Spring naar bijdragen

Vastloper 360 Amc, Reviseren Of Chevy 350


Recommended Posts

1 punt wat ik verder uit wil zoeken is de weerstandsdraad. Op de stekker zit deze dunne draad, die was al eerder gesmolten ( kwam tegen uitlaat aan ) en nu knipte ik hem door. In beide heb ik de draden nog niet gesoldeerd oid omdat ik las dat je dan de weerstand beinvloed. De lengte en het materiaal van de kern is een vast gegeven en met inkorten / solderen beinvloed je dat.

Maar..., ik lees gewoon zo veel tegenstrijdigheden op internet dat ik eerst een praktijk man zoek die weet waarom iets werkt.

En, de bak kan eronderuit. Tijdens het eerste testrijden hadden we de bak te veel olie gegeven, door lucht in de olie was ea niet goed te meten. Met toevoegen olie ging bak goed werken, de dag erna zagen we dat peil te hoog was. Dus op een brug, atf leiding naar radiator los, bakje eronder en niets. ? Dan maar perslucht erop, en plop, een mager half litertje. Motor starten, geen verbetering. Perslucht voorzichtig op vulpijp, en daar kwam de begeerde olie......helaas tegelijk kwam ook de carterpakking naar buiten zetten en blies de olie door de keerring van de koppelomvormer.

Later kwamen we erachter dat de bak in drive moet staan met draaiende motor, wij zijn echter totaal geen automaat gewend. Maar denk dat dat wel veranderd.

Voor de zomer dus even de bak eraf en keerring en carter pakking vervangen. Gelukkig weet ik de meetste bouten nu blind te vinden.

Wat frappant is, is dt ik in grote lijnen hetzelfde scenario volg als de schrijver van een identiek topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, inderdaad. De auto heeft 2 weerstands draden. 1 naar de bobine. Die gele draad begint op een oranje 12 v draad en komt aan met 9 volt. Die gele draad is nu weg en op zijn beginpunt heb ik een normale draad gesoldeerd, die komt nu met 12 v aan bij de HEI.

De dynamo draad is nu dus een draad wiens " gedrag " we in kaart willen brengen. Kan een hiaat in deze draad de dynamo herrie laten maken of is het puur toeval. Ik denk dat dat bij van Andel op een testbank te zien is.

Overigens, mbt de bak. Wij hadden de bak niet in Drive gezet om te peilen, na het peilen in N wilden we aftappen door de pomp te activeren van de bak. Dat ging in principe prima, motor aan, bak in Drive, slang naar radiator nu in een bak hangen en je pompt o de te veel aanwezige olie eruit. Ons eerste foutje was de bak in N te zetten, dan werkt de pomp niet.

Overigens, de ANWB wilde de bak wel in Drive zetten om te peilen. Ik liet hem de gebruiksaanwijzing die op de peilstok zien, toen geloofde hij me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Dynamo getest, diodes overleden. Vandaag wordt een nieuwe geleverd voor 89 euro, komt uit Canada. Ben benieuwd, bedrijf is een vader op zoon bedrijf wat nu door A-parts is overgenomen middels shop in a shop principe, kreeg " medelijden " korting.

En volgend probleem is luide tik in bovenkant blok. Klinkt als ( speling / smering ? ) op lifter / stoterstang / tuimelaar, na paar honderd meter wordt het beduidend minder maar gaat niet weg. Oliedruk is goed. Zoekend op t net wordt ook lekke uitlaat / ontsteking genoemd. Ook al klinkt het puur mechanisch, toch eerst hier naar kijken voordat ik terug naar revisie bedrijf gaat, vervelend is dat eer ik daar ben 90 % van het geluid verminderd is. Las dat je om de beurt de bougie kabel los moet trekken en zo de cilinder kan vinden waar evt wat mis is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dynamo getest, diodes overleden. Vandaag wordt een nieuwe geleverd voor 89 euro, komt uit Canada. Ben benieuwd, bedrijf is een vader op zoon bedrijf wat nu door A-parts is overgenomen middels shop in a shop principe, kreeg " medelijden " korting.

