Spring naar bijdragen

Vastloper 360 Amc, Reviseren Of Chevy 350


Recommended Posts

Dit is goede revisie info. http://www.fullsizejeep.com/1024/engine.htm

As dinsdag gaat het blok eruit, in een handleiding staat een luikje benoemt waarmee je de koppelomvormer van het vliegwiel losmaakt. " draai de krukas rondt om al de bouten te verwijderen " Wat natuurlijk met een vastloper niet echt gaat. Ik begrijp dat je desondanks de motor incl omvormer toch met verlies van olie eruit trekt.

Overigens wel zin om te starten met sleutelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blok is eruit. Carterpan eraf en gelijk viel 1 drijfstanglager op. Nr 4, ongeveer midden in het blok, had zo veel hitte gehad dat de onderkant van de drijfstang, daar waar de schalen in liggen, blauw grijs was gekleurd en volkomen droog was. Alle andere drijfstangen waren mooi nat. Ik lostte beide moeren van het kapje iets, direkt kon de motor vloeiend rondgedraaid worden.

In carterpan ligt geen noemenswaardig metaal.

Beide schalen zijn zwaar ingevreten, idem krukas.

Maar nu, indien verdere onderdelen ok zijn. En krukas te slijpen valt / vervangen is. Kan ik krukas terugplaatsen. Compressie meten en indien ok de koppen laten zitten. Manifold eraf en lifters preventief vervangen, oliepomphuis vervangen ed en met weinig kosten weer rijden.

Of daarbij ook koppen eraf en kleppen slijpen, cilinders controleren. Evt zuigerveren vervangen, nokkenas schalen vervangen.

Of, kijken hoe en wat om er wat meer pk uit te halen. Andere nokkenas, zuigers en toebehoren, inlaatspruitstuk, uitlaat, carb ed.

Iedere stap is grofweg een 1000 euro extra.

Ik hang nog steeds ook naar Chevy maar heb daar sleutel ruimte gebrek mee. Zag dat ook de schakelstangen en vacuum aan blok qua steun zaten, dit soort kleine zaken waar een beugeltje voor gemaakt moet worden en die toch goed afgesteld moeten worden kan ik niet doen waar ik nu sleutel, de auto heb ik nu voor de deur voorbereid en kon zo even gebruik maken voor een dag van een hobby ruimte. Maar om 17.00 moet je daar weg zijn incl. auto.

Had mijn blok compleet verwoeste zuigers gehad zou het chevy worden, hoop werk en geregel maar beloning met pk winst. Daarmee dan een keuze moeten maken tussen Goodwrench of een oud blok die complete revisie met kwaliteit spul gehad heeft en wat meer pk / compressie heeft.

Nu ben ik even beniuwd naar jullie reaktie, en er schijnt een Wagoneer met Chevy blok te rijden. Samengevat is de eerst indruk qua schade dus minder dan verwacht maar een specialist zal eerst zijn mening moeten geven. En dan weet ik het nu nog niet welke richting op te gaan.

Ben verbaast dat 1 zo'n vastzittend schaalsetje de hele motor deed tegenhouden. Beetje de kap lossen en gelijk draaide alles, zo'n V8 ramt toch gewoon door ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Als ik jou was zou ik lekker heel die zooi eruit halen, en met een chevy blok verder gaan! Dan heb je tenminste gelijk alles naar wens, en blijf je niet klooien met ouwe zooi wat tevens ook een hoop geld kost. Je vermogen stijgt aanzienlijk en je onderdelen kosten de helft van de prijs! Het kost je even wat meer moeite maar dan heb je ook wat!

