Spring naar bijdragen

Vastloper 360 Amc, Reviseren Of Chevy 350


Recommended Posts

http://www.ifsja.org/forums/vb/showthread.php?p=1473723&posted=1#post1473723

Hier mijn dialoog met de verkoper van de timing cover, Jeeps4ever alias Bulltear. Absoluut geen onredelijke vent maar daar koop ik letterlijk niets mee.

Hier de link naar Youtube. Je ziet de as die geperst is in de behuizing van het distributiehuis. Op het asje zit aan de andere kant een tandwiel. Ik meen dat ze dat de idle gear van de olie pomp noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had een nieuwe ruit, geleverd en geplaatst door Autotaalglas, werd in het oude raamrubber gezet wat kapot ging. Autotaalglas liet mij de vrijheid onder hun naam ander rubber te bestellen omdat het bij hun leverancier lang duurde. Pietersen, mijn leverancier, raakte laten we zeggen, mijn bestelling kwijt waardoor het 8 weken duurde. Rubber kwam binnen, chromen lijsten vielen eruit bij plaatsen. Toen zijn ze vastgelijmd wat op zich werkte.

Nu eerste regenbui en water druppelde gelijk naar binnen. Linksonder en rechtsonder. Autotaalglas zei mbt chromen lijst, ja, jij hebt rubber besteld. Dat deed ik op hun verzoek omdat hun leverancier een lange levertijd had. Pietersen zal zeggen dat het aan de ruit ligt.

Past mooi in rij verantwoording ontduiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marco, wat een pech allemaal. Alles wat mis kan gaan, gaat mis lijkt het.

Het lijkt erop dat met de bedrijven/mensen met wie jij zaken doet er altijd wel iets mis gaat?

Zijn er dan zoveel 'minder briljante' bedrijven in NL/USA of maken jullie onderling dan zelf wat onduidelijke, van 2 kanten uit te leggen, afspraken?

Ik wil je niet voor de schenen schoppen hoor,maar ik proef dit ietwat uit alle verhalen die ik lees in je topic.

Veel sterkte en succes in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is echt puur pech. Revisie heeft drie pechies. Het distributie huis wat simpelweg nieuw geleverd is en ineens lekt op een plaats waar je zelf niet iets aandraait of zo iets. De motor die zo het nu aan ziet defecte stoters heeft, kan gebeuren, dingen kosten vijf dollar maar revisie bedrijf draaide om de hete brij, waarom weet ik niet. Nooit onderhandeld over prijs, gewoon offerte betaald en zelf geen wensen of eisen gehad, hun advies gevolgd. De ontsteking, was gewoon een plug en play set van MSD en Proform, alles nieuw en toch zwakke vonk.

Lekkage automaat, een fout van mij. Rubberen slang gepakt die niet tegen ATF kon en scheurde.

Ruit, Autotaalglas haalt mijn ruit eruit zonder een nieuw rubber te hebben, gaf zelf aan mij aan dat indien ik rubber sneller dan hem kan krijgen dat te doen. Helaas wisselt importeur van leverancier en krijg ik als eerste dit niet goed passende rubber.

Destijds, Maasbach leverde mij een revisie stuurhuis a 350 euro die bizar veel speling had. Het volgende stuurhuis stuurde erg zwaar, kwam net terug als je uit bocht kwam. Dus de stelimbus hadden ze gewoon flink ingedraaid, nu stuurt hij licht en is de vrije slag weer ruim.

Mensen zoals Ed die ea live zien kunnen beamen dat ik niet over prijs onderhandel als ik materiaal koop, ik betaal wat ze vragen. Ik bestel A merken en soms een onderdeel bij twee leveranciers, daarmee kan ik onderling vergelijken. Maar voor de oliepomp van de automaten bak bestel ik in de VS en hier de keerring van de oliepomp as welke in de koppelomvormer gaat, en de messingbus achter deze keerring. Beide zaken leveren vervolgens verkeerd. Beide pakken de goede keerring, maar ipv de messing bus stuurt de 1 een extra keerring en de ander een easy sleef, een manchet waarmee je een ingevreten as hersteld.