En volgend probleem is luide tik in bovenkant blok. Klinkt als ( speling / smering ? ) op lifter / stoterstang / tuimelaar, na paar honderd meter wordt het beduidend minder maar gaat niet weg. Oliedruk is goed. Zoekend op t net wordt ook lekke uitlaat / ontsteking genoemd. Ook al klinkt het puur mechanisch, toch eerst hier naar kijken voordat ik terug naar revisie bedrijf gaat, vervelend is dat eer ik daar ben 90 % van het geluid verminderd is. Las dat je om de beurt de bougie kabel los moet trekken en zo de cilinder kan vinden waar evt wat mis is.

Marco,

Hoe is het inmiddels met je auto en vooral je blok? Het zit je niet echt mee met de revisie en de rest lijkt het als ik het zo lees.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Michel,

Gaat inderdaad niet van een leien dak. Beetje wet van Murphy. Revisie blok, laat zeggen dat de Sutter vooralsnog alleen de vloeibare pakking op een kopbout vergeten was. Mijn fout direct daarop een slang voor de bak te pakken die scheurt waardoor alles onder de AXF zat en de keerring van de koppelomormer te slopen waardoor de bak er nu nog uit moet. Prompt daarop gaat de dynamo kapot, zijn net van die op zichzelf staande pech gevalletjes waardoor nog geen ene rit ontspannen ging.

Dan mijn rug, dat traject voor evt operatie ga ik morgen vervolgen.

Morgen middag krijg ik hulp om nieuwe dynamo erop te zetten, dan kleppendeksel eraf om te kijken of daar iets te zien is wat het tikkende geluid veroorzaakt. Op brug zagen we geen roet sporen ivm evt lekkende uitlaat ( zit er van voor naar achter nieuw op ).

Maar bougies bekijken. Maar omdat geluid flink verschilt, maar niet weg gaat, tussen warm en koude motor. Zoek ik toch in traject van nokkenas ( nieuw ) lifters ( nieuw ) en stoterstangen ( oud ) en tuimelaars ( oud ). Morgen kijken of de olie goed uit de stoterstangen over de tuimelaars stroomt. En hoeveel speling er is. Misschien zit er gewoon een moertje los, hoop doet leven.

Jeep Ed komt binnenkort de HEI ontsteking nastellen, dat schijnt ook best een tikkend geluid te kunnen maken. Maar dat de motor na 2 km gereden al flink minder tikt, lijkt me meer met hydrauliek te maken te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Michel,

Gaat inderdaad niet van een leien dak. Beetje wet van Murphy. Revisie blok, laat zeggen dat de Sutter vooralsnog alleen de vloeibare pakking op een kopbout vergeten was. Mijn fout direct daarop een slang voor de bak te pakken die scheurt waardoor alles onder de AXF zat en de keerring van de koppelomormer te slopen waardoor de bak er nu nog uit moet. Prompt daarop gaat de dynamo kapot, zijn net van die op zichzelf staande pech gevalletjes waardoor nog geen ene rit ontspannen ging.

Dan mijn rug, dat traject voor evt operatie ga ik morgen vervolgen.

Morgen middag krijg ik hulp om nieuwe dynamo erop te zetten, dan kleppendeksel eraf om te kijken of daar iets te zien is wat het tikkende geluid veroorzaakt. Op brug zagen we geen roet sporen ivm evt lekkende uitlaat ( zit er van voor naar achter nieuw op ).

Maar bougies bekijken. Maar omdat geluid flink verschilt, maar niet weg gaat, tussen warm en koude motor. Zoek ik toch in traject van nokkenas ( nieuw ) lifters ( nieuw ) en stoterstangen ( oud ) en tuimelaars ( oud ). Morgen kijken of de olie goed uit de stoterstangen over de tuimelaars stroomt. En hoeveel speling er is. Misschien zit er gewoon een moertje los, hoop doet leven.

Jeep Ed komt binnenkort de HEI ontsteking nastellen, dat schijnt ook best een tikkend geluid te kunnen maken. Maar dat de motor na 2 km gereden al flink minder tikt, lijkt me meer met hydrauliek te maken te hebben.

Marco,

Als je HEI ontsteking niet goed staat merk je dat gelijk hoor. De HEI ontsteking moet je ook secuur en goed afstellen want een ontsteking die niet goed staat afgesteld kan desastreuze gevolgen hebben voor een blok. Het lijkt mij apart dat de onsteking niet goed staat en geluid veroorzaakt die afneemt als je blok warm is gedraaid maar je weet maar nooit. Er gebeuren wel meer gekke dingen bij een jeep.

