Spring naar bijdragen

Dashboard verlichting uit


michel1975
 Share

Recommended Posts

Sinds van de week doet mijn dashboard verlichting helemaal niets meer. Incl verlichting radio transmissie etc. Heb fuse 2 al vervangen maar dat is het niet. Weet iemand of er nog ergens een soort van hoofd fuse zit of dat ik de hele boel moet gaan doormeten. Grtz MIchel

Dan is je lichtschakelaar hoogstwaarschijlijk defect , daar zit een dimmer (potmeter) in die de dashbord verlichting regelt.

Ik heb ze wel liggen (nieuw 35,-- gebruikt 20,--)

Lichtschak_voor92.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie net op je site dat ik die voor de wagoneer moet hebben volgens mij(het is ook een Canadees geloof ik)(heb wederom verkeerd gekeken zoals je al zei). Bij mij zit namelijk de schakelaar links van me en ik moet hem uittrekken. Er zit overigens geen dimmer op bij mij. Dus hopelijk betekend dat ook meteen minder werk maar dat weet je me vast wel te vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je nooit geprobeerd de schakelaar te draaien? Volgens mij heeft elke Cherokee een dimmer?

Bij mijn Wago haperde de verlichting ook wel eens op sommige standen. Gewoon een beetje draaien en het werkte weer.

Nee idd nooit geprobeerd. Vond het al vreemd dat er geen dimmer opzat. Ga het van de week meteen ff uitproberen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwsgierigheid was toch wel erg sterk en heb het slechte weer getrotseerd en ben nog nooit zo blij geweest met het feit dat ik zo blond ben geweest. Zit idd gewoon een dimmer op. En je raad het al, binnenverlichting stond maximaal gedimd. En ik maar denken dat ik sowieso de binnenverlichting moest vervangen omdat ie al vaag was. Had ik dus bijna het halve dashboard uit elkaar gepulkt terwijl er helemaal niets aan de hand was.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwsgierigheid was toch wel erg sterk en heb het slechte weer getrotseerd en ben nog nooit zo blij geweest met het feit dat ik zo blond ben geweest. Zit idd gewoon een dimmer op. En je raad het al, binnenverlichting stond maximaal gedimd. En ik maar denken dat ik sowieso de binnenverlichting moest vervangen omdat ie al vaag was. Had ik dus bijna het halve dashboard uit elkaar gepulkt terwijl er helemaal niets aan de hand was.;)

Troost je met de gedachte dat dit zwat bij iedereen voor is gekomen.

na aanscahf heb ik een topic geopend met ''de binnnenverlichting blijft branden'' of iets dergeliks :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Bij mij doet mijn dashbord verlichting al een hele tijd niks meer. Ik heb de zekeringen vervangen, dimmer vervangen, alles doorgemeten maar niks!

Het vreemde is dat mijn klokje ook uit gaat als ik mijn koplampen aanzet, als ik deze uitzet gaat het klokje ook weer gewoon aan.

Weet iemand toevallig waar dit aan kan liggen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij doet mijn dashbord verlichting al een hele tijd niks meer. Ik heb de zekeringen vervangen, dimmer vervangen, alles doorgemeten maar niks!

Het vreemde is dat mijn klokje ook uit gaat als ik mijn koplampen aanzet, als ik deze uitzet gaat het klokje ook weer gewoon aan.

Weet iemand toevallig waar dit aan kan liggen??

Massa's gecontroleerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klokje is digitaal en zal meedimmen met de verlichting van je dash.

Geen verlichting is dus ook geen verlichte klok!

Massa kan... maar in dit geval geloof ik daar niet in. De boel lijkt gewoon geen spanning te krijgen.

in je zekering kast zit een aparte zekering voor je instrumentenverlichting (3 amp), heb je die ook vervangen? Het ding heet "inst lps" en zit volgens mij rechtsonder.

Alsie goed is, kun je in ieder geval meten of daar nog wel spanning komt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Problem solved!!!

Ik las hier iets over een m.e.m? En dit was er toch ook wel een denk ik....

Heb net nog een keer de zekeringen nagelopen maar ditmaal met een schema erlangs. En nu bleek dat die bewuste zekering een 5 amp moest zijn en bij mij zat er een 10 amp in. Een 5 amp erin gedaan en ja hoor! Ik heb altijd gedacht dat een (iets) zwaardere zekering niks uitmaakte en dit dan nog gewoon moest werken. Maar dat bleek dus niet het geval.... weer wat geleerd!

In ieder geval ontzettend bedankt voor de hulp!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...