Een ander bedrijf heeft het over een 30 spline artikel en stuurt een 36. Factureert dubbel en voor artikelen waarvoor ik alleen de levertijd vraag.. Artikel is ook niet verstuurd of zo.

Veel bedrijven werken gewoon slordig lijkt het, en hebben ook veel klachten ( Teamgrandwagoneer ). En als je dan het door hun geleverd product of dienst falen meldt, reageren ze niet. Ik lees nu op het forum in de VS dat er ook in de VS mensen de balen krijgen van de Aftermarket troep en nieuwe producten die fabrieksaf kapot zijn of aangepast moeten worden.

Ook respons vanuit de VS krijgen staat bekend als moeizaam, importeurs zoal Pietersen krijgen zelf ook amper een normaal antwoord en moeten via een tussenpersoon in Dallas hun vragen stellen.

De kwaliteit is gewoon bud. Op Fora in de VS klaagt men daar ook over. Hoop troep uit China en Mexico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nico, ik heb er vertrouwen in. Zaterdag gaat ie erop. De rest van de remmen zijn gangbaar, ik wil over twee weken een testrit maken rondom het Mont Blanc massief met een paar test ritten op onverharde wegen. Kan ik mooi kijken of het omhoog sleuren van al dat gewicht lukt en dan volgend jaar wat steilere routes. Kan ook zijn dat ik niet verder kom dan Dordrecht, heb een daktent en waar dan ook, ik zal camperen dit jaar. Als wordt het de vluchtstrook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Zowaar, niet zonder slag of stoot maar ik sta aan de voet van het Mont Blanc massief !

Zodra de Franse grens gepasseerd was sprong de V snaar eraf, op een zaterdag middag als heel Frankrijk in diepe rust verkeerd. Bij een soort Halfords die nog even open was v snaren gepast maar niets paste. Kreeg een hulpstart en weer op pad, totdat lpg op was en overschakelen niet lukte. Na een wandeling elders een jumpstarter geleend en weer terug gewandeld. Met die, mijn eigen jumpstarter sloeg ie nipt aan.

Gelijk bij Le Clerq een extra accu gekocht en de trip naar Annecy gewaagd. Met de nieuwe accu erin, een voltmeter erbij dus op pad. Uiteindelijk toen de voltage daalde met een draad mijn halfvolle jumpstarter aan de accu gehangen en zo met samengeknepen billen een aantal tunnels door. De tunnel buis moest ivm wegwerkzaamheden gedeeld worden, dus geen vluchtstrook. Idem op diverse bruggen. Maar de Jeep heeft het gered ! Even bijgekomen op de camping, en op maandag bij de derde garage twee snaren kunnen kopen. Daarna paden op en lanen in en toen wat zijweggetjes ingeslagen, daar begaf de bediening van de achterruit het. Die kan ik dromen dus de boosdoener was snel gevonden, een stekker was door het mechanisme losgetrokken.

Nu op naar Chamonix, dan Martigny en her en der gravel routes zoeken. Heb de Alpenfuhrer bij me, geen roman van ene Duitse bekende maar een reisgids met alle oude passen voor oa 4x4.

Vrij veel Wranglers in Frankrijk, zal in het rijkere Zwitserse gedeelte wel Wagoneers kunnen verwachten. Tot nu 1 Wagoneer gezien, een Belg, stond bij een .......... garage.

Nico, je handrem kabel werkt. En na deze ervaring besteld mijn broer alvast een snaar voor de stuurbekrachtiging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer vanaf Samsung foto te uploaden maar wieletje blijft draaien. Nu in Martigny op weg naar st Bernard passen. Eerst de grote en dan de kleine. Daarna Val d Isere. Tussendoor wat xij gravel wegen zoeken. De eerste was inmiddels verboden.

