Spring naar bijdragen

Vastloper 360 Amc, Reviseren Of Chevy 350


Recommended Posts

Ok, thnx, heb inderdaad al een keer de polijst optie met een nieuwe oliepomp revisieset toegepast in mn chief met goed resultaat.. maar dat ineens de tandwielen van de nokkenas en ontstekking een extra getik gaan geven na het toepassen van een wat sterkere ontstekkings vonk is toch vreemd..

Denk dat ik eerst maar even die polijst/revisieset optie probeer in combi met terug zetten van de "oude" motorcraft.. to be cont.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zette mijn nieuwe tandwielen in de nieuwe behuizing. De tanden raken bijna de wand, bij de oude tandwielen in de oude behuizing was was de ruimte groter. Als ik bij de nieuwe set de onderkant zonder pakking erop zet, kunnen de tandwielen niet draaien. Zet ik er de dunste pakking tussen dan hebben ze net genoeg ruimte om te draaien.

Het probleem wat je eventueel hebt met bv een nieuwe HEI is dat het voorgemonteerde tandwiel van een ander metaalsoort is dan die op de nokkenas, vervolgens vreten ze elkaar op.

Heb je met draaiende motor al telkens 1 bougiekabel losgemaakt om te kijken of het getik verandert ? Let erop dat bv bij de HEI een kabel zijn "ei" kwijt moet, anders blaas je hem op. Stond in een beschrijving, weet niet of jij daar ook mee te maken hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog niet te maken met nieuwe tandwielen, ik heb alleen de coil & ignition module vervangen.. dus de "oude" distributor zit er nog op. Wat ik inderdaad begreep dat als je een HEI (met nieuwe distributor) erop zet dat je dan beter ook een soortgelijk materiaal kan kiezen voor je distributie-ketting. Maar dat is nog niet aan de orde bij mij.

Het bougie kabels los trekken nog niet gedaan overigens.. Wat is dat ei dan ? Te veel spanning die dan over 7 kabels moet lopen ipv 8 ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je, de kosten van de revisie zijn niet het hoogste. De psychiatrische nazorg wel.

Ik heb niets vernomen mbt wat er eventueel gedaan is. Morgen bel ik ze, je kan me altijd bellen als je info nodig hebt. Ik loop druk te Googlen waar ik ea mbt de HEI gelezen heb, kwam het destijds vaker tegen, nu nergens te vinden natuurlijk.

Maak me nu weer druk over het bewust niet terugplaatsen van het plastic afstandhoudertje van de olie aanzuigbuis, hij was namelijk "lam" dus viel er uit. Alhoewel ik denk dat als ie zich vast zuigt aan de bodem je dat ziet op je oliedruk meter.

Als je olie pijl stok buis slecht is, neen alleen die van Bulltear en verander er niets aan. Ooit ben je heel blij dat je deze vervangen hebt toen je er goed bij kon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vernomen dat het probleem bij veel revisie of nieuwe amc blokken is dat deze door meerdere partijen worden voorzien van onderdelen. Dus onderblok komt van Pietje en Klaasje zorgt voor de krukas en Joepje zorgt weer voor het overige draaiende gedeelte. Die mix van onderdelen zorgt wel eens voor problemen.

Helaas zijn er maar weinig bedrijven die alles in eigen beheer maken en dit uiteindelijk ook zelf monteren en uitvoerig testen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een waar woord...

Zoals er geen enkele Jeep t zelfde is zal er ook nooit een eenduidige opbouw zijn van bv een AMC360, wat resulteert in een wereldwijde mix van ervaringen, wensen en do's & don't's. Helaas is de laatste die mij is voorgegaan (lees: Marco) ook dat net verstrikt geraakt. Mijn verhaal zal wel ook zoiets worden maar dan in een nieuw topic denk ik.

To be continued :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een waar woord...

Zoals er geen enkele Jeep t zelfde is zal er ook nooit een eenduidige opbouw zijn van bv een AMC360, wat resulteert in een wereldwijde mix van ervaringen, wensen en do's & don't's. Helaas is de laatste die mij is voorgegaan (lees: Marco) ook dat net verstrikt geraakt. Mijn verhaal zal wel ook zoiets worden maar dan in een nieuw topic denk ik.

To be continued :whistle:

Er is altijd nog de mogelijkheid om de AMC op te geven en voor een ander merk blok te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij is nog niet vast gelopen, de 2e tik is de 1e tik overstegen in geluid. Bij het voelen aan de carterpan voel ik dat er iets hard rond ratelt.

