Spring naar bijdragen

Problemen Met De Zj, Advies Gevraagd


Recommended Posts

Ja, maar dan wel voor de 5.9 natuurlijk. Verder inlaatspruitstuk pakkingen en thermostaat. Waterpomp? Siert.

 

Bedankt!

 

http://www.hughesengines.com/Index/products.php?browse=search&search=magnum+roller+lifters&searchmode=keyword&partid=26611 Deze worden het.

 

Inlaatspruitstuk pakkingen heb ik al (hele set met pakkingen besteld). Thermostaat en waterpomp zijn nog geen jaar terug vervangen. Verder tips? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt!

 

http://www.hughesengines.com/Index/products.php?browse=search&search=magnum+roller+lifters&searchmode=keyword&partid=26611 Deze worden het.

 

Inlaatspruitstuk pakkingen heb ik al (hele set met pakkingen besteld). Thermostaat en waterpomp zijn nog geen jaar terug vervangen. Verder tips? :)

 

Ja ga secuur te werk en bespaar niet op een monteur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
 Ja, Deze:  http://www.hughesengines.com/Index/products.php?browse=search&search=magnum+plenum&searchmode=keyword&partid=22234

 

Suc6

 

Geert (de ZJ 5.9 is en blijft gewoon een zalige wagen voor deze die een SRT8 (nog) niet kunnen betalen)

ik vind de srt8 wel mooi maar z'n 4x4 kwaliteiten liggen een stuk lager.

als ik de loterij zou winnen zou er een 5.7 komen.

helaas is de BPM 150% van de nieuwwaarde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Sorry heren, ik lees de berichtjes hier nu pas.

Veel is er niet veranderd. We hebben de operatie een aantal keer moeten uitstellen omdat onderdelen uit de usa er niet op tijd waren, daarna kwam vakantie er tussen en nu gaat Mike ook een paar weken weg, dus wordt het daarna pas. Ondertussen ben ik wel bezig geweest met wat andere kleine dingetjes, maar het echte werk gaat pas eind oktober beginnen. Ik heb eindelijk alles in huis: nieuwe Iron Ram cylinderkoppen met standaard geharde zetels, high performance hydraulische rollers, nieuwe/verstevigde plenum plate, thermostaat die ietsjes kouder blijft dan standaard ivm lpg en alle motorpakkingen. Had ik geweten dat het zo lang zou duren dan had ik hem geschorst, maar goed dat is natuurlijk weer achteraf.

Ik zal wat foto's en een verslagje posten tegen die tijd. :)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey masis,

 

hou de moed er in tijdens het reviseren van je motor nu je alle onderdelen in huis hebt komt het wel goed en wanneer de moment komt dat je hem terug voor de eerste keer start zal er een heerlijke lach verschijnen die het geld en alle moeite waard was ;)

geloof me want wat jij nu moet doen heb ik ook al allemaal gedaan en ik heb er nog steeds geen spijt van : )

 

succes nog 

 

groeten Rien 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
En hoe gaat ie Masis?

 

:lol:

 

Gaat goed! :P

 

We (Ed, Mike en ik) zijn zaterdagochtend met de operatie begonnen. Vol goede moed begonnen, maar al snel kwam de eerste tegenslag; de uitlaatspruitstukken kregen we met geen mogelijkheid los van de uitlaat. Moertjes boven de boutjes draaien mee, en zelfs een sleutel past er niet op. Laten staan dus, en verder gegaan met het afbouwen van boven. Boutjes van de kleppendeksel zaten zo los, dat ze er gewoon met de hand uit gedraaid konden worden.

Even later braken de meeste van de bouten van de uitlaatspruitstuk, die had ik niet nieuw gekocht en niemand had ze zo op de zaterdagmiddag liggen :no: De afbouw ging verder goed, de linker cilinderkop zag er gewoon goed uit maar de rechter had wel duidelijk wat plekjes op 2 cilinders. Nieuwe pakkingen geplaatst, en er was al het nodige aan gesleuteld. Er zaten 2 dubbele plenum plates op elkaar op de intake manifold :frusty:  Netjes vervangen door een verstevigde plaat en weer vastgedraaid.