418Afb0067.jpg

610Afb0088_tn.jpg

493Foto0189.jpg

913Afb0124_tn.jpg

802Foto0173.jpg

Mvgr Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net naar Andre de Neet geweest. Wat duidelijk is dat ik veel hoor origineel AMC te blijven ivm het werk, dus kosten, dat ik moet uitbesteden om ea pas te maken zoals motorsteunen en uitlaat en daarbij de aanschaf van alle accecssoires indien ik naar Chevy ga. Ik kom op een 3500 voor motor plus wat aankleding, 500 inbouw blok / steunen, 600 a 700 adaptor materiaal motor aan automatenbak plus motorsteunen, laat zeggen 300 a 500 uitlaataanpassingen, dan ea aan afstellen motor, aanpassen lpg en afstellen. Het gaat dus rap naar 4500 a 5000 tot meer. Ik moet mbt inbouw, uitlaat en afstellen alles uitbesteden a 60 euro p/ uur en daar ben ik de grip op kwijt als ea tegenzit.

Arbeid is gewoon niet goedkoop in Nederland en ik begrijp dat ook een ondernemer van een uurtarief een hoop afdraagt. Uitwijken naar een revisie blok AMC uit de VS wil ik niet ivm kwaliteit.

Dus nu een mail verzonden naar Post en Dros met de wat de range is qua revisie kosten.

Wat de meerwaarde van een revisie is dt ik alle inbouw verder zelf kan, nadeel is dat ik een hoge prijs betaal aan revisie onderdelen op basis van schaarste en niet op basis van een hoge kwaliteit van AMC spul. Kies ik Chevy, dan schrik ik even van de totaal som op basis van wat ik nu weet dus ongetwijfeld loopt dat nog op. Ik laat even ea bezinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net naar Andre de Neet geweest. Wat duidelijk is dat ik veel hoor origineel AMC te blijven ivm het werk, dus kosten, dat ik moet uitbesteden om ea pas te maken zoals motorsteunen en uitlaat en daarbij de aanschaf van alle accecssoires indien ik naar Chevy ga. Ik kom op een 3500 voor motor plus wat aankleding, 500 inbouw blok / steunen, 600 a 700 adaptor materiaal motor aan automatenbak plus motorsteunen, laat zeggen 300 a 500 uitlaataanpassingen, dan ea aan afstellen motor, aanpassen lpg en afstellen. Het gaat dus rap naar 4500 a 5000 tot meer. Ik moet mbt inbouw, uitlaat en afstellen alles uitbesteden a 60 euro p/ uur en daar ben ik de grip op kwijt als ea tegenzit.

Arbeid is gewoon niet goedkoop in Nederland en ik begrijp dat ook een ondernemer van een uurtarief een hoop afdraagt. Uitwijken naar een revisie blok AMC uit de VS wil ik niet ivm kwaliteit.

Dus nu een mail verzonden naar Post en Dros met de wat de range is qua revisie kosten.

Wat de meerwaarde van een revisie is dt ik alle inbouw verder zelf kan, nadeel is dat ik een hoge prijs betaal aan revisie onderdelen op basis van schaarste en niet op basis van een hoge kwaliteit van AMC spul. Kies ik Chevy, dan schrik ik even van de totaal som op basis van wat ik nu weet dus ongetwijfeld loopt dat nog op. Ik laat even ea bezinken.

Rick van Unen zou eventueel kunnen helpen met de inbouw. Denk dat zijn tarief lager ligt.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rick, werk jij bij een garage ? Heb je een garage bedrijf, hobby oid ? In die zin dat je klussen aanneemt.

Als ik naar de foto kijk met rode blok zie ik een carterpan waar een fust aan vast zit, en rechts het smeermiddel op druivenbasis. Dus dat ziet er goed uit.

Als ik voor Chevy ga zou ik bij bv Andre kiezen voor blok plus alle onderdelen en montage hiervan, ook van blok. Dan wagen weghalen, voor de deur ea uitgaan zoeken mbt alle aansluitingen, radiatoren etc, dan wagen op trailer om uitlaat pas te maken. Vanuit daar naar Andre voor de eerste start en motor stellen, daarna naar lpg inbouwer om gas terug te plaatsen.

Indien jij een klus aan neemt, kan ik dan mee sleutelen zodat we ook alle aansluitingen kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rick, werk jij bij een garage ? Heb je een garage bedrijf, hobby oid ? In die zin dat je klussen aanneemt.

Als ik naar de foto kijk met rode blok zie ik een carterpan waar een fust aan vast zit, en rechts het smeermiddel op druivenbasis. Dus dat ziet er goed uit.