Op het moment van stilzetten gaf de oliedrukmeter helemaal niets meer aan, in tegenstelling tot de weken ervoor waar ie tussen de 10 en 20 schommelde. Motor liep tot moment stilzetten gewoon prima, zelfde trekkracht en verder niets bijzonders. Het oliepijl & Transpijl is van hetzelfde niveau als altijd, dus de olie zit nog wel in t blok maar wordt vermoedelijk niet rond gepompt.

Nou vind ik het wel vreemd dat als het een drooggelopen lagerschaal(-en) v/d krukas zou zijn, deze toch nog in de olie hangt die in de carterpan zit ?

Die 1e tik zat er al een paar maanden en is denk ik de hyd. kleppenstoter bij cylinder 7, de 2e zal ik dit weekeinde gaan uitzoeken, met de hoop dat ik "preventief" kan reviseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is altijd nog de mogelijkheid om de AMC op te geven en voor een ander merk blok te gaan.

@Michael :

Is inderdaad een overweging, maar het enige wat niet origineel aan de Jeep is, is de nieuwe radio en mijn gevoel zegt dat ik hem eigenlijk zo wil houden. Als de eventuele kosten voor revisie v/d AMC de prijs van bv een nieuw chevy350 blok belachelijk gaan overstijgen moet ik inderdaad mn principes overboard zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Michael :

Is inderdaad een overweging, maar het enige wat niet origineel aan de Jeep is, is de nieuwe radio en mijn gevoel zegt dat ik hem eigenlijk zo wil houden. Als de eventuele kosten voor revisie v/d AMC de prijs van bv een nieuw chevy350 blok belachelijk gaan overstijgen moet ik inderdaad mn principes overboard zetten.

Ik kan me goed voorstellen dat je de auto origineel wil houden met de AMC motor erin. Je moet alleen wel goed beseffen dat er maar een handjevol bedrijven zijn die een revisie van een AMC motor goed kunnen uitvoeren en ook nog eens zorgen voor de juiste service en garantie. Ik ken 1 bedrijf die met kop en schouders boven iedereen uitkomt qua kwaliteit, service en garantie. Alleen betaal je daar een stevige prijs voor. Tis maar net wat je wilt uitgeven en wat je ervoor terug verwacht.

Een AMC vervangen door een Chevy blok is uiteindelijk goedkoper dan een complete revisie van een AMC blok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.post-en-dros.nl/cms/

Je kan het zo goedkoop of duur maken als je zelf wil natuurlijk. Ik was bij de garage en daar kwam iemand met een j10 die voor de apk kwam. Hij had via marktplaats een compleet 350 chevy blok met Th400 automaat gekocht voor 1500 euro ruim 2 jaar terug en hij had er inmiddels 30000 km mee gereden zonder problemen.

Keuzes keuzes keuzes.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou :

Kleppendeksel verwijderen, motor starten, kijken of olie door stoterstangen stroomt bij stationair.

Indien niet, weet je dt pomp defect is, evt nog oliedruksensor losdraaien, motor starten, kijken of olie uit sensor gat stroomt.

Olie aftappen en op slijpsel checken.

Carterpan verwijderen en alle drijfstang en hoofdlagers controleren.

Distributie huis verwijderen en alle marges controleren van oliepomp.

Jacob Coens heeft een blok uit de VS gehaald, je kan naar zijn ervaring vragen.

Ik heb vandaag mijn revisie bedrijf gebeld. Weten nog niets, gaan trillingen flexplate meten voor controle op scheuren. Maar waarom geluid minder wordt als blok warm is. Plus ik zag zwarte bougie cilinder zeven ? Me verdiept in werking van lifter, maar als die kapot is moet je dit toch met compressie test kunnen meten ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Post en Dros was ook een keus maar gezien De Sutter vlak bij is en veel V8 ervaring heeft hiervoor gekozen, prijzen waren gelijk verder. Volgens mij is Post en Dros bij jou goed aan te rijden.

Als jij goed bent met meten en precies weet wat je nodig heb, koop je voor 600 usd in de VS complete sets voor revisie, incl, zuigers. Ik durfde dit zelf niet aan en heb alleen alle accessoires rondom het draaien gedeelte opgebouwd.