Ik sprak 3 weken terug iemand die een chevy blok bij Andre had gekocht en die in zijn Grand waggy heeft geplaatst. Hij heeft de complete aanschaf + inbouw en aanpassingen voor net geen 4700 euro kunnen doen. Dat was inclusief motorsteunen, adapter plaat, radiateur en inbouw.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Chevy of revisie was puur gebaseerd op t feit dat ik geen werkplaats heb. Voor iedere aanpassing en transport moest ik iemand inhuren. En je weet, 2100 kaal of te wel 3500 voor compleet Chevy blok, dan de motorsteunen kopen en laten lassen, adapterplaat kopen, andere radiator, uitlaat aanpassen. Als ik dat optel had 4700 gekund, maar niet als ik voor ieder uur iemand moet betalen. Vergeet ook niet dat ik eventjes 200 aftik om een ambulance te huren waar de Waggy op kan. Mijn broer was in die periode weg en verder ken ik niemand die ik zo maar een wagen heeft waar een grote aanhanger achter kan, ik moet dus bij van t Hart een joekel van een oprijwagen huren. En ik betaal gewoon laat zeggen 60 euro per uur voor Andre, dus alles wat tegenzit kan ik niet overzien. Kon iemand concreet zeggen, 4700 euro betaal je en dan kom ik de auto halen en haal hem compleet terug, ja, dan is dat anders dan overgeleverd zijn.

Ik had bv Advanced Adapter gebeld, gemaild, nog twee keer gemaild. Tussentijds op fora in Amerika daar de vraag gesteld of hun adapter nu wel of niet op een V8 koppelomvormer past. Nu, 6 maanden verder, nog geen antwoord. Hun montage handleiding sprak specifiek over een lijn 6. Technisch support gebeld, die wist het niet... Op BJ's forum had men problemen mt die adpter. En kijk, dan wordt ik afhoudend als dt al het begin is waar ik al 900 euro in moet steken, ( plaat, steunen, transport en invoer ).

Ik heb echt mijn huiswerk gedaan en alles tegenover elkaar gezet, had Advanced professioneel gereageerd dan was de start leuker geweest. In Andre had ik wel vertrouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had trouwens nav scheur nieuwe voorruit erin laten zetten. Ik moest plat liggen dus mijn broer reed naar het bedrijf. Kreeg de auto terug met nieuwe ruit erin en de mededeling dat raamrubber kapot was, verdroogt en ze hadden het in stukken gesneden maar wel hergebruikt. Uiteindelijk zelf nieuw rubber besteld, mocht de rekening declareren bij glasboer. Ze herplaatsen deze nieuwe ruit zodra rubber binnen is. Nu ik weer kan lopen keek ik, en een scheur/ster in mijn dashboard. Zat er eerst niet, je voelt dat plastic poreus is dus zal nu verder scheuren. Balen want dashboard was juist mooi. Verhaal halen zal je zeggen, maar ik ben er klaar mee. Plak er wel een sticker op of brei een dekkleedje.

  • Upvote 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Chevy of revisie was puur gebaseerd op t feit dat ik geen werkplaats heb. Voor iedere aanpassing en transport moest ik iemand inhuren. En je weet, 2100 kaal of te wel 3500 voor compleet Chevy blok, dan de motorsteunen kopen en laten lassen, adapterplaat kopen, andere radiator, uitlaat aanpassen. Als ik dat optel had 4700 gekund, maar niet als ik voor ieder uur iemand moet betalen. Vergeet ook niet dat ik eventjes 200 aftik om een ambulance te huren waar de Waggy op kan. Mijn broer was in die periode weg en verder ken ik niemand die ik zo maar een wagen heeft waar een grote aanhanger achter kan, ik moet dus bij van t Hart een joekel van een oprijwagen huren. En ik betaal gewoon laat zeggen 60 euro per uur voor Andre, dus alles wat tegenzit kan ik niet overzien. Kon iemand concreet zeggen, 4700 euro betaal je en dan kom ik de auto halen en haal hem compleet terug, ja, dan is dat anders dan overgeleverd zijn.