 

Ik was de rotor aan het vervangen, bij de nieuwe kon je de schroefjes er niet uit trekken, dus ik dacht dat zal bij de oude ook zo zijn. Ik trek hem naar voren, en pats, het schroefje valt zo recht de motor in :cry: Even schrikken, maar na wat proberen is het toch gelukt om hem met een magneetje eruit te vissen (Arne bedankt!).

 

De opbouw ging verder goed, en we zijn bijna klaar. Ik heb vandaag rondgebeld voor de boutjes van de spruitstuk, en niemand heeft ze liggen. De dealer kan ze leveren voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft niemand bouten liggen voor een uitlaatspruituk?

Ook niet 2e hands??

 

:no: :no:

Zelfs de dealer zit met een levertijd van een week. :frusty:  Heb alles en overal geprobeerd. Gebruikte hebben we ook overwogen, maar dat durf ik niet aan. Als die afbreken in de nieuwe koppen is dat doodzonde en hebben we een groot probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

:D :D

Het beestje doet het weer!

Nadat de bouten binnen waren (B&S kon ze sneller krijgen dan de dealer, maar ook zij haalde ze bij de dealer vandaan :rolleyes:) ging alles best vlotjes. Mike en Ed hadden de uitlaatspruitstuk op zijn plek gezet met de oude boutjes, dus nadat de nieuwe binnen waren was het een kwestie van 1 op 1 uitwisselen en strak trekken.

Daarna verder met het opbouwen, en het leukste moment kwam steeds dichterbij. Nadat we hiermee klaar waren, alles erop en eraan, startte Ed hem weer voor het eerst :D

Gelijk aanslaan, maar hij tikte wat, rook een beetje en klonk als een diesel. Ed stelde mij gerust; tikken kwam door de nieuwe hydraulic lifters, roken kwam door onze vettige handen aan het spruitstuk. En inderdaad, het getik was al snel weg, en het roken was wat minder. Lopen deed hij mooi, maar hij zoog wat valse lucht via de luchtfilter. Kwam door de gasmixer en dat hele zooitje; hebben we eruit gehaald en Mike had nog een originele luchtfilterslang liggen. Liep al snel heel mooi.

Welnu; het begon al snel naar verbrand plastic te ruiken. Wij zoeken, en Chris zag al snel waar het vandaan kwam :blush: Een tijdje terug had ik de ABS computer uit elkaar gehaald om deze opnieuw te solderen. Bij het afsluiten leek het mij erg handig om de zijkanten helemaal mooi waterdicht te maken met, jawel, een lijmpistool. Geen rekening mee gehouden dat de boel zo heet wordt en het lijm gewoon zal smelten. :no:

Hij verliest geen koelvloeistof, en nadat ik de TPS heb vervangen valt hij ook niet meer uit. Ik moet wel even de kickdownkabel afstellen, en nog even kijken waar het roken nou vandaan komen. Is een heel stuk minder, maar is er nog wel (en nee, het is niet de lijm van de lijmpistool :P )

Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=GYGTLW63 :D

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
:D :D

Het beestje doet het weer!

Nadat de bouten binnen waren (B&S kon ze sneller krijgen dan de dealer, maar ook zij haalde ze bij de dealer vandaan :rolleyes:) ging alles best vlotjes. Mike en Ed hadden de uitlaatspruitstuk op zijn plek gezet met de oude boutjes, dus nadat de nieuwe binnen waren was het een kwestie van 1 op 1 uitwisselen en strak trekken.

Daarna verder met het opbouwen, en het leukste moment kwam steeds dichterbij. Nadat we hiermee klaar waren, alles erop en eraan, startte Ed hem weer voor het eerst :D

Gelijk aanslaan, maar hij tikte wat, rook een beetje en klonk als een diesel. Ed stelde mij gerust; tikken kwam door de nieuwe hydraulic lifters, roken kwam door onze vettige handen aan het spruitstuk. En inderdaad, het getik was al snel weg, en het roken was wat minder. Lopen deed hij mooi, maar hij zoog wat valse lucht via de luchtfilter. Kwam door de gasmixer en dat hele zooitje; hebben we eruit gehaald en Mike had nog een originele luchtfilterslang liggen. Liep al snel heel mooi.