Als ik voor Chevy ga zou ik bij bv Andre kiezen voor blok plus alle onderdelen en montage hiervan, ook van blok. Dan wagen weghalen, voor de deur ea uitgaan zoeken mbt alle aansluitingen, radiatoren etc, dan wagen op trailer om uitlaat pas te maken. Vanuit daar naar Andre voor de eerste start en motor stellen, daarna naar lpg inbouwer om gas terug te plaatsen.

Indien jij een klus aan neemt, kan ik dan mee sleutelen zodat we ook alle aansluitingen kunnen doen.

Stuur hem anders een mailtje. Hij heeft geen garagebedrijf maar wel een garage waar hij hobbymatig sleuteld.

Ik heb zelf totaal geen ervaring met gas maar is een gasinstallatie die op een amc zat zo over te zetten op een chevy zonder verdere aanpassingen?

Wat misschien ook van invloed kan zijn op de meningen/keuzes van anderen is om aan te geven wat je van plan bent. Ik begreep dat je graag met de waggy wil gaan rondreizen/toeren door Scandinavie en andere landen buiten Europa. Ik denk dan dat een chevy een betere keus zal zijn als een amc.

De kosten voor het ombouwen van amc naar chevy kwamen bij de cj uit op een bedrag van rond de 3750 euro.

Het uitlaatsysteem en de steunen is een homemade product.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

300 a 500 uitlaat aanpassing? Heb je een vergulde uitlaat? Ik heb compleet nieuw rvs voor tot achter voor die prijs

Is dat een adres bij jou in de buurt of elders? Ik zoek namelijk voor een kennis uit de regio Enschede nog een bedrijfje die dat kan doen tegen een net tarief.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mbt uitlaat begint het bij de aanschaf van materialen zoals headers, klein materiaal, huur aanhanger. Regelen van auto die het mag trekken, regelen iemand BE rijbewijs en dan de uurtarieven van de garage. Maand geleden is er een nieuwe uitlaat onder gezet van y pijp tot eind. Op maat dus daar past geen standaard spul op, kortom, van uitlaatpoort tot de pijp moet alles op maat gebogen worden.

Ik had Rick vanochtend PM gestuurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Siert, binnen Ned rijd ik iedere dag op lpg en 1 keer per week op benzine om het systeem niet te laten opdrogen.

Inmiddels bijna een utopie aan het worden maar in de Toyota dagen ging ik naar Noorwegen in de winter om te camperen, laatste keer was min 24 en toen overleed de diesel. Daarop gekozen voor benzine wagen met standkachel die ea op temp houdt. In zomer wil ik dit jaar door de oude Alpen gravel routes trekken met daktent. Dus auto wordt dan wel belast en moet goed op benzine rijden.

Wens is zeker een keer naar Marokko, noord Turkije ed te rijden. Dus hij gaat de kou en warmte in. Dat is ook de reden waarom ik mee wil sleutelen, ik wil ieder boutje kennen. Gelukkig geeft Jeep die praktijk ervaring wel.

Ik had overigens met de Landcruiser ook genoeg pech, al ging daar alles los en breekt bij Jeep alles af en is de logica vaak niet eens te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat een adres bij jou in de buurt of elders? Ik zoek namelijk voor een kennis uit de regio Enschede nog een bedrijfje die dat kan doen tegen een net tarief.

Michel,

Als ik me ermee bemoeien mag......

Denk dat Paul het zelf heeft gedaan. Paul is een las-specialist :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat nu beetje orde in komen. Vandaag ea bespreken met Rick, die info op een rij zetten. Dan heb ik het Chevy inbouw traject in kaart. Ook met V8 specialisten contact, Gerard van Allround waar mijn lpg in gebouwd is die ook weer veel samenwerkt met Egbert van Post en Dros. Denk met hun wel het puikje van de USA V8 techneuten te pakken te hebben.

Over 2 weken hebben ze tijd om mijn blok te openen en een diagnose te stellen. Als dat negatief is heb ik dat extra duwtje om Chevy te gaan. Indien ik via bv Michel vandaag een 1 stop kan vinden waar gelegenheid is om ea in of af te bouwen is, dan heb ik dat ook in kaart.