De Wagonbrothers hebben wel eens een sloopblok. Ik wil nog lang met de wgen doen, daarom koos ik voor de dure revisie. Mijn keus Chevy / AMC is na te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auto opgehaald. Ze verdenken de flexplate. Dus bak eraf. Natuurlijk precies als mijn enthousiaste monteur, mijn boer, op vakantie gaat. Ik zou met de Jeep morgen drie weken de Alpen in gaan. Nu maar weer wachten, als flexplate niet is dan is alleen de uitlaat nog iets wat ik kan controleren. En dan rijden tot geluid / probleem zich beter laat traceren.

Bak moest er toch af ivm lekkage keerring koppelomvormer. Kan ik bak gelijk ontvetten en poetsen, past ie mooi bij glimmende motor.

Zelf nog even de bouten die ik wel kan controleren, flexplate aan koppelomvormer eens bekijken. Maar blijft vreemd dat geluid minder wordt als ie paar minuten draait.

Bij koud is het nu echt hard getik, paar keer gas en het verminderd gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Siert,

Ik heb de motor weer gestart, ratel ratel. Vier keer gas geven en het is slechts zachtjes te horen. Een v8 man zegt ook, een flexplate blijft duidelijk te horen. Dit is zo duidelijk oliedruk gerelateerd. Ik ga nu zo doen. Over drie weken kan ik weer een transport regelen, dan gaat de auto koud op de trailer naar Allround in Spijkenisse.

De motor laat ik horen. Zij zijn vrienden van Post en Dros, we overleggen. Ik rij dan naar Rodac, daar heb ik voor een dg een bug.

Peuter de bak eraf. Check de Flexplate. Ik kan de motor waarschijnlijk starten zonder bak.

Tikt ie dan nog, dan blijven de uitlaat en lifters over. Ik vind uitlaat heel moeilijk te checken, het is heet, de fan blaast lucht. Optisch zag ik geen roet spoortjes maar ga nog eens kitisch kijken.

Maar je moet je voorstellen, koud blok, hoop herrie, vier keer gas geven, herrie weg. Dan is de motor niet heet maar oliedruk heeft wel een douw gehad.

Ik blijf een " jan lul de leek " maar een zwarte bougie op cilinder zeven met wat ik altijd beschreven heb.

In ieder geval, ik sleutel zelf niet aan blok. Ik weet dat een ingezakte lifter meetbaar is, alleen met rondtorken blok om verschil te meten tussen de tuimelaars / kleppen, daar voel ik me te onzeker voor om met die resulstaten te schermen. Wel kan ik zelf een schoevendraaier onder de tuimelaars steken om druk verschil te meten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, wil ik ook doen. Maar mijn rug gedraagt " zich " heel grillig. Zo maar onder de auto kruipen en er weer onder uit om gereedschap te pakken, zoiets kon ik van mei tot verleden week helemaal niet. Nu wel als ik het zo voorbereid dat ik eronder kruip en alles in een keer doe, en over twee weken kruip ik misschien weer als een acrobaat eronder.

Voorlopig moet ik me inhouden, handen jeuken ook om kleppendeksel te lichten. Op you tube pas gezien hoe je simpel een lekke lifter kan traceren. Maar over een paar weken is mijn broer terug, dan gaan we bij een kennis op de brug. Het luikje is met een paar boutjes er zo af, maar de bak gaat er dan toch af om een keerring te vervangen. Preventief vervang ik de flexplate.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op voorhand eindelijk alle onderdelen kunnen bestellen. Mijn oliedruk sensor en waarschuwingssensor vervang ik preventief door originele sensors. Mijn lekkende keerring achter de koppelomvormer, en preventief het lager erachter, vervang ik. Ze hadden alleen Crown, bij een andere leveranier inmiddels een set besteld van een beter merk. Heb niet zoveel op met merken zoals Crown en Omix.

Ook de flexplate ( wordt de Pioneer FRA 118 ). En ook maar een nieuwe set voor de achterremmen besteld waarmee je de afstelling doet. Zag dat de metalen behuizing en de staalkabel vast zitten waarmee de handrem op 1 wiel niet werkt, ook het busje waarmee je de remschoen afstelt zit vast, deze en het gehele mechanisme vervang ik. De kruiskoppelingen van de voorwielen vervangen. De stuurstang verbind ik nu met een metalen Borgeson koppeling met het stuurhuis, nooit meer zo'n rubber flapje, kan je dood worden ! Nieuwe achteruit rij spiegel want ik had zo'n Halfords zuignap ding. Weer 500 euro op de hoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...