vannico 4x4:huh:atf in de

cilinders gespoten:yes::Pom alles soepeltjes te laten lopen:B:whistle::whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...