Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

Aanhanger had geen remlicht meer, draadje stuk in contactdoos van de trekhaak.

Draadjes waren niet meer los te schroeven dus de hele contactdoos maar vernieuwd, en zie: er was licht! Achter de aanhanger

Als je de binnenkant even lekker inspuit met blanke tectyl heb je ook geen last meer van corrosie en leeft het zaakje langer.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdje terug de achterste trackbar van de YJ afgehaald. Straks met de caravan naar Landgraaf, vind ik wel fijn als die trackbar er ff onder zit. Vandaag dus voorzien van nwe bushings, maar wat een hell!! De originele rubbers zitten in een metalen bus en 1 a 1,5mm dik, en daarin zit de bus waar de bout door heen gaat. De nwe poly rubbers paste niet; bleek dat die 1 a 1,5mm bus er ook uit moest.... moet je eens proberen.... koste me de hele avond... :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag mijn banden over laten zetten op de nieuwe velgen. Daarna 1 even op de auto gezet om te kijken hoe het staat en om te kijken of ze bij max insturen nog tegen mijn veerpoot e.d. komen. Dit probleem is nu in ieder geval over.

Verder nog even de bouten nagetrokken van mijn spruitstuk.

post-1120-12873038348679_thumb.jpg

post-1120-12873038352824_thumb.jpg

bewerkt door spiderman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag mijn banden over laten zetten op de nieuwe velgen. Daarna 1 even op de auto gezet om te kijken hoe het staat en om te kijken of ze bij max insturen nog tegen mijn veerpoot e.d. Dit probleem is nu in ieder geval over.

Verder nog even de bouten nagetrokken van mijn spruitstuk.

Ziet er netjes uit; stuk stoerder en ga je plezier van hebben in de blub :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Selluf niks, maar wel in Wommels geweest. Gister met 't ophalen van een caravan was 't hele lichtcircus weer prut, terwijl de contactdoos vernieuwd is.

Daar is de lichtschakelaar vaardig vervangen, de tussenbakolie gewisseld (was 't enige waar ik nie zeker van was) en nu op de auto ook weer licht als nooit tevoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

m'n oude 4" veren verwijderd en nieuw gemonteerd:

# 4" Rugged Ride Suspension Kit

# 6 Degree Steel Spring Wedges

# Heavy Duty Front and Rear Shackles

# Rear Spring Perches, new welding on the Axles

# Front Frame Shackle Hanger

tevens een paar kleine scheurtjes in het chassis gelast

(some pics in my Work Shop Diary)

Ben zeer tevreden na m'n eerste rit met deze veren.

Lekker soepel en absorbeert de hobbels en bobbels veel beter dan m'n oude Pro Comp veren.

bewerkt door The Kick
verkeerd fabrikaat genoemd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

m'n oude 4" veren verwijderd en nieuw gemonteerd:

# 4" Rugged Ride Suspension Kit

# 6 Degree Steel Spring Wedges

# Heavy Duty Front and Rear Shackles

# Rear Spring Perches, new welding on the Axles

# Front Frame Shackle Hanger

tevens een paar kleine scheurtjes in het chassis gelast

(some pics in my Work Shop Diary)

Ben zeer tevreden na m'n eerste rit met deze veren.

Lekker soepel en absorbeert de hobbels en bobbels veel beter dan m'n oude Pro Comp veren.

Waarom zitten de degree shims er tussen en zijn perches niet gewoon 6 graden verzet?:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zitten de degree shims er tussen en zijn perches niet gewoon 6 graden verzet?:yes:

de stalen shims zijn fabrieksmatig al op het bovenste blad gelast en zitten er nu dus niet meer los tussen

dus gekozen om de perches "bijna" op de originele plaats te lassen

deze zijn nog ongeveer 1 a 2 graden verplaatst om de hoek van de aandrijfas op de bak en de as gelijk te krijgen

een andere optie was idd, om de shims er af te slijpen en de perches ongeveer 6 graden te verzetten

de vorige shims waren van aluminium en behoorlijk versleten

door het wringen van de as, zaten deze regelmatig los ondanks dat de U-bolts wel strak zaten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...