Hier nog een link waar dieper op de historie van de AMC in gegaan wordt en een tip mbt de olie pomp. De V8 zou een gepimpte V6 zijn.

http://amcramblermarlin.1colony.com/photo2_1.html

En dit weegt ook mee, alleen een revisie is leuk maar ik wil een engineering fout ook weggepoetst hebben, dus de upgrade zou beoordeelt moeten worden door Egbert en in de revisie meegenomen worden. Dan breng je de zwakheid van AMC terug richting de sterkheid van Chevy, want op andere vlakken was AMC wel innovatief in olie distributie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marco, de meningen over de noodzaak van aanpassing van het oliesysteem zijn erg verdeeld. Heb me hier ook in verdiept in verband met de aankomende inbouw van een gereviseerde 360.

Ik lees veel op de forums van ifsja.org en jeepforum.com, en op een gegeven moment heb je dan wel door wie verstand heeft van deze zaken en wie niet. De indruk die ik krijg is dat extra lijn naar achter niet nodig is wanneer je je auto als daily driver gebruikt, alleen wanneer je veel vermogen uit de motor gaat halen.

Zelf heb ik bij bulltear.com een aantal onderdelen besteld:

AMC V8 midplate (http://www.bulltear.com/catalog/product_info.php?cPath=21_35&products_id=40)

Vermindert slijtage van de stalen assen/tandwielen van de oliepomp op de aluminium behuizing (hier te zien: http://www.jeepforum.com/forum/f8/amc-v-8-oil-pump-front-cover-rebuild-thread-1050446/)

AMC-V8 Pushrods (http://www.bulltear.com/catalog/product_info.php?cPath=21_35&products_id=156)

Betere smering van de krukas doordat ze een iets kleinere diameter hebben dan standaard.

AMC V8 oil filter relocation kit (http://www.bulltear.com/catalog/product_info.php?cPath=21_35&products_id=42) en

oil filter relocation cooler upgrade (http://www.bulltear.com/catalog/product_info.php?cPath=21_35&products_id=47)

Goede koeling van het blok is erg belangrijk, daarnaast verhoogt dit de oliedruk in het blok.

Interessante threads op genoemde forums:

http://www.jeepforum.com/forum/f8/amc-360-oiling-mod-junkyard-genious-help-needed-718716/

http://www.ifsja.org/forums/vb/showthread.php?t=100745

http://www.ifsja.org/forums/vb/showthread.php?t=56310

http://www.ifsja.org/forums/vb/showthread.php?t=137333

http://www.bulltear.com/forums/showthread.php?9646-Rear-main-Main-oil-bypass-mods-(post-member-pics-here!)

http://www.ifsja.org/forums/vb/showthread.php?t=118467

Succes en als je vragen hebt: shoot! Wie weet kunnen we elkaar helpen : )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kogel is nu wel een beetje door de kerk. Voorop gesteld dat het kiezen is tussen 2 goede keuzes, een nieuwe Chevy of een kritische inspectie en revisie door een goed revisie bedrijf. Wordt het de Chevy. Ik heb er moeite mee dat kort door de bocht gezegt de AMC een aangepaste V6 is waar de olie smering de dupe van is. Met normaal gebruik etc hoeft dat geen issue te zijn maar de marges zijn klein. Verder wordt een revisie relatief gezien duur omdat ik als klant betaal voor de dure machines die voor goed werk nodig zijn, ik betaal voor dure onderdelen op basis van schaarste en niet op basis van kwaliteit, ik betaal voor een hoog uurtarief voor arbeid om iets te reviseren wat later nog schaarser is qua onderdelen. Een nieuwe Chevy is een bulk produkt waar die kosten verdeeld zijn.