Aan lpg doen ze hier niet. Elektrische pomp hield er even mee op maar deed het daarna weer. Ach, stuur en rembekrachtiging. Wie heeft het nodig op een haarspeldbocht. Zie nu wel de kruisjes en bloemetjes her en der langs de weg toch anders. Een remspoor hield ineens op, de weg ook, de zijkant tenminste. Maar ..iedere dag gaat de gereedschap kist wel even open. Masr kleine dingetjes, soms lijkt de Jeep spontaan zichzelf te repareren bij het openen van de kist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, das toevallig. Ik denk het vrij zeker van wel. Vol opwinding toerde ik naar Val d'Isere toen, knal, mijn v-snaar eraf sprong. Ik had al gezien dat hij dunner werd en mijn broer had inmiddels bij Nico een snaar besteld zodat ik hem snel kon hebben. In Frankrijk lukt me dat niet.

Dus zonder bekrachting door Col d'Iseran gereden en toen besloten dat ik van de bergen maar nu even af moest zien en reden we richting de Cote d'Azur. En ineens zag ik een Wagoneer bij een garage staan. In de stromende regen heeft die beste man de snaar eraf gehaald. Ik stond te lekkerbekken bij de rest van de onderdelen. De airco spullen, de nu toch zo nodige Fan shroud etc. Maar ik was enorm geholpen met deze snaar. Leuk dat je me zag, rode Jeep met daktent. Imperial met reserve wiel. lampen etc.

Had grappig geweest als je ineens aan kwam wandelen, ken je niet maar toch iets bekends middels de club.

Nu 2 Wagoneers gezien, helaas beide bij een garage. Veel leuke reakties hier qua opgestoken duimen. Afgezien van de snaren doet de auto het prima. Aanpassing moet toch een fan shroud worden. Heb er een goede elektrische fan al bijgeplaatst. Maar ik ben benieuwd of de thermische koppeling van de mechanische fan nu wel de goede signalen krijgt actief te worden, de mechanische fan zuigt nu misschien wel lucht langs de radiator ipv de hete lucht erdoor. Ik merkte dat op 2000 meter hoogte de voeler van de elktrische fan uitslaat, staat op 95 graden. De motor gaat toch koken door de lagere luchtdruk. Dus even ea uitpuzzelen en dan komt dat goed.

Op een helling van 7 tot 10 procent kom de wagen rustig omhoog maar al ga ik hem duwen erbij, harder dan 50 komt ie niet. Hij sukkelt omhoog, niet eens in toeren gierend, gewoon als een diesel. Bak schakelt prima ed. Misschien dat ik er een volle aanhanger erbij kan hangen zonder het te merken. Enige frustratie is dat de lokale geitenhoeder met een Piaggio je ieder moment vrolijk toeterend in kan komen halen.

Verder prima tevreden, rijd nu iets te off road uitgedost langs de Franse kust. In een jachthaven gebaarde een jachteigenaar " ruilen ? ". .....ik rij toch maar eens er weer langs. Van Jeepclub naar Yachtclub.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag je niet zelf helaas, maar Jean-Marc, de garagehouder, vertelde me dat er een Nederlander in een heeel mooie Grand Wagoneer was geweest. Via 'gespot' hier op het forum kwam ik erachter dat jij dat moest zijn geweest.

Je bent geholpen door een echte Jeeper. Hij heeft een hele collectie. Soms ondernemen we samen wat tochten in de omgeving. Kijk maar eens op de site van Hans 'The Kick' bij september 2010, daat staan een hele hoop foto's.

Zijn Wagoneer is motordonor voor een bouwproject CJ5 op ingekort TJ-chassis met Patrol-assen etc. voor de trial. Mss heb je die zien staan in z'n werkplaats direct links. De rest van de Wagoneer gaat naar de sloop, dus als je nog wat nodig hebt...

