Spring naar bijdragen

"vrijstelling Mrb Oldtimers Vervalt!"


hkrant
 Share

Recommended Posts

En al helemaal niet de bedrijven die een voorraad hebben van deze voertuigen!

Idd, bedrijven die gespecialiseerd zijn in oldtimers of bijvoorbeeld een Suburban specialist, die gaan het heel zwaar krijgen... En als zij moeten sluiten, heb je weer werkloosheid dankzij deze mooie regeling.

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien dat er een uitzondering komt voor het aantal kilometers per jaar wat je rijd.

Kan me voorstellen dat ze die import diesel auto's van 25 jaar oud willen weren,

maar een echte hobby auto (waar er best veel van zijn) kunnen ze toch niet zo maar doen. (hoop ik)

Hoe wil je dat controleren, idee van de kilometerheffing weer uit de la halen? Wat betreft die 190D'tjes uit '86, die alleen gereden worden omdat ze mrb vrij zijn, ben ik het mee eens. Maar de hobbyist die een mooie CJ in zijn schuur heeft staan en hier een paar keer per jaar mee rijdt, die is nu de sigaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt dus ombouwen naar grijs.....ik heb gelukkig een eigen zaak dus het valt wel mee....

ik heb 2 andere auto's erbij en ik rij niet meer dan 3000 km per jaar met de cherokee.

Ik denk dat zij een overgangsregeling gaan in leven roepen want anders is de strop voor een hoop particulieren en

autohandelaren te groot!( een bevriende autohandelaar van mij heeft 100 oldtimers op voorraad).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij betaalt een handelaar die geregistreerd is bij de RDW geen MRB en verzekering zolang die auto's niet aan de openbare weg staan. Om er voor handelsdoeleinden mee te rijden is de groene kentekenplaat in het leven geroepen.

Alleen is zijn handel geen ruk meer waard!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gister maar eens gekeken wat ik aan wegenbelasting zou moeten gaan betalen.....Als dat de volle mep zou worden ben ik 625 euro per kwartaal kwijt. Dat kan ik op dit moment niet ophoesten. Als dat het enige was kon je er nog over nadenken maar alles wordt duurder.

Ik denk dat ik hem tegen die tijd op het binnenhof zet en dan de fik er maar in steek..... :cry:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik hem tegen die tijd op het binnenhof zet en dan de fik er maar in steek..... :cry:;)

Pas maar op voor je het weet zien ze dit als terreurdreiging en mag je samen in een cel met Sabir gaan bivakkeren B)

Heb een tweetal v8 kentekens liggen die me nu niks kosten en hoogstwaarschijnlijk straks ook minder waard zullen zijn. De cj8 is geen oldtimer en ik had me er al bij neergelegd dat die nooit een oldtimer zou worden. Betaal nu 123 euro per kwartaal en daar kan ik mee leven.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die van mij mag ook op het Binnenhof in de hens. Heb totaal geen probleem om wegenbelasting te betalen, maar een dikke 200 per maand ?

Volgens mij had jij normaal gesproken al MRB moeten betalen daar je auto uit 87 komt. Dus wat je de afgelopen tijd bespaart hebt willen ze in de toekomst terug halen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt. Ik kocht de auto vol vertrouwen op US title van 1984. Bracht hem een ruime week na aanschaf naar de RDW en kreeg een 84 Ned kenteken. Had geen enkele kennis van de Wagoneer, al vrij snel zag ik daarna toen ik me de eerste onderdelen aan mocht schaffen op een oud onderdeel produktie datum 1987.

Me toen verdiept op de kenmerken, met motornummer en zag pas toen dat je heel simpel, op basis van o.a. de vierkante dashboard klokken en opstaande achterlichten kon zien dat het een 87 er was.

Ik was redelijk pissed off op de "eerlijke" verkoper. Idem mbt dat ik matching nr's ed en originaliteit kon vergeten, nu vind ik dt niet heel belangrijk, maar dat kon de verkoper niet weten. Plus dat ik bij de RDW ook voor lul had kunnen staan.

Nu ik een kenteken had was voor mij de kous af. Ik zocht een 4wd waar ik in de achterbak moet kunnen slapen, of t nu een Toyota of what ever was. Ik wil hem in eerste instantie specifiek voor vakanties gebruiken. Dus tol of rekening rijden ed vind ik prima, dan komt er een klein autotje bij en zou tzt de Jeep mooi vervangen kunnen worden door een jongere Landcruiser.

De overheid bood nu de duidelijke optie, ouder dan 25 jaar is geen MRB. Mijn verzekering is gewoon voor eerste auto, dagelijks gebruik.

Ik ontduik niets, gebruik gewoon de faciliteiten die de overheid biedt. En heb daarop geld in deze wagen gestoken omdat ik hem, naast mijn motor, als dagelijks vervoer kan gebruiken indien nodig. Maar als ze de huidige regeling afschaffen moeten ze mensen die al dan niet vanaf dat moment een extra wagen die een hobby is wel en dus weinig gebruiken, mijn Jeep wordt dan ook zo'n auto, wel een alternatief aanbieden.

bewerkt door Marco Fennema
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zult maar een vrachtwagen hebben.... ben je helemaal klaar.

Vrachtwagens zijn goedkoper in de wegenbelasting als auto's. Ken mensen die hun Dodge hebben aangepast naar 3500 kg en meer om zo goedkoper te rijden per kwartaal. Je hebt alleen wel dat andere stempeltje nodig op je rijbewijs.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/motorrijtuigenbelasting/motorrijtuigenbelasting_betalen/motorrijtuigenbelasting_vrachtauto/motorrijtuigenbelasting_vrachtauto

Heb voor 6 vrachtwagens roetfilters gekocht a 12000 euro per stuk. Daarmee mag ik de grote steden in zonder problemen. Ik mag er alleen straks de nieuwe Maasvlakte niet mee op. Dus daar heb ik ook niet veel aan straks maar ja dat is het risico van ondernemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrachtwagens zijn goedkoper in de wegenbelasting als auto's. Ken mensen die hun Dodge hebben aangepast naar 3500 kg en meer om zo goedkoper te rijden per kwartaal. Je hebt alleen wel dat andere stempeltje nodig op je rijbewijs.

en dan lekker 80 rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrachtwagens zijn goedkoper in de wegenbelasting als auto's. Ken mensen die hun Dodge hebben aangepast naar 3500 kg en meer om zo goedkoper te rijden per kwartaal. Je hebt alleen wel dat andere stempeltje nodig op je rijbewijs.

http://www.belasting...ting_vrachtauto

Heb voor 6 vrachtwagens roetfilters gekocht a 12000 euro per stuk. Daarmee mag ik de grote steden in zonder problemen. Ik mag er alleen straks de nieuwe Maasvlakte niet mee op. Dus daar heb ik ook niet veel aan straks maar ja dat is het risico van ondernemen.

Ik bedoelde eigenlijk oltimer vrachtwagens, geld daar het zelfde voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...