Ik weet goed dat de Chevy keus op korte termijn duurder is maar zie het als een investering. Ik moet een compromis doen door ea tijd te geven zodat ik kan zoeken naar koopjes mbt de aankleding. Voor nu is mijn plan een kale Chevy 5,7 Goodwrench van 250 pk bij Andre te kopen en daar de motorstunen te laten plaatsen. Dan ben ik van het zware werk af. De afbouw doe ik zelf voor de deur. De laatste loodjes zoals uitlaat lassen, een beugeltje maken ed en afstelling doe ik bij Rick.

  • Upvote 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vervolg. Min of meer staat of stond alles wel vast. Echter, ik krijg op mail naar leverancier, mail naar fabrikant en belletje naar fabrikant van de Advanced Adapter set geen duidelijkheid ( gewoon geen antwoord ) of de kit nu wel of niet op de koppelomvormer van mijn 8 cilinder - TF727 past.

Alles suggereert van wel, maar hun inbouw instructie zegt van niet. Die roept om de 6 cilinder omvormer. Alle verhalen van gebruikers zijn allemaal van Jeeps die van 6 naar 8 cilinders gaan.

Dus als back up het verhaal opgepakt van Jacob. Nu contact gelegd met Promar om min of meer Jacob zijn technisch pad te bewandelen. Buiten de RVS kleppen en nokkenas aanpassing, maar met gemonteerde Edelbrock en carb en losse HEI onsteking. Indien ze dat doen dan weten zij wat het er het beste op geplakt kan worden zodat ik niet een verkeerde set kan maken.

Zag dat American Partner ook dealer is en de bestelling en transport kunnen regelen, dat is wel zo gemakkelijk plus advies is dan voorhanden.

Samengevat maakt Advanced hun respons ea aan het wankelen om Chevy te gaan. Nog zeker niet dat ik het Chevy verhaal gelijk bakzijl haal maar ben nu toch me gaan verdiepen in Promar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marco,

Tis lastig om een keus voor jou te maken. Als iemand aan mij zou vragen wat is het beste om in je jeep te bouwen voor een toeristische rondreis door europa en niet europese landen ben ik geneigd om te zeggen een 6 cilinder in lijn of geen jeep.

Ik heb jouw plannen gehoord en ben gewoon voorzichtig met het feit of de type reizen die jij wil maken wel of niet haalbaar zijn in een waggy met amc of chevy motor.

Je komt zelf van een toyo af en in mijn eigen zijn dat de auto's bij uitstek die voor dat soort reizen geschikt zijn.

Ik vind het ene lastig verhaal mbt betrouwbaarheid en degelijkheid als je van plan bent om door Marokko te gaan reizen bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stond ik gisteren op punt de Advanced Adapter te bestellen, toch een ommezwaai gemaakt. Als het begin van dit traject al zo moeizaam gaat, dan geeft dat geen goed gevoel. Zat lang na te denken over te zoeken naar een goed merk revisie blok, maar ik zou zo balen als ik alles erin hebt en ik net dat ene slechte blok heb. Heb al 2 slechte ervaringen met een Buggy, eerst een Subaru later een Transporter blok erin gehad.

Nu de motor naar Kees gebracht van Jee Pee. Eerste stap is een offerte met verzoek alle slijtages / gebreken in kaart te brengen en daar de reparaties daarvan. Daarop alle preventieve vervangingen en upgrades. Ben benieuwd, eerste gevoel blijft dat de motor niet al te veel schade heeft en we er gelijk een nieuwe krukas in zetten want daar zit de pijn.

Dan wil ik een wat betere nokkenas. En omdat er ongetwijfeld slijpsel in zit nieuwe lifters. Dan maar ook een nieuwe distributie en timing huis.

Verder verzocht de kop te lichten en cilinders te inspecteren en als de zuigers ok zijn de veren te vervangen. En alles wat hij verder tegenkomt of adviseert.

Is het water naar de zee dragen, dan reken ik de diagnose af en dan mag qua blok de brand erin en ga ik weer naar eens diep nadenken wat te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juiste keus eerst maar is de vakman naar laten kijken dan beslissen

Het is een prachtig blok waar je veel kanten mee op kan gaan " pk's "

Snelle nokkenas en distributie doet veel

Dan holley en de rest . lpg en goodwrench chevy ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...