Overigens, als je motor gaat koken in de bergen betekent dat dat je koelsyteem geen druk kan opbouwen. Da's niet goed. Is je radiatordop wel OK?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, we hebben de Jeeps inderdaad staan bewonderen. Ook waar de donor 360 in gaat. We zijn naar de kust nabij St Tropez gereden en na een week daar richting de Camarque waar we zo aankomen. Net een stortbij gehad, helaas doen mijn achterlichten het niet. Gemeten en hij geeft stroom tot de zwarte doos die achter de bumper zit. Daar geeft ie weer voeding aan de trekhaak bedrading en kenteken verlichting. Dus ik tap daar zo maar een draad van af.

Maar die kokende radiator, ik heb een 2 jaar geleden alles vernieuwd. Dus daar zit een 20.000 km slijtage op. De pomp, radiator, slangen en ook de radiator dop. Er staat een druk grens op, zal het vemelden. In radiator dop zit het rubbertje, nl al eens meegemaakt dat het rubbertje weg was en dan verliest ie rap stoom.

Koelvloeistof is van MPM. Blok is dus zoals bekend net gereviseerd. Ik reed op benzine. Wat zijn meerdere redenen voor niet opbouwen druk. Ik heb geen olie in koelvloeistof, of vloeistof in olie. Temp blijft verder ok, is puur koken op hoogte. Wat denk je van betere koeling door de fan shroud en eventueel een radiator dop die pas bij hogere druk open gaat.

Mbt de sloop wagoneer. Ik had daar wel een week kunnen blijven. Heel de airco, stuurhuis, achteras, diverse interieurdelen, mechanismes voor ruiten, ruiten, zijpaneel, dashboard en ga zo maar door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer terug op stal. Na 4000 km slechts 2 v-snaren als enige pech. Nu alles schoonmaken, de motor laten voorzien van nieuwe lifters en hopen dat dat tikken is. Verder nog de koeling verbeteren, zag dat na een rit van 600 km de thermische koppeling werkte, fan draaide met hand amper rond. Dus of een shroud zien te vinden of zelf maken. De nieuwe voorruit lekt op vier plaatsen, heeft een nieuw rubber maar de stijlen moeten een roestbehandeling krijgen dus de ruit laat ik eruit halen. Verder weinig klachten, deuren moeten beter sluiten, vloer bekleding is goed nat. Het elektrische gebeuren, soms werkt het ene wel, dan weer niet. Denk dat dat Jeep is. Overall prima dus, op benzine was het in de Alpen niet te betalen. 120 euro in de tank en na vier bochten brandde het lampje weer. Uiteindelijk over 4000 km bijna 1000 aan brandstof kwijt.

Moet ea aan foto's overzetten maar ze komen eraan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

As maandag voor 4e keer naar De Sutter. Gaan nu met voelermaatje de evt speling meten in traject nokkenas - klepsteel. Ik denk dat ze de tuimelaar dan verder weg duwen van de klepsteel en zo evt speling tussen nok en tuimelaar verminderen. Maar.....Dan test je 1 stoter, dus als meerdere stoters kapot zijn blijf je tikken houden.

Ik hoor met stethoscoop en zonder kleppendeksel geen tikken, zelfs niet direkt naast gat waar stoterstang uitkomt. Doe ik stethoscoop af, dan hoor ik het tikken wel. Maar echt een specifieke stoter selecteren lukt niet. Ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is nogmaals geluisterd, nog niet gemeten. Morgen gaat hij aan een testbank waarmee ze op afstand cilinders kunnen in en uitschakelen. Gelijk ik zonder resultaat deed door van de linkerbank de bougie kabels stuk voor stuk los te maken, tikken bleef onveranderd.

Gelijk ik al eerder aan hun rapporteerde is de zwaarte van de tik gerelateerd aan belasting van de motor. In drive tikt hij harder dan in neutral. Daarom was de tik lastiger te horen toen de bak eraf was. De motor had het lichter zo.

