Jump to content

jeepertje

Forum member
  • Content Count

    1128
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    12

jeepertje last won the day on June 24 2018

jeepertje had the most liked content!

Community Reputation

17 Good

About jeepertje

  • Birthday 06/02/1976

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.jeepershome.be
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    1997

Recent Profile Visitors

2832 profile views
  1. Meer info: geert.vanhoorickx@gmail.com +32478641221 (tel & WhatsApp)
  2. Omdat het zware terrein rijden voor mij er niet meer bij is, gaat mijn verbouwde TJ in de verkoop... 1997 Jeep Wrangler TJ *5.9 v8 motor *Gereviseerde 46RE automaat voorzien van nieuwe lagerbussen, naaldlagers, washers, oliefilter, oliekeerringen, afdichtringen, pakkingen, Governor pressure sensor, overdrive & Lock-up solenoïd, éénrichtingskoppelingen, kevlar versterkt frictiemateriaal en een speciale remband servo kit, en tal van andere Sonnax upgrades, extra oliekoeler, ... *Dana 300 tussenbak met achteraan dubbelkruis CV as met lang HD schuifstuk. *Nissan GR assen, achteraan met originele sper, vooraan met ARB en RCV steekassen (garantie tot 40" banden) en SHD AVM vrijloopnaven. *RE long arm liftkit, wielbasis verlengd naar 100". (kan eventueel eenvoudig terug naar origineel aangepast worden) *5 beadlock velgen (met vulring tussen knelring) en 35" silverstone banden met binnenbanden. *aluminium radiator met automatische/manueel bedienbare ventilator met 2 snelheden (dubbele motor, dus zonder weerstand en bedrijfszeker, voorzien van nieuwe Koolborstels.) *Warm 9500TI winch met koord en binnenbediening. *Halve deurtjes (originele) met nieuwe uppers *Xenon fender flares, poison spinder hood louvers, kuipzetels, tripmaster, CB, ... *Belgische papieren 1997 2.5, maar zou in NL kunnen omgezet worden omdat er voor 1997 een typegoedkeuring is voor de v8. Sommigen kennen deze TJ nog van voor 2012, en ja, toen ik deze kocht was er hier niet veel goeds aan... Ondertussen is alles gewoon vervangen, op het chassis, ophanging, body en interieur na! Ik denk wel dat ik ondertussen bewezen heb dat deze Jeep betrouwbaar is en op plaatsen komt waar velen niet komen. Sinds deze Jeep in mijn bezit is, heb ik er geen enkele Jamboree of offroad budel niet mee volledig uitgereden... https://youtu.be/bll0YL0q6O8 https://youtu.be/ZTJt2nooF08 https://youtu.be/6oVLqRGeVV4 Heb ook nog verder af te werken externe rolkooi in naadloze buis liggen en verder af te werken benzinetank voor onderaan de Jeep (momenteel de huidige achterin de Jeep) Ook nog een compleet LPG systeem uit een 5.9ZJ, met 70liter onderbouw tank (is plaats voor) en extra 4mm dikke skidplate. Vaste prijs : €17000 Hardtop op de foto is er niet bij.
  3. Nonja, op je foto's is duidelijk te zien dat de Jeep een liftkit heeft gehad. Echter voordat de originele kortere spiraalveren gemonteerd werden, moest men de spacers tussen het chassis en de bumpstops weg gehaald hebben. Dit hebben ze niet gedaan, en hierdoor zit je bij de minste oneffenheid op je bumpstops, en dat kan hard aankomen... Spacers dus demonteren zodat je de originele veerweg hebt (in combinatie met de originele lengte schokbrekers (ziet er goed uit) en bandenmaat) Succes, Geert
  4. Van een TJ veronderstel ik? Waar op te halen? G
  5. Mooi werk allemaal! Zorg wel dat de hoeken van beide kruisjes gelijk is, anders krijg je trillingen, slijtage, breuk... Deze hoeken vergelijken met alle gewicht op de assen, nu heb je dus een vertekend beeld... Succes!
  6. Als extra motivatie kan ik je melden dat ook ik benieuwd ben naar de vooruitgang 😉 Inderdaad wel kl#te wat je meemaakt met je chassis! G
  7. Mooi werk! Zelf heb ik afgelopen winter mijn TJ onder handen genomen. Ik heb eerst het laswerk gedaan, vervolgens laten thermisch verzinken en poederlakken... Veel succes! Geert
  8. Heb er eventueel ook nog meedere liggen....
  9. Te leen... Spatborden zijn voor een TJ btw (ik zie nergens voor welke jeep je die zoekt) Originele spiralen heb ik ook liggen.
  10. Lukt niet. Ofwel een gewone sye monteren (je hebt de super korte), of een elektrische teller monteren...
  11. Eindresultaat onder de motorkap:
  12. Montageframe voor de LPG tank aangepast zodat ik een tank van 100liter kwijt kan met een diameter van 40cm, zonder dat deze boven de rand van de body komt. Klaar om de LPG tank te ontvangen Klaar Gisteren naar de keuring geweest en alles is probleemloos goedgekeurd... Iedereen bedankt voor de positieve reacties, ondertussen zit ik bijna aan de tweede oliewissel (500km). Heeft veel energie gekost maar geniet nu dubbel en dik! Laat het maar een lange mooie zomer worden...
  13. De vloer van m'n garage vuil gemaakt met vettige wax voor holle ruimten Maar zo zal de body maximaal beschermd zijn voor vele jaren
  14. Beugel gemaakt om lpg computer en gas ontspanner op te monteren Gasontspanner aangesloten Op het LPG systeem na alles aangesloten en klaar om de eerste keer gestart te worden En de eerste start:
×
×
  • Create New...