Ik had bv Advanced Adapter gebeld, gemaild, nog twee keer gemaild. Tussentijds op fora in Amerika daar de vraag gesteld of hun adapter nu wel of niet op een V8 koppelomvormer past. Nu, 6 maanden verder, nog geen antwoord. Hun montage handleiding sprak specifiek over een lijn 6. Technisch support gebeld, die wist het niet... Op BJ's forum had men problemen mt die adpter. En kijk, dan wordt ik afhoudend als dt al het begin is waar ik al 900 euro in moet steken, ( plaat, steunen, transport en invoer ).

Ik heb echt mijn huiswerk gedaan en alles tegenover elkaar gezet, had Advanced professioneel gereageerd dan was de start leuker geweest. In Andre had ik wel vertrouwen.

Marco,

Hij had hetzelfde probleem m.b.t. communicatie problemen tussen leveranciers in Amerika en hemzelf. Via het waggy forum in Amerika kreeg hij wat adressen waar hij terecht kon en 1 van die adressen verkocht een compleet ombouwpakket voor zijn wagen.

In Spijkenisse vond hij een monteur die voor 40 euro per uur ex alles inbouwde. 2 daagjes arbeid ging erin zitten en hij kon daarna rijdend het pand verlaten. Hij kwam bij Andre ivm inbouwadres voor gas.

Hoop voor je dat alles meevalt en dat je snel kan rijden. Wie weet is een goede garage een idee om te achterhalen wat het tikkende geluid is. Voor je het weet is het wel iets wat kwaad kan en dan ben je verder de klos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mbt tikken valt ea onder garantie van revisie bedrijf indien het in de kop zit. Ik wil eerst kijken of we zelf iets direct vinden. Op youtube hoor je bij identieke blokken een soortgelijk geluid, in de opmerkingen werd verwezen naar uitlaat en ontsteking, vandaar dat ik dat eerst check. Dat hebben we nl zelf gedaan en ik wil het revisie bedrijf alleen lastig vallen als ze daadwerkelijk verantwoording dragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dynamo erop, laadt 13,9 bij op accu die 11,9 was en de startmotor niet rond kon krijgen. Tuimelaars zaten netjes erop, kon stoterstangen niet met de hand te ruim bewegen oid. Motor gestart, ratelde. Gas gegeven, ratelen nam rap af. Maar gaat niet weg. Met schroevendraaier geluisterd, kan niet 1 plek traceren, alleen achterkant blok.

Op voorhand bougies eruit. Allemaal zwart, op onderste topje en staafje wel schoon, op 1 na, de achterste bougie. Rijdt nu wel de eerste 1000 km op benzine. Toen ik voor vastloper op lpg reed waren de oude bougies keurig bruin grijs. Na revisie carb niet gesteld.

Ik weet het even niet, is 1 bougie kapot ? Een bougie kabel ? Dan begrijp ik de zwarte bougies. Maar verklaart niet waarom ratelen na eerste keer gas geven of km rijden afneemt. Dus bougie verhaal / ontsteking laat ik even rusten.

Nu wacht ik even op Ed, anders naar revisie bedrijf. Denk ook eens naar JeePee center te gaan, die kent deze blokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Revisie bedrijf gebeld, de "oude" eigenaar komt zelf bij mij langs om te luisteren. Kan van alles zijn, dus ook iets waar het schadelijk is om verder mee te rijden.