Al hoopte ik op stoters, ik kan de link tussen toeren en de tik leggen, maar niet tussen motorbelasting en deze tik en stoters als boosdoeners. Nu ze de tik horen, herkennen en ook dit gedrag zien denken ze aan een mogelijke vreter/ kantelende zuiger.

Waar ze moeite mee hebben is de constatering die ik deed. Ik parkeerde de auto zonder tik, en de volgende dag zat de tik er gelijk hard in. De motor had 400 km na revisie gereden. Zoals destijds vermeld, de motor was geprimed. Ontsteking op voorschrift gemonteerd op eerste start liep ie direkt en mooi stationair, en met stroboscoop daarop fijn afgesteld. Nadien co2 afgesteld en opnieuw ontsteking gecontroleerd. Motor heeft nooit gerookt en startte prima. Vermogen ok, verbruik ok. Ook op vakantie prima. Temp netjes constant. Ik ben benieuwd wat testbank oplevert.

Als het een vreter is. Ik wist dat ontsteking belangrijk was ivm hitte ontwikkeling. Daarom de Proform HEI en Ed inschakelen voor de montage en afstelling, feit dat de eerste start gelijk de motor rustig liet lopen sluit de ontsteking uit. Motor was geprimed, eerst in de motorbok. Na inbouw nogmaals, op de meter kon ik zien dat de druk prima was, meer dan 60 psi.

Temperatuur altijd mooi constant, geen luchtbubbels oid gehad. Inrijden motor volgens voorschrift. Idem nokkenas. Olie volgens voorschrift gewisseld. Na 400 km, ook filter. Olie was brandschoon.

bewerkt door Marco Fennema
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dacht dat ik pech had maar jij wint het.had mijn chevy van geruild voor een Ford Gran Torino uit 1973.proefritje gereden merkte dat de schokbrekers versleten waren het interieur niet netjes was, maar de motor klonk prima hij schakelde boter zacht dus de ruil ging door ik met de Ford naar huis van Oss naar Den Helder via Enkhuizen naar een vriend .op de lely dijk hoorde ik een rameltje voor ik thuis was was het een klop geworden maar hij liep nog steeds erg mooi ......krukas lagers verrot. ander blok gekocht een 351w 5.8 liter schoon gemaakt rij heb er nu 5000 km op hoor ik weer een rameltje .had ik maar mijn chevy gehouden .die was betrouwbaar .

maar nu wilde ook een wagoneer kopen voor er bij een uit 1969 lijn 6 een opknapper .

.volgende week een afspraak .hoewel ik eigenlijk even het gevoel had dat ik er nog maar eens over na moet denken of ik dit wel wil na het lezen van jou verhaal denk ik toch dat ik het maar doe.het blijft een avontuur...

groeten Frits

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, wie weet ben ik een trendsetter. Ik zie mezelf in een scene van One flew over the Cuckoo's nest, met allemaal doorgedraaide Jeepers gezellig in een kringgesprek. Misschien is 11 november een voorproefje tijdens de eerste bijeenkomst van deze wagens.

Mijn contactpersoon bij de garage is ziek, de vervangende receptionist kon melden dat ze aan de wagen bezig waren ! Alleen nog niet bekend wat ze aan het doen waren. Ik durfde het niet te vragen, leef nu in de waan dat ze druk bezig zijn en wil nog even van deze gemoedstoestand genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kop is er af. Letterlijk. Beide koppen zijn gelicht en beide kanten hebben ieder twee vreters. De tik was een kantelende zuiger, maal vier. De cilinders zijn onbeschadigd, de zuigers kapot.

Wat nu. Ik heb zo veel moeite gedaan om dit te voorkomen. Ik was getuige dat de ontsteking goed was, de oliepomp is nieuw, nagemeten met de micrometer, weer in elkaar gezet en de druk was goed. Motor twee maal geprimed. Blok is ingereden op benzine. Alle vloeistof koeling elementen kort ervoor vervangen.