Welnu; het begon al snel naar verbrand plastic te ruiken. Wij zoeken, en Chris zag al snel waar het vandaan kwam :blush: Een tijdje terug had ik de ABS computer uit elkaar gehaald om deze opnieuw te solderen. Bij het afsluiten leek het mij erg handig om de zijkanten helemaal mooi waterdicht te maken met, jawel, een lijmpistool. Geen rekening mee gehouden dat de boel zo heet wordt en het lijm gewoon zal smelten. :no:

Hij verliest geen koelvloeistof, en nadat ik de TPS heb vervangen valt hij ook niet meer uit. Ik moet wel even de kickdownkabel afstellen, en nog even kijken waar het roken nou vandaan komen. Is een heel stuk minder, maar is er nog wel (en nee, het is niet de lijm van de lijmpistool :P )

Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=GYGTLW63 :D

 

goed dan dat je uiteindelijk toch hebt doorgezet en deze hebt gehouden. ik wilde je alleen maar behoeden voor een financiele ramp maar kende de auto verder uiteraard niet. veel plezier en succes mee verder en plaats eens wat fotos op je album en forum als je grand helemaal af is en gewaxed enz..

 

cheers, igorn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Update!

Ik ben er nog niet aan toe gekomen om de kopbouten na te trekken. Wilde ik vandaag doen, maar ik heb de brandstofpomp vervangen en dat duurde een stuk langer dan verwacht. Heb de tank er helemaal uit moeten halen, omdat de rubberen afdichting gewoon niet goed in de tank ging. Het veertje in de tank duwt hem omhoog, en dan is het met weinig ruimte erg lastig om de ring erop te draaien. Vulslangen eraf halen en vooral erop zetten was even lastig, maar het is gelukt.

De pomp komt uit een gebruikte 5,9. Ik haalde de oude pomp eruit, en dacht verrek, daar zit het probleem! Op de pomp stond namelijk dat het er eentje voor een TJ was! Een TJ is max 6cil, die kan waarschijnlijk niet genoeg pompen voor een V8 en 1+1=2. Goed, mijn eigen drukregelaar/filter uitgewisseld, deze was nog nieuw, en de boel in elkaar gezet.

Het kan tussen de oren zitten, maar hij voelt een stuk sneller en krachtiger aan op benzine en lijkt mooier te lopen als je hem op zijn staart trapt. Maaaaar; het uitvallen en soms slecht lopen op benzine is hiermee niet verholpen :frusty:

 

Even op een rijtje wat ik er allemaal aan heb gedaan:
-CPS vervangen (nieuw)

-Lambda bank 1 sensor 1 vervangen (nieuw, geeft nog wel foutcode. B&S beweert dat dit komt door de gascomputer, die de lambda signaal simuleert om geen check engine te krijgen. Bij het uitlezen gaf de defecte voorheen geen signaal (schema), de nieuwe wel gewoon netjes).
-Verdeelkap vervangen (nieuw)
-Stappenmotor schoongemaakt/vervangen (gebruikt)
-TPS vervangen (gebruikt)
-MAP vervangen (gebruikt)
-Relais brandstofpomp uitgewisseld

-Brandstoffilter/drukregelaar vervangen (nieuw)
-Brandstofpomp vervangen (gebruikt)
-Sterke Red Top accu uit de KJ in de ZJ gestopt, puur om iets uit te kunnen sluiten

Nogmaals; op gas geen problemen. Gas is een IMPCO systeem, die gebruikt al die sensoren niet. Slecht lopen is vaak stationair, en komt vaak als een 'bui'. Dan gaat ie slecht lopen, soms uitvallen, en soms pakt ie het weer op en loopt hij als een zonnetje. Uitvallen altijd of bij het afremmen (tot bijna stilstand) of stationair, gelukkig niet rijdend.

Het uitvallen op benzine heeft hij sinds ik hem heb gedaan. Ik was dus zo slim om door mijn enthousiasme tijdens de proefrit niet op benzine te rijden. Toen ik de verkoper era over vroeg, zei hij dat hij ook op benzine gewoon netjes loopt :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

 

Idee

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

250K, netjes!

 

Lamba1 storing i.c.m. LPG komt meer voor. Wis de codes maar eens, rij een stukje op benzine, lees uit, rij daarna op LPG, je zal zien dat hij terug komt.

 

Heb je behalve de krukas sensor ook de nokken as sensor vervangen, of heeft een 5,9 deze niet? Beide geven dezelfde soort storingen en fouten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...