Tis natuurlijk zo dat je nog garantie hebt maar om straks eventueel weer alles als het nodig is uit en in te bouwen kost ook tijd en geld en het boezemt weinig vertrouwen in als je met een gereviseerd blok zonder ook maar 1 km gereden te hebben nu al tegen problemen aanloopt.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik kan zelf niet langer zitten dan een paar minuten, en bukken of tillen valt ook af ivm mijn rug. Dus hij kan de wagen halen en gerepareerd terug brengen. Ik wist op voorhand dat in een revisie toch een kans schuilt van een pech gevalletje. Daarom geen blok uit de VS gehaald, en met Ed ieder onderdeel er zorgvuldig opgezet. Me aan alle specficaties gehouden, beste olie, pakkingen ed gebruikt. Alles gedaan waar men mij in adviseerde, daarom nieuwe zuigers etc. De merken die het bedrijf ging gebruiken, de inloop procedures etc. Nu, na 400 km komt er een dubieus geluid opzetten. En dat is pech. Indien het te wijten valt aan het revisie bedrijf heb ik daar geen moeite mee, mits de reparatie correct gedaan wordt. Ik heb ieder boutje en moertje nieuw of schoon erop gezet, vlakken waar pakkingen op moeten goed schoon gemaakt, heel voorzichtig met Ed het inlaatspruitstuk erop gezet. Als men nu een kwak vloeibare pakking erop gooit ed, dan baal ik. Ik moet dat maar loslaten. Mijn gasinbouw bedrijf, ook toch een gerenommeerd bedrijf, had teveel vloeibare pakking erop gezet, dat was flink uitgelopen. Ook de carb zo aangedraaid dat het nieuwe kunststof plaatje onder carb in stukken gebroken was. Kortom, echt toegewijde vakmensen, vindt ze maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daar wacht je dan. 14 juni Revisie bedrijf gebeld, die wilde iemand sturen om naar motor te luisteren ipv verder te rijden. De dag daarop mail gestuurd met omschrijving van het geluid wat ik hoorde en wat we al gecontroleerd hadden. De 18e gevraagd wanneer ze kunnen inplannen te komen, nu de 20 ste nog diepe stilte. Morgen dus een week verder waarin ze nog geen tijd hadden om alleen even te bellen om een afspraak te maken. Valt me vies tegen, 3200 betaalt en dan kan je de pot op. Eigenaar is voorzitter Bovag geworden, kan beter zijn klanten helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daar wacht je dan. 14 juni Revisie bedrijf gebeld, die wilde iemand sturen om naar motor te luisteren ipv verder te rijden. De dag daarop mail gestuurd met omschrijving van het geluid wat ik hoorde en wat we al gecontroleerd hadden. De 18e gevraagd wanneer ze kunnen inplannen te komen, nu de 20 ste nog diepe stilte. Morgen dus een week verder waarin ze nog geen tijd hadden om alleen even te bellen om een afspraak te maken. Valt me vies tegen, 3200 betaalt en dan kan je de pot op. Eigenaar is voorzitter Bovag geworden, kan beter zijn klanten helpen.

De kosten die jij tot nu toe gemaakt en betaald hebt zeggen niks over de kwaliteit van een revisiebedrijf. Zoals eerder aangegeven zijn er maar een handjevol revisiebedrijven binnen Nederland die de kwaliteit kunnen leveren die mensen verwachten en horen te krijgen ook als er achteraf iets blijkt mis te zijn. Helaas zijn er te veel mensen die via via eens van een vriend/vage kennis/jeeper gehoord hebben dat er ergens wel een goed revisiebedrijfje zit die wel van wanten weet. Mede doordat het aanbod van goede en vakbewame revisiebedrijven zo klein is kiezen veel mensen vaak voor een ruilmotor of nieuwe motor daar er weinig vertrouwen is in veel revisiebedrijven.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De wet van Murphy. Takelwagen kwam eraan en laad de Jeep op, ..... Zou je denken.

Ik "mocht" de motor niet starten omdat ie bij het revisie een koude start moet maken. Dus zonder stuurbekrachtiging draaiden we het stuurwiel. De chauffeur stuurde even bij, knal... Ik dacht eerst dat het stuurslot geforceerd was. Maar uit de motorruimte kwam een hoop gerammel. Dus onder de wagen. Tussen het de gloednieuwe Borgeson stuurstang. En het onlangs gereviseerde stuurhuis, zit een nieuwe trillingsrubber( steering box rag joint ). Die was gescheurd, zo uit mijn hoofd nemen twee veiligheids bouten de taak over. Maar die halve metalen schijf die het rubber verstevigen was nadat het rubber scheurde gaan verbuigen en duwde het geheel op zo'n manier uit elkaar dat de veiligheids pinnen uit de stuurstang gleden. En dus lag de stuurstang gewoon los.

Ik zou... Over vier weken vol vertrouwen de oude gravel passen in de Alpen gaan rijden. Daarom dus alles vernieuwd mbt remmen incl slangen, klauwen. De stuurinrichting, stuurbekrachtigingspomp etc. Alleen is dat metalen plaatje nergens te koop, en het nieuwe trillingsrubber, made in Mexio denk ik.