Motor liep bij eerste start, rookte niet. Na 400 km, wel na de tik, is carb opnieuw afgesteld. Er komt nu een expert naar blok kijken. Ik denk dat ik de pineut zal zijn. Als de boring goed is, de zuigers nieuw, wat kunnen zij dan fout gedaan hebben ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kop is er af. Letterlijk. Beide koppen zijn gelicht en beide kanten hebben ieder twee vreters. De tik was een kantelende zuiger, maal vier. De cilinders zijn onbeschadigd, de zuigers kapot.

Wat nu. Ik heb zo veel moeite gedaan om dit te voorkomen. Ik was getuige dat de ontsteking goed was, de oliepomp is nieuw, nagemeten met de micrometer, weer in elkaar gezet en de druk was goed. Motor twee maal geprimed. Blok is ingereden op benzine. Alle vloeistof koeling elementen kort ervoor vervangen.

Motor liep bij eerste start, rookte niet. Na 400 km, wel na de tik, is carb opnieuw afgesteld. Er komt nu een expert naar blok kijken. Ik denk dat ik de pineut zal zijn. Als de boring goed is, de zuigers nieuw, wat kunnen zij dan fout gedaan hebben ?

Marco,

Dat is zwaar klote!

Is de expert geregeld door jou of door de andere partij? Mocht de expert geregeld zijn door de andere partij regel dan zelf eventueel ook een expert want experts praten altijd in het belang van hun client.

Is bij de revisie van het blok toen alles door het revisiebedrijf geleverd/uitgevoerd en opgebouwd of heb jij zelf ook onderdelen aangeleverd of in elkaar gezet om het blok compleet te krijgen?

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Expert wordt door hun geregeld. Schuldvraag is nog niet ter sprake gekomen, voorlopig zitten we naast elkaar om te kijken wat de oorzaak is.

Zij hebben de motor kaal gekregen. Mbt onderblok had ik alleen de carter en oliepick up verwijderd. Verder het inlaatspruitstuk en koppen verwijderd, niet er ruw afgetrokken maar volgens de Haynes handleiding.

Zij hebben krukas verwijderd, geslepen en met alle lagers nieuw teruggezet.

De cilinders zijn geboord en gehoond, nieuwe zuigers erin.

Kop gevlakt en gereviseerd wat nodig is en de kop gemonteerd.

Zij hebben al deze onderdelen gekocht en gemonteerd.

Ik heb daarna de oliepickup teruggeplaatst. Dus motorbok gekocht, blok op zijn kop. Carterpakking erop, olie pickup erin draaien, carterpan erop en aandraaien. Daarvoor verfde ik dat dopje wat afstand houdt tussen de pick up en de carter totdat ik een afdruk had. Zodoende wist ik dat de afstand goed was alvorens de carter vast te zetten.

Op die manier bouwde ik met plastigauge, micrometer en een professionele momentsleutel de oliepomp (nieuw), inlaatspruitstuk, distributiehuis, etc de motor af. Met zaken die kunde vroegn heb ik Jeep Ed ingeschakeld.

De motor liep ook als een zonnetje, tot de 400 km bereikt waren. Oliedruk, koelvloeistof ed waren allemaal goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marco, lees ondertussen een tijdje mee maar het zit goed tegen bij je.

Als ik nu lees dat er aan twee zijde twee zuigers vreters hebben dan is 9 van de 10x ook te zien op de cillinderwanden. Heb je anders een paar foto's? Aan de schade van een zuiger kan je heel veel aflezen. Ook dat ze naar 400km al kantelden, zijn er dan standaard zuigersets in een opgeboord blok gegaan, meestal krijg je hier ook overmaten in.

Voor een onafhankelijk party kan je dekra even informeren.

Mvg robert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...