Ea nu even provisorisch aan elkaar vast gezet.

Bij revisie bedrijf zijn ze nu met diagnose begonnen. Ben benieuwd. Ik gok op kantelende zuiger, nr 7. Maar puur op feit dat geluid minder wordt als blok opwarmt icm de zwarte bougie. Anders een niet goed werkende lifter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels de off road versie van Borgeson besteld om stuurstang ( van Borgeson ) aan stuurhuis te koppelen. Een kruiskoppeling.

Hiermee is er een directe verbinding van stuur naar stuurhuis. Geen enkel risico meer met rubber.

Zeker met lpg heb ik nogal eens dat mijn motor even de tijd nodig heeft om op benzine over te gaan. Op dat moment heb ik geen rem en stuur bekrachtiging, en dan moet alles gewoon goed zijn. Had al geinformeerd naar elektrische stuurbekrachtigingen, maar die bestaan niet voor zware wagens.

Verder zag ik dat de originele sensors te koop zijn voor de oliedrukmeter en lamp. Dus ook besteld. Revisieset voor afstellen achterrem zodat dat soepeler gaat. En geinformeerd voor een nieuw achterpaneel. Mijn wagen is nieuw gespoten, de prutsers hebben de lak redelijk ok erop gezet maar een zijschade geplamuurd met een kruiwagen aan plamuur, dat scheurt nu.

Dus tzt liever gelijk een compleet strak paneel erop. Paneel kost 90 usd, maar denk dat het transport tegenvalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Siert,

Is nog even stil. Ik had de wagen verleden week donderdag gebracht, vrijdag kreeg ik mail dat ze op het eerste gezicht lagers en een kantelende zuiger niet als de boosdoeners achtten.

Wat dan overblijft ? Lifters, flexplate, koppelomvormer, scheur in uitlaat. Op internet blijf ik hierin circuleren als wat men vindt bij het type geluid wat te horen is.

Jan, de oude eigenaar deed vroeger een hoop Amerikanen, ik denk de taxi' vroeger. Die zoekt ook mee, ik ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marco,

al enig tijd heb ik een tik (denk een kleppenstoter bij cilinder 7) maar sinds 2 weken na het plaatsen van een Crane High intension ontsteking met bijbehorende fireball coil is er een 2e geluid bijgekomen wat lijkt op wat jij beschrijft.. (Misschien heeft t niets met elkaar te maken), tevens is de oliedruk gezakt met 30 PSI naar een bedenkelijk peil, dus dit zal wel iets in de richting zijn van geen/weinig oliecirculatie.

Vraag: Wat heb je voor nokkenas&lagerschalen / lifters / distributie ketting erop zitten ? Heb je ook je distributieketting cover & bijbehorende oliepomp behuizing met nieuw binnenwerk vervangen ?

Sta op het punt om bovenstaande zaken allemaal te vervangen namelijk.. Kom uit bij de Crane of Comp cams en vroeg met af of dit te combineren is met een "stock" timing cover en dito olie pomp behuizing.

Gr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Mijn oliedruk is onveranderd gebleven. Koud rond de 60, warm 25. Agip 10W4 olie.

Nokkenas, schalen, lifters en distributie en alle overige lagers, zuigers, boren, koppen vlakken, kleprevisie en krukas slijpen zijn door hun gedaan. Merken weet ik niet.

Zelf heb ik de oliepomp nieuw gekocht bij Bulltear, daar komt ook het distributiehuis vandaan. Niet de goedkoopste maar zij maken deze zelf en meten, passen alles na. Zelf heb ik met een plastigauge ea nagemeten. De ruimte tussen pomp tandwiel en de behuizing is te meten. Mijn oude behuizing was zichtbaar ruimer. Het invreten van de tandwielen op de bodem is te herstellen door de bodem vlak te polijsten of een rvs plaat te bestellen. De marges zijn goed te meten.

Bij jou klinkt ea of je tandwiel die op je nokkenas zit invreet op het tandwiel van je ontsteking. Je kan ingelopen setjes bij Bulltear kopen. Mijn eerste gedachte ging daar ook heen, maar mijn oliedruk is ok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...